Capítulos de libros

Capítulos de libros Encontrados 27 registros  La búsqueda tardó 0.03 segundos. 
1.
14 p, 2.7 MB Los persas como esclavos en la historiografia / Antela Bernárdez, Borja (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Zaragozà Serrano, Clàudia (Universitat Autònoma de Barcelona)
Getafe: Dykinson, 2019
Historiografía de la esclavitud, 2019, p. 207-220  
2.
30 p, 9.9 MB Interculturalidad, moralidad y utopía. Notas para una lectura biopolítica del futuro / Romeu Aldaya, Vivian coord (Universidad Nacional Autónoma de México)
Bellaterra : Institut de la Comunicació. Universitat Autònoma de Barcelona, 2019
La necesaria utopia de la interculturalidad, 2019, p. 71-100  
3.
29 p, 751.8 KB De articulis litterarum Papae : a Critical Edition / Capelli, Piero (Università Ca' Foscari Venezia)
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions, 2019 (Documents (Universitat Autònoma de Barcelona) ; 116)
The Talmud in Dispute During the High Middle Ages, 2019, p. 29-57  
4.
7 p, 146.9 KB Epíleg / Crusafon Baqués, Carmina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
L'anàlisi dels anys 2017-2018 presenta una singularitat que s'explica per la combinació de la dinàmica pròpia de l'evolució del mercat i de les tendències internacionals que es repliquen en l'ecosistema mediàtic català; i alhora per l'impacte dels esdeveniments polítics, coneguts com a Procés, en l'espai català de comunicació. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2019 (Lexikon/Informes; 6)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2019, p. 319-325  
5.
14 p, 1.5 MB Els nous reptes del periodisme : fake news i big data / Duch Gavaldà, Jordi (Universitat Rovira i Virgili. Departament d'Enginyeria Informàtica i Matemàtiques) ; Guerrero Solé, Frederic (Universitat Pompeu Fabra. Departament de Comunicació)
Les darreres campanyes d'Obama i Trump als Estats Units han estat un exemple de com la política ha fet de les xarxes socials el seu espai de combat. L'anàlisi i l'explotació de dades massives (big data) s'han convertit en una eina fonamental per tal de prendre decisions determinants per influir en l'opinió pública i, finalment, en els resultats electorals. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2019 (Lexikon Informes; 6)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2019, p. 303-316  
6.
12 p, 1.6 MB Polarització, espectacularització, tertúlies i periodisme. Una visió comunicativa del procés català / Montagut Calvo, Marta (Universitat Rovira i Virgili. Departament d'Estudis de Comunicació) ; Moragas Fernández, Carlota M., 1988- (Universitat Rovira i Virgili. Departament d'Estudis de Comunicació)
La polarització discursiva, la mediatització i l'espectacularització de la política, el paper dels gèneres opinatius en la construcció de l'opinió pública catalana -amb especial rellevància el de la tertúlia o la crisi de legitimitat del sistema mediàtic del territori són algunes qüestions que han condicionat el context polític i social si posem el focus en els aspectes comunicatius del procés català. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2019 (Lexikon Informes; 6)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2019, p. 291-302  
7.
22 p, 1.6 MB Recerca en comunicació i procés català / Moragas Fernández, Carlota M., 1988- (Universitat Rovira i Virgili. Departament d'Estudis de Comunicació) ; Montagut Calvo, Marta (Universitat Rovira i Virgili. Departament d'Estudis de Comunicació)
Al present capítol es fa una revisió de la recerca en comunicació elaborada durant aquests anys convulsos, on el procés o conflicte català ha esdevingut un mirall excepcional per copsar dinàmiques discursives; relacions entre periodistes, mitjans de comunicació, polítics i ciutadania; característiques i mutacions del sistema mediàtic; l'impacte de les xarxes socials en l'articulació del conflicte; el rol de la premsa estrangera en la construcció mediàtica de la crisi, o la tendència a l'espectacularització de la política i les seves implicacions en termes de salut democràtica.
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2019 (Lexikon Informes; 6)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2019, p. 269-290  
8.
10 p, 1.7 MB El videojoc / Contreras, Ruth S.. (Ruth Sofhía) (Universitat de Vic. Departament de Comunicació) ; Ribes Guàrdia, Francesc Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
La indústria catalana del videojoc segueix, durant el període 2017-2018, una tendència de creixement sostingut que ja detectàvem en el bienni anterior. Cada vegada més desenvolupadors independents llancen títols en diverses plataformes i grans empreses (de la màxima categoria del sector) segueixen desembarcant a Barcelona. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2019 (Lexikon Informes; 6)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2019, p. 257-266  
9.
16 p, 1.5 MB La música / Gendrau, Lluís (Grup Enderrock)
A Catalunya, durant el bienni 2017‒2018, la indústria musical catalana ha viscut una situació de millora en la producció i la facturació, tot i no recuperar encara les xifres anteriors a la crisi del 2008. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2019 (Lexikon Informes; 6)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2019, p. 241-256  
10.
14 p, 1.3 MB El llibre / Cubeles, Xavier (Universitat Pompeu Fabra. Departament de Comunicació)
Les activitats relacionades amb el sector del llibre a Catalunya han mantingut una situació força estable del 2016 al 2018 en els seus aspectes més rellevants. Així, tot i la recuperació de la crisi experimentada aquests darrers anys, el 2017 no s'ha assolit el nivell de vendes de llibres en el mercat interior existent el 2010. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2019 (Lexikon Informes; 6)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2019, p. 227-240  
11.
20 p, 1.4 MB El cinema / Caballero Molina, Juan José (Universitat de Barcelona. Departament de Filologia Hispànica, Teoria de la Literatura i Comunicació) ; Jariod, Daniel (Universitat de Barcelona. Escola Superior de Cinema i Audiovisuals de Catalunya)
El cinema en català continua acreditant uns nivells esquifits de consum i presenta tan sols brots aïllats sense continuïtat clara com Estiu 1993 (2017). I l'actuació del Ministeri d'Hisenda reclamant a la CCMA, el novembre de 2017, el pagament de l'IVA corresponent a les aportacions efectuades per la Generalitat entre els exercicis 2015 i 2017, que ha frenat les aportacions de TV3 al desenvolupament de projectes audiovisuals, encara ha contri buït a enfosquir-ne més el panorama. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2019 (Lexikon Informes; 6)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2019, p. 207-226  
12.
28 p, 2.5 MB La televisó / Besalú Casademont, Reinald, 1983- (Universitat Pompeu Fabra. Departament de Comunicació)
El bienni 2017-2018 ha suposat un punt d'inflexió pel que fa a l'eclosió de les noves formes de consum que van més enllà de la televisió lineal i, paradoxalment, al mateix temps també ha estat un bienni molt exitós per a TV3, que ha revertit la tendència dels darrers temps i ha ampliat el seu lideratge a Catalunya. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2019 (Lexikon Informes; 6)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2019, p. 179-206  
13.
18 p, 1.4 MB La ràdio / Llorens Maluquer, Carles (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
El bienni radiofònic 2017-2018 a Catalunya es pot caracteritzar per una lenta davallada de l'audiència del mitjà, atribuïble a la crisi d'audiència de la ràdio musical pels canvis de consum musicals dels joves, mentre que la ràdio generalista augmenta els seus oients fins al punt d'arribar a superar per primer cop la ràdio temàtica musical durant els dies feiners. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2019 (Lexikon Informes; 6)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2019, p. 179-206  
14.
32 p, 1.8 MB La premsa / Corbella, Joan M. (Universitat Pompeu Fabra. Departament de Comunicació)
La indústria de la premsa a Catalunya en el bienni 2017‒2018 es va caracteritzar sobretot per la pèrdua de protagonisme de les edicions en paper, atès que la davallada de la difusió i l'audiència va seguir la pauta de tota la dècada, mentre que les publicacions digitals van continuar guanyant terreny, tant les editades per empreses tradicionals com les nascudes amb internet. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2019 (Lexikon Informes; 6)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2019, p. 129-160  
15.
18 p, 1.5 MB La recerca en comunicació / Civil i Serra, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB)
A Catalunya, la recerca en comunicació durant el bienni 2017-2018 ve marcada per la consolidació de la ciència oberta, en compliment de la recomanació europea i les lleis de transparència estatal i catalana, com a via per garantir la transferència del coneixement a la societat. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2019 (Lexikon Informes; 6)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2019, p. 109-126  
16.
18 p, 1.4 MB Drets televisius i servei públic / Bergés Saura, Laura (Universitat de Lleida. Departament de Filologia Catalana i Comunicació)
Els drets televisius han esdevingut una baula clau en la cadena de valor de l'activitat audiovisual, amb un increment de la competència i de la complexitat en la seva gestió. L'escenari de competència global en condiciona el model de gestió per part dels operadors de servei públic, tant pel que fa a les seves polítiques d'adquisició com a les decisions sobre la venda i posada a disposició del públic de les obres de producció pròpia. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2019 (Lexikon Informes; 6)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2019, p. 91-108  
17.
18 p, 1.9 MB L'entorn tecnològic / Vidal Villoria, Miquel (Blackpool Digital)
Durant el període 2017-2018, a Catalunya, no hi ha hagut grans llançaments tecnològics, però sí que s'han produït grans canvis en l'ús de tecnologies: analitzarem com ara la connexió fixa més habitual és a través de fibra òptica, i com ha millorat l'accés a tecnologies de banda ampla mòbil. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2019 (Lexikon Informes; 6)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2019, p. 73-90  
18.
18 p, 1.9 MB Economia i finançament de la comunicació / Díez Jiménez, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Grup Daniel Jones
El sector de la informació i les comunicacions continua fent una aportació modesta al valor afegit brut català (un 4,2% el 2018), però segueix una tendència cap a un lleu creixement des del 2014, de la mateixa manera que també s'incrementa la inversió publicitària destinada a Catalunya, que el 2018 va superar els mil milions d'euros. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2019 (Lexikon Informes; 6)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2019, p. 129-160  
19.
14 p, 1.4 MB Les polítiques de comunicació / Fernández Alonso, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Espín Heras, Marc (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura)
Aquest capítol descriu i analitza les principals actuacions del govern català i dels grups parlamentaris del Parlament de Catalunya respecte a la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, al Consell de l'Audiovisual de Catalunya i als mitjans privats, durant el bienni 2017-2018, marcat per la declaració unilateral d'independència i la posterior aplicació de l'article 155 de la Constitució a Catalunya. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2019 (Lexikon Informes; 6)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2019, p. 39-52  
20.
14 p, 1.5 MB Espais comunicatius i llengua / Ferré Pavia, Carme, 1969- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura)
A Catalunya, el bienni 2017-2018, la interpretació de la presència de la llengua catalana en els espais de comunicació passa per un escenari diferent al de l'anterior. D'inici, continua essent vàlid el diagnòstic que presentàvem en aquell moment, que, ras i curt, plantejava que el consum cultural i mediàtic en català, llevat d'algunes emissores i programes, respon al de la ciutadania que té el català com a llengua preferent, i no a tots els possibles parlants. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2019 (Lexikon Informes; 6)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2019, p. 25-38  
21.
7 p, 160.7 KB Introducció / Civil i Serra, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona) ; López López, Bernat (Universitat Rovira i Virgili. Departament d'Estudis de Comunicació)
La publicació que teniu a les mans analitza l'evolució, entre el gener de 2017 i el desembre de 2018, dels diversos aspectes que configuren el sector de la comunicació a Catalunya. Aquesta desena edició de l'Informe de la comunicació a Catalunya és el resultat d'un treball de recerca en equip, en què cada autor o autora ha elaborat el corresponent capítol amb un ampli marge de discrecionalitat, però també en estreta col·laboració amb l'equip editor i d'acord amb uns criteris i unes directrius que s'han anat definint i depurant en els gairebé 20 anys de vida de l'Informe.
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2019 (Lexikon Informes; 6)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2019, p. 15-21  
22.
4 p, 132.3 KB Presentació / Huertas Bailén, Amparo (Universitat Autònoma de Barcelona)
Aquest text que esteu llegint és la presentació de la desena edició de l'Informe de la comunicació a Catalunya. Arribar a aquest nombre de publicacions -i, a més a més, respectant i mantenint els compromisos adquirits des d'un bon principi- no ha estat gens fàcil. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2019 (Lexikon Informes; 6)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2019, p. 9-12  
23.
330 p, 18.1 MB Informe de la comunicació a Catalunya 2017-2018 / Civil i Serra, Marta, ed. ; López López, Bernat, ed. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de la Comunicació
L'Informe de la comunicació a Catalunya 2017-2018 està estructurat en tres apartats. La primera part es dedica al marc general de la comunicació a Catalunya, amb sis capítols sobre temes transversals (els espais comunicatius i la llengua; les polítiques de comunicació; l'economia i el finançament de la comunicació; l'entorn tecnològic; els drets audiovisuals i el servei públic, i la recerca en comunicació). [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2019 (Lexikon Informes; 6)  
24.
12 p, 212.3 KB Conclusiones : gobernar los cambios en el trabajo y en el empleo / Miguélez, Fausto, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball (QUIT))
2019
Economía digital y políticas de empleo, 2019  
25.
25 p, 358.4 KB La Regulación de la economía digital : un enfoque comparativo / Molina Romo, Óscar 1962- (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball (QUIT))
2019
Economía digital y políticas de empleo, 2019  
26.
57 p, 695.4 KB Políticas ante los avances de la economía digital / Miguélez, Fausto, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball (QUIT))
El presente capítulo analiza las actuaciones políticas y sociales que podrían ser llevadas a cabo para equilibrar socialmente los efectos de la digitalización. Se refieren tanto a la demanda como a la oferta, en lo que podríamos llamar la modernización del modelo productivo. [...]
2019
Economía digital y políticas de empleo, 2019  
27.
42 p, 599.6 KB El Empleo en España en un horizonte 2025 / Alós, Ramon (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball (QUIT))
2019
Economía digital y políticas de empleo, 2019  

¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.