Materiales académicos

Materiales académicos Encontrados 2,557 registros  anterior11 - 20siguientefinal  ir al registro: La búsqueda tardó 0.00 segundos. 
11.
7 p, 113.3 KB Aplicacions de la Tecnologia en Humanitats i Estudis del Patrimoni I: Digitalitzant el Passat. Realitats Virtuals, Augmentades i Mixtes [44253] / Barceló Álvarez, Juan Antonio ; Puche Fontanilles, Josep Maria ; Salazar Gironés, Jan ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
1 Introducció a l'ús de la moderna tecnologia de realitat virtual, amb especial èmfasi en la reconstrucció de materials arqueològi Es presenten exemples de realitats esteses (virtuals, augmentades i mixtes) i es detallen els usos didàctics i científics dels en S'introdueix la noció de societat artificial i simulació social per ordinador en sistemes a força d'agents. [...]
1 Introduction to the use of modern virtual reality technology, with special emphasis on the reconstruction of archaeological mate Examples of extended realities (virtual, augmented and mixed) are presented and the didactic and scientific uses of virtual en ("serious games"). [...]
Introducción al uso de la moderna tecnología de realidad virtual, con especial énfasis en la reconstrucción de 1 Introducción al uso de la moderna tecnología de realidad virtual, con especial énfasis en la reconstrucción de materiales arqueológicos, objetos artísticos, monumentos y paisajes. [...]

2023-24
Màster Universitari en Humanitats i Patrimoni Digitals [1453]
3 documentos
12.
6 p, 112.9 KB Tecnologies Aplicades III: Interacció Persona-Ordinador [44252] / Barceló Álvarez, Juan Antonio ; Valdivia Vizarreta, Paloma del Carmen ; Bogdanovic Rakic, Igor ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
1 La Interacció Persona-Ordinador (IPO) es refereix a la comunicació entre un sistema controlat per un ordinador i una o més persones (usuaris / es). Aquesta comunicació interactiva es basa, no tan sols en l'intercanvi d'informació entre les dues parts, sinó també en el procés d'interpretació i de generació de significat resultant de l'intercanvi. [...]
1 Human-Computer Interaction (IPO) refers to communication between a system controlled by a computer and one or more people (users). This interactive communication is based, not only on the exchange of information between both parties, but also on the process of interpretation and generation of meaning resulting from the exchange. [...]
1 La Interacción Persona-Ordenador (IPO) se refiere a la comunicación entre un sistema controlado por un ordenador y una o más personas (usuarios/as). Esta comunicación interactiva se basa, no tan sólo en el intercambio de información entre ambas partes, sino también en el proceso de interpretación y de generación de significado resultante del intercambio. [...]

2023-24
Màster Universitari en Humanitats i Patrimoni Digitals [1453]
3 documentos
13.
6 p, 111.3 KB Tecnologies Aplicades II: del Píxel al Coneixement, Digitalització i Visió per Computador [44251] / Barceló Álvarez, Juan Antonio ; Chen, Jialuo ; Bogdanovic Rakic, Igor ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Aquest mòdul pretén introduir a l'alumnat en els temes d'adquisició i digitalització d'imatges i vídeo, introduint també la digitalització 3D i el modelatge de sòlids. Aquesta assignatura se centra en l'estudi de documents humanístics i culturals per mitjà de l'anàlisi i reconeixement d'imatges (visió per ordinador) i a la creació de models geomètrics 3D que permetin crear representacions virtuals d'objectes o edificis arqueològics, històrics, 1 models geomètrics 3D que permetin crear representacions virtuals d'objectes o edificis arqueològics, històrics, artístics. [...]
This module aims to introduce students to the topics of image and video acquisition and digitization, also introducing 3D digitization and solid modeling. This course focuses on the study of humanistic and cultural documents through the analysis and recognition of images (computer vision) and the creation of 3D geometric 1 documents through the analysis and recognition of images (computer vision) and the creation of 3D geometric models that allow the creation of virtual representations of archaeological, historical, and artistic objects or buildings. [...]
Este módulo pretende introducir al alumnado en los temas de adquisición y digitalización de imágenes y vídeo, introduciendo también la digitalización 3D y el modelado de sólidos. Esta asignatura se centra en el estudio de documentos humanísticos y culturales por medio del análisis y reconocimiento de imágenes (visión por 1 documentos humanísticos y culturales por medio del análisis y reconocimiento de imágenes (visión por computadora) y a la creación de modelos geométricos 3D que permitan crear representaciones virtuales de objetos o edificios arqueológicos, históricos, artísticos. [...]

2023-24
Màster Universitari en Humanitats i Patrimoni Digitals [1453]
3 documentos
14.
6 p, 111.3 KB Tecnologies Aplicades I: de les Dades a la Informació [44250] / Ravotto, Alessando ; Barceló Álvarez, Juan Antonio ; Rivera Sanchez, Laura ; Gassiot Ballbe, Ermengol ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Aquest mòdul pretén introduir a l'alumnat en el disseny de bases de dades i sistemes d'informació i en el processament de la informació cultural i documental. A més, s'introdueix la noció de "Big Data" i s'avaluen les possibilitats de les actuals aplicacions en intel·ligència artificial i "Deep Learning" per al processament de la informació. [...]
This module aims to introduce students to the design of databases and information systems and the processing of cultural and documentary information. Furthermore, the notion of "Big Data" is introduced and the possibilities of current applications in artificial intelligence and "Deep Learning" for information processing are evaluated. [...]
Este módulo pretende introducir al alumnado en el diseño de bases de datos y sistemas de información y en el procesamiento de la información cultural y documental. Además, se introduce la noción de "Big Data" y se evalúan las posibilidades de las actuales aplicaciones en inteligencia artificial y "Deep Learning" para el procesamiento de la información. [...]

2023-24
Màster Universitari en Humanitats i Patrimoni Digitals [1453]
3 documentos
15.
5 p, 115.3 KB Història de la Tecnociència [106242] / Nieto-Galan, Agustí ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Aquesta matèria analitza les fronteres canviants i flexibles entre ciència i tecnologia a l'època contemporània, de la Revolució francesa al món multipolar i global del segle XXI. Es presenta la "tecnociència" com un concepte obert, aplicable a diferents exemples i èpoques històriques, que ens ajuda a identificar les relacions profundes entre el coneixement teòric, les habilitats pràctiques i materials i llur dimensió social, cultural i política. [...]
This subject analyzes the changing and flexible boundaries between science and technology in the contemporary era, from the French Revolution to the multipolar and global world of the 21st century. "Technoscience" is presented as an open concept that can be applied to different examples and historical periods, helping us identify the deep relationships between theoretical knowledge, practical skills and materials, and their social, cultural, and political dimensions. [...]
Esta materia analiza las fronteras cambiantes y flexibles entre ciencia y tecnología en la época contemporánea, desde la Revolución francesa hasta el mundo multipolar y global del siglo XXI. Se presenta la "tecno-ciencia" como un concepto abierto, aplicable a diferentes ejemplos y épocas históricas, que nos ayuda a identificar las relaciones profundas entre el conocimiento teórico, las habilidades prácticas y materiales, y su dimensión social, cultural y política. [...]

2023-24
Grau en Ciència, Tecnologia i Humanitats [1484]
3 documentos
16.
5 p, 106.5 KB Cultura Material i Visual de la Ciència [106241] / Tabernero Holgado, Carlos ; Serrano Jerez, Gladys Elena ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
L'assignatura Cultura Material i Visual de la Ciència forma part del grup de les assignatures obligatòries dins de la matèria Ciència, Tecnologia i Cultura. Els objectius fonamentals de l'assignatura són: Introduir a l'estudiant a la consideració i experimentació de la cultura material de la ciència, així com de la cultura visual, tant independentment com en relació directa, identificant els seus punts de convergència i hibridacions, com vehicles de reflexió/construcció cultural, com instrument de recerca, documentació i popularització científiques, i com eina pedagògica als àmbits tant de les ciències com de les humanitats. [...]
The subject Material and Visual Culture of Science is part of the group of compulsory subjects within the Science, Technology and Culture subject. The main objectives are: Introduce the student to the consideration and experimentation of the material and visual culture of science, independently and in direct relation, identifying their points of convergence and hybridization, as vehicles for reflection/cultural construction, as instruments of research, scientific documentation and popularization, and as a pedagogical tool in the sciences and the humanities. [...]
La asignatura Cultura Material y Visual de la Ciencia forma parte del grupo de las asignaturas obligatorias dentro de la materia Ciencia, Tecnología y Cultura. Los objetivos fundamentales de la asignatura son: Introducir al estudiante en la consideración y experimentación de la cultura material de la ciencia, así como de la cultura visual, tanto independientemente como en relación directa, identificando sus puntos de convergencia e hibridaciones, como vehículos de reflexión/construcción cultural, como instrumento de investigación, documentación y popularización científicas, y como herramienta pedagógica en los ámbitos tanto de las ciencias como de las humanidades. [...]

2023-24
Grau en Ciència, Tecnologia i Humanitats [1484]
3 documentos
17.
6 p, 113.9 KB Gènere i Ciència [106239] / Marin Cisneros, Anyely ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Proporcionar eines de reflexió i anàlisi a partir de la crítica feminista a les ciències i les aportacions de la història i la filosofia de la ciència, la tecnologia i l'educació amb perspectiva de gènere, per tal que les estudiants puguin prendre part activa dels diversos debats actuals, així com elaborar programes i mesures per a respondre als reptes de futur en l'àmbit científici tecnològic amb una perspectiva de gènere interseccional.
To provide tools for reflection and analysis based on feminist critique of science and the history and philosophy of science, technology and education with a gender perspective, so that students can take an active part in the various debates and current events, as well as prepare programs and policies to respond to future challenges in the scientific-technological fields with an intersectional gender perspective.
Proporcionar herramientas de reflexión y análisis a partir de la crítica feminista a las ciencias y las aportaciones de la historia y la filosofía de la ciencia, la tecnología y la educación con perspectiva de género, para que las estudiantes puedan tomar parte activa de los debates actuales, así como elaborar programas y medidas para responder a los retos de futuro en el ámbito científicoy tecnológico con una perspectiva de género interseccional.

2023-24
Grau en Ciència, Tecnologia i Humanitats [1484]
3 documentos
18.
5 p, 106.2 KB Art, Ciència i Tecnologia [106238] / Roque Rodriguez, Francesc Xavier ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Aquesta assignatura té per objectiu principal analitzar les interaccions entre ciència i art, identificant els punts de convergència i les hibridacions que s'han produït entre aquests àmbits d'activitat humana. [...]
The main objective of this course is to analyze the interactions between science and art, and to identify the points of convergence and the hybridizations that have occurred between these areas of human activity. [...]
Esta asignatura tiene por objetivo principal analizar las interacciones entre ciencia y arte, identificando los puntos de convergencia y las hibridaciones que se han producido entre estos ámbitos de actividad humana. [...]

2023-24
Grau en Ciència, Tecnologia i Humanitats [1484]
3 documentos
19.
4 p, 102.2 KB Gestió i Avaluació de la Ciència [106237] / Roque Rodriguez, Francesc Xavier ; Catanzaro, Michele ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
L'assignatura vol dotar a l'estudiantat d'eines per a la gestió i avaluació de la Ciència en un context ampli. Es revisaran els mètodes d'avaluació d'organitzacions, projectes de recerca i carreres investigadores des d'un marc històric, introduint mètriques alternatives i l'avaluació qualitativa de l'impacte de la recerca. [...]
The course aims to provide students with tools for the management and evaluation of science in a broad context. The methods of evaluation of organisations, research projects and research careers will be reviewed from a historical framework, introducing alternative metrics and the qualitative evaluation of the impact of research. [...]
La asignatura busca dotar al estudiantado de herramientas para la gestión y evaluación de la Ciencia en un contexto amplio. Se revisarán los métodos de evaluación de organizaciones, proyectos de investigación y carreras investigadoras desde un marco histórico, introduciendo métricas alternativas y la evaluación cualitativa del impacto de la investigación. [...]

2023-24
Grau en Ciència, Tecnologia i Humanitats [1484]
3 documentos
20.
4 p, 104.5 KB Comunicació Científica [106235] / Roque Rodriguez, Francesc Xavier ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Un dels majors problemes de la societat actual és que la producció científica i tecnològica creix de manera exponencial i, no obstant això, la població està cada vegada més allunyada del coneixement d'aquests avenços perquè no té capacitat d'assumir-los amb la rapidesa amb la qual es produeixen. [...]
One of the major problems of modern society is that scientific and technological production is increasing exponentially and, nonetheless, people are more and more removed from knowledge of these advances because we do not have the ability to take them in with the speed with which they occur. [...]
Uno de los mayores problemas de la sociedad actual es que la producción científica y tecnológica crece de forma exponencial y, sin embargo, la población está cada vez más alejada del conocimiento de esos avances porque no tiene capacidad de asumirlos con la rapidez con la que se producen. [...]

2023-24
Grau en Ciència, Tecnologia i Humanitats [1484]
3 documentos

Materiales académicos : Encontrados 2,557 registros   anterior11 - 20siguientefinal  ir al registro:
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.