Bellaterra journal of teaching and learning language and literature

Bellaterra journal of teaching and learning language and literature 7 registres trobats  La cerca s'ha fet en 0.02 segons. 
1.
5 p, 75.0 KB Editor's Note / Dooly, Melinda (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials)
En grande partie, ce volume 5. 3 aborde des questions de multiculturalisme et de mondialisation en éducation. (. . . ).
In a large part, volume 5. 3 is about international and intercultural aspects of education. (. . . ).
En gran parte, el volumen 5,3 trata de educación internacional e intercultural. (. . . ).
En gran part, el volum és de 5. 3 tracta d’internacionalitat i interculturalitat en l'educació. (. . . ).

2012 - 10.5565/rev/jtl3.477
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 5, Núm. 3 (Agost-Setembre 2012) , p. i-v  
2.
9 p, 55.7 KB School and Immigration : welcoming Literature / Colomer, Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
This article outlines the advantages of using literature to aid the transition into the host country for newly arrived children and to help establish a bridge between their identities and their reading skills, communicative capacities and the demands of school. [...]
2012 - 10.5565/rev/jtl3.478
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 5, Núm. 3 (Agost-Setembre 2012) , p. 1-9  
3.
15 p, 140.9 KB La théorie de la transposition didactique : un outil conceptuel pour décrire les savoirs grammaticaux élaborés en classe par les élèves / Gauvin, Isabelle (Université du Quebec) ; Boivin, Marie-Claude (Université de Monréal)
Nos travaux visent à décrire les connaissances grammaticales élaborées par des élèves au cours de l’enseignement/apprentissage de l’accord du verbe. Cette description est réalisée grâce à l’analyse des interactions didactiques, c’est-à-dire les interactions qu’entretiennent les trois pôles du triangle didactique (élève, enseignant et savoir) dans la construction des objets enseignés. [...]
2012 - 10.5565/rev/jtl3.474
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 5, Núm. 3 (Agost-Setembre 2012) , p. 10-24  
4.
19 p, 186.4 KB El uso de los gestos en el discurso docente durante la planificación del juego en el jardín de infantes / Migdalek, Maia Julieta (Universidad de Buenos Aires) ; Rosemberg, Celia Renata (Universidad de Buenos Aires)
Desde la teoría sociocultural del desarrollo humano (Vigotsky, 2009; Bruner, 1986) se concibe a la interacción situada como el espacio privilegiado para el desarrollo del lenguaje. Dado que en ella las formas lingüísticas están imbricadas con otros sistemas semióticos, en el trabajo se analiza el uso de los gestos de la maestra en la planificación del juego en una sala de jardín de infantes de niños de 4 años. [...]
2012
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 5, Núm. 3 (Agost-Setembre 2012) , p. 25-43  
5.
13 p, 75.8 KB Interpreting Differences in Parental Encouragement to learn the host language : California and Catalonia Compared / Wilson, Ann Elizabeth (Universitat Autònoma de Barcelona)
This article is based on a subset of data gathered in a bi-national PhD study regarding measures of parental encouragement when comparing immigrant background and native students (n=233) in Catalonia (Spain) and California. [...]
2012 - 10.5565/rev/jtl3.469
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 5, Núm. 3 (Agost-Setembre 2012) , p. 44-56  
6.
9 p, 54.1 KB Conversation Analysis for Second Language Acquisition and beyond : an interview with Numa P. Markee / Evnitskaya, Natalia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Professor Numa P. Markee is Associate Professor of Linguistics at the University of Illinois at Urbana-Champaign (United States) where he teaches courses in Conversation Analysis, Second Language Acquisition, Task Based Language Teaching and in Language Program Administration. [...]
2012 - 10.5565/rev/jtl3.476
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 5, Núm. 3 (Agost-Setembre 2012) , p. 57-65  
7.
6 p, 45.9 KB Book Review / Moore, Emilee (Universitat Autònoma de Barcelona)
Anthony David ROBERTS, The Role of Metalinguistic Awareness in the Effective Teaching of Foreign Languages.
2012 - 10.5565/rev/jtl3.475
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 5, Núm. 3 (Agost-Setembre 2012) , p. 66-71  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.