Contribucions a jornades i congressos

Contribucions a jornades i congressos 332 registres trobats  inicianterior275 - 284següentfinal  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.00 segons. 
275.
6 p, 35.3 KB Avaluació de la qualitat docent : disseny i aplicació d'un inventari per a conèixer la influència percebuda del portafolio en l' aprentatge dels estudiants / Gomà-i-Freixanet, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Muro Rodríguez, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)
La implantació dels estàndards de l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES) implica un ampli ventall d'innovacions, des de reformes en les estructures de grau fins a nous mètodes educatius o d'avaluació de la qualitat docent. [...]
The implementation of the European Higher Education Standards requieres a wide range of innovations, from changes in the degree structures to new educational methods of quality assurance evaluation. For this reason, a new teaching method, the student's portfolio, was introduced in a first cycle compulsory subject, Psychology of Personality, in the Psychology degree of the Autonomous University of Barcelona. [...]

2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  
276.
7 p, 36.2 KB Una experiència de coavaluació: situar l'avaluació en el procés d'aprenentatge i afavorir que els estudiants de magisteri aprenguin a avaluar treballs escrits / Duran Gisbert, David, 1963- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Blanch Gelabert, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Es presenta una experiència de coavaluació de dos treballs de l'assignatura de Psicologia Evolutiva i de l'Educació, dels estudis de Mestre d'Educació Primària i Educació Musical. L'objectiu de l'experiència és situar l'avaluació dins del procés d'ensenyament i aprenentatge (partir de la detecció i reflexió sobre els errors dels companys i dels propis); oferir oportunitats als alumnes de magisteri a aprendre a avaluar treballs escrits (una competència necessària en la seva tasca professional) i millorar el procés d'avaluació de treballs (forçant l'explicitació de criteris de correcció i optimitzant els temps de correcció). [...]
This paper presents a co-evaluation experience based on two assignments within the subjects of Educational and developmental Psychology, based on the studies of Primary and Musical Education student teachers. [...]

2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  
277.
8 p, 45.1 KB Senyals i sistemes : de l'ensenyament a l'aprenentatge / Serrano García, Javier 1964- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Telecomunicació i Enginyeria de Sistemes) ; Rexachs del Rosario, Dolores Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Arquitectura de Computadors i Sistemes Operatius)
En aquest article es presenta una experiència docent en el camp de les enginyeries i mes en concret en una assignatura de caire molt matemàtic, Senyals i Sistemes. Les característiques addicionals que presenta l'assignatura es que té un nombre alt d'alumnes (més de 125) per grup, amb les metodologies tradicionals presentava un alt índex de suspesos i era gairebé impossible valorar el treball de l'alumne. [...]
In this paper we will present a teaching experience in the field of engineering and, more concretely, in a very mathematical subject, Signals and Systems. An additional characteristic to this subject is its high number of students (more than 125) per group, which before, with traditional teaching methods, presented a high index of student failure and made it practically impossible to value student work. [...]

2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  
278.
6 p, 35.1 KB Aportació del programari lliure a la docència de la cartografia i fotointerpretació digital / Serra Ruiz, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Pons, Xavier (Centre de Recerca Ecològica i d'Aplicacions Forestals)
"Cartografia i Fotointerpretació" és una assignatura obligatòria de primer cicle de les llicenciatures de Ciències Ambientals i de Geografia de la UAB. Arrel del procés de convergència a l'EEES i també fruit dels canvis profunds produïts en la Cartografia per la contribució de la informàtica, s'ha copsat la necessitat d'adaptar les pràctiques del format en paper al format digital a través del programa MiraMon, gratuït pels alumnes de les universitats catalanes. [...]
"Cartography and Photointerpretation" is a first cycle compulsory subject from the Environmental Sciences and Geography degrees of the Autonomous University of Barcelona. Due to the process of convergence to the European Higher Education Area and also due to the deep changes produced in Cartography as a consequence of computer science contribution, it has grasped the need to adapt the practices of this subject from paper to digital format using MiraMon software, free for students of Catalan universities. [...]

2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  
279.
4 p, 24.3 KB ABP integral en histología (teoria i pràctiques), una experiència amb èxit a la Facultat de Medicina / Martín Pérez, Valentín (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Cel·lular, de Fisiologia i d'Immunologia) ; Acarín Pérez, Laia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Cel·lular, de Fisiologia i d'Immunologia) ; Castellano López, Bernardo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Cel·lular, de Fisiologia i d'Immunologia) ; González, Berta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Cel·lular, de Fisiologia i d'Immunologia)
A la nostra Unitat tenim la responsabilitat de dues assignatures de la Llicenciatura de Medicina: (1) Histologia Mèdica (HM), semestral, troncal de 1r curs de 4,5 crèdits (3 crèdits teòrics i 1,5 crèdits pràctics). [...]
En els darrers anys el nostre objectiu ha sigut migrar des de un mètode docent tradicional de classes magistrals fins a un mètode tipus ABP (Aprenentatge Basat en Problemes) integral (teoria i pràctiques), que a més a més seguís les directius del Protocol de Bolònia per tal d'integrar aquestes assignatures a un nou programa docent de la Llicenciatura a l' EEES (Espai Europeu d'Educació Superior).

2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  
280.
9 p, 524.7 KB Sistema web per a la gestió de problemes i pràctiques / Heymann Pignolo, Elisa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Arquitectura de Computadors i Sistemes Operatius) ; César Galobardes, Eduardo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Arquitectura de Computadors i Sistemes Operatius) ; Cortés Fité, Ana (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Arquitectura de Computadors i Sistemes Operatius) ; Hernández Budé, Porfidio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Arquitectura de Computadors i Sistemes Operatius) ; Suppi Boldrito, Remo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Arquitectura de Computadors i Sistemes Operatius) ; Sorribes Gomis, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Arquitectura de Computadors i Sistemes Operatius)
El projecte desenvolupat consisteix en una eina que ajuda a que els professors deixin de banda el paper de relator-dictador d'apunts i es transformin en tutors-formadors que exerceixin de guia en l'aprenentatge de l'estudiant. [...]
2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  
281.
10 p, 540.9 KB La Universitat a l'escola i l'escola a la universitat : el treball cooperatiu entre el professorat universitari i el professorat de primària / Dooly Owenby, Melinda (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Masats, Dolors (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
En el camp de la formació d'educadors, el professorat universitari s'ha d'afrontar al repte de contribuir a la innovació docent no tant sols en la seva pròpia aula sinó en les futures aules dels mestres en formació. [...]
In the area of teacher training, university educators must face the challenge of contributing to the innovative teaching practices. This refers not only to innovation their own classroom but also ensuring that innovative practices are transferred to the classrooms of future teachers. [...]

2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  
282.
4 p, 143.0 KB Distribució de la dedicació d'estudiants de máster i doctorat d'Antropologia durant dos anys. Lliçons pràctiques per programar els cursos en format ECTS / Valenzuela García, Hugo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ; Molina, José Luis (Molina González) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural)
L'objectiu de l'experiència és esbrinar el nombre d'hores de dedicació del doctorands al programa de doctorat mitjançant un qüestionari autoadministrat, per tal de fer una conversió realista als ECTS i al nou programa de doctorat de l'EEES.
2006
Jornada de Campus d'Innovació Docent, 3a : 2006  
283.
5 p, 36.4 KB Estratègies per a la introducció de recursos i tecnologies digitals en l'edició audiovisual / Bernadas Suñé, Dolors (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Lázaro Pernias, Patrícia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
L'evolució constant de les tecnologies vinculades al món de la comunicació deriven, en l'àmbit de la docència, en la necessitat de posada al dia amb noves tecnologies digitals. L'aprenentatge universitari necessita d'una vinculació directa a la pràctica professional. [...]
La introducció d'una nova tecnologia com a recurs pedagògic és una tasca que s'ha de conduir des de dos nivells: des del plantejament particular de les matèries implicades i com a estratègia global del centre que promou i integra aquesta nova tecnologia. [...]

2006
Jornada de Campus d'Innovació Docent, 3a : 2006  
284.
3 p, 26.2 KB L'anàlisi de la desigualtat social. producció i experimentació col·lectiva de materials docents de sociologia / Rambla, Xavier, 1966- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Volem presentar un póster a les Jornades de Campus UAB 2006 per tal de transmetre els objectius i els resultats d'un treball docent en equip que ha consistit en la preparació i experimentació de materials docents sobre les desigualtats socials a les carreres d'antropologia, ciència política, ciències del treball, comunicació i sociologia (en el context del PMQD de la Fac. [...]
2006
Jornada de Campus d'Innovació Docent, 3a : 2006  

Contribucions a jornades i congressos : 332 registres trobats   inicianterior275 - 284següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.