Educar

Educar 11 registres trobats  La cerca s'ha fet en 0.01 segons. 
1.
7 p, 648.8 KB Índex
2005
Educar, N. 36 (2005) p. 1-4  
2.
6 p, 675.9 KB Presentació / Presentación / Rué, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
2005 - 10.5565/rev/educar.181
Educar, N. 36 (2005) p. 6-11  
3.
18 p, 676.7 KB Representaciones ecológicas en la infancia y estilos de vida / Villuendas, Ma. Dolores (Universidad de Granada. Facultad de Psicología) ; Liébana, José A. (Universidad de Granada. Facultad de Psicología) ; Fernández, Remedios (Universidad de Granada. Facultad de Psicología) ; Córdoba Alcaide, Francisco (Universidad de Granada. Facultad de Psicología)
En aquest treball, hi analitzem diferents concepcions de les funcions simbòliques de les representacions, i des d'aquest plantejament indaguem si els nens i les nenes de diferents cultures i edats mostren similituds en els estils i en les maneres d'entendre la vida i el seu manteniment. [...]
In this paper, we analyse the different conceptions of the symbolic functions of representations. Based on this we explore if boys and girls of different cultures and age groups show similarities in their ways of understanding life and how it is maintained. [...]
En este trabajo, analizamos diferentes concepciones de las funciones simbólicas de las representaciones, y desde este planteamiento indagamos si niños y niñas de distintas culturas y edades muestran similitudes en los estilos y formas de entender la vida y su mantenimiento. [...]

2005 - 10.5565/rev/educar.182
Educar, N. 36 (2005) p. 13-30  
4.
17 p, 676.8 KB Algunes reflexions entorn de la conceptualització de la infància i adolescència en risc social a l'Estat espanyol / Castillo Carbonell, Miquel
L'article realitza una aproximació a les interpretacions del concepte de risc social de la infancia per part de diversos autors d'àmbit estatal, tenint també en compte els marcs legals català i espanyol. [...]
This article is an approach to the different acceptances of the concept social risk as well as the terms neglect and maladjustment, based on the reflections made by different authors and both statal and autonomous legal framework. [...]
El artículo realiza una aproximación a las interpretaciones del concepto de riesgo social de la infancia por parte de diversos autores de ámbito estatal, teniendo también en cuenta los marcos legales catalán y español. [...]

2005 - 10.5565/rev/educar.183
Educar, N. 36 (2005) p. 31-47  
5.
21 p, 700.2 KB Estudio de las concepciones de los estudiantes de magisterio sobre la diversidad cultural / Rodríguez Izquierdo, Rosa Mª (Universidad Autónoma de Madrid. Departamento de Teoría y Didáctica de la Educación)
L'atenció a la diversitat cultural, tot i que està reconeguda a la legislació educativa actual, és encara més un desig que no pas una realitat. Els futurs professors no tenen un coneixement adequat de les característiques dels infants que pertanyen a minories ètniques ni com se'ls pot donar l'atenció educativa que necessiten. [...]
In spite of being recognised in legislation, attention to cultural diversity, is still more a desire than a reality. Future teachers do not have an appropriate knowledge about the characteristics of minority ethnic children as to how to provide the educational attention they need. [...]
La atención a la diversidad cultural, a pesar de estar reconocida en la legislación educativa actual, es todavía más un deseo que una realidad. Los futuros profesores no tienen un adecuado conocimiento de las características de los niños pertenecientes a minorías étnicas ni de cómo pueden prestarles la atención educativa que necesitan. [...]

2005 - 10.5565/rev/educar.196
Educar, N. 36 (2005) p. 49-69  
6.
23 p, 689.8 KB Las Prácticas de enseñanza en el proceso de construcción del conocimiento profesional / Sepúlveda Ruiz, Mª del Pilar (Universidad de Málaga. Departamento de Didáctica y Organización Escolar)
Aquest treball tracta de posar de manifest la rellevància i transcendència de les pràctiques d'ensenyament en la formació inicial del professorat per tal de construir el coneixement professional. [...]
This work tries to manifest the relevance and transcendence of the teaching practices in teacher's initial formation as an occasion for build the professional knowledge. This way of conceive the practices and give them sense presume to bet for the formation of a future teacher as producer and generator of new knowledge from the experiences lived in the classroom and the developed projects based on the experimentation and research. [...]
Este trabajo trata de poner de manifiesto la relevancia y trascendencia de las prácticas de enseñanza en la formación inicial del profesorado como ocasión para construir el conocimiento profesional. [...]

2005 - 10.5565/rev/educar.197
Educar, N. 36 (2005) p. 71-93  
7.
10 p, 336.0 KB La Formació permanent del professorat centrada en institucions d'educació secundària / Martín, Elena de (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Aquest article està basat en el treball d'investigació realitzat durant el curs 2000-2001 sobre el desenvolupament de la formació permanent del professorat de secundària, concretament a través del model de formació en centres. [...]
This article is based on the research work during 2000-2001 entitled The Ongoing Training of Teaching Staff in Secondary Education Centres in Barcelona. The general objective: Provide a descriptive study of the ongoing training of the teaching staff, specifically as regards In-Centre Training which will in turn provide information on how to create or improve the training procedures aimed at the professional development of the centre educational and obtain an optimum educational function. [...]
Este artículo está basado en el trabajo de investigación realizado durante el curso 2000- 2001 sobre el desarrollo de la formación permanente del profesorado de secundaria, concretamente a través del modelo de formación en centros. [...]

2005 - 10.5565/rev/educar.198
Educar, N. 36 (2005) p. 97-106  
8.
22 p, 676.2 KB La Tutoría entre iguales y la orientación universitaria : una experiencia de formación académica y profesional / Álvarez-Pérez, Pedro Ricardo (Universidad de La Laguna. Facultad de Educación) ; González Afonso, Miriam Catalina (Universidad de La Laguna. Facultad de Educación)
La tutoria d'iguals (peer tutoring) en l'ensenyament universitari constitueix en l'actualitat una estratègia important d'orientació amb la qual es pretén facilitar els processos d'adaptació i promoció del alumnat de nou ingrés. [...]
Nowadays peer tutoring is an important strategy in university guidance aimed to facilitate the adaptation and promotion processes of first year students. One basic precondition for the development of this strategy is the training of students in the last two years of their university studies that will advise novel students as fellow tutors. [...]
La tutoría de iguales (peer tutoring) en la enseñanza universitaria constituye en la actualidad una importante estrategia de orientación con la que se pretende facilitar los procesos de adaptación y promoción del alumnado de nuevo ingreso. [...]

2005 - 10.5565/rev/educar.200
Educar, N. 36 (2005) p. 107-128  
9.
24 p, 677.8 KB El Diseño de programas de orientación integrados en el núcleo formativo : resultados de una experiencia / Jariot, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
A l'article, s'hi exposen les bases del que hauria de ser un disseny de programes d'orientació integrats en el nucli formatiu que tinguin com a finalitat la millora del rendiment acadèmic incidint en els activadors de la formació. [...]
In this article we expose the bases of how a design of integrated orientation programs in the formative core, which have the aim of improve the academic performance with special attention in the formative activators, should be. [...]
En este artículo, se exponen las bases de lo que debería ser un diseño de programas de orientación integrados en el núcleo formativo que tengan como finalidad la mejora del rendimiento académico incidiendo en los activadores de la formación. [...]

2005 - 10.5565/rev/educar.201
Educar, N. 36 (2005) p. 131-154  
10.
14 p, 680.3 KB Percepción de la sordera y la integración por parte del alumnado sin necesidades educativas especiales / Cambra, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Una de les questions socioafectives que preocupa especialment els professionals dedicats al'educació de l'alumnat sord és el grau d'acceptació d'aquests estudiants a l'aula ordinaria. L'objectiu d'aquest estudi és avaluar la percepció de l'alumnat sense necessitats educatives especials del deficit auditiu i de la integració de l'alumnat sord a l'aula, i veure si existiesen diferencies en lunció de l'edat. [...]
Acceptance of deaf students by their hearing peers in regular classrooms is one of the socio-affective questions which interests specialists on education of the deaf. This study evaluates non-special educational needs students' perception of deafness and integration of deaf children in regular classrooms. [...]
Una de las cuestiones socioafectivas que preocupa especialmente a los profesionales dedicados a la educación del alumnado sordo es el grado de aceptación de estos estudiantes en el aula ordinaria. El objetivo de este estudio es evaluar la percepción del alumnado sin necesidades educativas especiales del déficit auditivo y de la integración del alumnado sordo en el aula, y ver si existen diferencias en función de la edad. [...]

2005 - 10.5565/rev/educar.202
Educar, N. 36 (2005) p. 155-168  
11.
12 p, 678.6 KB Tecnofobia como déficit formativo : investigando la integración curricular de las TIC en centros públicos de ámbito rural y urbano / Fuentes Esparrell, Juan Antonio (Universidad de Granada) ; Ortega Carrillo, José Antonio (Universidad de Granada) ; Lorenzo Delgado, Manuel (Universidad de Granada)
Les TIC són la part més activa i coneguda de l'anomenada societat de la informació, que comença a configurar-se i a obrir-se pas ininterrompudament en tots els àmbits socials. Per tant, també s'hi ha vist involucrada l'educació en tots els seus sentits, ja que ha hagut de treballar no sols amb l'alumnat, sinó també amb el col·lectiu docent. [...]
Technologies of information and communication (TIC) is the most active and wellknown part in the society of information that starts to be configured and make it own way uninterruptedly in all the social environments. [...]
Las TIC son la parte más activa y conocida de la denominada sociedad de la información, que comienza a configurarse y a abrirse paso ininterrumpidamente en todos los ámbitos sociales. Por tanto, también se ha visto involucrada la educación en todos sus sentidos, teniendo que trabajar no sólo con el alumnado, sino también con el colectivo docente. [...]

2005 - 10.5565/rev/educar.203
Educar, N. 36 (2005) p. 169-180  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.