Documentos de investigación

Documentos de investigación Encontrados 33 registros  inicioanterior24 - 33  ir al registro: La búsqueda tardó 0.00 segundos. 
24.
34 p, 537.1 KB Economic development and changes in car ownership patterns / Matas i Prat, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; Raymond Bara, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia i d'Història Econòmica) ; Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP)
The contributions of this paper are twofold: On the one hand, the paper analyses the factors determining the growth in car ownership in Spain over the last two decades, and, on the other, the paper provides empirical evidence for a controversial methodological issue. [...]
Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP) 2006 (CREAP ; 2006-01)  
25.
18 p, 291.7 KB Cross-section data, disequilibrium situations and estimated coefficients: evidence from car ownership demand / Matas i Prat, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; Raymond Bara, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia i d'Història Econòmica) ; Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP)
The objective of this paper is to analyse to what extent the use of cross-section data will distort the estimated elasticities for car ownership demand when the observed variables do not correspond to a state equilibrium for some individuals in the sample. [...]
Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP) 2007 (XREAP ; 2007-04)  
26.
21 p, 275.5 KB Car ownership and access to jobs in Spain / Matas i Prat, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; Raymond Bara, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia i d'Història Econòmica) ; Roig Sabaté, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia i d'Història Econòmica) ; Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP)
This study analyses the impact that job accessibility in public transport has on car ownership. An ordered probit explaining the number of cars per household is estimated as a function of head of household characteristics, household characteristics and job accessibility. [...]
Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP) 2008 (XREAP ; 2008-03)  
27.
39 p, 576.7 KB Job accessibility and employment probability / Matas i Prat, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; Raymond Bara, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia i d'Història Econòmica) ; Roig Sabaté, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia i d'Història Econòmica) ; Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP)
The objective of this paper is to estimate the impact of residential job accessibility on female employment probability in the metropolitan areas of Barcelona and Madrid. Following a "spatial mismatch" framework, we estimate a female employment probability equation where variables controlling for personal characteristics, residential segregation and employment potential on public transport network are included. [...]
Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP) 2008 (XREAP ; 2008-05)  
28.
23 p, 196.7 KB Commuters' valuation of travel time variability in Barcelona / Matas i Prat, Anna ; Asensio Ruiz de Alda, Francisco Javier ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada
The value given by commuters to the variability of travel times is empirically analysed using stated preference data from Barcelona (Spain). Respondents are asked to choose between alternatives that differ in terms of cost, average travel time, variability of travel times and departure time. [...]
2007 (Document de treball (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; 0701)  
29.
31 p, 249.2 KB Demand and revenue implications of an integrated public transport policy: the case of Madrid / Matas i Prat, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada
One of the most popular options for promoting public transport use is the provision of an integrated and high quality public transport system. This was the strategy adopted by the regional government in Madrid in 1986 and since then public transport patronage has increased by more than 50%. [...]
2006 (Document de treball (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; 03.04)  
30.
38 p, 270.6 KB Una aproximación sectorial a la localización industrial en Cataluña / Matas i Prat, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; Roig Sabaté, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia i d'Història Econòmica) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada
El objetivo de este estudio es analizar las decisiones de localización de las actividades industriales desde una óptica sectorial. En concreto, se explica la distribución municipal en Catalunya del número de nuevas inversiones procedentes del Registro de Establecimientos Industriales, durante el período 1986-2000. [...]
2006 (Document de treball (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; 0406)  
31.
25 p, 502.6 KB The demand elasticity on tolled motorways / Matas i Prat, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; Raymond Bara, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia i d'Història Econòmica) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada
This paper analyses the elasticities of demand in tolled motorways in Spain with respect to the main variables influencing it. The demand equation is estimated using a panel data set where the cross-section observations correspond to the different Spanish tolled motorways sections, and the temporal dimension ranges from the beginning of the eighties until the end of the nineties. [...]
2006 (Document de treball (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; 0203)  
32.
33 p, 139.7 KB Petrol consumption and redistributive effects of its taxation in Spain / Asensio Ruiz de Alda, Francisco Javier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; Matas i Prat, Anna ; Raymond Bara, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia i d'Història Econòmica) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada
The objective of this paper is to estimate a petrol consumption function for Spain and to evaluate the redistributive effects of petrol taxation. We use micro data from the Spanish Household Budget Survey of 1990/91 and model petrol consumption taking into account the effect that income changes may have on car ownership levels, as well as the differences that exist between expenditure and consumption. [...]
2006 (Document de treball (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; 0109)  
33.
28 p, 122.2 KB Efectos redistributivos de las subvenciones al transporte público en áreas urbanas / Asensio Ruiz de Alda, Francisco Javier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; Matas i Prat, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; Raymond Bara, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia i d'Història Econòmica) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada
El objetivo de este artículo es evaluar los efectos redistributivos derivados de las subvenciones al transporte público tomando como unidad de análisis a las familias. La fuente de datos es la Encuesta de Presupuestos Familiares 1990-91. [...]
2006 (Document de treball (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; 0108)  

Documentos de investigación : Encontrados 33 registros   inicioanterior24 - 33  ir al registro:
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.