Enrahonar

Enrahonar 14 registres trobats  La cerca s'ha fet en 0.01 segons. 
1.
1 p, 28.9 KB Índex
1993 - 10.5565/rev/enrahonar.686
Enrahonar, N. 21 (1993) p. 3-3  
2.
20 p, 784.6 KB El nacimiento de la matemática en Grecia / Eggers Lan, Conrado
1. Philosophy, science and mathematics in Greece. Plato and Aristotle drew the distinction between primary and secondary (or necessary) causes. Although dealing mainly with necessary causes, Greek mathematics are by no way empty of philosphical interests. [...]
1993 - 10.5565/rev/enrahonar.687
Enrahonar, N. 21 (1993) p. 7-26  
3.
11 p, 391.2 KB Reflexions sobre el buddhisme / Aguilar, Enric
The essentcial doctrines of the Primitive Buddhism lies almost surely in the Ancient Pali Canon. No secret doctrines are suggested, no dogmatic statements. Buddhism is a religion in the sense of a trend to Absolute. [...]
1993 - 10.5565/rev/enrahonar.675
Enrahonar, N. 21 (1993) p. 27-37  
4.
12 p, 455.9 KB Judici teleològic i història / Turró, Salvi (Universitat de Barcelona. Departament de Filosofia)
The aim of Kant's K. d. U. is the overpassing of the ontological split between the object of the theoretical reason and the object of the practical reason. The rapport between both objects induces the temporalization of the intelligible world. [...]
1993 - 10.5565/rev/enrahonar.676
Enrahonar, N. 21 (1993) p. 39-50  
5.
23 p, 915.0 KB La forma lògica de les oracions d'acció i la tesi d'Anscombe / Pineda, David
This paper has three sections. In the first one, I expose and discuss Davidson's semantic account of adverbial sentences: the basic idea is that these sentences involve quantification over events, and I defend that view from opposing perspectives like the theory of adverbs as predicate modifiers. [...]
1993 - 10.5565/rev/enrahonar.677
Enrahonar, N. 21 (1993) p. 51-73  
6.
7 p, 254.0 KB La educación sin hombres : a propósito de Niklas Luhmann / Colom Cañellas, Antoni J.. 1946- ; Mèlich i Sangrà, Joan Carles (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
1993 - 10.5565/rev/enrahonar.688
Enrahonar, N. 21 (1993) p. 77-83  
7.
7 p, 241.9 KB Boletín de filosofía contemporánea / Gabás Pallás, Raúl, 1934- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia)
1993 - 10.5565/rev/enrahonar.685
Enrahonar, N. 21 (1993) p. 87-93  
8.
2 p, 87.3 KB Recensions / Montserrat i Torrents, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia)
Jordi SALES I CODERCH, Estudis sobre l'ensenyament platònic.
1993 - 10.5565/rev/enrahonar.678
Enrahonar, N. 21 (1993) p. 95-96  
9.
3 p, 129.9 KB Recensions / Vilar, Gerard (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia)
Obra ressenyada: Josep M. COLL, Filosofía de la relación interpersonal.
1993 - 10.5565/rev/enrahonar.679
Enrahonar, N. 21 (1993) p. 96-98  
10.
1 p, 44.1 KB Recensions / Mèlich i Sangrà, Joan Carles (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
F. BARCENA ORBE et al. , La filosofía de la educación en Europa.
1993 - 10.5565/rev/enrahonar.680
Enrahonar, N. 21 (1993) p. 98-98  
11.
2 p, 87.0 KB Crítica de traduccions / Montserrat i Torrents, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia)
PLATÓ, Parmènides.
1993 - 10.5565/rev/enrahonar.684
Enrahonar, N. 21 (1993) p. 99-100  
12.
2 p, 58.5 KB Crítica de traduccions / Montserrat i Torrents, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia)
NAHMAN, Mosé Ben, El llibre de la rempció i altres escrits.
1993 - 10.5565/rev/enrahonar.683
Enrahonar, N. 21 (1993) p. 100-101  
13.
10 p, 364.4 KB Discurs, sentiment i llibertat en l'educació / Fullat, Octavi 1928-
1993 - 10.5565/rev/enrahonar.682
Enrahonar, N. 21 (1993) p. 105-114  
14.
5 p, 178.6 KB Notes de lectura / Satué Sillué, Manuel
1993 - 10.5565/rev/enrahonar.681
Enrahonar, N. 21 (1993) p. 115-119  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.