Contribucions a jornades i congressos

Contribucions a jornades i congressos 83 registres trobats  inicianterior60 - 69següentfinal  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.00 segons. 
60.
18 p, 45.8 KB Wireless CLIL : un ejemplo de aprendizaje entre iguales utilizando videoconferencia / D'angelo, Lauretta ; Grup LIEC (Llengua i Ensenyament de les Ciències) ; Universitat Autònoma de Barcelona ; Trobada sobre semi-immersió a Catalunya (3a : 2009 : Barcelona, Catalunya) ; Taula rodona internacional sobre programes AICLE (1a : 2009 : Barcelona, Catalunya)
The CLIL methodology has been already explored in many European projects (Comenius 2 and Lingua) but they used traditional classroom lessons to develop CLIL modules while the intent of the project W CLIL was to open up the classroom by using a videoconferencing system. [...]
2009
Trobada sobre semi-immersió a Catalunya. Barcelona, Catalunya, 3a : 2009
Taula rodona internacional sobre programes AICLE. Barcelona, Catalunya, 1a : 2009  
61.
16 p, 950.3 KB Rethink, Rewrite, Remake. Repensar què i com ensenyar Ciències a partir d'una experiència AICLE a Barcelona. Com treballar ciències en anglès. Pla Experimental de Llengües Estrangeres / Canet Pladevall, Roser ; Grup LIEC (Llengua i Ensenyament de les Ciències) ; Universitat Autònoma de Barcelona ; Trobada sobre semi-immersió a Catalunya (3a : 2009 : Barcelona, Catalunya) ; Taula rodona internacional sobre programes AICLE (1a : 2009 : Barcelona, Catalunya)
La comunicació que presento sorgeix de les reflexions sobre el material didàctic que anava generant entorn l'ensenyament de les ciències utilitzant l'anglès com a llengua de comunicació. Aquestes reflexions, realitzades en el marc de les trobades de tutoria conjuntes amb una supervisora de Ciències, i amb una supervisora de llengua anglesa, han portat a la reconstrucció del material didàctic. [...]
2009
Trobada sobre semi-immersió a Catalunya. Barcelona, Catalunya, 3a : 2009
Taula rodona internacional sobre programes AICLE. Barcelona, Catalunya, 1a : 2009  
62.
9 p, 201.6 KB Learning the Archimedes' principle in English… is also possible for students with special educational needs / Bazoco García, Josep ; Eixarch Domènech, Elisabeth ; Jiménez Jiménez, Montserrat ; Mas, Miquel ; Grup LIEC (Llengua i Ensenyament de les Ciències) ; Universitat Autònoma de Barcelona ; Trobada sobre semi-immersió a Catalunya (3a : 2009 : Barcelona, Catalunya) ; Taula rodona internacional sobre programes AICLE (1a : 2009 : Barcelona, Catalunya)
Presentem una experiència educativa duta a terme amb alumnes de 2n i 3r d'ESO durant el curs 2007/08 a l'IES Sabadell. L'experiència s'emmarca en la programació d'una unitat didàctica AICLE (Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengua Estrangera) de l'àrea de ciències naturals en anglès per alumnes de 2n d'ESO. [...]
2009
Trobada sobre semi-immersió a Catalunya. Barcelona, Catalunya, 3a : 2009
Taula rodona internacional sobre programes AICLE. Barcelona, Catalunya, 1a : 2009  
63.
30 p, 213.2 KB Content integration in bilingual education : educational and interactional practices in the / Martín Rojo, Luisa ; Labajos, Diana ; López Muñoz, Manuel ; Grup LIEC (Llengua i Ensenyament de les Ciències) ; Universitat Autònoma de Barcelona ; Universidad Autónoma de Madrid ; Trobada sobre semi-immersió a Catalunya (3a : 2009 : Barcelona, Catalunya) ; Taula rodona internacional sobre programes AICLE (1a : 2009 : Barcelona, Catalunya)
This contribution shows the very first results obtained during the pursue of the R&D research project "School and multilingualism: a critical sociolinguistic study on educational linguistic programs set in the Madrid Region (HUM2007-64694/FILO). [...]
2009
Trobada sobre semi-immersió a Catalunya. Barcelona, Catalunya, 3a : 2009
Taula rodona internacional sobre programes AICLE. Barcelona, Catalunya, 1a : 2009  
64.
20 p, 538.2 KB CLIL Programmes in Primary Education. The Case of Madrid / Pérez Murillo, María Dolores ; Grup LIEC (Llengua i Ensenyament de les Ciències) ; Universitat Autònoma de Barcelona ; Universidad Complutense de Madrid ; Trobada sobre semi-immersió a Catalunya (3a : 2009 : Barcelona, Catalunya) ; Taula rodona internacional sobre programes AICLE (1a : 2009 : Barcelona, Catalunya)
En los últimos años, los centros escolares españoles han experimentado cambios considerables con la llegada a nuestras aulas de un alumnado multicultural y con frecuencia, plurilingüe. Así en la Comunidad de Madrid más del 15 % de los niños/as matriculado en enseñanza primaria procede de otros países, según cifras de las autoridades educativas locales del año 2007. [...]
2009
Trobada sobre semi-immersió a Catalunya. Barcelona, Catalunya, 3a : 2009
Taula rodona internacional sobre programes AICLE. Barcelona, Catalunya, 1a : 2009  
65.
17 p, 69.0 KB Dix ans de pratique CLIL en Belgique multilingue. Un résumé des résultats d'apprentissage / Van de Craen, Piet ; Mondt, Katrien ; Ceuleers, Evy ; Allain, Laure ; Grup LIEC (Llengua i Ensenyament de les Ciències) ; Universitat Autònoma de Barcelona ; Vrije Universiteit Brussel (VUB) ; DYLAN Research Group ; Trobada sobre semi-immersió a Catalunya (3a : 2009 : Barcelona, Catalunya) ; Taula rodona internacional sobre programes AICLE (1a : 2009 : Barcelona, Catalunya)
Since 1998, CLIL is an official learning and teaching approach for primary schools in French-speaking Belgium. In 2001 a number of Dutch-speaking schools in Brussels followed this example. This paper traces the practice of CLIL in these two areas and discusses a number of research issues. [...]
2009
Trobada sobre semi-immersió a Catalunya. Barcelona, Catalunya, 3a : 2009
Taula rodona internacional sobre programes AICLE. Barcelona, Catalunya, 1a : 2009  
66.
12 p, 215.3 KB How plurilingualism contributes to the development of language and subject knowledge in a higher education CLIL classroom / Moore de Luca, Emilee ; Grup LIEC (Llengua i Ensenyament de les Ciències) ; Universitat Autònoma de Barcelona ; GREIP Research team ; Trobada sobre semi-immersió a Catalunya (3a : 2009 : Barcelona, Catalunya) ; Taula rodona internacional sobre programes AICLE (1a : 2009 : Barcelona, Catalunya)
Una de les característiques de la societat actual és la gran quantitat d'informació que hi ha a l'abast de tothom. La transmissió de la informació no és actualment un repte de l'escola, pero sí que ho és trobar-la, comprendre-la i llegir-la críticament per poder prendre decisions de manera fonamentada. [...]
2009
Trobada sobre semi-immersió a Catalunya. Barcelona, Catalunya, 3a : 2009
Taula rodona internacional sobre programes AICLE. Barcelona, Catalunya, 1a : 2009  
67.
36 p, 303.3 KB 'To CLIL or not to CLIL...' : tot construint un projecte per a l'Europa Multilingüe / Pérez Vidal, Carmen ; Grup LIEC (Llengua i Ensenyament de les Ciències) ; Universitat Autònoma de Barcelona ; Universitat Pompeu Fabra ; Trobada sobre semi-immersió a Catalunya (3a : 2009 : Barcelona, Catalunya) ; Taula rodona internacional sobre programes AICLE (1a : 2009 : Barcelona, Catalunya)
'Europa será multilingüe o no será' es uno de los lemas con los que se clausuró en el 2001 el año Europeo de las lenguas. La diversidad lingüística y cultural de la nueva Europa se identificaba como un distintivo único, una riqueza social clave para conseguir avanzar hacia una Europa de las lenguas y del conocimiento. [...]
2009
Trobada sobre semi-immersió a Catalunya. Barcelona, Catalunya, 3a : 2009
Taula rodona internacional sobre programes AICLE. Barcelona, Catalunya, 1a : 2009  
68.
24 p, 80.1 KB Integrating the learning of language and the learning of content: the UAM-CLIL Project / Llinares, Ana ; Whittaker, Rachel ; Grup LIEC (Llengua i Ensenyament de les Ciències) ; Universitat Autònoma de Barcelona ; Universidad Autónoma de Madrid ; Trobada sobre semi-immersió a Catalunya (3a : 2009 : Barcelona, Catalunya) ; Taula rodona internacional sobre programes AICLE (1a : 2009 : Barcelona, Catalunya)
This paper presents an overview of the UAM-CLIL Project which began in the academic year 2005-06 collecting data in two CLIL classes in two schools participating in the British Council/Spanish Ministry of Education bilingual programme, and has followed the same groups from 1º to 4º of ESO (Obligatory Secondary Education) in the subject of Social Science, taught in English. [...]
2009
Trobada sobre semi-immersió a Catalunya. Barcelona, Catalunya, 3a : 2009
Taula rodona internacional sobre programes AICLE. Barcelona, Catalunya, 1a : 2009  
69.
27 p, 316.3 KB Explaining : a central discourse function in instruction / Dalton-Puffer, Christiane ; Grup LIEC (Llengua i Ensenyament de les Ciències) ; Universitat Autònoma de Barcelona ; Universität Wien ; Trobada sobre semi-immersió a Catalunya (3a : 2009 : Barcelona, Catalunya) ; Taula rodona internacional sobre programes AICLE (1a : 2009 : Barcelona, Catalunya)
It is a well known fact that school lessons are a social practice that is constituted above all else via language, a fact so obvious that it usually remains below consciousness-level. Incidentally, CLIL and multilingual classrooms often act as an awareness-raising catalyst in this respect because the issue of language is experienced as a problem. [...]
2009
Trobada sobre semi-immersió a Catalunya. Barcelona, Catalunya, 3a : 2009
Taula rodona internacional sobre programes AICLE. Barcelona, Catalunya, 1a : 2009  

Contribucions a jornades i congressos : 83 registres trobats   inicianterior60 - 69següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.