Documentos de investigación

Documentos de investigación Encontrados 1,220 registros  inicioanterior703 - 712siguientefinal  ir al registro: La búsqueda tardó 0.00 segundos. 
703.
46 p, 1.3 MB Exploring World-Medial Regressive Voicing Assimilation in Catalan L2 Learners of English / López Prats, Claudia ; Solé Sabater, Maria Josep, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
In Catalan we find two processes, Regressive Voicing Assimilation (RVA) and Final Obstruent Devoicing (FOD), which are transferred to English. The aim of this paper is to study the production of alveolar fricatives /z/ and /s/ followed by a voiceless consonant, a voiced consonant, a nasal, a vowel -contexts expected to trigger RVA-, and in final position -expected to trigger FOD- in word-medial position. [...]
En català trobem dos processos que afecten a la sonoritat de les consonants, tant precedint una pausa, convertint-se en sordes (FOD), com a mitjans i final de paraula, assimilant les característiques sonores del següent so (RVA). [...]

2017
Grau en Estudis Anglesos [801]  
704.
43 p, 343.9 KB Sexism in the Daily Express / Coca Gómez, Andrea ; Curell, Hortènsia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
The purpose of this piece of research is to ascertain whether there is a decrease in the presence of linguistic sexism in twelve newspapers from the Daily Express published in 2016 in contrast to twelve from 1996. [...]
L'objectiu d'aquesta recerca és determinar si hi ha una dismunució en la presencia del sexisme lingüístic en dotze diaris del Daily Express publicats al 2016 en comparació amb dotze del 1996. Aquest estudi s'aborda des de la perspectiva de l'Anàlisi Crítica del Discurs i el Feminisme Lingüístic, segons les quals el discurs construeix i reflexa la realitat i, com a conseqüència, les desigualtats de gènere. [...]

2017
Grau en Estudis Anglesos [801]  
705.
35 p, 1.6 MB Portrayal of Non-Standard English Varieties in the Media. A case study of Scottish, Indian and Chicano English / Forcadell Melich, Roser ; Tubau Muntaña, Susagna, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
This piece of work analyzed three non-standard varieties, namely Indian English, Scottish English and Chicano English linguistically in different media products. The aim was to know whether those that had been more researched on from the linguistic point of view would be better represented and whether phonological features would be more abundant than morphosyntactic ones in their representation. [...]
Aquest treball va analitzar lingüísticament la representació de tres varietats angleses no estàndards, anomenades, anglès indi, escocès i anglès mexicà als mitjans. L'objectiu era saber si la varietat que havia estat més documentada lingüísticament estaria més ben representada i si hi hauria més característiques morfosintàctiques o fonològiques a les representacions. [...]

2017
Grau en Estudis Anglesos [801]  
706.
28 p, 1.1 MB Portraying Scots. Literary Dialect in Thom's The Tin-Kin / Soria Ortega, Beatriz ; Tubau Muntaña, Susagna, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
This paper examines whether the portrayal of the Scots variety in Thom's literary piece, The Tin-kin, is accurate and consistent in terms of spelling. For the purpose of this essay, six features of Scots will be analyzed. [...]
El següent assaig examina si la representació del dialecte Scots al llibre de Thom, The Tin-kin, és precisa i consistent respecte a l'ortografia. Per això, sis característiques de Scots seràn analitzades. [...]

2017
Grau en Estudis Anglesos [801]  
707.
37 p, 825.9 KB Language Learning in Formal Instruction Contexts. The Effect of (A)Symmetrical Peer Interaction on Language Related Episodes / Casany Muñoz, Judit ; Capdevila i Batet, Montserrat, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
The purpose of this study is to examine the differences that arise across matching and mixed proficiency dyads in terms of meta-linguistic discourse (LREs). Most specifically, the present study bases its analysis on native speakers of Catalan in their process of learning English as a foreign language (FLA). [...]
Aquest estudi pretén analitzar les diferències que sorgeixen entre parelles del mateix nivell i parelles en què s'hi combinen dos nivells diferents. En concret, la recerca es focalitza en les diferències que s'originen entre aquests dos grups en termes de discurs metalingüístic. [...]

2017
Grau en Estudis Anglesos [801]  
708.
41 p, 856.8 KB The Acquisition of Phrasal Verbs by Catalan Learners of English. Preference for One-Word verbs rather than Two-word combinations / Rovira Diaz, Meritxell ; Capdevila i Batet, Montserrat, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
English phrasal verbs have been considered one of the most difficult structures for ESL students to master as a counterpart is rarely found in the L1. Existing literature on the field seems to provide evidence for avoidance inducing factors such as the structural differences between L1-L2 and the highly idiomatic nature of phrasal verbs (Dagut and Laufer 1985; Gaston, 2004; Hulstijn and Marchena,1989; Laufer and Eliasson, 1993; Liao and Fukuya, 2004). [...]
Durant el procés d' adquisició de l'anglès com a segona llengua o com a llengua estrangera, una de les majors dificultats per els estudiants són els anomenats phrasal verbs. Aquest tipus d'estructures només es troben en la família de llengües germàniques i per tant no es troba una forma equivalent en les llengües no-germàniques. [...]

2017
Grau en Estudis Anglesos [801]  
709.
30 p, 239.9 KB Musical Intertextuality in Kurt Vonnegut's Cat's Cradle. A Razor Song that Cuts Clean through / Paciencia Umbría, Nora ; Monnickendam, Andrew, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Kurt Vonnegut's Cat's Cradle has received great scholarship, yet the representation of music in the novel has often been missed. I will study the music intertextuality and point out the fact that Vonnegut's milestone is highly indebted to the ballad tradition. [...]
La novel·la de ficció Cat's Cradle escrita per Kurt Vonnegut ha rebut molta atenció per part dels crítics acadèmics. No obstant, la representació de la música en aquesta, ha estat obviada, tot i la seva clarivident existència. [...]

2017
Grau en Estudis Anglesos [801]  
710.
31 p, 672.4 KB La imagen de la mujer en Cuentos de amor, de locura y de muerte de Horacio Quiroga ("Una estación de amor" y "El solitario") / Cantero Castillo, Ruby Andrea ; Pleitez Vela, Tania, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
El presente trabajo tiene como base de análisis los Cuentos de amor, de locura y de muerte (1917) de Quiroga para, en primer lugar, observar los rasgos característicos de su estilo narrativo. En segundo lugar, mediante el estudio de "Una estación de amor" y "El solitario", se expone la observación de la imagen que se le otorga a la mujer. [...]
El present treball té com a base d'anàlisis Cuentos de amor, de locura y de muerte (1917) de Quiroga per a, en primer lloc, observar els trets característics del seu estil narratiu. En segon lloc, mitjançant l'anàlisis de "Una estación de amor" i "El solitario", s'exposa l'estudi de la imatge que se li confina a la dona. [...]

2017
Grau en Llengua i Literatura Espanyoles [808]  
711.
28 p, 797.4 KB The Meanning of Nonsense in Children's Victorian Literature. The Phiolosophy and Psychoanalysis beneath Edward Lear's Book of Nonsense / Quintana Fuertes, Yaiza ; Monnickendam, Andrew, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Since its first appearance in the Victorian Period, Nonsense has been considered a mere source of amusement and laughter. It has been classified as another children's literary genre, something to be used only to entertain them. [...]
2017
Grau en Estudis d'Anglès i de Francès [997]  
712.
45 p, 3.0 MB False friends in advanced learners of English. The effect of task type and mode / Solé Alonso, Gemma ; Pladevall Ballester, Elisabet, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
The aim of this paper is to study the way in which false friends can be a persistent error in advanced learners of English by relating it to the influence of task type and mode. The study is led by three research questions, namely to what extent advanced learners of English still struggle with the phenomenon of false friends, if false friends are more likely to occur in production or comprehension tasks and finally, if there is any influence of oral or written mode in the occurrence of false friends. [...]
L'objectiu d'aquest treball és estudiar la manera com els falsos amics poden ser un error persistent en els estudiants avançats d'anglès, relacionant-ho amb la influència del tipus de tasca i el mode. [...]

2017
Grau en Estudis d'Anglès i Espanyol [836]  

Documentos de investigación : Encontrados 1,220 registros   inicioanterior703 - 712siguientefinal  ir al registro:
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.