Research literature

Research literature 75 records found  beginprevious57 - 66next  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
57.
12 p, 113.7 KB Educational pathways of minority youth in Norway : intersections of gender, ethnicity and social class / Smette, Ingrid ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural
Educational aspirations during lower secondary school and choice of upper secondary education are important for young people's future trajectories into higher education and labour market positions. In line with ideas about reflexive, autonomous individuals (Giddens, 1991), choice of education is often represented as a young person' individual decision, and educational guidance as aimed at discovering what 'fits' an individual's personality, interests and abilities. [...]
2007 (EMIGRA working papers ; 4)  
58.
373 p, 2.9 MB Geometria analítica a Batxillerat : un enfocament didàctic contextualitzat i amb eines TIC / Costa Llobet, Joaquim ; Fortuny, Josep M., (Josep Maria) dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
Geometria analítica a Batxillerat: un enfocament didàctic contextualitzat i amb eines TIC desenvolupa, implementa i analitza un enfocament didàctic innovador per a l'ensenyament de la geometria analítica al primer curs de Batxillerat. [...]
Geometria anal'tica a Batxillerat: un enfocament did ctic contextualitzat i amb eines TIC (Analytic geometry in Batxillerat: a contextualized learning approach with ICT tools) develops, implements and analyzes an innovative approach for the teaching of analytic geometry in the first year of post-compulsory education in Catalonia (Spain). [...]

Bellaterra : Publicacions de la Universitat Autònoma de Barcelona, 2009  
59.
581 p, 3.8 MB La Construcció del saber metalingüístic : estudi sobre l'aprenentatge de la gramàtica d'escolars de secundària en el marc d'una seqüència didàctica / Fontich, Xavier ; Camps, Anna, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Ribas Seix, Teresa, dir. (Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura, i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
Aquest estudi se centra en la construcció del coneixement gramatical d'alumnes d'ESO en la interacció en petit grup i en el marc d'un model d'intervenció, el de Seqüència Didàctica de Gramàtica (SDG). [...]
Este estudio se centra en la construcción del conocimiento gramatical por parte de alumnos de 4º de la ESO en la interacción en pequeño grupo y en el marco de un modelo de intervención, el de Secuencia Didáctica de Gramática (SDG). [...]
This study focuses on the construction of grammar knowledge by pupils on their last year of compulsory education in Spain (15-16 years). Pupils interact in small group within the framework of a model of intervention, that of Didactic Sequence of Grammar (DSG). [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2010  
60.
193 p, 3.7 MB L'Emergència de la interpretació dels fenòmens químics / Solsona Pairó, Núria ; Izquierdo i Aymerich, Mercè, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2010
3 documents
61.
305 p, 2.2 MB Estratègies de millora per a la resolució de problemes amb alumnes de segon d'ESO : ús de la matemàtica recreativa a les fases d'abordatge i revisió / Mallart Solaz, Albert ; Deulofeu Piquet, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
La recerca elaborada pertany a l'àmbit de la didàctica de les matemàtiques, en particular a l'àrea de la resolució de problemes. És un estudi d'estratègies de millora per resoldre problemes fent ús de la matemàtica recreativa. [...]
La investigación elaborada pertenece al ámbito de la didáctica de las matemáticas, en particular al área de la resolución de problemas. Es un estudio de estrategias de mejora para resolver problemas usando la matemática recreativa. [...]
The investigation belongs to Mathematics education, particularly the area of problem solving. It is a study of improvement strategies to solve problems using recreational mathematics. The objectives of this study are: see if there are teaching situations with non-standard mathematic problems offering opportunities for learning math, see the types of math activities that occur in an environment of mathematical recreations, see the types of mathematical knowledge and skills provided by environments recreations of mathematics, see the kinds of educational influence exerted by the teacher to get some order and understanding in the exposure of different ideas suggested by the problematic situation, studying the strategies used by the teacher to ensure that their actions were suited to encourage and guide towards a solution of a mathematical recreation without revealing the real solution. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2009
3 documents
62.
305 p, 1.3 MB Aproximació a les conceptualitzacions gramaticals d'alumnes de secundària a propòsit de les classes de mots / Macià, Jaume ; Camps, Anna, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El treball vol aprofundir en les conceptualitzacions gramaticals dels alumnes de secundària, particularment en els sabers que mobilitzen quan han de determinar la classe lèxica de certes paraules (els mots analitzats pertanyen a categories "simples" com les de nom, verb, adjectiu i adverbi). [...]
2007  
63.
426 p, 2.0 MB Actitudes del profesorado de secundaria obligatoria hacia la evaluación de los aprendizajes de los alumnos / Zaragoza Raduà, Josep Ma. ; Tejada Fernández, José, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Arnal, Justo, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Con el presente estudio, pretendemos analizar las actitudes del profesorado de Educación Secundaria Obligatoria hacia la evaluación de los aprendizajes de los alumnos desde una doble contextualización: el ámbito territorial de Catalunya y el marco referencial de la LOGSE. [...]
This study is aimed at analysing the attitudes of high school (E. S. O. ) teachers towards the assessment of their pupils' progress in two different contexts: the Catalan territory and the LOGSE frame of reference. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2005  
64.
120 p, 10.1 MB La Adaptación al ámbito escolar de hijos de inmigrantes marroquíes : estudio local en un instituto de enseñanza secundaria de Terrassa / Peralta Serrano, Alicia ; Perinat, Adolfo, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2008
3 documents
65.
245 p, 828.2 KB Análisis psicopedagógico de los alumnos de educación secundaria con problemas de comportamiento en el contexto escolar / Moreno i Oliver, Francesc Xavier ; Domènech, Edelmira, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia de la Salut i Psicologia Social) ; Comellas i Carbó, Maria Jesús, 1943- , dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Con la presente investigación, pretendemos crear un instrumento diagnóstico capaz de detectar aquellos factores de riesgo más significativos que la literatura científica define como específicos de los problemas de comportamiento en el contexto escolar. [...]
With the present investigation, we seek to create an instrument diagnosis able to detect those more significant factors of risk that the scientific literature defines as specific of the behavior problems in the school context. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2001  
66.
629 p, 2.8 MB Canvi i continuïtat : conceptes clau en l'ensenyament de les ciències socials en l'educació secundària obligatòria / Pons, Manel ; Casas i Vilalta, Montserrat, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
L'objectiu general de la tesi és investigar els encerts i les dificultats que tenen els alumnes d'Educació Secundària Obligatòria en la construcció dels conceptes clau de canvi i continuïtat. L'opció d'ordenar el currículum escolar de Ciències Socials a partir dels conceptes clau, formulada en el seu moment al món educatiu anglosaxó, ha estat introduïda i defensada al nostre país per la doctora Pilar Benejam. [...]
This Ph. D. Thesis aims to investigate how secondary students construct the key social concept of «continuity and change». We are especially interested in examining the cases in which they manage to build up such knowledge and also the problem-solving processes they go through. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2007
2 documents

Research literature : 75 records found   beginprevious57 - 66next  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.