Books and collections

Books and collections 31 records found  beginprevious14 - 23next  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
14.
4 p, 433.6 KB Making immersive media environments accessible : the Immersive Accessibility Project / Orero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona)
Ginebra : UNIGE , 2018
Proceedings of the 2nd Swiss Conference on Barrier-free Communication: Accessibility in educational settings  
15.
186 p, 1.6 MB Relatos culturales de la crisis : comunicación y crítica política / Browne Sartori, Rodrigo ; Valle Rojas, Carlos del ; Silva Echeto, Víctor
El libro versa entorno a las claves conceptuales, metodológicas y políticas que están transformando los procesos desde los cuales confluyen los relatos (diversos y diversificados) sobre la crisis contemporánea que fueron debatidas en el Seminario Relatos Culturales de la Crisis, realizado en la Facultad de Filología, Traducción y Comunicación de la Universidad de Valencia el 12 de junio de 2013.
Bellaterra: Institut de la Comunicació (InCom-UAB), 2016 (eBooks de l'InCom-UAB ; 13)  
16.
244 p, 4.3 MB Audiencias juveniles y cultura digital / Huertas Bailén, Amparo, ed. ; Figueras Maz, Mònica, ed.
Libro resultado de la Jornada "Audiencias Juveniles: recepción, usos y hábitos mediáticos" celebrada el 22 de noviembre de 2012 en Barcelona por la Sección de Estudios de Audiencia y Recepción de la Asociación Española de Investigación de la Comunicación (AE-IC). [...]
Bellaterra : Institut de la Comunicació (InCom-UAB), 2014 (eBooks de l'InCom-UAB ; 5)  
17.
117 p, 1.9 MB El uso de las redes sociales : ciudadanía, política y comunicación : la investigación en España y Brasil / Ferré Pavia, Carme, 1969-, ed.
El documento es resultado de los trabajos de dos grupos de investigación universitarios - Comress-Incom UAB y el Centro de Convergencia de Nuevos Medios (CCNM) y que combinan la narrativa divulgadora, la referencia a la investigación empírica y la reflexión didáctica entorno a la nuevas tecnologías y sus implicaciones sociales de forma comparativa en dos entornos: España y Brasil. [...]
Bellaterra : Institut de la Comunicació (InCom-UAB), 2014 (eBooks de l'InCom-UAB ; 6)  
18.
12 p, 449.5 KB La importancia del community manager en la gestión de la reputación online de las empresas / Chacón García, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Enrique, Ana Mª (Ana María) (Universitat Autònoma de Barcelona)
Santiago de Compostela: IBERCOM, AssIBERCOM, AGACOM, 2013
Libro de Actas. XIII Congreso Internacional Ibercom: comunicación, cultura e esferas de poder, 2013, p. 1351-1360  
19.
22 p, 2.9 MB Relaciones impresas (años 1632-1642) sobre el Cardenal Infante don Fernando de Austria / López Poza, Sagrario (Universidade da Coruña)
Este trabajo presenta el análisis de cuarenta y cuatro relaciones de sucesos impresas en pliegos sueltos y algunas en formato libro que tratan sobre el Cardenal Infante don Fernando de Austria durante diez años (1632-1642). [...]
This paper presents the analysis of forty-four news pamphlets, as well as some news published in book form, that deal with the Cardinal Infante Don Ferdinand of Austria, the brother of King Philip IV of Spain, during the ten years from 1632 to 1642. [...]

2015 (Studia aurea monográfica ; 6)
Studia aurea monográfica, Núm. 6 (2015) , p. 141-161  
20.
8 p, 534.4 KB The Spanish audiovisual sector facing digital technologies / Teodoro, Emma (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia)
The audiovisual sector is complex because it involves the activity of different industries related to content production, telecommunications, media, as well as the Internet and services of the Information Society. [...]
Barcelona Huygens 2010 (IDT series ; 6)
1st Workshop on privacy and protection in web-based social networks, 2010, p. 19-26  
21.
10 p, 79.2 KB Mass media and political engagement in Europe / Huertas Bailén, Amparo (Universitat Autònoma de Barcelona)
In contemporary society the influence of mass media has gradually been increasing and, nowadays, media are one identity-building resource among other socialization agents such as school and parents as well as social structures like gender, class or ethnicity. [...]
Barcelona: CIDOB, 2015
Europe behind (mis)understandings, 2015, p. 39-47  
22.
17 p, 747.4 KB Els nous mitjans i els Jocs : el Moviment Olímpic i el web social en la difusió de missatges / Fernández Peña, Emilio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Centre d'Estudis Olímpics
El treball aprofundeix en les noves tendències de finançament, tecnològiques i de consum de les imatges televisives, unes novetats tecnològiques que entronquen, com a conseqüència de la convergència, amb els anomenats nous mitjans, que tenen en els protocols d'Internet el seu fonament tecnològic, i als quals es dedica el segon dels capítols d'aquesta tercera part.
El trabajo profundiza en las nuevas tendencias de financiación, tecnológicas y de consumo de las imágenes televisivas, novedades tecnológicas que entroncan, como consecuencia de la convergencia, con los denominados nuevos medios, que tienen en los protocolos de Internet su fundamento tecnológico, a los que está dedicado el segundo de los capítulos de esta tercera parte.
The article takes an in-depth look at new trends in funding, technologies for consuming television images and new technologies that, as a result of convergence, come together with new media, for which the Internet Protocol is a fundamental technology. [...]

Barcelona Centre d'Estudis Olímpics, Universitat Autònoma de Barcelona; Ajuntament de Barcelona 2011
Mosaic olímpic: recerca multidisciplinar i difusió dels estudis olímpics. CEO-UAB: 20 anys, 2011, p. 147-156
3 documents
23.
218 p, 6.1 MB Mosaic olímpic : recerca multidisciplinar i difusió dels estudis olímpics. CEO-UAB : 20 anys / Fernández Peña, Emilio ; Moragas Spà, Miquel de, 1943- ed. ; Cerezuela, Berta ed. ; Gómez Benosa, Miquel ed. ; Kennett, Christopher ed. ; Centre d'Estudis Olímpics
Mosaic Olímpic aborda els estudis olímpics des de la riquesa i la interconnexió dels diferents fenòmens que els constitueixen: els mitjans de comunicació nous i tradicionals, l'economia, l'herència, el gènere, la gestió d'informació, l'urbanisme olímpic, el paper dels voluntaris o els programes culturals, entre d'altres. [...]
Mosaico Olímpico aborda los estudios olímpicos desde la riqueza y la interconexión de los diferentes fenómenos que los constituyen: los medios de comunicación nuevos y tradicionales, la economía, la herencia, el género, la gestión de información, el urbanismo olímpico, el papel de los voluntarios o los programas culturales, entre otros. [...]
An Olympic Mosaic tackles Olympic studies from the wealth and interconnection of the different phenomena that constitute them: media and the new media, economics, legacy, gender, information management, Olympic urban planning, the role of the volunteers or the cultural programs, among others. [...]

Barcelona: Centre d'Estudis Olímpics. Universitat Autònoma de Barcelona; Ajuntament de Barcelona, 2011
3 documents

Books and collections : 31 records found   beginprevious14 - 23next  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.