Research literature

Research literature 31 records found  beginprevious21 - 30next  jump to record: Search took 0.02 seconds. 
21.
46 p, 511.0 KB Speaking the Unspeakable : Subversive Eroticism in Kate Chopin's The Awakening and Edith Wharton's Summer / Martínez Boada, Alejandra ; Gimeno Pahissa, Laura, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
This research analyzes and compares the use of eroticism as a means of subversion in Kate Chopin's The Awakening and Edith Wharton's Summer. Being published in a notably repressive period, especially concerning female sexuality, these two novels, by putting their focus in their heroines' sexual awakening, transgressed the social norms of their time. [...]
Aquesta recerca analitza i compara l'ús de l'erotisme com a eina subversiva en The Awakening, de Kate Chopin, i Summer, d'Edith Wharton. Publicades en un període notablement repressiu, sobretot quant a la sexualitat femenina, aquestes novel·les, focalitzades en el despertar sexual de les seves protagonistes, van transgredir les normes socials de l'època. [...]

2016
Grau en Estudis d'Anglès i de Francès [997]  
22.
45 p, 625.0 KB Pater Familias in Pride and Prejudice : dysfunctionality in the Bennet Family and in the British Monarchy / Sigalat Vayà, Blanca ; Owen, David, 1962-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
The end of the 18th century was a time of change that led to the French Revolution and the Napoleonic Wars. Jane Austen's world was deeply affected by those events. Not only was the French invasion a threat, but there were also conflicts between Jacobins and anti-Jacobins (British supporters and opponents, respectively, of the French Revolution) that put the British social system at stake. [...]
El final del segle XVIII va ser un temps de canvi que va conduir a la Revolució Francesa i les Guerres Napoleòniques. El món de Jane Austen es va veure profundament afectat per aquests esdeveniments. [...]

2016
Grau en Estudis d'Anglès i de Francès [997]  
23.
32 p, 582.0 KB The Book of Margery Kempe (1501) : The Construction of Women's Authority in a Proto-feminist Context / Pujolràs Borrut, Laura ; Font Paz, Carme, 1972-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Margery Kempe was an English Christian mystic famous for dictating to two ecclesiastical scribes The Book of Margery Kempe, regarded by scholars as the first autobiography written in English. Throughout the Book, the reader recognizes in Kempe many features with our present-day Feminism. [...]
Margery Kempe fou una mística anglesa coneguda per haver dictat a dos frares The Book of Margery Kempe, considerat com la primera autobiografia en anglès. Al llarg del llibre, el lector s'adona que Kempe comparteix algunes característiques amb el què actualment definiríem com a Feminisme. [...]

2016
Grau en Estudis d'Anglès i de Francès [997]  
24.
27 p, 611.8 KB Portrayal of African American English in Mainstream Media / Ruiz Garcia, Laura ; Tubau Muntaña, Susagna, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Analysis of African American English in pieces of mainstream media with the objective of determining whether the variety is accurately represented from a syntactic and phonological point of view. Our hypothesis was that we would find a simplified version of the variety that only included enough features for the audience to identify it, but no so many that it would impair comprehension. [...]
Anàlisi de l'Anglès negre als principals mitjans de comunicació amb l'objectiu de determinar si la varietat està representada de manera rigorosa des d'un punt de vista sintàctic i fonològic. La nostra hipòtesi era que ens trobaríem amb una versió simplificada de la varietat que inclouria les característiques necessàries per a que l'audiència la identifiqui, però no tantes que perjudiquessin la comprensió. [...]

2016
Grau en Estudis d'Anglès i de Francès [997]  
25.
27 p, 629.0 KB Learning English Tenses through Spanish Grammar : When Using the L1 Benefits ESL Learning / López Garrido, Ramon ; Reeves, Alan, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística.) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
The current teaching trend of ESL is focused on maximizing the use of the L2 so that the student learns the language through linguistic immersion. This approach leaves the L1 out of the game, even though research has shown it can also be beneficial for the learner. [...]
2016
Grau en Estudis d'Anglès i de Francès [997]  
26.
27 p, 628.4 KB Learning English Tenses through Spanish Grammar : When Using the L1 Benefits ESL Learning / López Garrido, Ramon ; Reeves, Alan, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
The current teaching trend of ESL is focused on maximizing the use of the L2 so that the student learns the language through linguistic immersion. This approach leaves the L1 out of the game, even though research has shown it can also be beneficial for the learner. [...]
La tendència actual a l'ensenyament de l'anglès com a llengua estrangera està focalitzada en la maximització de la utilització de la Llengua 2 per tal que l'aprenentatge es realitzi a través de la immersió. [...]

2016
Grau en Estudis d'Anglès i de Francès [997]  
27.
29 p, 924.4 KB The English resultative construction : keeping the meaning when translating into Spanish? / Nogales Tarragó, Adriana ; Curell, Hortènsia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
This paper aims to see how the mismatch between languages regarding the resultative construction is solved when translating texts from English into Spanish. Firstly, the two dimensions of result and manner are studied since they constitute the bases of this construction. [...]
L'objecte d'aquest projecte és el de determinar com es resol la manca de la construcció resultativa a l'hora de traduir un text de l'anglès al castellà. Primerament s'estudiaran els elements que la fan possible; mode i resultat. [...]

2015
Grau en Estudis d'Anglès i de Francès [997]  
28.
44 p, 839.9 KB A carnival of shadows : perverting festivity in Shakespeare's The Merchant of Venice and Othello / Pérez Díaz, Águeda ; Coral, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Shakespeare never visited Venice but he recreated 'Venetian colour' and transformed the city into a debate space to challenge its flawless reputation. The disturbing aristocratic festivity in The Merchant of Venice evolves into evil perversity in Othello. [...]
Shakespeare no va visitar mai Venècia, però sí va ser capaç de recrear l'atmosfera de la ciutat, transformant-la en un espai on qüestionar el mite de La Serenissima. Així, l'inquietant ambient festiu aristocràtic de El Mercader de Venècia evoluciona cap a la perversió d'Otel·lo. [...]

2015
Grau en Estudis d'Anglès i de Francès [997]  
29.
55 p, 1.4 MB Lexical acquisition in Catalan preschool children : noun and verb comprehension and production / Montes Salarich, Laia ; Gavarró Algueró, Anna, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
This study examines the lexical acquisition of monolingual Catalan-speaking children from the age of 3 to 5. We used the methods of picture selection and picture naming of both nouns and verbs in order to assess the participants' vocabulary knowledge. [...]
L'objectiu de l'estudi actual és de determinar l'adquisició de lèxic en nens monolingües catalans amb edats de 3 a 5 anys. Per a avaluar-ne el coneixement s'han utilitzat els mètodes de picture naming i identification, mètodes amb els quals el nen ha de reconèixer o anomenar allò que hi ha o l'acció que s'està duent a terme en un dibuix, per a noms i verbs. [...]

2014
Grau en Estudis d'Anglès i de Francès [997]  
30.
24 p, 739.3 KB "What will I do while I'm lasting?": Joy's traumatic experience as daughter, mistress and lover in Janice Galloway's "The Trick is to Keep Breathing" / Oreja Bernal, Marta ; Martín Alegre, Sara, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Galloway's The Trick Is to Keep Breathing (1989) focuses on Joy Stone, a woman who bereaves after the accidental death of Michael, her married lover. The protagonist's trauma is reflected in her pathological reaction to Michael's death by resorting to self-punishment and self-annihilation. [...]
La novel·la de la Galloway titulada The Trick is to Keep Breathing (1989) gira al voltant de la Joy Stone, una dona que està de dol després de la mort accidental d'en Michael, el seu amant casat. El trauma de la protagonista es veu reflectit en la seva reacció patològica pel que fa a la mort d'en Michael, ja que s'inclina cap a la seva pròpia destrucció i aniquil·lació. [...]

2014
Grau en Estudis d'Anglès i de Francès [997]  

Research literature : 31 records found   beginprevious21 - 30next  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.