Contribucions a jornades i congressos

Contribucions a jornades i congressos 2,592 registres trobats  anterior11 - 20següentfinal  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.02 segons. 
11.
15 p, 350.2 KB La Predicació de Sant Dídac d'Alcalà de Josep Juncosa : reflexions i interpretació d'una imatge de poder / García Delgado, Alejandro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia)
La Predicació de sant Dídac d'Alcalà de la capella de la Immaculada Concepció de la catedral de Tarragona, de Josep Juncosa, esdevé un dels exemples catalans més notables de la dificultat que suposa fugir del binomi conceptual que conformen els termes de barroc i poder en relació amb les arts plàstiques. [...]
2022
Jornades d'Estudis Doctorals d'Art i de Musicologia, Vol. 3 (15-16 de desembre 2022) , p. 93-107  
12.
16 p, 841.0 KB Las imágenes de poder en la Mixteca del Posclásico : el caso del Señor 8 Venado "Garra de Jaguar" / Font Agraz, Noa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia)
En este artículo se pretende estudiar al gobernador Señor 8 Venado "Garra de Jaguar" como principal ejemplo de figura del poder de la Mixteca del posclásico (900-1521 d. C. ), a través del códice Zouche-Nutall / Tonindeye. [...]
The aim of this paper is to examine the Lord 8 Deer "Jaguar Claw" as the primary example of a powerful figure in the Mixtec during the Postclassic period, via the Zouche-Nutall / Tonindeye codex. An iconographic analysis has been employed to identify the main character and their attributes, as well as their relationship to the scenes and actions of the Lord. [...]

2022
Jornades d'Estudis Doctorals d'Art i de Musicologia, Vol. 3 (15-16 de desembre 2022) , p. 77-92  
13.
13 p, 398.1 KB Els colors del poder : la simbologia del diví i l'autoritat a través de l'escultura policromada / Cutrina Gallart, Laia (Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea d'Història de l'Art) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Biotecnologia i de Biomedicina "Vicent Villar Palasí"
Al llarg dels segles, les figures autoritàries han cercat diferents mecanismes per expressar el seu poder enfront de la població i de territoris enemics. Marcar la seva potestat ha estat sempre una de les grans preocupacions del poder civil i religiós. [...]
2022
Jornades d'Estudis Doctorals d'Art i de Musicologia, Vol. 3 (15-16 de desembre 2022) , p. 63-75  
14.
12 p, 100.4 KB Les dones artistes i la crítica d'art, una contínua batalla de poder : el cas de Pilar Montaner i Maturana / Buades Morales, Paula (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia)
A principis del segle XX les dones artistes guanyaren rellevància a les exposicions nacionals i internacionals, col·locant-les en el punt de mira. La crítica d'art va tenir un paper crucial en aquest sentit. [...]
2022
Jornades d'Estudis Doctorals d'Art i de Musicologia, Vol. 3 (15-16 de desembre 2022) , p. 141-152  
15.
15 p, 304.8 KB Poder patriarcal e invisibilidad femenina en el panorama artístico barcelonés del franquismo : el caso de Esther Boix i Pons / Briones Dijort, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia)
A partir de los años 50, las estructuras de poder del franquismo encumbraron las tendencias informalistas como estrategia de legitimización del régimen, dejando al margen las propuestas figurativas. [...]
2022
Jornades d'Estudis Doctorals d'Art i de Musicologia, Vol. 3 (15-16 de desembre 2022) , p. 125-139  
16.
8 p, 170.2 KB Elfrida and Maria Carolina, between music and power / Caciagli, Stefano (Universitat Autònoma de Barcelona. Department d'art i musicologia.)
This speech aims to demonstrate that Elfrida, melodrama born under the collaboration between the librettist Ranieri de Calzabigi and the composer Giovanni Paisiello, is a clear example of how political power can influence, through culture, the society and the public opinion. [...]
2022
Jornades d'Estudis Doctorals d'Art i de Musicologia, Vol. 3 (15-16 de desembre 2022) , p. 155-162  
17.
14 p, 84.2 KB "Cassalla contra Espanya" : representacions d'Espanya i del poder castellà en la música valencianista (1993-2022) / España Salinas, Jose A. (Universitat de València. Departament d'Història Moderna i Contemporània.)
Des de mitjans de la dècada de mil nou-cents noranta, la música en valencià començà a créixer de manera exponencial fins a convertir-se en una cultura de masses capaç de mobilitzar a milers de persones en grans festivals de tres dies de duració. [...]
2022
Jornades d'Estudis Doctorals d'Art i de Musicologia, Vol. 3 (15-16 de desembre 2022) , p. 179-192  
18.
18 p, 1.4 MB L'architettura della vittoria : La celebrazione del potere individuale e collettivo dal mondo romano all'ettà contemporanea / Pucci,Matteo (Università degli Studi di Roma "Tor Vergata". Macroarea di Lettere e Filosofia.)
I rituali che glorificavano la vittoria nell'antica Roma vennero affiancati, almeno dalla media e tarda repubblica, da forme artistiche e architettoniche che celebrassero in chiave materiale i successi di un singolo o dell'intera collettività. [...]
2022
Jornades d'Estudis Doctorals d'Art i de Musicologia, Vol. 3 (15-16 de desembre 2022) , p. 43-60  
19.
17 p, 627.8 KB Recursos en la retratística de l'emperador per a la legitimació del poder imperial durant l'anarquia militar (235-268) / Huete Casanovas, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona.Departament d'Art i Musicologia)
Des dels inicis de l'Imperi romà, gran part dels programes propagandístics es van centrar en la figura de l'emperador, fruit de la dinàmica iniciada per August dins el seu programa de regeneració política. [...]
2022
Jornades d'Estudis Doctorals d'Art i de Musicologia, Vol. 3 (15-16 de desembre 2022) , p. 25-41  
20.
16 p, 1.3 MB El imaginario de las visiones musicales y sus implicaciones ideológicas : entre el folklore popular y el simbolismo nacionalista / Aparicio, José Miguel Pérez (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia)
Las "visiones musicales" fueron el formato lírico propuesto por la burguesía conservadora catalana para consolidar un género de teatre líric català durante el Modernismo como parte del proyecto cultural del catalanismo. [...]
The "musical visions" were a format of lyric theatre proposed by the Catalan conservative bourgeoisie to consolidate a genre of Catalan lyric theatre during Modernism, as part of the Catalanist cultural project. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia, 2022
Jornades d'Estudis Doctorals d'Art i de Musicologia. Bellaterra, 15-16 de desembre, 3es : 2022  

Contribucions a jornades i congressos : 2,592 registres trobats   anterior11 - 20següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.