GREDICS (Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials)

GREDICS (Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials) 119 registres trobats  anterior11 - 20següentfinal  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.00 segons. 
11.
23 p, 350.9 KB La enseñanza de las ciencias sociales a partir de problemas sociales o temas controvertidos: Estado de la cuestión y resultados de una investigación / Santisteban, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona)
La enseñanza de las ciencias sociales a partir de problemas sociales tiene su origen en las propuestas de Dewey, que fueron aplicadas, en especial, en los cursos de historia de los años 50 y 60 del siglo pasado. [...]
Social studies education based on social issues has its origins in Dewey's proposals, that where mainly applied in history courses in the 50's and 60's of the last century. Later on, there was made a distinction between two teaching and researching lines. [...]

2019 - 10.14516/fdp.2019.010.001.002
El Futuro del pasado, Vol. 10 (2019) , p. 57-79  
12.
125 p, 1.6 MB Què entén l'alumnat d'educació secundària per participació? Anàlisi de les representacions socials sobre el concepte de participació de l'alumnat de 4ESO de l'Institut Joaquima Pla i Farreras / Bosch Mestres, Dolors ; González-Monfort, Neus, dir. ; Pagès, Joan, (Pagès Blanch) dir.
Aquesta recerca està organitzada en sis capítol. El primer capítol presenta els orígens que em van portar a indagar sobre el concepte de participació que han construït els alumnes de 4ESO de l'Institut Joaquima Pla i Farreras. [...]
2012  
13.
54 p, 41.0 MB Decàleg de criteris de justícia global per a la valoració i l'elaboració de materials curriculars de ciències socials / Massip i Sabater, Mariona ; Barbeito Thonon, Cecile ; Bartolomé, Sònia ; González-Monfort, Neus ; Santisteban, Antoni ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola de Cultura de Pau
La publicació que teniu entre mans defineix deu perspectives bàsiques per al disseny i anàlisi de materials curriculars. Per cadascuna d'aquestes deu perspectives es defineixen criteris bàsics amb l'objectiu de promoure, de forma més transversal i consistent, els valors, continguts i metodologies de l'educació per a la justícia global, amb els Drets humans com a horitzó permanent. [...]
Bellaterra GREDICS-Escola de Cultura de Pau 2020  
14.
2 p, 711.8 KB Construir la democràcia en temps d'incertesa. El paper de l'ensenyament de les Ciències Socials, la Geografia i la Història / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
2020
Jornades Internacionals de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials. UAB, XVII : 2020  
15.
135 p, 7.0 MB Construir la democràcia en temps d'incertesa. El paper de l'ensenyament de les Ciències socials, la geografia i la història / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
Dossier de resums.
2020
Jornades Internacionals de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials. UAB, XVII : 2020  
16.
492 p, 13.5 MB Quin professorat, quina ciutadania, quin futur? Els reptes de l'ensenyament de les ciències socials, la geografia i la història / Ballbé, Maria, ed. ; González-Monfort, Neus, ed. ; Santisteban, Antoni, ed.
Quins són els reptes de l'ensenyament de les ciències socials i de l'educació per a la ciutadania? Per contestar aquesta pregunta hauríem de pensar quina ciutadania volem educar, quin professorat volem formar i quin futur volem construir. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès) : GREDICS (Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials), 2019 (Docs ; 2)  
17.
5 p, 1.0 MB El desenvolupament de les competències ciutadanes a l'educació secundària mitjançant el debat sobre temes controvertits / Oller, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Salinas Valdés, Juan José (Universidad de Antofagasta (Antofagasta, Xile))
L'experiència didàctica presentada en aquest article es va dur a terme en un centre educatiu de la ciutat de San Pedro de la Paz (Xile). Hi van participar setanta-quatre adolescents de primer mitjà -equivalent a 3r d'ESO-, amb un elevat índex de vulnerabilitat socioeconòmica.
2019
Perspectiva escolar, Núm. 408 (2019) , p. 25-29  
18.
7 p, 1.0 MB Ciudadanía global, humanismo radical e invisibles / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
2018  
19.
8 p, 1.0 MB (Contra)relatos del odio / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
2018  
20.
9 p, 1.4 MB Literacidad crítica y posverdad / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
Investigación sobre las representaciones sociales de estudiantes universitarios en la formación inicial del profesorado.
2018  

GREDICS (Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials) : 119 registres trobats   anterior11 - 20següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.