Documentos de investigación

Documentos de investigación Encontrados 19 registros  anterior11 - 19  ir al registro: La búsqueda tardó 0.00 segundos. 
11.
236 p, 4.7 MB La Influència de l'ús de jocs d'estratègia en l'aprenentatge de la resolució de problemes de matemàtiques a l'educació secundària / Navarro Farré, Anna ; Deulofeu Piquet, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
El present treball estudia les influències de l'ús dels jocs d'estratègia en l'aprenentatge de la resolució de problemes de matemàtiques a l'educació secundària. En concret s'analitza si hi ha evidències de canvis en la comprensió de l'enunciat, en la resolució dels problemes, en les estratègies heurístiques utilitzades i en el llenguatge emprat per expressar les resolucions dels problemes. [...]
The following assignment studies the influence on the use of strategy games in the learning of solving maths problems in Secondary Education. We have analysed specifically if there are some changes in the comprehension of the statement, in the solving of the problems, in the heuristic strategies used and in the language used to express the solution of the problems. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2013  
12.
251 p, 23.0 MB Coneixements i creences sobre la resolució de problemes dels professors i estudiants de professor d'educació primària i secundària: Un estudi sobre la continuïtat en l'ensenyament de les matemàtiques / Giné de Lera, Cèlia ; Deulofeu Piquet, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
És una creença generalitzada del professorat -i avalada també per les investigacions actuals- que tant la relació de l'alumnat amb la matemàtica com l'evolució de la seva competència en aquesta matèria canvien en general de forma negativa al llarg de l'escolarització. [...]
Es una creencia generalizada del profesorado -y avalada también por las investigaciones actuales- que tanto la relación del alumnado con la matemática como la evolución de su competencia en esta materia cambian en general de forma negativa a lo largo de la escolarización. [...]
It is widely accepted among teachers, and also supported by current research, that both the relationship of students with mathematics as well as the evolution of the student's competence in this area changes negatively throughout schooling. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2012  
13.
391 p, 15.3 MB Competencias de modelización y argumentación en interpretación de gráficas funcionales : propuesta de un modelo de competencia aplicado a un estudio de caso / Solar Bezmalinovic, Horacio ; Azcárate, Carmen, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Deulofeu Piquet, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
En esta tesis doctoral presentamos un modelo de competencia matemática sustentado en un estudio de caso. Se han desarrollado las competencias de modelización y argumentación en el tópico de interpretación de gráficas funcionales. [...]
Bellaterra : Publicacions de la Universitat Autònoma de Barcelona, 2010  
14.
305 p, 2.2 MB Estratègies de millora per a la resolució de problemes amb alumnes de segon d'ESO : ús de la matemàtica recreativa a les fases d'abordatge i revisió / Mallart Solaz, Albert ; Deulofeu Piquet, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
La recerca elaborada pertany a l'àmbit de la didàctica de les matemàtiques, en particular a l'àrea de la resolució de problemes. És un estudi d'estratègies de millora per resoldre problemes fent ús de la matemàtica recreativa. [...]
La investigación elaborada pertenece al ámbito de la didáctica de las matemáticas, en particular al área de la resolución de problemas. Es un estudio de estrategias de mejora para resolver problemas usando la matemática recreativa. [...]
The investigation belongs to Mathematics education, particularly the area of problem solving. It is a study of improvement strategies to solve problems using recreational mathematics. The objectives of this study are: see if there are teaching situations with non-standard mathematic problems offering opportunities for learning math, see the types of math activities that occur in an environment of mathematical recreations, see the types of mathematical knowledge and skills provided by environments recreations of mathematics, see the kinds of educational influence exerted by the teacher to get some order and understanding in the exposure of different ideas suggested by the problematic situation, studying the strategies used by the teacher to ensure that their actions were suited to encourage and guide towards a solution of a mathematical recreation without revealing the real solution. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2009
3 documentos
15.
647 p, 4.4 MB Una reconsideració dels nombres enters per a l'ensenyament postobligatori : pont didàctic entre la presentació empírica de la matemàtica escolar i el mètode constructiu de l'ensenyament superior / Pujol i Pujol, Romà ; Bibiloni, Lluís, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Deulofeu Piquet, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
La didàctica del nombre enter constitueix el centre d'interès d'aquesta investigació. Classifiquem les tipologies d'ensenyament de l'esmentat contingut curricular i focalitzem l'atenció en una d'elles, el mètode deductiu. [...]
The didactics of the whole number constitutes the key focus of this research. We classify the teaching typologies of said curriculum content and focus our attention on one of them, the deductive method. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2009  
16.
164 p, 3.9 MB Historia, matemáticas y realidad : el caso de la medida de formación matemática de futuros maestros / Figueiras Ocaña, Lourdes ; Deulofeu Piquet, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Vegeu lforesum1de1. pdf.
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2004
3 documentos
17.
197 p, 752.3 KB Joc, interacció i construcció de coneixements matemàtics / Edo, Mequè ; Deulofeu Piquet, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Aquest treball consisteix en la realització d'un estudi detallat d'una situació didàctica escolar creada a l'entorn de jocs de taula per a l'aprenentatge de continguts matemàtics duta a terme a un segon curs de primària. [...]
Este trabajo consiste en un estudio detallado de una situación didáctica escolar creada al rededor de juegos de mesa para el aprendizaje de contenidos matemáticos llevada a cabo en segundo de primaria. [...]
This thesis is a detailed study of a didactic situation in primary education. The basis of the thesis is the process of learning mathematical contents through the use of board games with primary school children aged seven to eight. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2004
2 documentos
18.
295 p, 5.8 MB El Proceso de aprendizaje de los conceptos de función y extremo en estudiantes de economía : análisis de una innovación didáctica / Cuesta Borges, Abraham ; Deulofeu Piquet, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
La investigación es un acercamiento, desde la didáctica de las matemáticas, a la problemática que plantea la enseñanza y aprendizaje en el ámbito de la enseñanza universitaria. Toma como referencia teórica las principales aportaciones teóricas de la línea de investigación conocida como Pensamiento Matemático Avanzado. [...]
The investigation is an approach, from the Didactics of the mathematics, to the problematic one that it raises education and learning in the scope of university education. Taking like theoretical reference the main theoretical contributions of the line of well-known investigation like Advanced Mathematical Thought. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2008  
19.
90 p, 608.1 KB Resolució de problemes de matemàtiques : identificació, origen i formació dels sistemes de creences en l'alumnat : alguns efectes sobre l'abordatge dels problemes / Vila Corts, Antoni ; Deulofeu Piquet, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Callejo de la Vega, M. Luz, dir. (Universitat d'Alacant. Departament d'Innovació i Formació Didàctica)
El present estudi es desenvolupa sobre alumnat de 1r d'ESO i té com a objectius: identificar elements del sistema de creences (SC) entorn a l'activitat de resolució de problemes (RP), analitzar la relació entre aquells i les accions desenvolupades durant l'abordatge en la RP no estàndard i identificar aspectes que incideixin en l'origen i formació dels SC. [...]
The present study was conducted on twelve-year-old students. Its general targets are: identifying elements from belief systems (BS) about problem solving, analysing the relationship between such BS and the actions developed during the tackling of non-standard problems, and finally, identifying aspects relevant to the origins and formation of BS. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2001
10 documentos

Documentos de investigación : Encontrados 19 registros   anterior11 - 19  ir al registro:
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.