Methodos

Methodos 29 registres trobats  La cerca s'ha fet en 0.00 segons. 
1.
16 p, 218.1 KB Méthodes universitaires d’apprentissage du latin en France : permanences et ruptures / Bakhouche, Béatrice (Université Paul-Valéry Montpellier III) ; Duthoit, Eugénie (Université Paul-Valéry Montpellier III)
Présentation de quelques-unes des méthodes d’apprentissage du latin aux XIXe-XXe siècles dans le cadre universitaire. Ces méthodes s’adressent soit à des «grands débutants» soit à des étudiants déjà confirmés. [...]
2012
Methodos, Núm. 1 (2012) , p. 1-16  
2.
12 p, 313.2 KB El llatí a les Proves d’Accés a les Universitats de Catalunya (PAU). L’harmonització de contraris / Carbonell i Manils, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de l'Antiguitat i de l'Edat Mitjana)
L’article consisteix en una reflexió teòrica sobre la prova de Llatí en el marc general de les PAU, en tant que sistema escollit per la universitat espanyola per accedir a la universitat, diferent dels sistemes d’altres països de l’entorn. [...]
2012
Methodos, Núm. 1 (2012) , p. 17-28  
3.
10 p, 622.4 KB Un examen de Grec per a les PAU. Reflexions, plantejaments i dades / Mestre, Francesca (Universitat de Barcelona)
En aquest article es fa una descripció de l’examen de Grec de les Proves d’Accés a la Universitat, en l’àmbit universitari de Catalunya. La intenció principal de l’autora és exposar a partir de quins paràmetres són confegits i quins objectius pretén atènyer cadascun dels cinc exercicis que composen l’examen, així com l’examen en el seu conjunt, tant en relació amb les assignatures de Grec del batxillerat com en relació als continguts, habilitats i competències avaluables de cara a l’accés a una titulació universitària.
2012
Methodos, Núm. 1 (2012) , p. 29-38  
4.
8 p, 139.6 KB La pràctica oral en l’aula de grec antic / Carbonell Martínez, Santiago (Universitat d’Alacant)
L’adquisició d’una compètencia lingüística global, que implica la capacitat de comprensió i producció de textos a nivell escrit i oral, es perfila ja entre molts docents de grec i llatí com l’objectiu fonamental al que deuria aspirar la nostra formació acadèmica, atès l’evident fracàs obtingut amb els mètodes «tradicionals» de gramàtica i traducció. [...]
2012
Methodos, Núm. 1 (2012) , p. 39-46  
5.
12 p, 105.2 KB Ludus. Juegos de la antigua Roma y juegos modernos para Latín, Griego y Cultura Clásica / Lillo Redonet, Fernando (IES San Tomé de Freixeiro, Vigo)
En este trabajo perseguimos un doble objetivo. Por un lado queremos incentivar la puesta en práctica en el aula y fuera de ella de los juegos con los que jugaban los antiguos griegos y romanos de forma que constituyan una actividad lúdica y formativa buscando una inmersión cultural en el mundo clásico. [...]
2012
Methodos, Núm. 1 (2012) , p. 47-58  
6.
10 p, 58.0 KB Tradició clàssica en alguns espais públics del barri barceloní de Sants / Alberich i Mariné, Joan (Institut Emperador Carles (Barcelona))
En aquest article es presenta l’experiència docent d’intentar introduir l’alumnat en alguns aspectes de la cultura clàssica referents a l’urbanisme, l’arquitectura i l’escultura tot comparant l’entorn més immediat del centre on estudien, situat al barri barceloní de Sants, amb algunes manifestacions artístiques del món grecoromà o de tradició clàssica. [...]
2012
Methodos, Núm. 1 (2012) , p. 59-68  
7.
22 p, 161.5 KB La epopeya, de los Lumière a la HBO : aspectos dialécticos de un estado de la cuestión / Cano i Alonso, Pere Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de l'Antiguitat i de l'Edat Mitjana)
Bajo el peso abrumador del cine neomitologista (1957-c. 1970), y algún fracaso de público, los estudiosos guardaron el recuerdo del cine de romanos en un basto féretro con la etiqueta peplum, un disfemismo afrancesado. [...]
2012
Methodos, Núm. 1 (2012) , p. 69-90  
8.
16 p, 176.0 KB Verí sense antídot per al Sòcrates històric i la tragèdia barroca al Verí del teatre de Rodolf Sirera. (Una dosi extrema de sadisme per aturar els excessos de la ficció teatral) / Gilabert Barberà, Pau (Universitat de Barcelona)
Sòcrates i la seva serenor davant la mort –bé que qüestionant-la–, segons relat de Xenofont a l’Apologia de Sòcrates, esdevenen per al dramaturg Rodolf Sirera la referència idònia per a una reflexió agosarada sobre els límits de la ficció teatral. [...]
2012
Methodos, Núm. 1 (2012) , p. 91-106  
9.
11 p, 113.3 KB Revisió de mètodes sobre l’ensenyament de la literatura grega i propostes multidisciplinàries en temps de canvis / Redondo, Jordi (Universitat de València) ; Torné, Ramon (Universidad de Oviedo)
L’ensenyament de la literatura grega en els estudis de Filologia Clàssica ha abandonat els darrers anys el memorisme tradicional vinculat a un estudi diacrònic i basat en la concatenació de perfils biogràfics dependents de fonts que hom no qüestionava. [...]
2012
Methodos, Núm. 1 (2012) , p. 107-117  
10.
10 p, 270.8 KB Viure la poesia clàssica des de l’oralitat amb l’ajut de les TIC / Pagès Cebrian, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona)
Es descriu una experiència didàctica a l’entorn de la poesia llatina i grega consistent en la preparació d’una recitació. Els alumnes han de preparar de forma col·laborativa el recitat d’un fragment d’èpica clàssica de tema mitològic i materialitzar aquest recitat en una presentació en PowerPoint o similar amb preses de veu fetes amb el programa Audacity. [...]
2012
Methodos, Núm. 1 (2012) , p. 119-128  
11.
4 p, 76.3 KB Experiència docent en l’aplicació del mètode Lingua Latina per se illustrata, de Hans Ørberg / Blecua del Álamo, Luisa (INS Jaume Almera (Vilassar de Dalt)) ; Noguerol Cañas, Manuel (INS Euclides (Pineda de Mar))
L’article que presentem té com a objectiu explicar la nostra experiència en l’aplicació del mètode Lingua Latina per se illustrata, de Hans Ørberg, que fem servir als nostres instituts. Gràcies a ell, els alumnes perceben el llatí com una entitat viva que entenen i poden fer servir des del primer moment sense dependre del diccionari ni de les declinacions. [...]
2012
Methodos, Núm. 1 (2012) , p. 129-132  
12.
10 p, 186.2 KB El treball cooperatiu a l’aula de llatí / Dejuan Gonzalez, Laura (INS Canigó (Almacelles))
El treball cooperatiu és el grup de procediments amb què es treballen més competències bàsiques des de la competència comunicativa a la social i ciutadana, passant per la competència d’autonomia i la competència digital, entre d’altres. [...]
2012
Methodos, Núm. 1 (2012) , p. 133-142  
13.
12 p, 115.1 KB Innovació educativa a l’assignatura de Llatí dels graus de Filologia / Pomer Monferrer, Lluís (Universitat de València)
Aquest treball presenta l’experiència educativa que durant cinc cursos (2005-06 a 2009-10) ha tingut un grup d’innovació de la Universitat de València per a un curs de llatí de les llicenciatures de les filologies romàniques, i que s’ha adaptat per al primer curs del grau de totes les filologies a partir del curs 2010-11. [...]
2012
Methodos, Núm. 1 (2012) , p. 143-154  
14.
14 p, 224.6 KB Sintaxi llatina : proposta didàctica com a reflexió del procés d’aprenentatge / Gómez Llauger, Núria (Universitat Abat Oliba)
En aquest article s’explica el plantejament, l’organització i el sistema d’avaluació de l’assignatura de Sintaxi Llatina a la titulació de Filologia Clàssica de la UAB durant el període 2007-2011. [...]
2012
Methodos, Núm. 1 (2012) , p. 155-168  
15.
10 p, 1.3 MB Un wiki de textos llatins / Giralt Soler, Sebastià (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de l'Antiguitat i de l'Edat Mitjana)
En aquesta comunicació es presenten un Wiki de Textos Llatins <https://wikis. uab. cat/textus> i l’experiència del seu ús com a eina col·laborativa de suport per a la traducció per part dels estudiants universitaris en assignatures de llengua i literatura llatines. [...]
2012
Methodos, Núm. 1 (2012) , p. 169-178  
16.
14 p, 106.9 KB Una pervivencia de La Odisea : Edén al Oeste de Costa-Gavras y su aplicación en el aula / Gea Ruiz, Juan de Dios de (IES Alfonso X el Sabio (Murcia))
Esta comunicación pretende ser un instrumento de trabajo y acercamiento del alumnado a La Odisea de Homero a través de la película Edén al Oeste de Costa-Gavras. Examina la labor de la literatura griega perviviendo proyectada en el cine mediante un tema de actualidad, la inmigración ilegal.
2012
Methodos, Núm. 1 (2012) , p. 179-192  
17.
8 p, 76.1 KB Ejemplos de relectura de la tradición clásica en clave de literatura de género / Ferrero Hernández, Cándida (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de l'Antiguitat i de l'Edat Mitjana)
En nuestro trabajo presentamos una experiencia llevada a cabo en unas lecciones del máster de Ciencias de la Antigüedad y de la Edad Media (UAB), en las que planteamos la relectura de mitos, prototipos y temas de la tradición clásica según la perspectiva de autoras y autores del siglo XX, que recomponen y reescriben algunos temas de la tradición clásica desde una perspectiva de género, con especial atención a la figura de la nueva Penélope en la poesía contemporánea.
2012
Methodos, Núm. 1 (2012) , p. 193-200  
18.
8 p, 75.1 KB Mitología y Literatura Clásica : ejercicios prácticos / Starczewska, Katarzyna Krystyna (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut d'Estudis Medievals)
La experiencia que presentamos es fruto de las sesiones la Tutoría Integrada de la asignatura Mitología y Literatura, en las que se pidió a los alumnos que escogieran un mito e hicieran su comentario por escrito. [...]
2012
Methodos, Núm. 1 (2012) , p. 201-208  
19.
18 p, 155.3 KB La metodología SACC en el grado en Estudios Clásicos : propuesta de seminario / de la Rosa Cubo, Cristina ; Martín Ferreira, Ana Isabel ; Molpeceres Arnáiz, Sara ; Universidad de Valladolid
En este artículo presentamos una propuesta docente de seminario interdisciplinar, en el que se implican las áreas de Filología Clásica (Latín) y Teoría de la Literatura y Literatura Comparada. Lleva por título «Militarismo y/o antimilitarismo: de Roma a la actualidad. [...]
2012
Methodos, Núm. 1 (2012) , p. 209-226  
20.
4 p, 211.8 KB Passejada epigràfica per Tàrraco / Blay, Meritxell (INS Jaume I (Salou)) ; Gorostidi, Diana (Institut Català d’Arqueologia Clàssica)
Del 5 al 15 de maig del 2011 va tenir lloc a Tarragona la XIII edició del festival romà de Tarraco Viva, en el qual Meritxell Blay en representació de l’Associació de Professors de Llengües Clàssiques de Catalunya (APLEC) i Diana Gorostidi en representació de l’Institut Català d’Arqueologia Clàssica (ICAC) varen realitzar una activitat conjunta anomenada «Passejada Epigràfica per Tàrraco». [...]
2012
Methodos, Núm. 1 (2012) , p. 227-230  
21.
14 p, 1023.1 KB El Màster i la formació de l’investigador en Història Antiga: l’experiència del workshop com a mitjà d’avaluació / Cortadella, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de l'Antiguitat i de l'Edat Mitjana) ; Antela Bernárdez, Borja (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de l'Antiguitat i de l'Edat Mitjana)
En els darrers cursos, en el marc del programa de màster en Ciències de l’Antiguitat i l’Edat Mitjana (mòdul d’Història Antiga) de la UAB s’ha implementat l’organització d’un workshop per part dels alumnes matriculats, amb tres objectius simultanis: avaluació, formació d’investigadors i adquisició de competències específiques i transversals en la transmissió de resultats de la recerca.
2012
Methodos, Núm. 1 (2012) , p. 231-244  
22.
22 p, 264.3 KB Virtuosa docencia : un reto para la innovación en clásicas / Alcalde-Diosdado Gómez, Alfonso (Universidad de Jaén)
Reivindicamos la importancia de la virtud en la docencia de los estudios clásicos y su desarrollo en nuestros alumnos. Rescatamos las ideas clásicas de la virtus y las conectamos con la educación en valores y el movimiento humanístico en educación. [...]
2012
Methodos, Núm. 1 (2012) , p. 245-266  
23.
10 p, 72.0 KB Innovación docente y máster de Secundaria / de la Rosa Cubo, Cristina (Universidad de Valladolid) ; Martín Ferreira, Ana Isabel (Universidad de Valladolid)
Descripción de un proyecto de innovación docente, actualmente en fase de realización en la Universidad de Valladolid. Su objetivo principal, al margen de desarrollar un nuevo canal de comunicación, una nueva metodología docente necesaria en tiempos de cambio en el sistema educativo universitario, es mantener una red de profesorado proveniente del ámbito universitario y de la educación secundaria, unidos por el interés docente y por la defensa de las lenguas clásicas.
2012
Methodos, Núm. 1 (2012) , p. 267-276  
24.
4 p, 36.0 KB L’avaluació per competències en les activitats d’aprenentatge del nou grau en Estudis Clàssics / Puigvert, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona)
L’avaluació per competències en les activitats d’aprenentatge del nou grau en Estudis Clàssics és un projecte d’innovació docent finançat per l’AGAUR que té per objectiu dissenyar activitats d’aprenentatge que puguin servir per avaluar les competències del nou grau en Estudis Clàssics de la UAB. [...]
2012
Methodos, Núm. 1 (2012) , p. 277-280  
25.
6 p, 122.8 KB Mrs. Bologna & Mr. PowerPoint o el reciclatge d’un veterà / Medina, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de l'Antiguitat i de l'Edat Mitjana)
L’autor fa un repàs del que ha estat la seva activitat com a docent, escriptor i investigador per centrar-se després a considerar la seva primera experiència docent en el pla de Bolonya, realitzada durant el curs 2010-2011, que considera gratificant.
2012
Methodos, Núm. 1 (2012) , p. 281-286  
26.
6 p, 91.6 KB Les clàssiques i els blocs / Lucas, Laura (INS Gallecs (Mollet del Vallès))
L’article pretén descriure el procés dut a terme per a la creació d’un bloc que complementa els continguts apresos en les assignatures de Llatí i Grec a batxillerat. Explica el com, el què i sobretot per què és una experiència gratificant i engrescadora. [...]
2012
Methodos, Núm. 1 (2012) , p. 287-292  
27.
6 p, 188.3 KB Presentació de l’APLEC i de les seves activitats / Grané, Mercè (INS de L’Arboç) ; Ricart, Sergi (INS Baix Montseny (Sant Celoni)) ; Tresserra, Xavier (INS Gabriela Mistral (Sant Vicenç dels Horts))
A partir del curs 2011-2012 l’APLEC impulsarà a Catalunya el concurs Odissea, iniciativa que va néixer el 2006 impulsada per la secció gallega de la SEEC, a partir de la idea inicial d’Ángeles Burgos i María F. [...]
2012
Methodos, Núm. 1 (2012) , p. 293-298  
28.
4 p, 69.6 KB Presentació del Diccionari manual grec clàssic-català de l’editorial Vox / Reglà, Vicenç ; Tomàs, Remei ; Cintas, Guillem (INS Molí de la Vila (Capellades)) ; Borrell, Priscila
La llengua catalana ha patit des de sempre la manca d’un bon diccionari grec clàssic-català que pugui satisfer les necessitats de l’alumnat de l’educació secundària i la universitària. La tasca de traducció que s’ha dut a terme del Diccionario griego clásico-español de l’editorial Vox busca omplir aquesta absència tan important. [...]
2012
Methodos, Núm. 1 (2012) , p. 299-302  
29.
4 p, 31.2 KB La nissaga catalana del món clàssic / Tudela i Penya, Montserrat
La nissaga catalana del món clàssic és un volum que conté un recull de 165 semblances de les persones que, al llarg de la història del nostre poble, han tingut una pàtria comuna: el món clàssic. [...]
2012
Methodos, Núm. 1 (2012) , p. 303-306  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.