Bellaterra journal of teaching and learning language and literature

Bellaterra journal of teaching and learning language and literature 7 records found  Search took 0.00 seconds. 
1.
10 p, 194.6 KB Editor's Notes. Special Editor's Notes
This year's special issue of BJTLLL is dedicated to Computer-Mediated Foreign Language Teaching and Learning as it has been shaped by sociocultural and dialogic turns in pedagogy. The volume aspires to contribute to the investigation of the potential of CMC and telecollaboration in hosting positive learning environments for a long sought-for reform in foreign language and teacher education. [...]
La edición especial de este año de BJTLLL se dedica a la enseñanza y el aprendizaje de lenguas extranjeras mediados por ordenador, tomando en cuento la más reciente influencia de elementos socioculturales y dialógicos en la pedagogía. [...]
L'edició especial d'aquest any de BJTLLL es dedica a l'ensenyament i l'aprenentatge de les llengües estrangeres mediats per ordinador, considerant la influència d'elements socioculturals i dialògics en didàctica. [...]
L'édition spéciale de ce volume de BJTLLL est dédié à l'enseignement et l'apprentissage des langues étrangères assistés par ordinateur, en prenant en considération l'influence récente d'éléments socio-culturels et dialogiques en didactique. [...]

2013 - 10.5565/rev/jtl3.525
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 6, Núm. 2 (Maig-Juny 2013) , p. i-x  
2.
27 p, 335.1 KB Language Learning, Ecological Validity, and Innovation under Conditions of Superdiversity / Thorne, Steven L. (Portland State University. Department of World Languages and Literatures) ; University of Groningen (The Netherlands). Department of Applied Linguistics
This article describes three pedagogical proposals oriented toward moving language learning to the center of higher education, and further, to emphasizing the importance of both continued first (L1) and additional/foreign (L2) language learning as central to academic and professional success. [...]
Este artículo describe tres propuestas pedagógicas orientadas a promover el aprendizaje de lenguas en la educación superior. También pretende discutir la importancia del aprendizaje continua de la primera lengua (L1) y lenguas extranjeras y/o adicionales (L2) para el éxito académico y profesional. [...]
Aquest article descriu tres propostes pedagògiques orientades a promoure l'aprenentatge de llengües en l'educació superior. També pretén discutir la importància de l'aprenentatge contínua de la primera llengua (L1) i llengües estrangeres i / o addicionals (L2) per a l'èxit acadèmic i professional. [...]

2013 - 10.5565/rev/jtl3.526
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 6, Núm. 2 (Maig-Juny 2013) , p. 1-27  
3.
21 p, 493.5 KB A Dialogic Model for Telecollaboration / Helm, Francesca (Università di Padova)
In language learning contexts, telecollaboration is understood to be internet-based intercultural exchange between people of different cultural/national backgrounds set up in an institutional context with the aim of developing both language skills and intercultural communicative competence. [...]
Nell'apprendimento linguistico, 'telecollaboration' significa scambio interculturale online tra persone di diverse culture, organizzato a livello istituzionale, con l'obiettivo di sviluppare sia competenze linguistiche che interculturali attraverso attività strutturate. [...]
En contextos de aprendizaje de idiomas, telecolaboración se entiende como el intercambio intercultural, facilitado vía Internet, entre las personas de diferentes orígenes culturales / nacionales. La interacción es construida en un contexto institucional con el objetivo de desarrollar tanto las habilidades lingüísticas como las competencias comunicativas e interculturales. [...]

2013 - 10.5565/rev/jtl3.522
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 6, Núm. 2 (Maig-Juny 2013) , p. 28-48  
4.
20 p, 343.1 KB Using Skype in a Primary Class : a Case Study / Cuestas Verjano, Aida (Universitat Autònoma de Barcelona)
The important role of new technologies to communicate in the globalized world we live in cannot be denied. Teachers must take this fact into account and help their students construct their knowledge through computer-mediated learning in order to better understand how these tools function. [...]
Es difícil negar l'important rol de les noves tecnologies per comunicar-se en el món globalitzat en el que vivim. Per aquesta raó, els discents haurien de tenir aquest fet en compte i deixar als infants construir els seu coneixement a través de l'aprenentatge del funcionament d'aquestes eines.
En el context del TEFL, la comunicació a través dels ordinadors pot convertir-se en una eina potent per l'aprenentatge, ja que dóna significat i realitat a les pràctiques i activitats didàctiques. [...]
Es difícil negar el importante rol de las nuevas tecnologías para comunicarse en el mundo globalizado en el que vivimos. Por esta razón, los discentes deberían tener este hecho en cuenta y dejar a los niños y niñas construir sus conocimientos a través del aprendizaje del funcionamiento de estas herramientas. [...]

2013 - 10.5565/rev/jtl3.521
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 6, Núm. 2 (maig-Juny 2013) , p. 49-68  
5.
24 p, 624.5 KB Ayudas en línea para lectura multimodal en lengua extranjera / Jiménez, John (Universidad de Antioquía)
Este artículo describe un estudio con un enfoque mixto, en el que estudiantes universitarios de inglés como lengua extranjera (EFL), utilizaron ayudas en línea —tales como diccionario, traductor, síntesis, entre otras— como estrategias para facilitar a otros estudiantes, con nivel de principiantes en inglés, la lectura y comprensión de textos multimediales en este idioma. [...]
This article describes a study using a mixed approach, in which EFL university students used online aids such as translators, dictionaries, summaries, among other resources, as strategies in order to help other EFL beginner level students to better read and understand multimedia texts in this language. [...]
Aquest article descriu un estudi amb un enfocament mixt en el qual estudiants universitaris d'anglès com a llengua estrangera (EFL) van utilitzar ajudes en línia —entre unes altres: diccionari, traductor, síntesi— com estrategias per facilitar a estudiants, amb nivell de principiants en anglès, la comprensió lectura. [...]

2013 - 10.5565/rev/jtl3.523
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 6, Núm. 2 (Maig-Juny 2013) , p. 69-92  
6.
6 p, 160.5 KB Book Review / Guarda, Marta (Università di Padua)
Obra ressenyada: Researching Online Foreign Language Interaction and Exchange, Theories, Methods and Challenges. Melinda Dooly (ed. ), Robert O'Dowd, 2012.
This book looks at online interaction and exchange which is a language teaching approach that has increasingly attracted the attention of researchers and practitioners in the field of foreign language (FL) education. [...]
Este libro analiza la interacción del intercambio virtual, facilitado por la red, que tiene como su objetivo promocionar el aprendizaje de las lenguas extranjeras. Es un enfoque didáctico que cada vez más atrae la atención de los investigadores y educadores en el campo de la enseñanza de lenguas extranjeras. [...]
Aquest llibre analitza la interacció de l'intercanvi virtual, facilitat per la xarxa, que té com el seu objectiu promocionar l'aprenentatge de les llengües estrangeres. És un enfocament didàctic que cada vegada més atreu l'atenció dels investigadors i educadors en el camp de l'ensenyament de llengües estrangeres. [...]

2013 - 10.5565/rev/jtl3.524
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 6, Núm. 2 (Maig-Juny 2013) , p. 93-98  
7.
10 p, 209.5 KB An Interview with Ohio University Associate Professor of CALL Greg Kessler / Antoniadou, Victoria (Universitat Autònoma de Barcelona)
Computer Assisted Language Learning (CALL) is a broad field of immense contemporary concern in language (teacher) education. On behalf of the Bellaterra Journal of Teaching & Learning Language & Literature, Victoria Antoniadou, had the great pleasure and privilege of an online interview with a pioneer in this field, Associate Professor of CALL in the Department of Linguistics at Ohio University, Dr. [...]
La Enseñanza de Lenguas Asistida por Ordenador (CALL por sus siglas en ingles) es un amplio campo de investigación que actualmente está siendo indagado con interés en el área de idiomas. Victoria Antoniadou de Bellaterra Journal of Teaching & Learning Language & Literature, tuvo el placer y privilegio de entrevistar en línea a un pionero en este campo, el Dr. [...]
L'Ensenyament de Llengües Assistida per Ordinador (CALL per les sigles en anglès) és un ampli camp d'investigació que actualment està sent indagat amb interès en l'àrea d'idiomes. Victòria Antoniadou de Bellaterra Journal of Teaching & Learning Language & Literature, va tenir el plaer i privilegi d'entrevistar en línia a un pioner en aquest camp, el Dr. [...]

2013 - 10.5565/rev/jtl3.520
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 6, Núm. 2 (Maig-Juny 2013) , p. 99-108  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.