Documents de recerca

Documents de recerca 37 registres trobats  inicianterior24 - 33següent  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.00 segons. 
24.
37 p, 317.3 KB The impact of agglomeration effects and accessibility on wages / Matas i Prat, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; Raymond Bara, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia i d'Història Econòmica) ; Roig Sabaté, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia i d'Història Econòmica) ; Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP)
This paper contributes to the empirical literature on the effects of agglomeration and road accessibility on productivity of firms by looking at the case of Spain. We approach productivity indirectly by using individual wages allocated at the NUTS III level. [...]
Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP) 2011 (XREAP ; 2011-16)  
25.
33 p, 215.1 KB Traffic forecasts under uncertainty and capacity constraints / Matas i Prat, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; Raymond Bara, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia i d'Història Econòmica) ; Ruiz, Adriana (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP)
Traffic forecasts provide essential input for the appraisal of transport investment projects. However, according to recent empirical evidence, long-term predictions are subject to high levels of uncertainty. [...]
Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP) 2009 (XREAP ; 2009-12)  
26.
57 p, 413.1 KB La Demanda de gasolinas en México : efectos y alternativas ante el cambio climático / Reyes Martínez, Orlando ; Matas i Prat, Anna, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
El autotransporte es de los sectores más contaminantes en México, generando el 17% del total de emisiones de CO2. El consumo de gasolina y diesel son la principal fuente de estas emisiones. Este artículo analiza empíricamente la demanda de gasolinas del sector automotor en México durante el período 1960-2007. [...]
2010  
27.
69 p, 666.9 KB Una Aproximación empírica al análisis del excedente del consumidor : el caso de la supresión de peajes en España / Ruiz Marín, Adriana Karina ; Matas i Prat, Anna, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
En el presente estudio nos aproximamos al cálculo del impacto de una política de supresión de peajes en España. Se estima una función de demanda de autopistas de peaje, utilizando un modelo de datos de panel con efectos fijos. [...]
2009  
28.
34 p, 537.1 KB Economic development and changes in car ownership patterns / Matas i Prat, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; Raymond Bara, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia i d'Història Econòmica) ; Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP)
The contributions of this paper are twofold: On the one hand, the paper analyses the factors determining the growth in car ownership in Spain over the last two decades, and, on the other, the paper provides empirical evidence for a controversial methodological issue. [...]
Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP) 2006 (CREAP ; 2006-01)  
29.
18 p, 291.7 KB Cross-section data, disequilibrium situations and estimated coefficients: evidence from car ownership demand / Matas i Prat, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; Raymond Bara, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia i d'Història Econòmica) ; Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP)
The objective of this paper is to analyse to what extent the use of cross-section data will distort the estimated elasticities for car ownership demand when the observed variables do not correspond to a state equilibrium for some individuals in the sample. [...]
Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP) 2007 (XREAP ; 2007-04)  
30.
21 p, 275.5 KB Car ownership and access to jobs in Spain / Matas i Prat, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; Raymond Bara, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia i d'Història Econòmica) ; Roig Sabaté, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia i d'Història Econòmica) ; Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP)
This study analyses the impact that job accessibility in public transport has on car ownership. An ordered probit explaining the number of cars per household is estimated as a function of head of household characteristics, household characteristics and job accessibility. [...]
Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP) 2008 (XREAP ; 2008-03)  
31.
39 p, 576.7 KB Job accessibility and employment probability / Matas i Prat, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; Raymond Bara, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia i d'Història Econòmica) ; Roig Sabaté, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia i d'Història Econòmica) ; Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP)
The objective of this paper is to estimate the impact of residential job accessibility on female employment probability in the metropolitan areas of Barcelona and Madrid. Following a "spatial mismatch" framework, we estimate a female employment probability equation where variables controlling for personal characteristics, residential segregation and employment potential on public transport network are included. [...]
Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP) 2008 (XREAP ; 2008-05)  
32.
23 p, 196.7 KB Commuters' valuation of travel time variability in Barcelona / Matas i Prat, Anna ; Asensio Ruiz de Alda, Francisco Javier ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada
The value given by commuters to the variability of travel times is empirically analysed using stated preference data from Barcelona (Spain). Respondents are asked to choose between alternatives that differ in terms of cost, average travel time, variability of travel times and departure time. [...]
2007 (Document de treball (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; 0701)  
33.
31 p, 249.2 KB Demand and revenue implications of an integrated public transport policy: the case of Madrid / Matas i Prat, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada
One of the most popular options for promoting public transport use is the provision of an integrated and high quality public transport system. This was the strategy adopted by the regional government in Madrid in 1986 and since then public transport patronage has increased by more than 50%. [...]
2006 (Document de treball (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; 03.04)  

Documents de recerca : 37 registres trobats   inicianterior24 - 33següent  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.