Enseñanza de las ciencias

Enseñanza de las ciencias 14 registres trobats  La cerca s'ha fet en 0.01 segons. 
1.
1 p, 32.8 KB Índice
1996
Enseñanza de las Ciencias, V. 14 n. 2 (1996) p. 125-125  
2.
14 p, 631.0 KB Introducción a la genética en la enseñanza secundaria y bachillerato : II. ¿Resolución de problemas o realización de ejercicios? / Ayuso, G. E. (I. B. Molina de Segura (Murcia)) ; Banet, E. (Universidad de Murcia. Facultad de Educación) ; Abellán, T. (Instituto de Enseñanza Secundaria de Bullas (Murcia))
In this paper we analize the level of knowledge students have at different educational levels (15-18 years), about some basic concepts related to genetic inheritance. The strategies developed by students when solving, successfully, genetic problems have also been studied. [...]
1996
Enseñanza de las Ciencias, V. 14 n. 2 (1996) p. 127-142  
3.
12 p, 526.4 KB ¿Son los alumnos capaces de atribuir a los microorganismos algunas transformaciones de los alimentos? / Díaz González, R. (Universidad de Santiago. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales) ; López Rodríguez, R. (Universidad de Santiago. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales) ; García Losada, A. (Universidad de Santiago. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales) ; Abuín Figueiras, G. (Universidad de Santiago. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales) ; Nogueira Abuín, E. (Universidad de Santiago. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales) ; García Gandoy, J. A. (Universidad de Santiago. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales)
In this paper we investigate if primary school students are able to relate microorganisms with food transformations. The subjects of this study were 343 4th. and 7th. grade children from Lugo (Spain) and the instrument used consisted of four multiple choice questions. [...]
1996
Enseñanza de las Ciencias, V. 14 n. 2 (1996) p. 143-153  
4.
10 p, 525.3 KB La orientación de las prácticas de laboratorio como investigación : un ejemplo ilustrativo / Gil Pérez, D. ; Valdés Castro, Pablo
This paper offers a detailed example of transformation of a science practical work, from the usual simple recipe into an open problematic situation capable of favouring pupils' research.
1996
Enseñanza de las Ciencias, V. 14 n. 2 (1996) p. 155-163  
5.
6 p, 258.5 KB Dificultades en la enseñanza-aprendizaje de los problemas de física y química : I. Opiniones del alumno / Oñorbe de Torre, A. (IB Emilia Pardo Bazán) ; Sánchez Jiménez, J. M. (Universidad de Alcalá de Henares. Departamento de Química Física)
Analysing the ideas with which teachers and pupils confront problems in physics and chemistry. The starting point for this analysis is the compilation of the difficulties and causes of failure involved in solving problems raised during a didactic investigation of these subjects. [...]
1996
Enseñanza de las Ciencias, V. 14 n. 2 (1996) p. 165-170  
6.
4 p, 191.1 KB Cambios químicos y conservación de la masa... ¿Está todo claro? / Landau, L. (Universidad de Buenos Aires) ; Lastres, L. (Universidad de Buenos Aires)
In this paper the authors present results obtained along three years in evaluations made to the students entering the first Chemistry course in the Buenos Aires University, referred to the law of conservation of matter and the concept of chemical change. [...]
1996
Enseñanza de las Ciencias, V. 14 n. 2 (1996) p. 171-174  
7.
8 p, 470.1 KB El desarrollo sostenible y el futuro de la enseñanza de las ciencias / Sáez, Mª J. ; Riquarts, K.
Although the idea of sustainable development came up in the first reports of the Club of Rome some twenty years ago, it was not taken into account by educationalists until the late eighties. The paper discusses two issues that have emerged from that of sustainable development: a) the operative consequences of this concept for citizens; b) the consequences for the educational system and curriculum. [...]
1996
Enseñanza de las Ciencias, V. 14 n. 2 (1996) p. 175-182  
8.
12 p, 475.9 KB ¿Ves lo que dibujas? Observando células con el microscopio / Díaz de Bustamante, Joaquín ; Jiménez Aleixandre, Mª P.
The difficulties which Secondary School and University students encounter when looking at cell samples through the microscope are explored in this paper. Students were asked to draw what they expected to see, and later to draw what they did see while performing a Laboratory activity in a classroom situation. [...]
1996
Enseñanza de las Ciencias, V. 14 n. 2 (1996) p. 183-194  
9.
14 p, 615.1 KB Análisis de las actuaciones de los alumnos de 3º de BUP en la resolución de problemas que comparan áreas de figuras geométricas / Cobo Lozano, P.
This paper is a case study which intends to analyze and compare the performance of two pairs of 3rd BUP students when solving two mathematics problems in which the areas of geometric figures are related. [...]
1996
Enseñanza de las Ciencias, V. 14 n. 2 (1996) p. 195-207  
10.
12 p, 499.2 KB Modos espontáneos de razonar : un análisis de su incidencia sobre el aprendizaje del conocimiento físico a nivel universitario básico / Salinas de Sandoval, J. ; Cudmani, L. C. ; Pesa de Danón, M.
The acquisition of knowledge in different domains may share certain general ways of reasoning; but besides this, each specific domain may require specific ways of reasoning. In this paper we identify and we characterize four manifestations of spontaneous ways of reasoning, and we analize up to what extent they act as obstacles for a meaningful learning of scientific knowledge about simple electric circuits. [...]
1996
Enseñanza de las Ciencias, V. 14 n. 2 (1996) p. 209-220  
11.
12 p, 631.7 KB Tres enfoques de la investigación sobre concepciones alternativas / Pintó, R. (Roser) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Matemàtiques i de les Ciències Experimentals) ; Aliberas i Maymí, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Matemàtiques i les Ciències Experimentals) ; Gómez Carrillo, R. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Matemàtiques i les Ciències Experimentals)
In the last years the researchers on Science Education have given preferent attention to student's conceptions. Studies have been carried out and their interest is still growing. Our purpose in this paper is to give an approach to three ways of focusing the question: the calternative conceptions», the «ways of reasoning» and the «causal mental models» approaches. [...]
1996
Enseñanza de las Ciencias, V. 14 n. 2 (1996) p. 221-232  
12.
6 p, 311.8 KB Algunas contribuciones de la mujer a las ciencias experimentales / Muñoz Páez, Adela (Universidad de Sevilla. Departamento de Química Inorgánica)
Contributions of women to Science in the past have been scarce, but relevant in severa1 cultures. Nevertheless, these contributions have been further obscured by subsequent male writers. Even in recent publications there is a strong tendency to neglect the role of women in Science. [...]
Enseñanza de las Ciencias, V. 14 n. 2 (1996) p. 233-237  
13.
4 p, 257.7 KB Tesis didácticas
Enseñanza de las Ciencias, V. 14 n. 2 (1996) p. 239-242  
14.
1 p, 40.1 KB Libros recibidos
Enseñanza de las Ciencias, V. 14 n. 2 (1996) p. 244  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.