Enseñanza de las ciencias

Enseñanza de las ciencias 20 registres trobats  La cerca s'ha fet en 0.00 segons. 
1.
1 p, 62.8 KB Índice
1993
Enseñanza de las Ciencias, V. 11 n. 2 (1993) p. 104-104  
2.
1 p, 49.7 KB Editorial
1993
Enseñanza de las Ciencias, V. 11 n. 2 (1993) p. 105-105  
3.
8 p, 397.2 KB Concepciones de los estudiantes sobre una magnitud "olvidada" en la enseñanza de la química : la cantidad de sustancia / Furió Más, Carles (Universitat de València) ; Azcona, Rafael (IB de Hondarribia (Hondarribia, País Basc)) ; Guisasola Aranzabal, Jenaro (Universidad del País Vasco. Departamento de Física Aplicada) ; Mujika, E. (Lizeo Pasaia (País Basc))
The main objective of this paper is the identification of the students' representations about the idea of substance quantity and to see to what extent the establised Chemistry teaching in Secondary schools contributes to giving them a more atomist view of matter. [...]
1993
Enseñanza de las Ciencias, V. 11 n. 2 (1993) p. 107-114  
4.
10 p, 380.3 KB Evolución del conocimiento físico / García Barneto, A. ; Barrios Arias, V.
In this paper we wish to present the evolution of the structure of the physic knowledge from the level of 1st year BUP to science graduates. The reliability of the responses also analysed.
1993
Enseñanza de las Ciencias, V. 11 n. 2 (1993) p. 115-124  
5.
5 p, 228.1 KB Evolución de los conceptos ácido-base a lo largo de la enseñanza media / Bardanca, M. ; Nieto, M. ; Rodríguez, Mª C.
The aim of this paper is to know the evolution of the concept of acids and bases throughout the different courses of Secondary School.
1993
Enseñanza de las Ciencias, V. 11 n. 2 (1993) p. 125-129  
6.
7 p, 296.7 KB Ideas previas en la Botánica / Mateos Jiménez, A.
We have found the same kind of botanical preconcepts among students of 8th EGB and students of theTeacher-training School from Toledo. If students have studied sciences the previous years these preconcepts seem less abundant. [...]
1993
Enseñanza de las Ciencias, V. 11 n. 2 (1993) p. 130-136  
7.
12 p, 657.1 KB Mejorando la efectividad instruccional del texto educativo en ciencias : primeros resultados / Sanjosé López, V. ; Solaz Portolés, Joan Josep ; Vidal-Abarca Gámez, E.
In this paper we compile and analyze the textual variables taking part in comprehension and learning processes on scientific texts. Next we propose a new classification which can be applicated to instructional text. [...]
1993
Enseñanza de las Ciencias, V. 11 n. 2 (1993) p. 137-148  
8.
11 p, 576.6 KB Ideas sobre el concepto biológico de población / Berzal de Pedrazzini, M. ; Barberà, O.
The population concept is one of the foremost in biology, and its comprehension is essential to grasp the genetical and evolutionary aspects of living beings. Nevertheless, school science hardly takes into account the richness and complexity of the biological concept of population. [...]
1993
Enseñanza de las Ciencias, V. 11 n. 2 (1993) p. 149-159  
9.
7 p, 399.1 KB Tendencias cognitivas y procesos de abstracción en el aprendizaje del Álgebra y de la Geometría / Filloy Yagüe, E.
In the present paper we discuss eleven kinds of phenomena which make themselves manifest at the time students are learning new mathematical concepts and operations. These phenomena can be observed both in the classroom and during clinical interviews. [...]
1993
Enseñanza de las Ciencias, V. 11 n. 2 (1993) p. 160-166  
10.
3 p, 158.1 KB Los museos de la Ciencia y la Técnica, entre las musas y la modernidad / Vives, J.
After a short miscellany about the evolution of Science Museums, a debate on the question "Must Science Museums be used for motivation or for learning?", is opened.
1993
Enseñanza de las Ciencias, V. 11 n. 2 (1993) p. 167-169  
11.
9 p, 543.5 KB La resolución de problemas : una revisión estructurada / Perales Palacios, F. Javier (Universidad de Granada. Departamento de Didhctica de las Ciencias Experimentales)
The aim of this paper is to review and organize the background, historic development and present situation of problemsolving research on Sciences and Mathematics.
1993
Enseñanza de las Ciencias, V. 11 n. 2 (1993) p. 170-178  
12.
5 p, 230.7 KB Electrostática y EAO : una experiencia de simulación / Massons, J. ; Camps, J. ; Cabré, R. ; Ruiz, X. ; Díaz, F.
In this work the inclusion of educational software in the teaching of physics is analyzed. The program used corresponds to the computer simulation of electrostatic fields, and it was applied to students of first year of universitary level in a Faculty of Chemistry.
1993
Enseñanza de las Ciencias, V. 11 n. 2 (1993) p. 179-183  
13.
4 p, 225.9 KB Dificultades de los estudiantes con el papel específico del campo eléctrico en la Óptica / Brosseau, C.
This paper deals with the difficulties of the understanding of tlie specific role of the electric field in Optics among students enrolled in undergraduate physics courses. Wiener's experiment along with symmetry arguments provide the basis for an instructional strategy designed to address this specific difficulty.
1993
Enseñanza de las Ciencias, V. 11 n. 2 (1993) p. 184-187  
14.
8 p, 416.6 KB Técnicas de creación y manipulación de imágenes de estructuras orgánicas tridimensionales. Nuevos entornos de aplicación didáctica / Juanes, J. A. ; Zoreda, J. L. ; Vacas Peña, José Manuel ; Riesco, J. M. ; Vázquez, R.
The development of computer-generated images opens new perspectives in the field of teaching. These techniques permit geometric modelling of three-dimensional structures, allowing the production and manipulation of real images and the numerical and graphic characterization of two-three-dimensional contours. [...]
1993
Enseñanza de las Ciencias, V. 11 n. 2 (1993) p. 188-195  
15.
16 p, 972.1 KB Contribución de la historia y de la filosofía de las ciencias al desarrollo de un modelo de enseñanza/aprendizaje como investigación / Gil Pérez, D.
After the fiasco of the alearning by discovery» orientation and the serious limitations of the areception learningn paradigm, a new consensus is emerging on the nature of mathematics and science learning as a construction of knowledge. [...]
1993
Enseñanza de las Ciencias, V. 11 n. 2 (1993) p. 197-212  
16.
4 p, 263.4 KB Reseñas bibliográficas
1993
Enseñanza de las Ciencias, V. 11 n. 2 (1993) p. 213-216  
17.
2 p, 125.4 KB Tesis didácticas
1993
Enseñanza de las Ciencias, V. 11 n. 2 (1993) p. 217-218  
18.
3 p, 133.7 KB Noticias
1993
Enseñanza de las Ciencias, V. 11 n. 2 (1993) p. 218-220  
19.
8 p, 518.0 KB Debates
1993
Enseñanza de las Ciencias, V. 11 n. 2 (1993) p. 221-228  
20.
3 p, 187.9 KB Experiencias de aula
1993
Enseñanza de las Ciencias, V. 11 n. 2 (1993) p. 229-231  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.