Books and collections

Books and collections 53 records found  beginprevious26 - 35nextend  jump to record: Search took 0.03 seconds. 
26.
21 p, 325.6 KB Xarxes interculturals als centres de secundària : una anàlisi dels aspectes organitzatius afavoridors de la integració relacional dels alumnes immigrats / González Motos, Sheila (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques)
Aquest article té per objectiu analitzar els factors de caràcter organitzatiu i pedagògic dels centres educatius que influeixen en la conformació de xarxes relacionals interculturals entre l'alumnat immigrat i l'alumnat autòcton. [...]
Este artículo tiene por objetivo analizar aquellos factores de carácter organizativo y pedagógico de los centros educativos que influyen en la conformación de redes relacionales interculturales entre el alumnado inmigrante y el alumnado autóctono. [...]
This article aims to analyze those organizational and pedagogical factors within schools that influence the creation of intercultural relational networks between native and immigrant students. Based on a fieldwork carried in 8 schools (663 students), we have combined a qualitative approach -interviews with students and members of the school staff- with some quantitative techniques -statistics and network analysis. [...]
L'objectif de cet article est d'analyser les différents facteurs dans le cadre de l'organisation et la pédagogie des centres d'enseignement qui ont une influence dans la formation des réseaux relationnels interculturels entre les élèves immigrés et les élèves autochtones. [...]

Barcelona : Generalitat de Catalunya. Departament de Benestar Social i Família, 2012 (Ciutadania i immigració ; 8)
Recerca i immigració IV : Convocatòria ARAFI-2008, 2012, p. 135-155  
27.
21 p, 11.4 MB Una taxonomía estructural de la motricidad / Galera Pérez, Antonio David. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
Primera versión publicada de la Taxonomía Estructural de la Motricidad, original del autor.
Pamplona : Asociación Española de Investigación Social Aplicada al Deporte, 1996 (Investigación Social y Deporte)
La actividad física y el deporte en un contexto democrático (1976-1996), 1996, p. 265-283  
28.
232 p, 2.5 MB Tendencias en políticas educativas sobre derechos humanos e inclusión. Implicaciones en la gestión de las instituciones iberoamericanas de educación superior / Gairín Sallán, Joaquín, coord. ; Suárez, Cecilia Inés, coord. ; Alonso Jiménez, María Teresa ; López Soligo, Marina Ancona ; Arce González, Consuelo ; Barrales Villegas, Adoración ; Brito Delgado, Juana María ; Bizelli, José Luís ; Bañol Pérez, Carolina ; Bolaños Prado, Elena ; Chevalier, Carolina ; Coeto Calcáneo, Irma Alejandra ; Corea Tórrez, Norma Cándida ; Donoso Díaz, Sebastián ; Garzón Castrillón, Ana ; González Rubio, Janeth ; Guerrero Rodríguez, Lilia Esther ; Leiva-Guerrero, María Verónica ; Lopes Reis, Márcia ; Moya Padilla, Nereyda Emelia ; Musselli, Sharon ; Neto e Matos, Rui Manuel ; Nossar, Karina ; Medrano Rodríguez, Hernán ; Palmeros Ávila, Guadalupe ; Reyes A., Daniel ; Román Medina, Luciano ; Sánchez Díaz, Sebastián ; Sandoval Manríquez, Mario ; Sarasola, Marcos ; Scaffo, Sonia ; Serentil Rubio, Josep ; Suárez Díaz, Guadalupe ; Tafur Puente, Rosa María ; Terreros Barrios, Nicolasa ; Tejera, Andrea ; Vázquez, María Inés
Santiago de Chile : Santillana, 2017 (Informes ; 9)  
29.
126 p, 4.1 MB Experiencias de gamificación en aulas / Contreras, Ruth S.. (Ruth Sofhía) ed. ; Eguia Gómez, José Luis ed.
"Experiencias de gamificación en el aula" es el segundo libro de está temática que está organizado por investigadores del Observatorio de Comunicación, Videojuegos y Entretenimiento del Instituto de la Comunicación de la Universidad Autónoma de Barcelona (InCom-UAB) y de la Universidad de Vic- Universidad Central de Cataluña (UVic-UCC). [...]
Bellaterra: 2018 (eBooks de l'InCom-UAB ; 15)  
30.
17 p, 434.0 KB Espacios de ciencia de libre elección : posibilidades y límites / Pedreira, Montserrat (Universitat de Vic) ; Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona)
Coincidiendo con el inicio del siglo XXI, en Cataluña han ido surgiendo escuelas de infantil y primaria que modifican su organización espacio-temporal, de manera que en diversos momentos del día, los niños y niñas dejan su sala para acceder a espacios habilitados con propuestas agrupadas por temáticas (el espacio de ciencias, de comunicación, de arte…) a las que acceden en libre elección y en grupos de distintas edades. [...]
Santiago de Chile : Ed. Mario Quintanilla. Laboratorio GRECIA-UC, 2017
Enseñanza de las Ciencia e Infancia. Problemáticas y avances de teoría y campo desde Iberoamérica, 2017, p. 151-169  
31.
25 p, 1.8 MB Educació olímpica / Müller, Norbert, 1946-
La lliçó es centra en els orígens de l'Olimpisme i l'Educació Olímpica i el seu desnvolupament al llarg del segle XX, enfrontant-se a dues Guerres Mundials, la Guerra Freda i la cada vegada major comercialització dels Jocs Olímpics i l'esport en general. [...]
La lección se centra en los orígenes del Olimpismo y la Educación Olímpica y su desarrollo a lo largo del siglo XX, enfrontándose a dos Guerras Mundiales, la Guerra Fría y la cada vez mayor comercialización de los Juegos Olímpicos y el deporte en general. [...]
This lecture focuses on the origins of Olympism and Olympic education and their development through the XX century in the face of two World Wars, the Cold War and the increasing commercialization of the Olympic Games and sport in general. [...]

Bellaterra: Centre d'Estudis Olímpics i de l'Esport de la UAB, 2010 (Lliçons universitàries, 17)
3 documents
32.
35 p, 131.9 KB Contra la pobreza... ¿desigualdad? La educación como estrategia de superación de la pobreza según el Banco Mundial. Algunos ejemplos de América Latina / Bonal, Xavier
En los últimos veinte años el Banco Mundial (BM) ha intensificado notablemente sus actividades relacionadas con la educación, tanto desde un punto de vista cuantitativo como cualitativo. Los créditos educativos han pasado de constituir el 4 % del presupuesto del Banco en 1980 a más del 9 % en 1999 (World Bank, 1999a). [...]
Barcelona Fundació CIDOB 2004 (Interrogar la actualidad, 1)
Descentralización y política social en América Latina, 2004, p. 91-125  
33.
19 p, 139.9 KB El dret a l'educació a Catalunya : significat i vulneracions / Bonal, Xavier (Adjunt al Síndic de Greuges per a la defensa dels drets dels infants) ; Albaigés, Bernat (Assessor de l'àrea d'infància i educació del Síndic de Greuges)
Societat catalana. Associació Catalana de Sociologia 2009 (Anuari)
Anuari 2009, 2009  
34.
156 p, 2.7 MB Good Practices for equity and inclusion in Higher Education / Dovigo, Fabio coord. (University of Bergamo) ; Casanova, Laura coord. (University of Bergamo) ; Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Pupponen, Hannu (University of Jyväskylä) ; Mäkelä, Tiina (University of Bergamo) ; Jerónimo, Miguel (Instituto Politécnico de Leiria) ; Duarte, Ana (Instituto Politécnico de Leiria) ; Mangas, Catarina (Instituto Politécnico de Leiria) ; Sousa, Sofia (Instituto Politécnico de Leiria) ; Iucu, Romiță (University of Bucharest) ; Stîngu, Mihaela (University of Bucharest) ; Marin, Elena (University of Bucharest) ; Maurariu, Câtâlina (University of Bucharest) ; Olmos Rueda, Patricia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rodríguez-Gómez, David (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Lucas, Lisa (University of Bristol, United Kingdom)
Inclusion in education: a) is understood to concern a far wider range of learners vulnerable to exclusion than those identified as having disabilities or special educational needs; b) involves a curriculum for all that considers academic and social learning; curriculum goals and implementation should reflect this dual focus; c) is a process and not a state; educators will always need to move their work forward to enable the learning and participation of all learners.
Bergamo Università di Bergamo 2017 (Collana Educazione Inclusiva - Inclusive Education Series 6)  
35.
61 p, 7.4 MB Higher Education in Finland, Italy, Portugal, Romania, Spain, and UK. A brief overview / Dovigo, Fabio, ed. (University of Bergamo) ; Kinnunen, Hanna (University of Jyväskylä) ; Mäkelä, Tiina (University of Jyväskylä) ; Jerónimo, Miguel (Instituto Politécnico de Leiria) ; Duarte, Ana (Instituto Politécnico de Leiria) ; Mangas, Catarina (Instituto Politécnico de Leiria) ; Sousa, Sofia (Instituto Politécnico de Leiria) ; Iucu, Romiță (University of Bucharest) ; Stîngu, Mihaela (University of Bucharest) ; Marin, Elena (University of Bucharest) ; Murariu, Cătălina (University of Bucharest) ; Castro Ceacero, Diego (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rodríguez-Gómez, David (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Lucas, Lisa (University of Bristol)
Bergamo Department of Human and Social Sciences, University of Bergamo 2016 (Collana Educazione Inclusiva - Inclusive Education Series 4)  

Books and collections : 53 records found   beginprevious26 - 35nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.