Enseñanza de las ciencias

Enseñanza de las ciencias Encontrados 20 registros  La búsqueda tardó 0.00 segundos. 
1.
3 p, 187.9 KB Experiencias de aula
1993 - 10.5565/rev/ensciencias.4542
Enseñanza de las ciencias, V. 11 n. 2 (1993) p. 229-231 (Notícias)  
2.
8 p, 518.0 KB Debates
1993 - 10.5565/rev/ensciencias.4541
Enseñanza de las ciencias, V. 11 n. 2 (1993) p. 221-228  
3.
3 p, 133.7 KB Noticias
1993 - 10.5565/rev/ensciencias.4540
Enseñanza de las ciencias, V. 11 n. 2 (1993) p. 218-220  
4.
2 p, 125.4 KB Tesis didácticas
1993 - 10.5565/rev/ensciencias.4538
Enseñanza de las ciencias, V. 11 n. 2 (1993) p. 217-218  
5.
4 p, 263.4 KB Reseñas bibliográficas
1993 - 10.5565/rev/ensciencias.4539
Enseñanza de las ciencias, V. 11 n. 2 (1993) p. 213-216  
6.
16 p, 972.1 KB Contribución de la historia y de la filosofía de las ciencias al desarrollo de un modelo de enseñanza/aprendizaje como investigación / Gil Pérez, Daniel
After the fiasco of the alearning by discovery» orientation and the serious limitations of the areception learningn paradigm, a new consensus is emerging on the nature of mathematics and science learning as a construction of knowledge. [...]
1993 - 10.5565/rev/ensciencias.4537
Enseñanza de las ciencias, V. 11 n. 2 (1993) p. 197-212  
7.
8 p, 416.6 KB Técnicas de creación y manipulación de imágenes de estructuras orgánicas tridimensionales. Nuevos entornos de aplicación didáctica / Juanes, J. A. ; Zoreda, J. L. ; Vacas Peña, José Manuel ; Riesco, J. M. ; Vázquez, R.
The development of computer-generated images opens new perspectives in the field of teaching. These techniques permit geometric modelling of three-dimensional structures, allowing the production and manipulation of real images and the numerical and graphic characterization of two-three-dimensional contours. [...]
1993 - 10.5565/rev/ensciencias.4536
Enseñanza de las ciencias, V. 11 n. 2 (1993) p. 188-195  
8.
4 p, 225.9 KB Dificultades de los estudiantes con el papel específico del campo eléctrico en la Óptica / Brosseau, C.
This paper deals with the difficulties of the understanding of tlie specific role of the electric field in Optics among students enrolled in undergraduate physics courses. Wiener's experiment along with symmetry arguments provide the basis for an instructional strategy designed to address this specific difficulty.
1993 - 10.5565/rev/ensciencias.4535
Enseñanza de las ciencias, V. 11 n. 2 (1993) p. 184-187  
9.
5 p, 230.7 KB Electrostática y EAO : una experiencia de simulación / Massons Bosch, Jaume (Universitat de Barcelona. Departament de Química) ; Camps, Josep (Universitat de Barcelona. Departament de Química) ; Cabré Monné, Rosa (Universitat de Barcelona. Departament de Química) ; Ruiz, X. (Universitat de Barcelona. Departament de Química) ; Díaz González, Francesc (Universitat de Barcelona. Departament de Química)
In this work the inclusion of educational software in the teaching of physics is analyzed. The program used corresponds to the computer simulation of electrostatic fields, and it was applied to students of first year of universitary level in a Faculty of Chemistry.
1993 - 10.5565/rev/ensciencias.4534
Enseñanza de las ciencias, V. 11 n. 2 (1993) p. 179-183  
10.
9 p, 543.5 KB La resolución de problemas : una revisión estructurada / Perales Palacios, F. Javier (Universidad de Granada. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales)
The aim of this paper is to review and organize the background, historic development and present situation of problemsolving research on Sciences and Mathematics.
1993 - 10.5565/rev/ensciencias.4533
Enseñanza de las ciencias, V. 11 n. 2 (1993) p. 170-178  
11.
3 p, 158.1 KB Los museos de la Ciencia y la Técnica, entre las musas y la modernidad / Vives, J. (Museu de la Ciencia de la Fundació "La Caixa")
After a short miscellany about the evolution of Science Museums, a debate on the question "Must Science Museums be used for motivation or for learning?", is opened.
1993 - 10.5565/rev/ensciencias.4532
Enseñanza de las ciencias, V. 11 n. 2 (1993) p. 167-169  
12.
7 p, 399.1 KB Tendencias cognitivas y procesos de abstracción en el aprendizaje del Álgebra y de la Geometría / Filloy Yagüe, Eugenio
In the present paper we discuss eleven kinds of phenomena which make themselves manifest at the time students are learning new mathematical concepts and operations. These phenomena can be observed both in the classroom and during clinical interviews. [...]
1993 - 10.5565/rev/ensciencias.4531
Enseñanza de las ciencias, V. 11 n. 2 (1993) p. 160-166  
13.
11 p, 576.6 KB Ideas sobre el concepto biológico de población / Berzal de Pedrazzini, M. (Universitat de València. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials) ; Barberá Marco, Óscar (Universitat de València. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials)
The population concept is one of the foremost in biology, and its comprehension is essential to grasp the genetical and evolutionary aspects of living beings. Nevertheless, school science hardly takes into account the richness and complexity of the biological concept of population. [...]
1993 - 10.5565/rev/ensciencias.4530
Enseñanza de las ciencias, V. 11 n. 2 (1993) p. 149-159  
14.
12 p, 657.1 KB Mejorando la efectividad instruccional del texto educativo en ciencias : primeros resultados / Sanjosé López, Vicent (Universitat de València. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials) ; Solaz-Portolés, Joan Josep (Universitat de València. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials) ; Vidal-Abarca Gámez, Eduardo (Universitat de València. Departament de Psicologia Evolutiva i de l'Educació)
In this paper we compile and analyze the textual variables taking part in comprehension and learning processes on scientific texts. Next we propose a new classification which can be applicated to instructional text. [...]
1993 - 10.5565/rev/ensciencias.4529
Enseñanza de las ciencias, V. 11 n. 2 (1993) p. 137-148  
15.
7 p, 296.7 KB Ideas previas en la Botánica / Mateos Jiménez, A.
We have found the same kind of botanical preconcepts among students of 8th EGB and students of theTeacher-training School from Toledo. If students have studied sciences the previous years these preconcepts seem less abundant. [...]
1993 - 10.5565/rev/ensciencias.4528
Enseñanza de las ciencias, V. 11 n. 2 (1993) p. 130-136  
16.
5 p, 228.1 KB Evolución de los conceptos ácido-base a lo largo de la enseñanza media / Bardanca, M. (Universidad de la República (Uruguai). Facultad de Química) ; Nieto, M. (Instituto de Profesores Artigas (Montevideo, Uruguai)) ; Rodríguez, Mª C. (Liceo núm. 2 "Hector Miranda" (Montevideo, Uruguai))
The aim of this paper is to know the evolution of the concept of acids and bases throughout the different courses of Secondary School.
1993 - 10.5565/rev/ensciencias.4527
Enseñanza de las ciencias, V. 11 n. 2 (1993) p. 125-129  
17.
10 p, 380.3 KB Evolución del conocimiento físico / García Barneto, Agustín (CEP de Huelva) ; Barrios Arias, V. (CEP de Huelva)
In this paper we wish to present the evolution of the structure of the physic knowledge from the level of 1st year BUP to science graduates. The reliability of the responses also analysed.
1993 - 10.5565/rev/ensciencias.4526
Enseñanza de las ciencias, V. 11 n. 2 (1993) p. 115-124  
18.
8 p, 397.2 KB Concepciones de los estudiantes sobre una magnitud "olvidada" en la enseñanza de la química : la cantidad de sustancia / Furió, Carles (Universitat de València) ; Azcona, Rafael (IB de Hondarribia (Hondarribia, País Basc)) ; Guisasola Aranzabal, Jenaro (Universidad del País Vasco. Departamento de Física Aplicada) ; Mujika, E. (Lizeo Pasaia (País Basc))
The main objective of this paper is the identification of the students' representations about the idea of substance quantity and to see to what extent the establised Chemistry teaching in Secondary schools contributes to giving them a more atomist view of matter. [...]
1993 - 10.5565/rev/ensciencias.4525
Enseñanza de las ciencias, V. 11 n. 2 (1993) p. 107-114  
19.
1 p, 49.7 KB Editorial
1993 - 10.5565/rev/ensciencias.4524
Enseñanza de las ciencias, V. 11 n. 2 (1993) p. 105-105  
20.
1 p, 62.8 KB Índice
1993 - 10.5565/rev/ensciencias.4523
Enseñanza de las ciencias, V. 11 n. 2 (1993) p. 104-104  

¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.