Enseñanza de las ciencias

Enseñanza de las ciencias 23 registres trobats  La cerca s'ha fet en 0.01 segons. 
1.
1 p, 41.5 KB Índice
1990
Enseñanza de las Ciencias, V. 8 n. 3 (1990) p. 202-202  
2.
1 p, 40.4 KB La historia de las ciencias en la enseñanza de las ciencias
1990
Enseñanza de las Ciencias, V. 8 n. 3 (1990) p. 203-203  
3.
10 p, 468.6 KB Varieties of Science Education Research : their applications in the classroom / Lucas, A. M. (University of London. Centre for Educational Studies)
To aid in the task of demonstrating that a variety of research questions needs to be addressed, this paper gives a sketch of the functions of modem science education, then uses that sketch to identify topics about which we need research data, and suggests possible implications for practice.
1990
Enseñanza de las Ciencias, V. 8 n. 3 (1990) p. 205-214  
4.
8 p, 404.6 KB Concepciones previas en el aprendizaje significativo del electromagnetismo / Colombo de Cudmani, L ; Fontdevila, P. A.
Difficulties that are present in the basic conceptualizations of electromagnetism are analized. The logic way, followed in physics instruction, which is not necessarily the most adequate to initiate the study of the subject is emphasized. [...]
1990
Enseñanza de las Ciencias, V. 8 n. 3 (1990) p. 215-222  
5.
8 p, 532.8 KB Análisis de la resolución de problemas como estrategia de enseñanza de la biología / Sigüenza Molina, Agustín Francisco ; Sáez, M. J.
Solving-problems as a biology teaching strategy could make the process of comprehension easier and lead to the student's acquisition of knowledge. This paper analyses problem-solving as a basic element of the above strategy (method). [...]
1990
Enseñanza de las Ciencias, V. 8 n. 3 (1990) p. 223-230  
6.
7 p, 358.4 KB Evaluación de un plan instruccional dirigido hacia la evolución de las concepciones de los estudiantes acerca de circuitos eléctricos / Andrés, Maria Maite
This paper presents the results of a research with high school students. The work began with the diagnosis of conceptions in the students about the electrics circuit. Then it evaluated the effect of the instructional proposition. [...]
1990
Enseñanza de las Ciencias, V. 8 n. 3 (1990) p. 231-237  
7.
6 p, 316.7 KB Conceptos espontáneos sobre colisiones / Villani, Alberto ; Lopes de Almeida Pacca, Jesuïna
This work shows Physics Graduate students ways of thinking about the phenomenon of collisions and the physical quantities which are conserved in this process. Written questions and interviews about the described problems enabled us to analyse answers with expectations and explanations for the effect of simple and multiple collisions. [...]
1990
Enseñanza de las Ciencias, V. 8 n. 3 (1990) p. 238-243  
8.
7 p, 318.3 KB ¿Cómo flotan los cuerpos que flotan? Concepciones de los estudiantes / Barral, F. M.
A research was canied on pupil's ideas, from Primary School to University, on the flotation of cork, wood and ice on water. Different alternative ideas were found, being the commonest the belief in some bodies floating over the water surface, without any submerged volume. [...]
1990
Enseñanza de las Ciencias, V. 8 n. 3 (1990) p. 244-250  
9.
8 p, 340.1 KB Concepciones alternativas en Física y Química de Bachillerato : una metodología diagnóstica / Vázquez Alonso, Ángel (Universitat de les Illes Balears. Departament de Pedagogia Aplicada i Psicologia de l'Educació)
This paper emphasizes the independence between alternative conceptions and the type of instrument applied to identify them, as well as the usefulness of quantitative criteriums suggested in asses them.
1990
Enseñanza de las Ciencias, V. 8 n. 3 (1990) p. 251-258  
10.
9 p, 554.6 KB ¿Qué pueden aportar a los enseñantes los diferentes enfoques de la didáctica de las Matemáticas? (primera parte) / Brousseau, G.
This paper offers a general view of the relationships between Education, Mathematics Education and Mathematics.
1990
Enseñanza de las Ciencias, V. 8 n. 3 (1990) p. 259-267  
11.
6 p, 354.7 KB Evoluçâo da avaliaçâo curricular paradigmas e práticas / Krasilchik, M.
The paper describes the evolution of curriculum evaluation during the last three decades in order to identify external and intemal pressures that affected research. The classical psychometnc cuniculum research evaluation is contrasted with naturalistic studies and the recent intemational projects evaluation. [...]
1990
Enseñanza de las Ciencias, V. 8 n. 3 (1990) p. 268-273  
12.
8 p, 516.1 KB Formación inicial del profesorado de ciencias en Francia, Inglaterra y Gales y España : análisis de la organización de los estudios y nuevas tendencias / Dumas Carré, Andrée (Université de Paris 7) ; Furió-Más, Carles (Universitat de València. Departament de Didáctica de les Ciències Experimentals i Socials) ; Garrett, R. (University of Bristol)
This paper contains a comparative analysis of university courses on initial secondary teacher training in theses countries. The aim is to sort out the common components in these training systems. We also point out some contemporary trends in this field, trying to increase the degree of professionalisation of these courses.
1990
Enseñanza de las Ciencias, V. 8 n. 3 (1990) p. 274-281  
13.
5 p, 257.2 KB Importancia de la química descriptiva en la enseñanza de la química. Propuesta de un modelo para su aprendizaje. / Quílez Pardo, J. ; Llopis Castelló, R.
This paper tries to establish a methodology for teaching Descriptive Chemistry by applying basic Principles and the social dimension of Chemistry in a stimulating way. The selection of ammonia for this purpose is based on these assumptions.
1990
Enseñanza de las Ciencias, V. 8 n. 3 (1990) p. 282-286  
14.
4 p, 210.9 KB El concepto de geosinclinal tras la revolución movilista: otro desajuste entre la ciencia actual y la ciencia en el aula / Anguita, F.
A revision of Geology and Physical Science textbooks widely used at high-school leve1 shows that the geosyncline idea (in itself or as a part of plate tectonics theory) is frequently presented as a tenable hypothesis on mountain origins. [...]
1990
Enseñanza de las Ciencias, V. 8 n. 3 (1990) p. 287-290  
15.
6 p, 425.7 KB Reseñas Bibliográficas
1990
Enseñanza de las Ciencias, V. 8 n. 3 (1990) p. 291-296  
16.
2 p, 114.1 KB Publicaciones recibidas
1990
Enseñanza de las Ciencias, V. 8 n. 3 (1990) p. 296-297  
17.
3 p, 190.6 KB Tesis didácticas
1990
Enseñanza de las Ciencias, V. 8 n. 3 (1990) p. 297-299  
18.
1 p, 65.4 KB Centros de formación del profesorado
1990
Enseñanza de las Ciencias, V. 8 n. 3 (1990) p. 299-299  
19.
2 p, 110.5 KB Presentación de revistas
1990
Enseñanza de las Ciencias, V. 8 n. 3 (1990) p. 300-301  
20.
2 p, 83.3 KB Noticias
1990
Enseñanza de las Ciencias, V. 8 n. 3 (1990) p. 301-302  
21.
4 p, 233.1 KB Experiencias de aula
1990
Enseñanza de las Ciencias, V. 8 n. 3 (1990) p. 303-306  
22.
4 p, 205.4 KB Lineas de trabajo
1990
Enseñanza de las Ciencias, V. 8 n. 3 (1990) p. 306-309  
23.
1 p, 28.6 KB Una consulta a los lectores y colaboradores (última llamada)
1990
Enseñanza de las Ciencias, V. 8 n. 3 (1990) p. 311-311  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.