Documentos de investigación

Documentos de investigación Encontrados 37 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro: La búsqueda tardó 0.00 segundos. 
1.
735.8 KB Anàlisi de l'impacte de l'alliberament dels peatges a Catalunya sobre el nombre i cost dels accidents / Ibarz Rodríguez, Anna ; Matas i Prat, Anna, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada.) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
Al setembre de 2021 s'alliberen les principals autopistes de peatge a Catalunya, aquest fet deixa.
En septiembre de 2021 se liberan las principales autopistas de peaje en Cataluña, este hecho deja muchas incógnitas sobre la política pública en carreteras y qué medidas tomará en un futuro próximo para controlar el gasto que suponen las infraestructuras. [...]
In September 2021, the main toll highways in Catalonia are freed, leaving many questions regarding public policy on roads and what measures will be taken in the near future to control the expenses associated with the infrastructure. [...]

2023
Pla d'Estudis en Economia [1407]  
2.
19 p, 2.2 MB The impact of 'competition for the market' regulatory designs on intercity bus prices / Asensio Ruiz de Alda, Francisco Javier (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Matas i Prat, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
Spain regulates its intercity bus market by means of a 'competition for the market' mechanism, whose design has been modified several times in the last years. This implies that current services are operated under contracts whose conditions are heterogeneous. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada, 2022 (Document de treball (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; 04.21)  
3.
88 p, 1.6 MB Rendibilitat supressió rutes aèries per reduir el seu impacte ambiental / Ramos Rojas, Alex ; Matas i Prat, Anna, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
El present treball consisteix en un anàlisis de la rendibilitat social de suprimir les rutes aèries domestiques o de curt radi a Espanya, donant el Tren d'Alta Velocitat com alternativa amb el propòsit de reduir l'impacte ambiental del transport aeri. [...]
El presente trabajo consiste en un análisis de la rentabilidad social de suprimir las rutas aéreas domésticas o de corto radio en España, dando el Tren de Alta Velocidad como alternativa con el propósito de reducir el impacto ambiental del transporte aéreo. [...]
The present work is based on the analysis of the social profitability of suppressing domestic or short-radius air routes in Spain, giving the High Speed Train as an alternative with the purpose of reducing the environmental impact of air transport. [...]

2020
Pla d' Estudis de Gestió Aeronàutica [829]  
4.
64 p, 5.8 MB La competència entre el tren d'alta velocitat i l'avió : una anàlisi per Espanya / Brils Lamas, Judith ; Matas i Prat, Anna, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Des de la seva introducció, l'AVE s'ha convertit en un dels medis de transport més escollits pels passatgers a l'hora de viatjar arreu de la península, juntament amb l'avió. La finalitat principal d'aquest treball és analitzar quin impacte pot generar l'AVE sobre aquelles rutes operades amb avió, a partir d'una anàlisi estadística en relació al preu dels bitllets i la freqüència d'unes rutes determinades.
Des de su introducción, el AVE se ha convertido en uno de los medios de transporte más escogidos por los pasajeros a la hora de viajar por la península, juntamente con el avión. La finalidad principal de este trabajo es analizar el impacto que puede generar el AVE sobre aquellas rutas operadas con avión, a partir de un análisis estadístico en relación con el precio de los billetes i la frecuencia de unas rutas determinadas.
Since its beginning, AVE has become one of the most popular means of transport among passengers when travelling across the Peninsula, as well as plane. The main aim of the current work is to analyse the impact which AVE might have on the Flight routes by plane, based on an statistical analysis regarding the tickets price and the frequency of specific routes.

2020
Pla d' Estudis de Gestió Aeronàutica [829]  
5.
189 p, 2.2 MB La demanda de gasolinas y sus impactos en el medio ambiente en España / Reyes Martínez, Orlando ; Matas i Prat, Anna, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada
El principal objetivo de esta tesis es analizar la demanda de carburantes y sus impactos sobre el medioambiente en España. Estudios previos sobre la demanda de combustibles en el sector transporte han examinado los principales factores determinantes del consumo de gasolinas y uso del transporte en España a través de datos agregados a nivel nacional o por comunidades autónomas. [...]
The main objective of this thesis is to analyse fuel and travel demand and their impacts on the environment in Spain. Previous studies on fuel and travel demand in the transport sector examined the major determinants of gasoline consumption and use of transport in Spain through data aggregated at national level or by regions. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
6.
48 p, 692.6 KB Job accessibility, employment and job-education mismatch in the metropolitan area of Barcelona / Di Paolo, Antonio ; Matas i Prat, Anna ; Raymond Bara, José Luís ; Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP)
This paper analyses the effect of job accessibility by public and private transport on labour market outcomes in the metropolitan area of Barcelona. Beyond employment, we consider the effect of job accessibility on job-education mismatch, which represents a relevant aspect of job quality. [...]
Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP) 2014 (XREAP ; 2014-05)  
7.
86 p, 2.1 MB Estudio de la rentabilidad económica y financiera del negocio de las compañías aéreas / Navarro Erausquin, Pau ; Matas i Prat, Anna, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
En el presente Trabajo Final de Grado se ha realizado un estudio económico y financiero sobre la rentabilidad del negocio del transporte aéreo. A través del análisis de los aspectos económicos, financieros y operacionales del negocio de las compañías aéreas se pretende clarificar la situación en relación a su rentabilidad y el bajo retorno de capital ofrecido a los inversores.
En el present Treball Fi de Grau s'ha realitzat un estudi econòmic i financer sobre la rendibilitat del negoci del transport aeri. A través de l'anàlisi dels aspectes econòmics, financers i operacionals del negoci de les companyies aèries es pretén clarificar la situació en relació a la seva rendibilitat i el baix retorn de capital ofert als inversors.
In this Final Project it has conducted an economic and financial study on the profitability of the air transport business. Through the analysis of economic, financial and operational aspects of the business of airlines it is to clarify the situation with regard to profitability and low return on equity offered to investors.

2016
Pla d' Estudis de Gestió Aeronàutica [829]  
8.
83 p, 1.7 MB ¿Qué ha pasado con las compañías de bandera en Europa después de la liberalización aérea? / Méndez, Lisbeth ; Matas i Prat, Anna, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
La liberalización del transporte aéreo europeo ha tenido efectos positivos y negativos sobre la industria aeronáutica. En este proyecto se presenta información relevante a las antiguas compañías de bandera en Europa. [...]
La liberalització del transport aeri europeu ha tingut efectes positius i negatius a la indústria aeronàutica. En aquest projecte es presenta informació rellevant a les antigues companyies de bandera a Europa. [...]
The liberalization of the European air transport has had positive and negative effects on the aeronautical industry. This project presents relevant information about the former full service airlines in Europe. [...]

2016
Pla d' Estudis de Gestió Aeronàutica [829]  
9.
48 p, 1.3 MB How do road infrastructure investments affect the regional economy? Evidence from Spain / Ruiz Marín, Adriana Karina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; Matas i Prat, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; Raymond Bara, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia i d'Història Econòmica) ; Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP)
This paper analyses the relationship between road infrastructure improvements and investment in capital assets. Using aggregate data at a provincial level for 1977-2008, an equation for machinery and equipment investment is estimated applying Panel Corrected Standard Errors. [...]
Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP) 2016 (XREAP ; 2018-09)  
10.
44 p, 734.5 KB Changes in fuel economy : an analysis of the Spanish car market / Matas i Prat, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; Raymond Bara, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia i d'Història Econòmica) ; Dominguez, Andres (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada)
This paper estimates the role that technological change and car characteristics have played in the rate of fuel consumption of vehicles over time. Using data from the Spanish car market from 1988 to 2013, we estimate a reduced form equation that relates fuel consumption with a set of car characteristics. [...]
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada 2016 (Document de treball (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; 1608)  

Documentos de investigación : Encontrados 37 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.