Enrahonar

Enrahonar 14 registres trobats  La cerca s'ha fet en 0.01 segons. 
1.
1 p, 28.9 KB Índex
1993 - 10.5565/rev/enrahonar.686
Enrahonar : quaderns de filosofia, N. 21 (1993) p. 3-3  
2.
20 p, 784.6 KB El nacimiento de la matemática en Grecia / Eggers Lan, Conrado
1. Philosophy, science and mathematics in Greece. Plato and Aristotle drew the distinction between primary and secondary (or necessary) causes. Although dealing mainly with necessary causes, Greek mathematics are by no way empty of philosphical interests. [...]
1993 - 10.5565/42886
Enrahonar : quaderns de filosofia, N. 21 (1993) p. 7-26  
3.
11 p, 391.2 KB Reflexions sobre el buddhisme / Aguilar, Enric
The essentcial doctrines of the Primitive Buddhism lies almost surely in the Ancient Pali Canon. No secret doctrines are suggested, no dogmatic statements. Buddhism is a religion in the sense of a trend to Absolute. [...]
1993 - 10.5565/42887
Enrahonar : quaderns de filosofia, N. 21 (1993) p. 27-37  
4.
12 p, 455.9 KB Judici teleològic i història / Turró, Salvi (Universitat de Barcelona. Departament de Filosofia)
The aim of Kant's K. d. U. is the overpassing of the ontological split between the object of the theoretical reason and the object of the practical reason. The rapport between both objects induces the temporalization of the intelligible world. [...]
1993 - 10.5565/42888
Enrahonar : quaderns de filosofia, N. 21 (1993) p. 39-50  
5.
23 p, 915.0 KB La forma lògica de les oracions d'acció i la tesi d'Anscombe / Pineda, David
This paper has three sections. In the first one, I expose and discuss Davidson's semantic account of adverbial sentences: the basic idea is that these sentences involve quantification over events, and I defend that view from opposing perspectives like the theory of adverbs as predicate modifiers. [...]
1993 - 10.5565/42889
Enrahonar : quaderns de filosofia, N. 21 (1993) p. 51-73  
6.
7 p, 254.0 KB La educación sin hombres : a propósito de Niklas Luhmann / Colom, Antoni J. ; Mèlich i Sangrà, Joan Carles (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
1993 - 10.5565/42890
Enrahonar : quaderns de filosofia, N. 21 (1993) p. 77-83  
7.
7 p, 241.9 KB Boletín de filosofía contemporánea / Gabás Pallás, Raúl, 1934- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia)
1993 - 10.5565/42891
Enrahonar : quaderns de filosofia, N. 21 (1993) p. 87-93  
8.
2 p, 87.3 KB Recensions / Montserrat i Torrents, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia)
Jordi SALES I CODERCH, Estudis sobre l'ensenyament platònic.
1993 - 10.5565/42892
Enrahonar : quaderns de filosofia, N. 21 (1993) p. 95-96  
9.
3 p, 129.9 KB Recensions / Vilar, Gerard (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia)
Obra ressenyada: Josep M. COLL, Filosofía de la relación interpersonal.
1993 - 10.5565/42893
Enrahonar : quaderns de filosofia, N. 21 (1993) p. 96-98  
10.
1 p, 44.1 KB Recensions / Mèlich i Sangrà, Joan Carles (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
F. BARCENA ORBE et al. , La filosofía de la educación en Europa.
1993 - 10.5565/42894
Enrahonar : quaderns de filosofia, N. 21 (1993) p. 98-98  
11.
2 p, 87.0 KB Crítica de traduccions / Montserrat i Torrents, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia)
PLATÓ, Parmènides.
1993 - 10.5565/42895
Enrahonar : quaderns de filosofia, N. 21 (1993) p. 99-100  
12.
2 p, 58.5 KB Crítica de traduccions / Montserrat i Torrents, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia)
NAHMAN, Mosé Ben, El llibre de la rempció i altres escrits.
1993 - 10.5565/42896
Enrahonar : quaderns de filosofia, N. 21 (1993) p. 100-101  
13.
10 p, 364.4 KB Discurs, sentiment i llibertat en l'educació / Fullat, Octavi 1928-
1993 - 10.5565/42897
Enrahonar : quaderns de filosofia, N. 21 (1993) p. 105-114  
14.
5 p, 178.6 KB Notes de lectura / Satué Sillué, Manuel
1993 - 10.5565/42898
Enrahonar : quaderns de filosofia, N. 21 (1993) p. 115-119  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.