Documentos de investigación

Documentos de investigación Encontrados 29 registros  inicioanterior16 - 25siguiente  ir al registro: La búsqueda tardó 0.04 segundos. 
16.
52 p, 778.3 KB Les matemàtiques i el joc exploratori a l'Educació Infantil / Castellà López, Andrea ; Edo, Mequè, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquesta recerca s'ha realitzat amb 85 infants de P4 i P5, al taller d'experimentació de l'Escola Marina de Montgat. L'objectiu de la investigació és cercar i analitzar evidències de pensament matemàtic en situacions de joc exploratori lliure i alhora, comprovar si aquestes evidències augmenten gràcies a la interacció dels infants entre ells o amb la interacció amb l'adult.
2015
Grau en Educació Infantil [847]  
17.
40 p, 777.0 KB Estratègies d'intervenció en l'educació familiar en el context dels centres oberts / Agama Fernández, Míriam ; Gimeno Soria, Xavier, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El present Treball de Fi de Grau té com a objectiu principal fer un recull de les diferents d'estratègies d'intervenció en els processos socioeducatius d'acompanyament a les famílies en els serveis d'atenció a la infància, augmentant així un inventari d'estratègies que es construeix mitjançant un treball d'investigació de les diferents tipologies de servei, però concretament aquest treball se centra en els contextos del Centre Obert. [...]
2014
Grau en Educació Infantil [847]  
18.
18 p, 1.1 MB La influència de la vivència corporal en la representació gràfica de la música en infants de 5-6 anys / Gimeno Alsina, Marta ; Viladot, Laia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
La multimodalitat possibilita una major vivència i interiorització entorn un fenomen, a la vegada que els diferents llenguatges són una eina clau per comprendre l'organització dels infants entorn el fenomen. [...]
Multimodality allows a greater internalization environment and experience a phenomenon, while the different kinds of languages are an essential factor for understanding the organization of the children around this phenomenon. [...]

2014
Grau en Educació Infantil [847]  
19.
188 p, 3.9 MB Literatura analògica i digital a l'Educació Infantil : una experiència amb P5 / Cubero Bonet, Gemma ; Real Mercadal, Neus, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El treball pretén mostrar el paper que ocupa la literatura infantil i les noves tecnologies a diversos centres educatius de Granollers i Santa Eulàlia de Ronçana, a fi de comprovar si utilitzen aquests suports de lectura per potenciar la competència literària dels infants. [...]
La presencia de la literatura infantil en las aulas ha aumentado en los últimos años debido a los diversos planes y programas, elaborados por el Departamento de Educación de la Generalitat de Catalunya, encaminados a potenciar la competencia literaria de los niños/as, en este caso, en las escuelas. [...]
The presence of children's literature in the classroom has increased in recent years as a result of the several plans and programs prepared by the Department of Education of the Government of Catalonia, aimed at enhancing children's literary competition, in this case, in schools. [...]

2014
Grau en Educació Infantil [847]  
20.
48 p, 1014.8 KB Una aproximació crítica al TDAH. : Discursos actuals, pràctiques escolars i experiències d'infants, joves, famílies i professionals implicats / Cordero Bouzas, David ; Blanch Gelabert, Sílvia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El Trastorn per dèficit d'atenció amb o sense hiperactivitat (TDAH) es presenta com l'alteració del comportament infantil més comuna. El debat sobre la seva existència o no, malgrat no ser nou, continua viu i s' suscita un alt interès social. [...]
El Trastorno por déficit de atención con o sin hiperactividad (TDAH) se presenta como la alteración del comportamiento infantil más común. El debate sobre su existencia o no, a pesar de no ser nuevo, sigue vivo y se provoca un alto interés social. [...]
The Attention Deficit Disorder with or without hyperactivity (ADHD) is presented as altered most common childhood behavior. The debate over its existence or not, although not new, is still alive and causes a high social interest. [...]

2014
Grau en Educació Infantil [847]  
21.
25 p, 761.3 KB Com canvien els objectes amb el pas del temps? : Una experiència d'aula l'educació infantil / Peña Pelegrí, Carla ; Anguera Cerarols, Carles, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'article fa una reflexió teòrica i pràctica sobre com els nens i nenes d'Educació Infantil aprenen la temporalitat. A partir d'una revisió general de la necessitat d'ensenyar història a les primeres etapes educatives i de les principals metodologies que sustenten aquest aprenentatge, es descriu la planificació i l'aplicació pràctica d'una proposta didàctica. [...]
El artículo propone una reflexión teórica y práctica sobre cómo los niños y niñas de Educación Infantil aprenden la temporalidad. A partir de una revisión general de la necesidad de enseñar historia en las primeras etapas educativas y de las principales metodologías que sustentan este aprendizaje, se describe la planificación y la aplicación práctica de una propuesta didáctica. [...]
This article present both a theoretical and practical reflection on how the children learn the passage of time. Starting with a general review of the necessity to teach history during the first educative stages and the main methodologies used in this learning process, a planning and practical application of teaching proposal is described. [...]

2014
Grau en Educació Infantil [847]  
22.
35 p, 3.1 MB Pares prematurs. : Una realitat que ens acompanya / Arjona Chaparro, Beatriz ; Rodríguez Parrón, Montserrat, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Amb el transcurs del temps, el nostre món evoluciona conjuntament amb canvis polítics, socials i culturals. Aquest fet comporta que l'ésser humà estigui obligat a adaptar-se constantment, però no sempre el camí és fàcil. [...]
Con el transcurso del tiempo, nuestro mundo evoluciona con cambios políticos, sociales y culturales. Este hecho conlleva que el ser humano esté obligado a adaptarse constantemente, pero no siempre el camino es fácil. [...]
Over the years, the human world modifies in relation with changed in politics, society and human being. Hence, human is forced to adapt to the new times, but sometimes the way is not that easy. This project addresses a tool for teenagers, many of whom have a life in his hands. [...]

2014
Grau en Educació Infantil [847]  
23.
13 p, 2.1 MB Els professionals d'espai familiar. Les competències professionals en relació als educadors infantils / Ubia Saez, Mariona ; Blanch Gelabert, Sílvia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Els espais familiars són un servei per infants i famílies desconegut. Els seus professionals provenen de perfils diversos, cap d'ells format inicialment per a aquesta tasca. Quines són les competències professionals més necessàries que han de tenir? A partir d'aquesta pregunta s'analitzarà la formació d'educació infantil per extreure quines són les aportacions que pot fer aquest perfil professional i alhora analitzar quines mancances ha de cobrir a partir del treball en equip amb els companys o a través de formació específica. [...]
2013
Grau en Educació Infantil [847]  
24.
34 p, 1.4 MB La pedagogia de Célestin Freinet i les tècniques d'impressió / Garcia Ventura, Isabel ; Vilaplana, Enric, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Freinet va proposar una escola i una educació basada en la vida on l'infant pogués ser el protagonista del seu desenvolupament (donar la paraula a l'infant). Totes les propostes pedagògiques que va proposar, i va dur a terme, van fer que altres pedagogs i mestres es qüestionessin què volien de l'educació i quin paper jugaven els infants en la seva pròpia educació. [...]
2013
Grau en Educació Infantil [847]  
25.
27 p, 366.4 KB Els cent llenguatges en el cos del mestre. Contrastos entre Reggio i la UAB / Pie Pérez, Meritxell ; Martínez Mínguez, Maria Lourdes, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El paper de l'estada Erasmus a la ciutat italiana de Reggio Emilia passa per la confrontació entre l'experiència de formació inicial UAB en relació al paper del cos del mestre i el saber fer reggià, on fa més de quaranta anys que infants, educadors, famílies i comunitat treballen junts construint el seu ideal educatiu. [...]
2013
Grau en Educació Infantil [847]  

Documentos de investigación : Encontrados 29 registros   inicioanterior16 - 25siguiente  ir al registro:
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.