Research literature

Research literature 46 records found  beginprevious33 - 42next  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
33.
743 p, 5.8 MB Llengua de signes i llengua escrita en la modalitat educativa bilingüe i en la intervenció amb l'infant sord / Sánchez Amat, Jordina ; Roca i Casas, Enric, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Quer, Josep, 1965- , dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social
L'objectiu d'aquesta tesi és estudiar el paper de la llengua de signes catalana (LSC) a l'aula d'agrupament de la modalitat educativa bilingüe intermodal, concretament en l'ensenyament/aprenentatge de la llengua escrita a primària, i en el context general català d'assessorament i atenció a l'infant amb sordesa, per proposar estratègies d'intervenció amb l'alumnat sord. [...]
The aim of this thesis is to study the role of Catalan sign language (LSC) in the small sign bilingual education class groups, in particular on teaching/learning written language in primary education, and in the general Catalan context of guidance and care for deaf children, in order to propose intervention strategies with deaf pupils. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
34.
378 p, 9.2 MB La Relació socioeducativa : una proposta d'anàlisi en les polítiques de joventut / Monseny Martínez, Myrte ; Úcar, Xavier, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social
La relació socioeducativa: una proposta d'anàlisi en les polítiques de joventut, és una tesi doctoral que aprofundeix en la vinculació de la perspectiva de la Pedagogia Social als plantejaments de la intervenció en les polítiques de joventut. [...]
The socio-educational relationship: a proposal analysis in youth policies is a thesis that explores the link between the Social Pedagogy perspective and its relation with the intervention approaches in youth policies. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
35.
352 p, 5.3 MB Els Oficis del cavall : propostes de renovació curricular i d'estructuració laboral del sector equí / Peire Fernández, Tomás ; Solà, Pere, 1945-, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social
Aquesta investigació parteix de la percepció sobre el sector professional eqüestre a Catalunya i de l'estudi i l'anàlisi de dades resultat de la recerca bibliogràfica i documental. Han estat de gran utilitat les opinions expressades per professionals i experts del món del cavall. [...]
The starting point of this study is the perception of the equestrian professional sector in Catalonia and the interpretation and analysis of the data as a result of the bibliographic and documentary research. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015
2 documents
36.
234 p, 1.8 MB Orientación, desarrollo de competencias y reducción de factores contextuales de riesgo para el empleo : propuesta para centros educativos de Catalunya / Martínez-Roca, Carme ; Pineda i Herrero, Pilar, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Martínez, Marius, 1966-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social
Los factores contextuales de riesgo para el empleo - es decir, aquellos factores externos a las personas que afectan sus posibilidades de empleo y de que éste sea socialmente justo - contribuyen a la situación de desempleo en la que se encuentran jóvenes de 16 a 25 años residentes en Catalunya. [...]
Contextual risk factors for employment - that is, factors which are external to people and affect their possibilities to have an employment, specifically a socially just employment - contribute to the unemployment situation of 16 to 25 years old youth living in Catalonia. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
37.
334 p, 2.1 MB Evaluación del aprendizaje de las competencias clínicas odontológicas / Huerta Amezola, J. Jesús ; Sala Roca, Josefina, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social
La investigación tiene el objetivo de evaluar el aprendizaje de las competencias clínicas odontológicas de los Prestadores de Servicio Social (PSS), como egresados de la Licenciatura en Cirujano Dentista del Centro Universitario de Ciencias de la Salud (CUCS), de la Universidad de Guadalajara. [...]
The research objective is to evaluate the clinical odontological competences learning of the Providers of Social Service (PSS), as graduates from the career of Dental Surgery in the Centro Universitario de Ciencias de la Salud (CUCS) of the Universidad de Guadalajara (UDG). [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
38.
505 p, 5.7 MB Les Resistències en la formació a distància dels tècnics esportius de la R.F.E.P / Dulsat Ortiz, Carles ; Álvarez Cánovas, Isabel, 1971-, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social
Aquesta recerca té com a objecte d'estudi les resistències en el context de la formació a distància que organitza la Real Federación Española de Patinaje. És una investigació que veu del paradigma sistèmic-cibernètic, que contribueix en la forma de veure i d'estudiar les resistències de manera molt més global i sintètica considerant el màxim nombre d'elements que intervenen o influencien en l'objecte d'estudi. [...]
This research aims to study the resistance in the context of distance learning organized by the Real Federación Española de Patinaje. It is a research paradigm that relies in systemic-cybernetic perspective, which contributes to the way we see and study the resistance much more comprehensive and synthetic considering the maximum number of elements involved in or influence the object of study. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  
39.
232 p, 1.9 MB El impacto del centro universitario de la costa sur en el municipio de Autlán de Navarro, Jalisco, México / Castañeda Palomera, Alfredo ; Sarramona, Jaume, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social
Con el objetivo de estimar el impacto económico, social y cultural del Centro Universitario de la Costa Sur (CU Costa Sur) en el Municipio de Autlán de la Navarro, Jalisco, México se realizó la presente tesis. [...]
In order to estimate the economic, social and cultural impact of the University Centre of the South Coast (Cu Costa Sur) in the city of Autlán de Navarro, Jalisco, Mexico, this thesis was conducted. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
40.
214 p, 1.9 MB Relació entre competències socioemocionals i conductes disruptives a l'educació primària / Esturgó Deu, Estrella ; Sala Roca, Josefina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social
La presència de conductes disruptives suposa una absència de la regulació del comportament. Aquest tema s'ha tractat des de diversos àmbits, però en aquest estudi és vol fer des de la possible relació que tenen aquestes conductes disruptives i la intel·ligència emocional. [...]
The presence of disruptive behaviour supposes an absence of behaviour regulation. This issue has been approached from different areas, but in this study it wants to be done in between the possible relationship of these disruptive behaviours and emotional intelligence. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
41.
448 p, 4.0 MB Resultados del proceso de acreditación de carreras de pregrado en una selección de universidades en Chile / Yáñez Pastén, Sixto Eduardo ; Sarramona, Jaume, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social
La educación, como derecho de las personas y herramienta esencial para el desarrollo, avance y bienestar de los pueblos, es una preocupación e interés permanente en las agendas de muchos gobiernos en los diferentes continentes. [...]
Education, both as a right for people and an essential tool for the development, advance and welfare of people, is a constant worry of permanent interest to be found on the agendas of many governments in different continents. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
42.
338 p, 3.0 MB Gestión educacional y resultados académicos en escuelas municipales / Riffo Muñoz, Humberto Hernan ; Sarramona, Jaume, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social
La investigación tuvo como propósito conocer la eficacia de dos generaciones de planes de mejoramiento educativo en la superación de los resultados académicos medidos por el sistema de medición de la calidad de la educación, SIMCE, en establecimientos municipales del país. [...]
The research aimed at determining the effectiveness of two generations of educational improvement plans meant to overcome academic results measured by the Measurement System of the Quality of Education, SIMCE, in public schools of the country. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  

Research literature : 46 records found   beginprevious33 - 42next  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.