Research literature

Research literature 298 records found  beginprevious286 - 295next  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
286.
168 p, 1.8 MB The Implementation of strategic alliances by Thai firms / Thechatakerng, Sunee ; Rialp Criado, Josep, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa)
Aquest estudi, l'adopció d'aliances estratègiques per part de les empreses tailandeses, centrat en la relació entre la conducta dels socis, l'estructura de govern de l'aliança i la satisfacció de les empreses que participen en aquests acords en els districtes industrial a Tailàndia, s'ha operacionalitzat integrant la Teoria de Costos de Transacció (TCT), la Teoria dels Drets de Propietat (PRT) i la Teoria del Valor Transaccional (TVT). [...]
This study, the implementation of strategic alliances by Thai firms which focused on the behaviour of partners, the governance structure and the satisfaction outcome of firms in industrial districts in Thailand was operationalized integrating the Transaction Cost Theory (TCT), the Property Rights Theory (PRT), and the Transactional Value Theory (TVT). [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2004  
287.
127 p, 870.6 KB Interactions between the internal dynamics of organisations and their operations in markets / Seldeslachts, Jo ; Macho-Stadler, Inés, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia i d'Història Econòmica)
Las organizaciones son organismos complejos de los cuales tenemos solo un conocimiento muy reducido, en parte porque se tiende a investigar solo una parte de ellas. El objetivo de esta tesis es aprofundizar en el conocimiento económico de las dinámicas de las organizaciones, señalando que las empresas no solo interactúan en los mercados ni funcionan como entidades aisladas, sino que hay interacción entre el funcionamiento interno y externo. [...]
The aim of this thesis is broadening the reach of economic research on mergers and industry dynamics, pointing out that mergers are not only done because of firms' needs and do not only create effects in firms' markets. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2005  
288.
541 p, 4.7 MB Inventing online journalism : development of the Internet as a news medium in four Catalan online newsrooms / Domingo Santamaría, David ; López López, Bernat, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació
El periodisme digital s'ha desenvolupat en ritmes i direccions diverses, prenent formes concretes en cada projecte de mitjà digital. La recerca empírica en aquest camp ha evidenciat que les principals tendències han estat, en moltes ocasions, lluny de les utopies imaginades durant els anys 90. [...]
Online journalism has developed in several directions and rhythms, taking different shapes in different online news projects. Scholars have offered empirical evident that these directions are, in many occasions, far from the utopias envisioned in the 90s. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2006  
289.
264 p, 953.7 KB The Management of dynamic core-capabilities and their interactions with different types of development projects / Jungbauer, Arthur ; Veciana, José Ma., 1932-2009, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa)
El trabajo considera uno de los puntos centrales de la investigación de gestiones estratégicas: ¿cómo crear y mantener una ventaja competitiva a largo plazo ? Está basado en una estructura orientada a los recursos y capacidades centrándose en aquellas firmas/empresas con capacidades-clave. [...]
The dissertation considers one of the central themes of strategic management research: How to create and maintain a competitive advantage over a longer period of time? It is based on a resource- and capability-oriented framework focussing on the firms' «core-capabilities». [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2006  
290.
117 p, 689.4 KB On different modes of firms' cooperation / Socorro Quevedo, María del Pilar ; Macho-Stadler, Inés, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia i d'Història Econòmica)
Vegeu mpsqresum1de1. pdf.
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2004
2 documents
291.
208 p, 1.5 MB Reforma de empresas públicas y su efecto en la eficiencia y eficacia : el caso de los servicios postales en España / Morales Piñero, Juan Carlos ; Vergès, Joaquim, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa)
La presente investigación se inserta en el campo que estudia la eficiencia comparativa de la empresa pública y sus factores explicativos, y se centra en la evaluación de la eficiencia del servicio postal español (Correos) con relación a: 1. [...]
The present research examines the comparative efficiency of the Spanish postal firm (Correos), aiming to evaluate factors related to: 1) changes in the legal-organizational status of the firm; 2) market segment trends; 3) grade of effectiveness (especially in what concerns quality); and 4) its productivity as compared to other European operators. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2007  
292.
173 p, 873.1 KB The Relation between shareholder value orientation and shareholder value creation / Hecking, Stephan ; Tarrazón Rodón, Ma. Antonia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa)
Vegeu shresum1de1. pdf.
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2003
4 documents
293.
361 p, 2.1 MB Responsabilitat corporativa i sostenibilitat : actors socials, comunicació i governança / Díaz Pont, Joana ; Subirats, Joan, (Subirats i Humet) dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ; Espluga, Josep, 1964-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
L'objectiu de la tesi és ordenar les percepcions i discursos socials sobre responsabilitat corporativa com una forma d'entendre la distància entre actors de la sostenibilitat i, alhora, l'estructura de relacions que governa el canvi cap a la sostenibilitat en l'àmbit corporatiu. [...]
El objetivo de la tesis es ordenar las percepciones y discursos sociales sobre responsabilidad corporativa como una forma de entender la distancia entre actores de la sostenibilidad y, al mismo tiempo, la estructura de relaciones que gobierna el cambio hacia la sostenibilidad en el ámbito corporativo. [...]
The objective of the thesis is to position the perceptions and social discourses about corporate responsibility as a means for the understanding of distances and conflicts between sustainability actors. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2007  
294.
26 p, 213.6 KB Los Ritos y rituales en la cultura corporativa de Wal Mart Supercenter : estudio de caso para la medición de la cultura corporativa a través de los ritos y rituales observados en Wal Mart Supercenter no. 2346 en México / González Romo, Zahaira Fabiola ; Puig González, Joaquín, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat
Cuando se habla de cultura corporativa generalmente ésta es confundida con "filosofía", "Ideología" e incluso "identidad" de empresa, se menciona siempre como un concepto intangible, representado en la psique de los individuos de la empresa pero, físicamente intangible. [...]
The Rites and Rituals in the Corporate Culture of Wal Mart Supercenter. Study of case for the measurement of the Corporate Culture through the Rites and Rituals observed in Wal Mart Supercenter not. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2003
10 documents
295.
462 p, 2.4 MB Rol que juegan los activos intengibles en la construcción de ventaja competitiva sustentable en la pyme : un estudio de casos con empresas de Cataluña y de Jalisco / Fong Reynoso, Carles ; Genescà i Garrigosa, Enric, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa)
Este trabajo examina los determinantes del éxito de la pequeña y mediana empresa (PyME). El énfasis de la investigación está en el rol que juegan los activos intangibles en la construcción y mantenimiento de la ventaja competitiva. [...]
This study examines the factors which determine the success of small and medium sized enterprises (SMEs) . The emphasis of the investigation is on the role that intangible assets play in the construction and maintenance of a competitive advantage. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2003  

Research literature : 298 records found   beginprevious286 - 295next  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.