Eficàcia de la Formació (EFI)

Eficàcia de la Formació (EFI) 37 records found  previous11 - 20nextend  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
11.
5 p, 412.4 KB Evaluating the efficiency of the leadership training programmes in Spain / Quesada Pallarès, Carla (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Pineda i Herrero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Espona Barcons, Berta (Universitat Autònoma de Barcelona)
Leadership abilities, and especially social abilities related to emotional intelligence are key factors to team management and the performance increase it generates in companies. For this reason, leadership training is an essential part of development plans in organizations. [...]
2011 - 10.1016/j.sbspro.2011.10.427
Procedia: social and behavioral sciences, Vol. 30 (2011) , p. 2194-2198  
12.
57 p, 13.5 MB Factores que intervienen en la inserción laboral de los titulados en Educación en tiempos de crisis : un estudio sobre Cataluña / Pineda i Herrero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Agud Morell, Ingrid (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ciraso Calí, Anna
La crisis económica global tiene efectos devastadores en el mercado laboral; estos son aún más graves en el caso de los jóvenes, que inician su inserción laboral en condiciones de mucha incertidumbre. [...]
The global economic crisis has devastating effects on the labor market; these are even more serious for young people, who start their employment in conditions of great uncertainty. In Spain, the burden of youth unemployment makes it an issue of utmost urgency. [...]

2016 - 10.4438/1988-592X-RE-2015-372-318
Revista de educación (Madrid), Núm. 372 (2016) , p. 141-168  
13.
15 p, 223.8 KB El 'grupo de trabajo' como método innovador de formación del profesorado para potenciar la transferencia del aprendizaje / Moreno Andrés, Maria Victoria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Quesada Pallarès, Carla (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Pineda i Herrero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona)
El 'Grupo de Trabajo' (G-T) es una estrategia de organización del trabajo basada en los principios del aprendizaje cooperativo (Johnson y Johnson, 1989), efectiva para la adquisición del aprendizaje y para su transferencia al puesto de trabajo en contextos formativos (Moreno, 2009). [...]
The "Working-Group" (W-G) is a strategy of organizing work based on the principles of the cooperative learning (Johnson & Johnson, 1989), effective to acquire both learning and transfer to the job in training contexts (Moreno, 2009). [...]

2010
Revista española de pedagogía, Vol. 68, núm. 246 (2010) , p. 281-296  
14.
26 p, 473.7 KB Derecho a la calidad : evaluación de la formación permanente en el sector de la educación infantil en España / Pineda i Herrero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Moreno Andrés, Maria Victoria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Úcar, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Belvis Pons, Esther (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
La Educación Infantil es una etapa clave como puerta de entrada al sistema educativo y base para el desarrollo físico, social, afectivo y moral de los niños y niñas de 0 a 6 años. Recibir una educación de calidad es un derecho de los niños y niñas, que por motivos evolutivos se hace aun más patente en las primeras edades. [...]
The pre-school education is a key stage as an entrance door to the educative system and as a base for physical, social, affective and moral development of children from 0 to 6 years old. A good pre-school education is a children's right, and needs professionals who have a solid and updated training. [...]

2008
Revista de educación (Madrid), Núm. 347 (2008) , p. 101-126  
15.
8 p, 463.9 KB Training for innovation in Spain / Janer Hidalgo, Àngela (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ciraso Calí, Anna ; Quesada Pallarès, Carla (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Pineda i Herrero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona)
The capacity for innovation of an organisation largely depends on its ability to acquire and develop new knowledge. Training is particularly important in this process, as it allows employees to constantly acquire new competences. [...]
2015
Elm: European lifelong learning magazine, 2015  
16.
7 p, 3.7 MB The Spanish training system : a qualitative analysis / Espona Barcons, Berta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Quesada Pallarès, Carla (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup EDO (Equip de Desenvolupament Organitzacional)) ; Fernández-Salinero Miguel, Carolina (Universidad Complutense de Madrid) ; Villaseñor Palma, Karla Monserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. GIPE (Grup Interdisciplinari de Polítiques Educatives)) ; Pineda i Herrero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. GIPE (Grup Interdisciplinari de Polítiques Educatives))
2014
Elm: European lifelong learning magazine, 2014  
17.
19 p, 306.4 KB La transferència de la formació als sectors de la construcció i l’hostaleria / Espona Barcons, Berta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Pineda i Herrero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
La formación continua es un elemento estratégico que las organizaciones utilizan para alcanzar sus objetivos, y en los últimos años las políticas públicas, tanto a nivel nacional como internacional, impulsan la formación continua y el aprendizaje a lo largo de la vida. [...]
La formació contínua és un element estratègic que les organitzacions utilitzen per assolir els seus objectius, i en els últims anys les polítiques públiques, tant en l’àmbit nacional com en l’internacional, impulsen la formació contínua i l’aprenentatge al llarg de la vida. [...]
Continuous training is a fundamental element that enterprises use to achieve their goals. Moreover, public policies at both the national and international level have promoted continuous training and lifelong learning in recent years. [...]

2016 - 10.5565/rev/educar.668
Educar, Vol. 52 Núm. 1 (2016) , p. 127-145 (Monográfico)  
18.
5 p, 627.0 KB Training transfer evaluation in the public administration of Catalonia : the MEVIT factors model / Quesada Pallarès, Carla (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
The current research highlights the need to find alternative ways to measure learning transfer by means of diagnosis of barriers and facilitators of training effectiveness (Baldwin & Ford, 1988 [1]; Noe, 1988 [2]; Pineda et al. [...]
2012 - 10.1016/j.sbspro.2012.05.372
Procedia: social and behavioral sciences, Vol. 46 (2012) , p. 1751-1755  
19.
32 p, 1.0 MB ¿Cómo medir la transferencia de la formación en educación superior? : el Cuestionario de Factores de Transferencia / Feixas i Condom, Mònica (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Duran Bellonch, Maria del Mar (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Fernández Fernández, Idoia (Universidad del País Vasco) ; Fernández March, Amparo (Universidad Politécnica de Valencia) ; García San Pedro, María José (Universidad Internacional de la Rioja) ; Márquez Cebrián, Ma. Dolores (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Pineda i Herrero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Quesada Pallarès, Carla (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sabaté Diaz, Sarai (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Tomàs i Folch, Marina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Zellweger Moser, Franziska (Pädagogische Hochschule (Zürich)) ; Lagos, Patricio
Este artículo tiene por objetivo presentar los principales resultados de una investigación acerca de los factores que influyen en la transferencia de la formación docente del profesorado universitario. [...]
This article aims to present the main outcomes of a research about the factors influencing the transfer potential of university teachers’ training into the daily practice. Based on a previous study (Feixas and Zellweger, 2010), a Questionnaire on Factors Conditioning Learning Transfer of Teacher’s Training has been designed and applied to participants of academic development activities of Spanish universities. [...]

2013
REDU. Revista de docencia universitaria, Vol. 11, núm. 3 (2013) , p. 219-248  
20.
14 p, 361.5 KB Evaluation of the impact of training in the health sector / Pineda i Herrero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Moreno Andrés, Maria Victoria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Duran Bellonch, Maria del Mar (Universitat Autònoma de Barcelona)
The impact of training refers to the effects generated by training in the organization. In this paper we present a research on the impact of several training programs framed in a Training Plan on Rational Use of Medicines in the region of Catalonia (in the northeast of Spain), where almost 3000 health professionals participated. [...]
El impacto de la formación se refiere a los efectos que genera la formación en la organización. En este artículo se presenta una investigación sobre el impacto de varios programas de formación enmarcados en un Plan de Formación sobre el Uso Racional del Medicamento en Cataluña, en el que participaron casi 3. [...]

2014
Journal for Educators, Teachers and Trainers (JETT), Vol. 5, núm. 2 (2014) , p. 180-193  

Eficàcia de la Formació (EFI) : 37 records found   previous11 - 20nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.