Educar

Educar 9 registres trobats  La cerca s'ha fet en 0.02 segons. 
1.
10 p, 349.1 KB Índex
2003 - 10.5565/rev/educar.300
Educar, N. 31 (2003) , p. 1-4  
2.
4 p, 15.5 KB Presentació
2003 - 10.5565/rev/educar.301
Educar, N. 31 (2003) , p. 6-9  
3.
22 p, 440.1 KB Educar en valors és educar sentiments morals / Tey Teijón, Amelia (Universitat de Barcelona) ; Martínez Martín, Miquel (Universitat de Barcelona)
En aquest article presentem una proposta del que significa educar en valors partint d'una concepció activa del subjecte en desenvolupament. Per aquesta raó, considerem que educar en valors consisteix a crear condicions per aprendre èticament. [...]
El siguiente artículo presenta una propuesta sobre lo que significa educar en valores partiendo de una concepción activa del sujeto en desarrollo. Por esta razón, consideramos que educar en valores consiste en crear condiciones para aprender éticamente. [...]
This article presents a proposal about what does it mean to educate values, from the point of view of an active conception of the developing subject. For this reason we consider that to educate values consists of creating conditions to learn ethically. [...]

2003 - 10.5565/rev/educar.302
Educar, N. 31 (2003) , p. 11-32  
4.
13 p, 58.7 KB La sabiduría de lo incierto. Sobre ética y educación desde un punto de vista literario / Mèlich, Joan-Carles (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
El objetivo de este artículo radica básicamente en mostrar el punto de vista literario en educación ética. Para ello, el autor propone una educación ética basada en la sabiduría de lo incierto, esto es, la práctica educativa como la apertura a la incesante transformación, una transformación ambigua, transgresora, sin verdades absolutas o intemporales. [...]
L'objectiu d'aquest article radica bàsicament a mostrar el punt de vista literari en l'educació ètica. Per fer-ho, l'autor proposa una educació ètica basada en la saviesa de la incertesa, és a dir, la pràctica educativa com l'obertura a la transformació contínua, una transformació ambigua, transgressora, sense veritats absolutes o intemporals. [...]
The aim of this article is basically to show the literary point of view on ethics education. To do so, the author propose an ethics education based on the knowledge of the uncertain, that is to say, the educational practice as the openess to the never ending transformation, an ambigous transformation, without absolute trues or untemporary ones. [...]

2003 - 10.5565/rev/educar.303
Educar, N. 31 (2003) , p. 33-45  
5.
20 p, 323.7 KB Moralidad, sentimientos y educación / Amorim Arantes de Araújo, Valéria (Universidade de São Paulo. Departamento de Filosofia da Educação e Ciências da Educação) ; Sastre Vilarrasa, Genoveva (Universitat de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica)
Este artículo se basa en algunas tendencias actuales en el campo de la psicología moral, que buscan comprender la naturaleza de los juicios y de las acciones morales, incorporando el papel de la afectividad en tales procesos. [...]
Aquest article es basa en algunes tendències actuals en el camp de la psicologia moral, que busquen comprendre la naturalesa dels judicis i de les accions morals incorporant el paper de l'afectivitat en els esmentats processos. [...]
This work is based on current trends in the field of moral psychology which seek to understand the nature of moral judgments and actions, incorporating the role played by affectivity in such processes. [...]

2003 - 10.5565/rev/educar.304
Educar, N. 31 (2003) , p. 47-66  
6.
19 p, 72.5 KB La educación sexual en lo cotidiano de la escuela / Camargo, Ana Maria Faccioli de (Universidade de Uberada. Instituto de Formación de Educadores Minas Gerais) ; Ribeiro, Claudia (Universidade Federal de Lavras. Departamento de Educación)
El artículo debate como la sexualidad humana es tratada en la escuela. Cuestiona qué ayudas tienen las educadoras y los educadores para tratar un tema tan delicado que sobrepasa las fronteras de la intimidad. [...]
En l'article es debat com es tracta actualment la sexualitat humana a l'escola amb els infants. Qüestionem les ajudes que tenen els educadors per tractar un tema tan delicat que sobrepassa les fronteres de la intimitat. [...]
O artigo busca discutir como a sexualidade humana vem sendo abordada com as crianças na escola. Questiona que subsídios educadores e educadoras têm ou tiveram para tratar de um tema tão delicado e que esbarra nas fronteiras da intimidade. [...]
This study searches to discuss how the human sexuality has been dealt with the children at school. We question which subsidies teachers have had to approach such a delicate theme that comes close to intimacy. [...]

2003 - 10.5565/rev/educar.305
Educar, N. 31 (2003) , p. 67-85  
7.
20 p, 208.8 KB Representaciones sociales de la ley en adolescentes de una ciudad del Estado de São Paulo (Brasi) / Menin, Maria Suzana de Stefano (Universidade Estadual Paulista)
En la presente investigación fueron identificadas las representaciones de la ley de 480 adolescentes de escuelas públicas y privadas de una ciudad del interior del estado de São Paulo Brasil). Fueron investigadas las definiciones de ley, las razones para su obediencia, la posibilidad de ser modificadas y desobedecidas. [...]
En aquesta investigació es van identificar les representacions de llei de 480 adolescents d'escoles públiques i privades d'una ciutat de l'interior de l'estat de São Paulo (Brasil). Es van investigar les definicions de llei, les raons que porten els adolescents a obeir-la, la possibilitat de modificar-la i de desobeir-la. [...]
This work presents representations of law among 480 teenagers from public and private schools from a city of the state of São Paulo (Brazil). They were collected through a questionnaire inquiring about the definitions of law, the reasons to obey it, the possibilities of breaking or changing it. [...]

2003 - 10.5565/rev/educar.306
Educar, N. 31 (2003) , p. 89-108  
8.
11 p, 42.1 KB La perspectiva cultural de la organización escolar : marco institucional y comportamiento individual / Rivas Flores, José Ignacio (Universidad de Málaga. Departamento de Didáctica y Organización Escolar)
Se habla de una de las perspectivas teóricas en las que actualmente se desenvuelve la organización de la escuela y que presenta a ésta desde el punto de vista de la cultura que en ella se desarrolla, como producto de las interacciones sociales que tienen lugar. [...]
Es presenta una de les perspectives teòriques en què actualment es desenvolupa l'organització de l'escola i que la presenta des del punt de vista de la cultura que s'hi desenvolupa com a producte de les interaccions socials que hi tenen lloc. [...]
It is presented one of the theoretical perspectives in which currently the school management is working. This is explained in terms of the culture that is developed, as product tutional framework that aims the performance and the thought systems of the persons that institutional change. [...]

2003 - 10.5565/rev/educar.307
Educar, N. 31 (2003) , p. 109-119  
9.
25 p, 114.5 KB La gestió de l'aula i la diversitat de l'alumnat : les relacions comunicatives com a experiències educatives inclusives / Carreras Tudurí, Ferran (Universitat de les Illes Balears. Àrea Didàctica i Organització Escolar)
Des dels primers estudis naturalistes sobre pràctica docent sabem que, mitjançant l'anàlisi de la tasca de l'aula, tenim més accés sobre qüestions que ens han ajudat a conèixer millor el món de l'escola a través de l'estudi de la seva vida quotidiana. [...]
Desde los primeros estudios naturalistas sobre práctica docente sabemos que, mediante el análisis y la argumentación racional de la actividad del aula, tenemos mayor acceso sobre cuestiones y problemas teóricos y prácticos que nos han ayudado a conocer mejor el mundo de la escuela a través del estudio de su vida cotidiana. [...]
From the first naturalistic studies on educational practice know that, by means of the analysis, the critic and the rational argument of the activity of the classroom, we have bigger access on questions and theoretical and practical problems that have helped us to know the world of the school better, through the study of their daily life. [...]

2003 - 10.5565/rev/educar.308
Educar, N. 31 (2003) , p. 121-145  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.