Enseñanza de las ciencias

Enseñanza de las ciencias 12 registres trobats  La cerca s'ha fet en 0.01 segons. 
1.
1 p, 27.1 KB Índice
1997 - 10.5565/rev/ensciencias.4172
Enseñanza de las ciencias, V. 15 n. 2 (1997) p. 153-153  
2.
18 p, 922.5 KB Conocimiento profesional y epistemología de los profesores I: Teoría, métodos e instrumentos / Porlán Ariza, Rafael (Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales) ; Rivero García, Ana (Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales) ; Martín del Pozo, Rosa (Universidad Complutense de Madrid. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales, Sociales y Matemáticas)
We present in this article the theoretic and methodological frame of the studies carried out by the authors on teacher's professional knowledge and epistemological conceptions, taking as a reference the bases of the Model of Investigation at the School and the IRES curricular project. [...]
1997 - 10.5565/rev/ensciencias.4173
Enseñanza de las ciencias, V. 15 n. 2 (1997) p. 155-171  
3.
16 p, 742.6 KB Una estrategia de cambio conceptual en la enseñanza de la física : la resolución de problemas como actividad de investigación / Varela Nieto, M. P. ; Martínez Aznar, M. M.
We present in this paper the main results of a research aimed at the study of a learninglteaching process directed to familiarise the students with a researching methodology of open problem solving centered in the Physics field. [...]
1997 - 10.5565/rev/ensciencias.4174
Enseñanza de las ciencias, V. 15 n. 2 (1997) p. 173-188  
4.
10 p, 534.2 KB Aprendizaje y enseñanza del contraste de hipótesis : concepciones y errores / Vallecillos, A. ; Batanero Bernabeu, Carmen
In spite of the numerous references to problems derived from the incorrect use of the statistical tests or from misinterpretations of their results by experimental researchers in different areas, the educational world has stayed until the moment detached from them. [...]
1997 - 10.5565/rev/ensciencias.4175
Enseñanza de las ciencias, V. 15 n. 2 (1997) p. 189-197  
5.
16 p, 783.0 KB Una evaluación de las actitudes relacionadas con la ciencia / Vázquez Alonso, Ángel (Universitat de les Illes Balears. Departament de Pedagogia Aplicada i Psicologia de l'Educació) ; Manassero Mas, María Antonia (Universitat de les Illes Balears. Departament de Psicologia)
A taxonomy of science related attitudes with four basic dimensions (global image, social aspects, school aspects, and science characteristics) has been assessed by means of a questionnaire, made independently of the taxonomy. [...]
1997 - 10.5565/rev/ensciencias.4176
Enseñanza de las ciencias, V. 15 n. 2 (1997) p. 199-213  
6.
6 p, 329.0 KB Delimitación de "lo que el alumno sabe" a partir de objetivos y modelos de enseñanza / Marín Martínez, Nicolás (Universidad de Almería. Departamento de Didáctica de las Matemáticas y de las Ciencias Experimentales) ; Jiménez Gómez, Enrique (Universidad de Murcia. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales) ; Benarroch Benarroch, Alicia (Universidad de Granada. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales)
The educational principle proposed by Ausubel: «to find out the knowledge of the pupil and teach him consequently» is assumed by most of the educators; however, this principle does not delimit the sentence: «the knowledge of the pupil». [...]
1997 - 10.5565/rev/ensciencias.4177
Enseñanza de las ciencias, V. 15 n. 2 (1997) p. 215-224  
7.
8 p, 412.8 KB La astronomía en textos escolares de educación primaria / García-Barros, Susana (Universidade da Coruña) ; Martínez Losada, Cristina (Universidade da Coruña) ; Mondelo Alonso, Matilde (Universidade da Coruña) ; Vega Marcote, Pedro (Universidade da Coruña)
In this paper we analyse the way in which the study of Astronomy is dealt with in Primary School textbooks. Moreover, we study how the topic should be approached at this school level.
1997 - 10.5565/rev/ensciencias.4178
Enseñanza de las ciencias, V. 15 n. 2 (1997) p. 225-232  
8.
16 p, 562.9 KB Escuchando el sonido : concepciones sobre acústica en alumnos de distintos niveles educativos / Perales Palacios, F. Javier
In recent years, many articles have been published on students' preconceptions of different theoretical concepts in Physics. Howewer, one area of this discipline which has received very little attention is that of Acoustics. [...]
1997 - 10.5565/rev/ensciencias.4179
Enseñanza de las ciencias, V. 15 n. 2 (1997) p. 233-247  
9.
10 p, 430.1 KB Procedimientos de resolución de problemas aditivos con números negativos / Bruno Castañenda, Alicia (Universidad de La Laguna. Departamento de Análisis Matemático) ; Martinón Cejas, Antonio (Universidad de La Laguna. Departamento de Análisis Matemático)
This paper presents some procedures for the problem solving, explanation and behaviours of the students in the solution of additive problems with negative numbers. Special attention is paid to the different contexts, structures and positions of the unknown.
1997 - 10.5565/rev/ensciencias.4180
Enseñanza de las ciencias, V. 15 n. 2 (1997) p. 249-258  
10.
14 p, 712.2 KB Deficiencias epistemológicas en la enseñanza habitual de los conceptos de campo y potencial eléctrico / Furió, Carles (Universitat de València. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials) ; Guisasola Aranzabal, Jenaro (Universidad del País Vasco. Departamento de Física Aplicada)
This article intends to analyse up to what extent the scarce learning produced when introducing the basic concepts on electrostatics is dueto deficiencies and inadequacies in its routine teaching. So, on the one hand, we analyse what have been the principal epistemological leaps forward in the making of electricity as a science. [...]
1997 - 10.5565/rev/ensciencias.4181
Enseñanza de las ciencias, V. 15 n. 2 (1997) p. 259-271  
11.
6 p, 265.5 KB Una propuesta : enseñar física a niños de grados elementales / Barbosa Lima, M. C. ; Alves, L. ; Gonçalvez Ledo, R. A.
With the purpose of doing a previous presentation on Physics issues to children in their school initial steps, we intend to discuss a proposition using the scope of some tales as an appropriate tool to reach that objective. [...]
1997 - 10.5565/rev/ensciencias.4182
Enseñanza de las ciencias, V. 15 n. 2 (1997) p. 273-277  
12.
6 p, 321.0 KB Información bibliográfica y noticias
Inclou l'apartat "Tesis didácticas".
1997 - 10.5565/rev/ensciencias.4183
Enseñanza de las ciencias, V. 15 n. 2 (1997) p. 279-283  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.