Enrahonar

Enrahonar 19 registres trobats  La cerca s'ha fet en 0.01 segons. 
1.
3 p, 80.2 KB Índex
1994 - 10.5565/rev/enrahonar.1052
Enrahonar : quaderns de filosofia, N. 22 (1994) p. 3-4  
2.
11 p, 407.5 KB La profilaxi de la verola : la seva difusió a Catalunya durant el set-cents / Gorina, Núria ; Sànchez Aldeguer, Josep
La inoculació de la verola representa una de les primeres formes preventives de resoldre el problema de les malalties infeccioses. La inoculació de la verola està íntimament relacionada amb l'evolució de la malaltia. [...]
The inoculation of Small-pox represents one of the first preventive ways to solve the problem of infectious illness. Inoculation of Small-pox is closely related to the evolution of the disease. The terror to the horrible consequences of that illness forced al1 kind of solutions. [...]

1994 - 10.5565/rev/enrahonar.629
Enrahonar : quaderns de filosofia, N. 22 (1994) p. 9-19  
3.
11 p, 429.8 KB El pensament filosòfic japonès / Sakamoto, Hyakudai
Quina és l'essència de la filosofia japonesa? No podem respondre a aquesta qüestió, perquè tot és importat o imitació. Pero és possible oferir un nucli de trets específics del pensament filosòfic japonès, ja que totes les formes de filosofia estan tretes d'una o altra font o pensador. [...]
What is the essence of Japanese Philosophy? This question can't be answered, because everything is imported or imitated. But it's possible to give a core of specific traits of the Japanese philosophical thought, as all forms of philosophy are taken from one source or thinker or another. [...]

1994 - 10.5565/rev/enrahonar.630
Enrahonar : quaderns de filosofia, N. 22 (1994) p. 21-31  
4.
29 p, 1.0 MB Intersubjetividad transcendental y mundo social / López Sáenz, Mª Carmen (Universidad de La Rioja)
El tema de la intersubjetividad pone de relieve que las ciencias sociales necesitan a la filosofia, explica el origen de las relaciones sociales y ofrece una base para toda concepción de la subjetividad. [...]
The issue of intersubjectivity exposes that the social sciences stand in need of philosophy, explains the origin of social relations and provides a basis for any conception of subjectivity. Phenomenology has posed this question from its very roots and the Solipsism usually attributed to it, is incompatible with Husserl's attempt at explaining the constitution of the world by means of transcendental intersubjectivity. [...]

1994 - 10.5565/rev/enrahonar.631
Enrahonar : quaderns de filosofia, N. 22 (1994) p. 33-61  
5.
12 p, 433.7 KB L'U : una historia de família / Montserrat i Torrents, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia)
El fals problema de l'U. Les nocions connexes d'ordre i d'unitat es troben presents ja en el pensament quodidià. Un moble tan familiar com un armari ofereix un feix de suggerències metafísiques sobre les coses, el lloc de les coses i els noms dels llocs de les coses. [...]
The false problem of the One. The connected notions order and unity are already present in everyday thinking. Such a domestic furniture as a wardrobe offers a lot of metaphysical suggestions about things, the place of things and the names of the places of things. [...]

1994 - 10.5565/rev/enrahonar.632
Enrahonar : quaderns de filosofia, N. 22 (1994) p. 63-74  
6.
15 p, 541.3 KB De rostro a rostro : reflexiones sobre la relación entre pedagogia y ética seghn Levinas / Lippietz, Wilfried
El propósito de este trabajo radica en mostrar la vinculación enrre la ética y la pedagogia en el marco de la obra de Lévinas. A partir de la descripción de la situación ética fundamental como separación absoluta entre el Yo y el Otro se muestran las consecuencias que ello tiene para la educación. [...]
The aim of this work is to show the relationship between ethics and pedagogy within the workof Emmanuel Lévinas. Starting from the description of the fundamental ethic situation as an absolut separation between the I and the other, the consequences that this implies to education are shown. [...]

1994 - 10.5565/rev/enrahonar.633
Enrahonar : quaderns de filosofia, N. 22 (1994) p. 75-89  
7.
11 p, 380.7 KB La construcción del sentido del sufrimiento y la muerte : antropologia filosófica y filosofia de la educación en Víctor E. Frankl / Mèlich i Sangrà, Joan Carles (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
El objetivo de este trabajo radica en mostrar la relación entre la antropología filosófica de Viktor Frankl, el creador de la logoterapia, y su filosofía de la educacion está poco desarrollada en su obra. [...]
The aim of this work is to show the relationship between Viktor Frankl's philosophical anthropology, the creator of logotherapy, and his Philosophy of Education. In Fact, the Franklian philosophy of education is scarcely developed in his work. [...]

1993 - 10.5565/rev/enrahonar.634
Enrahonar : quaderns de filosofia, N. 22 (1993) p. 93-103  
8.
3 p, 79.2 KB Call for papers : vers una sociologia de l'exercici filosòfic / Montserrat i Torrents, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia)
1994 - 10.5565/rev/enrahonar.635
Enrahonar : quaderns de filosofia, N. 22 (1994) p. 105-107  
9.
3 p, 79.1 KB Call for papers : towards a sociology of philosophical practice / Montserrat i Torrents, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia)
1994 - 10.5565/rev/enrahonar.1053
Enrahonar : quaderns de filosofia, N. 22 (1994) p. 109-111  
10.
4 p, 126.0 KB El segle XVII, el segle de Llull / Ruiz Simon, Josep Maria
El segle XVlI està marcat per la figura de Ramón Llull, indestriable del seu mètode. Sigui amb la intenció de criticar-lo, recuperar-lo o millorar-lo, la majoria d'autors (Bacon, Gassendi, Descartes, Alsted, Izquierdo, Kircher, Leibniz) el prenen en consideració d'una forma o d'altra. [...]
XVIIth century is marked by the figure of Ramon Llull and his method. However the intention was to criticize him, justify him or improve him, the majority of the authors (Bacon, Gassendi, Descartes, Alsted, Iquierdo, Kircher, Leibniz) consider him in some way or other. [...]

1994 - 10.5565/rev/enrahonar.636
Enrahonar : quaderns de filosofia, N. 22 (1994) p. 113-116  
11.
11 p, 404.2 KB Butlletí de filosofia antiga / Montserrat i Torrents, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia)
1994 - 10.5565/rev/enrahonar.637
Enrahonar : quaderns de filosofia, N. 22 (1994) p. 119-129  
12.
4 p, 164.0 KB Recensions / Bengoechea, Francisco
Jaume CASALS, L'experiment d'Aristòtil.
1994 - 10.5565/rev/enrahonar.638
Enrahonar : quaderns de filosofia, N. 22 (1994) p. 131-137  
13.
2 p, 90.9 KB Recensions / Satué i Sillué, Manuel
Remi BRAGUE, Europa, la via romana.
1994 - 10.5565/rev/enrahonar.639
Enrahonar : quaderns de filosofia, N. 22 (1994) p. 134-135  
14.
2 p, 86.5 KB Recensions / Casadesús Bordoy, F.
ORPHÉE, Poèmes magiques et cosmologiques.
1994 - 10.5565/rev/enrahonar.640
Enrahonar : quaderns de filosofia, N. 22 (1994) p. 135-136  
15.
2 p, 60.1 KB Recensions / Mèlich i Sangrà, Joan Carles (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
Ernst BLOCH, La razón utópica, una enciclopedia de los deseos y los sueños diurnos transfiguradores de la historia.
1994 - 10.5565/rev/enrahonar.641
Enrahonar : quaderns de filosofia, N. 22 (1994) p. 136-137  
16.
2 p, 81.5 KB Crítica de traduccions / Casadesús Bordoy, F.
PLATÓ, Diàlegs Vol X i XI. La República Llibres I-IV; Vol. XI; llibres V-VII.
1994 - 10.5565/rev/enrahonar.642
Enrahonar : quaderns de filosofia, N. 22 (1994) p. 139-140  
17.
7 p, 228.9 KB Fundamentos antropológicos de la comunicación: una aproximación al pensamiento de X. Zubiri / Pérez Alonso-Geta, Petra Mª (Universidad de Valencia)
El tema del hombre es, en Zubiri, tema de investigación y estudio durante más de medio siglo. Su respuesta aguda y original, lo convierten en el referente obligado de la reflexión antropológica actual. [...]
Xabier Zubiri's conception of man was central in his research and study during more than half a century in his life. His acute and original response remains as an obligatory reference in the recent antropological thinking. [...]

1994 - 10.5565/rev/enrahonar.643
Enrahonar : quaderns de filosofia, N. 22 (1994) p. 143-149  
18.
6 p, 218.9 KB La justificació de la filosofia en el conjunt de l'educació / Ballesteros i Balbastre, Francesc
1994 - 10.5565/rev/enrahonar.644
Enrahonar : quaderns de filosofia, N. 22 (1994) p. 151-156  
19.
1 p, 39.8 KB III Simposi internacional de filosofia de l'educació
1994 - 10.5565/rev/enrahonar.645
Enrahonar : quaderns de filosofia, N. 22 (1994) p. 157-157  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.