Ciències

Ciències Encontrados 12 registros  La búsqueda tardó 0.01 segundos. 
1.
2 p, 248.0 KB Sumari
2008
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 9 (2008) p. 1  
2.
7 p, 75.9 KB Ensenyar ciències a l'ESO / Aliberas Maymí, Joan (IES Josep Puig i Cadafalch (Mataró, Catalunya))
La realitat a les aules de secundària ha canviat tant que requereix repensar moltes de les idees implícites que hi ha darrera de la nostra activitat docent. Es proposa optar per una classe de ciències que proporcioni noves maneres de mirar el món i d'actuar-hi, que tingui en compte els aspectes emocionals de l'aprenentatge, que aprofiti la potència del treball en equip, i que desenvolupi en els alumnes capacitats d'autoregulació dels aprenentatges. [...]
2008 - 10.5565/rev/ciencies.245
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 9 (2008) , p. 28-34  
3.
8.3 KB Guió de treball : el model cinètic de la matèria (1r ESO)
2008
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 9 (2008) p. 43-43  
4.
11.8 KB S'ha publicat
2008
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 9 (2008) p. 42-42  
5.
5 p, 441.7 KB El Nobel de física i el teu portàtil / Fontcuberta, Josep (Institut de Ciència de Materials de Barcelona)
El darrer premi Nobel de física s'ha concedit per treballs que han posat les bases per a la fabricació de discs durs cada vegada més petits. Quins són els avenços que ho han fet possible?.
2008 - 10.5565/rev/ciencies.246
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 9 (2008) p. 35-39  
6.
3 p, 30.0 KB Formació del professorat per a la innovació basada en la pràctica reflexiva / Borràs Perelló, Glòria (IES Eugeni d'Ors (L'Hospitalet de Llobregat, Catalunya)) ; Fez Contreras, Inés (IES Margarida Xirgu (L'Hospitalet de Llobregat, Catalunya)) ; Aliberas Maymí, Joan (IES Josep Puig i Cadafalch (Mataró, Catalunya)) ; Mirandes Grabolosa, Josi (IES Príncep de Viana (Barcelona, Catalunya)) ; Lloret Llorca, Maria (IES Eugeni d'Ors (L'Hospitalet de Llobregat, Catalunya)) ; Nistal Fernandez, Miquel (IES St. Josep de Calassanç (Barcelona, Catalunya))
Durant dos cursos els autors hem format part, com a formadors o com a participants, d'un seminari de formació del professorat de ciències per la innovació, basat en la pràctica reflexiva. La finalitat era potenciar innovacions en la pràctica docent, en línia amb les concepcions actualment vigents en la didàctica de les ciències. [...]
2008 - 10.5565/rev/ciencies.244
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 9 (2008) p. 25-27  
7.
3 p, 60.6 KB Antoni Quintana Marí : els científics proposen exercicis / Melià Avià, Rosa Maria
Es descriu la rica col·lecció d'exercicis de física, química i matemàtiques del Dr. Antoni Quintana, presentats en un context històric, oferint la possibilitat d'adaptar-los per fer-los servir en els nous contextos eductius.
2008 - 10.5565/rev/ciencies.243
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 9 (2008) p. 22-24  
8.
5 p, 374.7 KB Neteja d'aigua contaminada amb ferro / Tortosa Moreno, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
A molts processos químics industrials, com poden ser les extraccions mineres o les fàbriques de bateries, s'obté com a residu aigua que conté ions metàl·lics dissolts. L'aigua contaminada amb metalls és nociva si entra a formar part d'una xarxa tròfica. [...]
2008 - 10.5565/rev/ciencies.242
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 9 (2008) p. 17-21  
9.
4 p, 683.8 KB Elaboració de materials didàctics amb Moodle a l'àrea de física i química. Creació d'un entorn virtual d'aprenentatge / Curcó Murillo, Víctor
L'entorn virtual Moodle posa a l'abast de l'alumnat una sèrie de recursos que l'ajuden a aprendre ciències, en un enfocament compatible amb el constructivisme.
2008 - 10.5565/rev/ciencies.241
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 9 (2008) p. 13-16  
10.
2 p, 25.7 KB Tutorització de pràctiques del CAP. Dues experiències: "Fem formatge" i "Netegem l'aigua" / Tomàs Reig, Maria Rosa
L'autora presenta dues experiències, "Fem formatge" i "Netegem l'aigua", que va dur a terme amb dos alumnes del CAP en dos cursos diferents. La tria d'activitats es va fer a partir de les titulacions acadèmiques i de l'experiència professional d'aquests alumnes: en aquest cas, un enginyer agrònom i una enginyera química. [...]
2008 - 10.5565/rev/ciencies.240
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 9 (2008) p. 11-12  
11.
4 p, 413.5 KB La xarxa Edumet : meteorologia en directe sense moure's de l'aula / Costa Vila, Marcel (IES Castellar (Castellar del Vallès, Catalunya)) ; Mellado Navarro, Josep (Generalitat de Catalunya. Servei d'Ordenació Curricular)
La Xarxa Meteorològica Educativa de Catalunya (Edumet) és un projecte de l'àmbit de les ciències que el Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya va iniciar a principis de 2004. El formen un conjunt d'estacions meteorològiques automàtiques instal·lades en centres educatius de diferents zones climàtiques de Catalunya que subministren dades a Internet, a través del servidor web http://www. [...]
2008 - 10.5565/rev/ciencies.239
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 9 (2008) p. 7-10  
12.
5 p, 552.5 KB Organització i anàlisi d'una visita escolar a Cosmocaixa com a treball de recerca / Herreras Blanco, Luisa ; Figueras León, Ingrid ; Romera Hernández, Mònica
En el marc d'un treball de recerca de batxillerat es reflexiona sobre com es pot optimitzar una visita amb un grup nombrós d'alumnes de secundària obligatòria a un museu de Ciències com el Cosmocaixa i s'experimenta una proposta de qüestionari.
2008 - 10.5565/rev/ciencies.238
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 9 (2008) p. 2-6  

¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.