Enseñanza de las ciencias

Enseñanza de las ciencias Encontrados 23 registros  La búsqueda tardó 0.01 segundos. 
1.
3 p, 217.5 KB Experiencias de aula
1993 - 10.5565/rev/ensciencias.4522
Enseñanza de las ciencias, V. 11 n. 3 (1993) p. 361-363  
2.
2 p, 113.0 KB Grupos de trabajo
1993 - 10.5565/rev/ensciencias.4521
Enseñanza de las ciencias, V. 11 n. 3 (1993) p. 360-361  
3.
4 p, 244.8 KB Debates
1993 - 10.5565/rev/ensciencias.4520
Enseñanza de las ciencias, V. 11 n. 3 (1993) p. 357-360  
4.
2 p, 53.9 KB Noticias
1993 - 10.5565/rev/ensciencias.4519
Enseñanza de las ciencias, V. 11 n. 3 (1993) p. 355-355  
5.
3 p, 193.6 KB Reseñas de congresos
1993 - 10.5565/rev/ensciencias.4518
Enseñanza de las ciencias, V. 11 n. 3 (1993) p. 353-355  
6.
6 p, 427.0 KB Tesis didácticas
1993 - 10.5565/rev/ensciencias.4515
Enseñanza de las ciencias, V. 11 n. 3 (1993) p. 348-353  
7.
4 p, 291.2 KB Selecciones bibliográficas temáticas
1993 - 10.5565/rev/ensciencias.4517
Enseñanza de las ciencias, V. 11 n. 3 (1993) p. 345-348  
8.
1 p, 51.5 KB Publicaciones recibidas
1993 - 10.5565/rev/ensciencias.4511
Enseñanza de las ciencias, V. 11 n. 3 (1993) p. 344-344  
9.
3 p, 184.9 KB Reseñas bibliográficas / Barberá Marco, Óscar (Universitat de València. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials)
Obra ressenyada: James E. LOVELOCK, Las edades de Gaia. Una biografía de nuestro planeta vivo. Barcelona: Tusquet Editores, 1993.
1993 - 10.5565/rev/ensciencias.4516
Enseñanza de las ciencias, V. 11 n. 3 (1993) p. 341-343  
10.
10 p, 511.9 KB Contribuciones de la filosofía de la ciencia a la didáctica de las ciencias / Mellado Jiménez, Vicente (Universidad de Extremadura) ; Carracedo, D.
In this article we show the importance of the philosophy science to found epistemologically science education. Later, we study the philosophical empiricist, rationalist schools and Popper, Lakatos, Kuhn, Laudan, Toulmin and Feyerabend. [...]
1993 - 10.5565/rev/ensciencias.4514
Enseñanza de las ciencias, V. 11 n. 3 (1993) p. 331-339  
11.
7 p, 451.9 KB Contribuições de Gaston Bachelard ao ensino de ciências / Lopes, A. R. C.
Starting from an analysis on Gaston Bachelard's epistemological work, a survey is made of his conceptions on the teaching-learning process in the physical sciences, with special emphasis on Chemistry, which is so frequently rejected by the students, for it is presented as a set of superposed facts devoid of rational coherence. [...]
1993 - 10.5565/rev/ensciencias.4513
Enseñanza de las ciencias, V. 11 n. 3 (1993) p. 324-330  
12.
9 p, 554.3 KB La construcción histórica del concepto de tiempo geológico / Pedrinaci Rodríguez, Emilio (Instituto Andaluz de Formación del Profesorado (Sevilla, Andalusia))
In this work different subconcepts that integrate the concept of geological time are analized from a historical and epistemological point of view. Some of the obstacles that they have historically had in their construction and their didactic implications are shown.
1993 - 10.5565/rev/ensciencias.4512
Enseñanza de las ciencias, V. 11 n. 3 (1993) p. 315-323  
13.
6 p, 362.3 KB Algunas reflexiones en torno a la didáctica de las matemáticas y su enseñanza / Mumbrú, Pere (Universitat de Barcelona. Departament de Matemàtica Aplicada i Anàlisi)
This paper raises some basic questions concerning the weak characterization of Mathematical Education as a field of knowledge and the corresponding effects on the Initial Training of Teachers of Mathematics.
1993 - 10.5565/rev/ensciencias.4510
Enseñanza de las ciencias, V. 11 n. 3 (1993) p. 308-313  
14.
7 p, 339.4 KB Redes conceptuales : base teórica e implicaciones para el proceso de enseñanza-aprendizaje / Galagovsky, Lydia R. (Universidad de Buenos Aires. Centro de Formación e Investigación en Enseñanza de las Ciencias)
A more precise set of recommendations concerning the known technique of constructing conceptual maps is presented. N. Chomsky's psycholinguistic theory brings the concept of nuclear sentence, which is the milestone for constructing -the now named- conceptual nets. [...]
1993 - 10.5565/rev/ensciencias.4509
Enseñanza de las ciencias, V. 11 n. 3 (1993) p. 301-307  
15.
4 p, 176.2 KB Actitudes hacia la ciencia en estudiantes universitarios de ciencias / Espinosa García, J. (Universidad de Extremadura. Departamento de Ingeniería Química y Química Física) ; Román Galán, T. (Instituto de Bachillerato "Pedro De Valdivia" (Villanueva de la Serena, Extremadura))
We have performed a longitudinal study among university students, from eighteen to twenty-three years old, and their attitudes toward Science. This attitude does not become neither linear nor more negative through successive years. [...]
1993 - 10.5565/rev/ensciencias.4508
Enseñanza de las ciencias, V. 11 n. 3 (1993) p. 297-300  
16.
8 p, 397.8 KB La educación para la salud : una propuesta fundamentada desde el campo de la docencia / Gavidia Catalán, Valentín (Universitat de València. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials) ; Rodes, Mª José (Universitat de València. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials) ; Carratalá, Ascensio (Universitat de València. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials)
Is Sanitary Education the same as Health Education? Wich factors should we keep in mind when setting up a curriculum for Health Education? Is it necessary to deal with such health matters as hygiene, vacunations and so on. [...]
1993 - 10.5565/rev/ensciencias.4507
Enseñanza de las ciencias, V. 11 n. 3 (1993) p. 289-296  
17.
8 p, 468.6 KB La necesidad de un cambio metodológico en la enseñanza del equilibrio químico : limitaciones del principio de Le Chatelier / Quílez Pardo, Juan (IB José Ballester (València)) ; Solaz-Portolés, Joan Josep (IB Lliria (València)) ; Castelló Hernández, Manuel (IB Aldaia (València)) ; Sanjosé López, Vicent (Universitat de València. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials)
This paper studies the didactic approach used in teaching Le Chatelier's Principle, showing that its usual formulation is ambiguous, and reports the way Chemistry textbooks use this principle in some specific cases with no mention of its limitations. [...]
1993 - 10.5565/rev/ensciencias.4506
Enseñanza de las ciencias, V. 11 n. 3 (1993) p. 281-288  
18.
16 p, 776.1 KB Aproximación a los problemas de aprendizaje de la estructura y formación del suelo en el alumnado de 12 a 17 años / Yus Ramos, R. (Centro de profesores de la Axarquía (Màlaga, Andalusia)) ; Rebollo Bueno, M. (Centro de profesores de la Axarquía (Màlaga, Andalusia))
In a longitudinal study, carried out with 12- 17 year old students, to know learning obstacles and their evolution through schooling years, on the scientific concept of soil, we have found important data of learning problems on these topics, showing the established inefficiency of transmission of scientific knowledge to conceptual change. [...]
1993 - 10.5565/rev/ensciencias.4505
Enseñanza de las ciencias, V. 11 n. 3 (1993) p. 265-280  
19.
10 p, 458.8 KB Identificación de competencias y características deseables en el profesorado de ciencias de EGB / Rodrigo, M. (Universidad Complutense de Madrid. Departamento de Ciencias Experimentales, Sociales y Matemáticas) ; Agra Cadarso, M. J. (Universidad Complutense de Madrid. Departamento de Ciencias Experimentales, Sociales y Matemáticas) ; Gómez Crespo, M. A. (Universidad Complutense de Madrid. Departamento de Ciencias Experimentales, Sociales y Matemáticas) ; Morcillo Ortega, Juan Gabriel (Universidad Complutense de Madrid. Departamento de Ciencias Experimentales, Sociales y Matemáticas) ; Vidal, M. (Universidad Complutense de Madrid. Departamento de Ciencias Experimentales, Sociales y Matemáticas) ; Unamuno, M. P. (Universidad Complutense de Madrid. Departamento de Ciencias Experimentales, Sociales y Matemáticas)
This article offers the vision held by some groups of teachers on various qualities taken as important for a Science Teacher of Primary Education, as well as the opinion on to what extend those qualities are found in this type of teachers.
1993 - 10.5565/rev/ensciencias.4504
Enseñanza de las ciencias, V. 11 n. 3 (1993) p. 255-264  
20.
8 p, 403.0 KB Tareas de planificación del módulo "La energía y los recursos energéticos" en el marco de la formación del profesorado / Hernández Abenza, Luis M. (Universidad de Murcia. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales)
In this paper, an alternative methodological framework to the traditional teaching of Energy is proposed. In framework we intend to give an answer to the difficultes involved in this problem area with respect to the learning of this energetic model. [...]
1993 - 10.5565/rev/ensciencias.4503
Enseñanza de las ciencias, V. 11 n. 3 (1993) p. 247-254  
21.
12 p, 516.3 KB El modelo de Ausubel en la didáctica de la física : una aproximanción experimental al proceso de E/A de contenidos que presentan constructos poco elaborados por los aprendices / Gómez, S. (Universitat de València. Departament de Física Aplicada i Electromagnetisme) ; Latorre Latorre, Ángel (Universitat de València. Departament de Psicologia Evolutiva i de l'Educació) ; Sanjosé López, Vicente (Universitat de València. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials)
This paper shows the results of a research on physics education about «Magnetism» in secondary school. We investigate a constructivist approach to instructional design based upon Ausubel's model in the treatment of subjects on which pupils have poor conceptual representations and alternative frameworks. [...]
1993 - 10.5565/rev/ensciencias.4502
Enseñanza de las ciencias, V. 11 n. 3 (1993) p. 235-246  
22.
1 p, 36.2 KB Editorial. Un paisaje de esperanza
1993 - 10.5565/rev/ensciencias.4501
Enseñanza de las ciencias, V. 11 n. 3 (1993) p. 233-233  
23.
1 p, 41.9 KB Índice
1993 - 10.5565/rev/ensciencias.4500
Enseñanza de las ciencias, V. 11 n. 3 (1993) p. 232-232  

¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.