Documentos de investigación

Documentos de investigación Encontrados 348 registros  inicioanterior339 - 348  ir al registro: La búsqueda tardó 0.01 segundos. 
339.
61 p, 325.3 KB Mentoring, educational services, and economic incentives longer-term evidence on risky behaviors from a randomized trial / Rodríguez Planas, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia i d'Història Econòmica) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat de Fonaments de l'Anàlisi Econòmica ; Universitat Autònoma de Barcelona. Institut d'Anàlisi Econòmica
This paper is the first to use a randomized trial in the US to analyze the short- and long- term impacts of an afterschool program that offered disadvantaged high-school youth: mentoring, educational services, and financial rewards to attend program activities, complete high-school and enroll in post-secondary education on youths' engagement in risky behaviors, such as substance abuse, criminal activity, and teenage childbearing. [...]
2010 (Working papers ; 829.10)  
340.
57 p, 346.4 KB Longer-term impacts of mentoring, educational services, and incentives to learn : evidence from a randomized trial in the United States / Rodríguez Planas, Núria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat de Fonaments de l'Anàlisi Econòmica ; Universitat Autònoma de Barcelona. Institut d'Anàlisi Econòmica
This paper is the first to use a randomized trial in the US to analyze the short- and long-term educational and employment impacts of an afterschool program that offered disadvantaged high-school youth: mentoring, educational services, and financial rewards with the objective to improve high-school graduation and postsecondary schooling enrollment. [...]
2010 (Working papers ; 821.10)  
341.
13 p, 98.6 KB Negotiation advantages of professional associations in health care / Martínez Giralt, Xavier (Institut d'Anàlisi Econòmica) ; Barros, Pedro Pita (Universidade Nova de Lisboa) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat de Fonaments de l'Anàlisi Econòmica ; Universitat Autònoma de Barcelona. Institut d'Anàlisi Econòmica
In several instances, third-party payers negotiate prices of health care services with providers. We show that a third-party payer may prefer to deal with a professional association than with the sub-set constituted by the more efficient providers, and then apply the same price to all providers. [...]
2006 (Working papers ; 466.00)  
342.
102 p, 572.1 KB De la contrareforma de la formació professional de l'LGE a la contrareforma de la LOGSE : itineraris i cicles de formació professional després de l'ensenyament secundari comprensiu / Merino Pareja, Rafael ; Planas, Jordi, 1950-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Espanya.
La hipòtesi central és que la contrareforma de la formació professional que va tenir lloc amb l'LGE (Llei General d'Educació de l'any 1970) es pot tornar a reproduir amb la LOGSE (Llei d'Ordenació General del Sistema Educatiu de l'any 1990). [...]
The main hipothesis is that the vocacional training counter-reformation occurred with the LGE (General Education Law, from 1970) is probably going on with the LOGSE (General Regulation of Educative System Law, from 1990). [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2002
4 documentos
343.
99 p, 301.4 KB El Desenvolupament professional del professor universitari com a docent / Feixas i Condom, Mònica (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Gairín Sallán, Joaquín, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
L'objectiu d'aquesta investigació és conèixer l'orientació pedagògica del professor universitari i els elements que incideixen en el desenvolupament professional de la seva carrera com a docent. [...]
El objetivo de esta investigación es conocer la orientación pedagógica del profesor universitario y los elementos que inciden en el desarrollo profesional de su carrera como docente. La estructura del presente estudio incluye cuatro grandes bloques diferenciados. [...]
The study is structured in four different parts: The first part contains an introduction and a justification of the subject matter, then the general and specific objectives are established and finally we set the work plan we are going to follow. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2003
5 documentos
344.
275 p, 997.3 KB Educaçao profissionalizante : questoes sociais e mercado de trabalho / Araujo, Tatiana ; Rué, Joan, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Este trabalho constitui um estudo de caso que busca averiguar resultados práticos alcançados por destinatários de cursos profissionalizantes ministrados na comunidade Novos Alagados, localidade da periferia da cidade de Salvador, Bahia, Brasil. [...]
Este trabajo constituye un estudio de caso que busca averiguar resultados prácticos alcanzados por destinatarios de cursos de formación profesional realizados en la comunidad de Novos Alagados, localidad de la periferia de la ciudad de Salvador, Bahia, Brasil. [...]
This work constitutes a case study that searches to inquire practical results reached for addressees of given professionalizing courses in the community of Novos Alagados (New Flooded), locality of the periphery of the city of Salvador, Bahia, Brazil. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2005  
345.
88 p, 657.8 KB Indicadores para la autoevaluación de instituciones de formación profesional inicial, en el marco de la nueva relación educación trabajo / Baldivieso Hernández, María Silvia ; Gairín Sallán, Joaquín, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
La continua demanda de respuestas adecuadas a la nueva dinámica económica y social que reciben las instituciones educativas en nuestros días, se acentúa significativamente en el ámbito de la formación profesional, ya que uno de los principales rasgos que perfilan el nuevo ordenamiento estructural, se vincula directamente con las transformaciones laborales. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2002
6 documentos
346.
163 p, 484.5 KB Modelo de evaluación para la mejora continua de los programas de formación en servicio / Martínez Guzmán, Dolores ; Pont Barceló, Esteban, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
El propósito fundamental de la presente investigación es diseñar un modelo de Evaluación de Programas de formación en servicio para la mejora continua de las acciones formativas y la calidad de los servicios que brinda la Administración Pública en México. [...]
The main purpose of this research is the design of an Evaluation Model of Staff Development Programs, for continuous improvement of formative actions and of the quality of the services provided by the Mexican Public Administration. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2004
3 documentos
347.
127 p, 285.0 KB La Tutela penal del secreto de empresa, desde una teoría general del bien jurídico / Morón Lerma, Esther ; Morales Prats, Fermín, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret)
El desarrollo tecnológico de la sociedad postindustrial del siglo XX ha generado un modelo social, cuyo progreso depende, en gran medida, de los sistemas de información y comunicación y en el que la información, lógicamente, se configura como un bien de inusitado valor. [...]
The technologic evolution's postindustriral society of Modern Age has generated a social model whose progress depend on information and comunication systems. For many firms, trade secrets provide a crucial competitive advantage. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2002
5 documentos
348.
436 p, 4.4 MB Valoració de la formació professional per part dels agents implicats : alumnat, tutors a les empreses i professorat / Peris Morancho, Pere ; Tejada Fernández, José, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
El treball d'investigació que presentem és un estudi de cas en el que es plantegen dos objectius generals, primerament analitzar la formació als cicles formatius de formació professional des de la perspectiva del professorat del centre educatiu, dels tutors al centre de treball i de l'alumnat que ha finalitzat la formació, en segon lloc i en base a l'anàlisi, es vol formular propostes concretes per a la formació de professionals de l'àmbit socioeducatiu. [...]
The research that we present is a study of case in that two general objectives are considered. Firstly, to analyze the training at training cycles of professional training from the perspective of the teaching staff of the educative centre, of the company tutors as well as the learners that has finalized the training. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2007  

Documentos de investigación : Encontrados 348 registros   inicioanterior339 - 348  ir al registro:
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.