Research literature

Research literature 46 records found  beginprevious30 - 39next  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
30.
707 p, 10.6 MB Aprender a enseñar conceptos sociales : la formación en didáctica de las ciencias sociales en la carrera de Educación Básica de la Universidad de Playa Ancha. Estudio de Casos / Castañeda Meneses, Marta ; Santisteban, Antoni, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
La presente tesis doctoral titulada: Aprender a Enseñar Conceptos Sociales: La formación en Didáctica de las Ciencias Sociales en la carrera de Educación Básica de la Universidad de Playa Ancha. [...]
The current doctoral thesis titled: "Learning to teach Social Concepts: The Didactic Training Process of Social Sciences in the career of Elementary Education in the Playa Ancha University", corresponds to a qualitative research that was developed through the strategy's description and analysis of the educational reality called Case Studies. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2013  
31.
323 p, 8.2 MB La Construcción del modelo ser vivo por alumnos de primaria : una propuesta de análisis basada en una progresión de aprendizaje / Silva, Natasha Mayerhofer de Brito ; Márquez, Conxita, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
Esta investigación se enmarca en una de las principales líneas que en la actualidad movilizan las reflexiones en la didáctica de las ciencias: la influencia del uso de modelos en el desarrollo del conocimiento científico de los estudiantes. [...]
This research falls within one of the main lines that currently move the reflections on science education: the influence of the use of models in the development of scientific knowledge of the students. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2013  
32.
451 p, 5.9 MB Caracterización y evolución de los modelos de enseñanza de la argumentación en clase de ciencias en la educación primaria / Ruiz Ortega, Francisco Javier ; Márquez, Conxita, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Tamayo Alzate, Óscar Eugenio, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
La investigación: Caracterización y evolución de los modelos de enseñanza de la argumentación en clase de ciencias en la educación primaria, participaron cinco docentes de Educación Primaria de la institución educativa "Fe y Alegría" de la ciudad de Manizales, Colombia, que orientan clases a niños y niñas cuyas edades están entre los 9 y 10 años; dos de los docentes fueron elegidos para realizar el estudio de caso. [...]
The research entitled Characterization and evolution of the teaching models of argumentation in science class in primary school worked witha group of 5 primary teachers who belonged to a school named "Fe y Alegría" in the city of Manizales, Colombia and taught lessons to children aged between 9 and 10 years old. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2013  
33.
545 p, 2.7 MB La Construcció del coneixement sobre els valors del temps verbal del present a l'educació primària : un estudi de cas sobre l'ús lingüístic, la reflexió gramatical i la interacció en l'ensenyament-aprenentatge de la llengua / Casas i Deseures, Mariona ; Milian, Marta, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
La tesi doctoral titulada La construcció del coneixement sobre els valors del temps verbal del present a l'educació primària és fruit d'una recerca empírica que explora, des d'un enfocament interpretatiu qualitatiu, el reconeixement i la comprensió dels usos del present en alumnes d'educació primària a Catalunya. [...]
This Phd thesis, entitled The construction of knowledge about the values of the simple present tense in primary education, is the result of empirical research exploring, from a qualitative interpretative approach, the recognition and understanding of the usages and values of the simple present tense in students of primary education in Catalonia. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2013  
34.
116 p, 7.7 MB La Segmentació del text escrit en infants de primer curs de primària : estudi evolutiu / Bigas i Salvador, Montserrat ; Camps, Anna, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
Pendent.
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2011
3 documents
35.
78 p, 1.9 MB Encuentros y distanciamientos entre las competencias promovidas en una práctica experimental y los objetivos curriculares del área de Ciencias Naturales / Ruiz Ortega, Francisco Javier ; Pujol, Rosa M. (Rosa Maria), tut. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
2009  
36.
10 p, 245.4 KB Estudio comparativo de conocimientos y percepciones ambientales sobre la Reserva de la Biosfera de Sian Ka'an entre estudiantes de primaria de comunidades maya, México / Cartró-Sabaté, Mar ; Ruiz Mallén, Isabel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Méndez López, María Elena, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
El estudio analiza y compara las percepciones y conocimientos ambientales que estudiantes de primaria del municipio maya de Felipe Carrillo Puerto tienen sobre la vecina Reserva de la Biósfera de Sian Ka'an (RBSK) en términos de biodiversidad, con el fin de evaluar y elaborar programas de Educación Ambiental (EA) dirigidos a promover la protección de este espacio natural. [...]
L'estudi analitza i compara les percepcions i coneixements ambientals que estudiants de primària del municipi maya de Felipe Carrillo Puerto tenen sobre la veïna Reserva de la Biosfera de Sian Ka'an (RBSK) en termes de biodiversitat, amb la finalitat d'avaluar i elaborar programes d' Educació Ambiental dirigits a promoure la protecció d'aquest espai natural. [...]
This study analyses and compares the environmental perceptions and knowledge that students from the maya municipality called Felipe Carrillo Puerto have about the nearby Sian Ka'an Biosphere Reserve's biodiversity with the aim of evaluate and elaborate environmental education programs able to promote the protection of this natural area. [...]

2011
2 documents
37.
37 p, 2.9 MB Anàlisi del sistema agroecològic de Vila-seca : proposta de guia per a la descoberta del medi / Palacios Romero, Sandra ; Boada, Martí 1949- , tut. (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Sánchez Mateo, Sònia, tut. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
S'ha elaborat una anàlisi del sistema agroecològic del municipi de Vila-seca (Tarragonès) per tal de realitzar en segon lloc, una proposta de guia per a la descoberta del medi per a infants d'entre 8 i 10 anys. [...]
Se ha elaborado un análisis del sistema agroecológico del municipio de Vila-seca (Tarragonés) para realizar en segundo lugar, una propuesta de guía de descubrimiento del medio para escolares de entre 8 y 10 años. [...]
It has been made an analysis of agro-ecological system of Vila-seca's town (Tarragonés) with the proposal of make an environmental education guide for schoolchildren between 8 and 10 years. From fieldwork in the study area it has been inventoried different socio-environmental heritage items that are considered of high importance in the territory. [...]

2011
4 documents
38.
331 p, 2.2 MB La Cançó amb text improvisat : disseny i experimentació d'una proposta interdisciplinària per a Primària / Casals Ibañez, Albert ; Vilar, Mercè, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Ayats Abeyà, Jaume, 1960-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal
La tesi es centra en l'anàlisi d'un producte cultural d'interès etnomusicològic -la cançó amb text improvisat- i en els usos que pot tenir a nivell d'educació primària. La recerca es circumscriu en el context català i té una clara orientació en el camp de la didàctica de la música. [...]
The thesis focuses on the analysis of a cultural product of ethnomusical interest - song with improvised lyrics - and its possible uses in primary education. The research is restricted to the Catalan context and is clearly orientated towards the field of music didactics. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2009  
39.
436 p, 6.0 MB Los Modelos de conocimiento científico escolar de un grupo de maestras de educación infantil : un punto de partida para la construcción de "islotes de racionalidad y razonabilidad" sobre la alimentación humana / Bahamonde, Nora ; Pujol, Rosa M., (Rosa Maria), dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Este trabajo recoge las actividades realizadas para investigar los modelos de conocimiento científico escolar de un grupo de maestras de educación infantil sobre la alimentación humana. Se trata de una investigación cualitativa, un estudio de casos, enmarcada en el ámbito de la didáctica de las ciencias naturales. [...]
This paper covers the activities undertaken to investigate the school science knowledge models of a group of kindergarten teachers about food. This is a qualitative research, a case study, framed in the field of natural science education. [...]

Bellaterra : Publicacions de la Universitat Autònoma de Barcelona, 2009 (Tesis doctorals de la Universitat Autònoma de Barcelona)  

Research literature : 46 records found   beginprevious30 - 39next  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.