Educar

Educar 12 records found  Search took 0.00 seconds. 
1.
120x177, 5.8 KB Coberta Educar - Núm. 19 (1995)
1995
Educar, N. 19 (1995) p. 0-0  
2.
12 p, 311.4 KB Expert : un recurs informàtic per a la innovació didàctica a l'etapa ESO / Marqués Graells, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
EXPERT és un entorn informàtic de resolució de problemes, obert, multitemàtic i programable, dotat d'un sistema tutoria1 d'ajuda a l'alumne. El seu objectiu és facilitar l'aprenentatge d'una metodologia general de resolució de problemes. [...]
EXPERT is a problem solving environrment, open, multithematic and programming with a tutoria1 system help for the student. Your objective is to provide the apprenticeship of the general methodology to resolve problems. [...]

1995 - 10.5565/rev/educar.443
Educar, N. 19 (1995) p. 115-125  
3.
8 p, 246.5 KB La gestió mental : una estratègia innovadora per abordar els procediments / Comellas i Carbó, Maria Jesús, 1943- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Creiem que tota situació que pretengui ser innovadora ha de voler modificar qualsevol de les variables implicades des de la base per tal que hi hagi canvi. En aquests moments, en el marc de la Reforma educativa, creiem que un dels reptes més importants és el de poder arribar a desvetllar tant en l'alumne com en l'adult una actitud positiva vers el treball així com els possibles procediments per realitzar-lo correctament. [...]
We believe that any situation willing to be innovative must want to modiffy any of the variables implied from the basis, in order the change will occur. In these moments, on the Educational Reform frame, we believe that one of the most important challenges is to be able to awaken as in the pupil as in the adult a positive attitude towards work and the possible procedures to develope it correctly. [...]

1995 - 10.5565/rev/educar.442
Educar, N. 19 (1995) p. 107-114  
4.
18 p, 518.8 KB La innovació als centres educatius de Catalunya / Tejada Fernández, José (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Torre, Saturnino de la (Universitat de Barcelona)
Aquest article sintetitza els resultats de la investigació realitzada entorn de la innovació en els centres educatius a Catalunya. Una vegada conceptualitzada la innovació, des del seu origen, naturalesa i dimensions, s'hi justifica el disseny d'investigació utilitzat (objectius, fases, instrumentalització, mostra), al mateix temps que s'ofereixen les aportacions més rellevants dels resultats i les conclusions d'investigació obtinguts.
This paper sinthesises the results of the research done arround innovation in the Educational Center in Catalonia. On it, once conceptualized the innovation, from it's origin, nature and dimensions, the design is justified (goals, phases, instruments, sample) at the same time that some relevant contributions of the results and conclusions are offered.

1995 - 10.5565/rev/educar.441
Educar, N. 19 (1995) p. 87-105  
5.
10 p, 305.2 KB Integración educativa y educación especial como encrucijada hacia la innovación / Jurado de los Santos, Pedro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
The integration of students with handicap to Education levels is a problem whose solution requires to take account for several variables, so this situation is derivated from the infraestructure and training and attitude of professionals and teachers. [...]
1995 - 10.5565/rev/educar.440
Educar, N. 19 (1995) p. 77-86  
6.
14 p, 367.0 KB Los conflictos organizativos, factor clave para el desarrollo organizativo de los centros educativos / Tomàs i Folch, Marina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
En este artículo se pretende relacionar diversas variables organizativas (estadio organizativo, conflicto organizativo y desarrollo organizativo) a fin de poner de manifiesto su repercusión en el cambio centrado en la escuela como organización. [...]
The aim of the present report was to connect some organizational variables (organizational stage, organizational confiict and organizational development) to evaluate the importance of their effects on the innovation in the school. [...]

1995 - 10.5565/rev/educar.439
Educar, N. 19 (1995) p. 61-76  
7.
12 p, 371.3 KB Instruments de participació i gestió democràtica. Formació permanent del professorat de secundària / Fabra, Maria Lluïsa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
This article is about the in-service training of teachers in secondary schools and the use of instruments of participation and democratic management. It deals with sociopedagogic intervention and with the changes that the present "Reforma" implies, pointing out the teacher's need for working in teams and managing the institutions according to a democratic model. [...]
1995 - 10.5565/rev/educar.438
Educar, N. 19 (1995) p. 47-60  
8.
14 p, 414.2 KB La formación del profesorado y la innovación / Jiménez Jiménez, Bonifacio (Universitat Rovira i Virgili. Departament de Pedagogia)
Se parte de una concepción de innovación más ligada a procesos de formación permanente y perfeccionarniento profesional en activo, sin menoscabo de la formación inicial. Esto significa, por tanto, que el profesor en formación inicial también debe tener acercarniento teórico a la temática del cambio. [...]
We depart from the conception of innovation linked to inservice training, but no denging initial training. This means that the teachers on initial training must have a theoretie approach to he change topic. [...]

1995 - 10.5565/rev/educar.434
Educar, N. 19 (1995) p. 33-46  
9.
14 p, 416.7 KB El papel del profesor en la innovación educativa : algunas implicaciones sobre la práctica innovadora / Tejada Fernández, José (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
En este artículo se indaga sobre el papel del profesor en los procesos de cambio-innovación. Una vez situado dicho papel en función de las distintas perspectivas teóricas (tecnológica, cultural y sociopolítca) se concreta el mismo en tomo al ejecutor, implementador y agente curricular. [...]
On this paper we inquire about the role of the teacher in the innovation-change processes. One established the role depending from the different theorical perspectives (technological, cultural. sociopoliticial) it is corrected arround the executor, implementor and curricular agent. [...]

1995 - 10.5565/rev/educar.432
Educar, N. 19 (1995) p. 19-32  
10.
12 p, 430.0 KB Innovación en el contexto actual de la reforma / Torre, Saturnino de la (Universitat de Barcelona)
Se escenifica el estudio del cambio en tres actos: pasado, presente y futuro. Se lleva a cabo una mirada retrospectiva, presente y prospectiva de la innovación educativa con el propósito de obtener algunos indicadores útiles para la puesta en práctica de la actual reforma. [...]
We show the change in three acts: past, present and future. A retrospective sight, present and prospective of educational innovation with the ains of obtaining some useful inductors to put into practice the present reform. [...]

1995 - 10.5565/rev/educar.429
Educar, N. 19 (1995) p. 7-18  
11.
2 p, 63.8 KB Presentación / Tejada Fernández, José (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
1995 - 10.5565/rev/educar.425
Educar, N. 19 (1995) p. 5-6  
12.
1 p, 20.2 KB Índex
1995
Educar, N. 19 (1995) p. 1-4  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.