Artículos

Artículos Encontrados 242 registros  inicioanterior201 - 210siguientefinal  ir al registro: La búsqueda tardó 0.01 segundos. 
201.
13 p, 128.4 KB Evaluación Multicriterio Social : ¿una metodología participativa de ayuda a la toma de decisiones o un aprendizaje social sujeto a una reinterpretación institucional-evolucionista? / Fürst Weigand, Edgar
En los últimos años la evaluación multicriterio social ha venido emergiendo como una metodología alternativa a las convencionales imperantes en la valoración económica del ambiente, para enfrentar, de forma participativa, la inconmensurabilidad social y técnica en la gestión conflictiva de recursos. [...]
In recent years, the multicriteria evaluation has emerged as an alternative methodology to the conventional approaches of economic valuation of environment, in order to address, in a participative way, the technical and social immensurability in conflictive resource management. [...]

2008
Revibec : revista de la Red Iberoamericana de Economia Ecológica, V. 8 (2008) p. 1-13  
202.
6 p, 89.4 KB Evaluación del Modelo CAIT / Real García, José Julio
Estamos ante un nuevo modelo de enseñanza-aprendizaje denominado modelo CAIT, que puede ser un punto de referencia válido para la utilización de Internet en el aula. En este trabajo se pretende dar respuesta a algunas cuestiones sobre el modelo y, fundamentalmente, ver su viabilidad en el aula. [...]
2006
Didáctica, innovación y multimedia, N. 5 (2006) p. 0-0  
203.
14 p, 562.5 KB Attributes for assessing the environmental quality of riparian zones / González del Tánago, Marta ; García de Jalón, Diego
Seven attributes of riparian systems are proposed to be considered for assessing the ecological status of riparian zones. They can be easily evaluated by taking into consideration some features of the structure and functioning of riverine systems, largely determined by their hydromorphological dynamics. [...]
The functioning of riparian systems may be assessed considering the ratio of natural woody species regeneration, bank conditions, lateral connectivity and permeability of riparian soils. These attributes indicate the temporal behaviour of riparian zones, that is showed in a more dynamic or video view of the river. [...]
El estado ecológico de las riberas fluviales puede quedar caracterizado a través de siete atributos. Dichos atributos pueden ser fácilmente evaluados teniendo en cuenta diferentes aspectos de la estructura y del funcionamiento de los sistemas riparios, los cuales están fuertemente determinados por la dinámica hidromorfológica fluvial. [...]

2006
Limnética, V. 25 n. 1-2 (2006) p. 389-402  
204.
15 p, 94.5 KB Periodismo digital y democracia participativa / Moreno Sardà, Amparo, 1947- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Simelio i Solà, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
El cambio más visible en la Facultad de Ciencias de la Comunicación de la UAB desde que se fundó en 1971 ha sido el tecnológico. Mientras tanto, persiste un plan de estudios que se ha de renovar hace tiempo para adecuarse al EEES, y más aún, a las nuevas necesidades sociales y a los nuevos procedimientos digitales de producción del conocimiento. [...]
Technological change is the most visible transformation in the Faculty of Communication Sciences (Autonomous University of Barcelona) that was founded in 1971. We need to renovate the current curriculum in order to bring it into line with the new European Higher Education Area (EHEA) as well as new social needs and digital forms of knowledge production. [...]

2008
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, N. 36 (2008) p. 115-129  
205.
12 p, 233.4 KB Influence of land use and landscape setting on the ecological status of rivers / Allan, J. David (University of Michigan. School of Natural Resources & Environment)
The development of bioassessment methods for lotic ecosystems, combined with advances in geographic information systems and spatial analysis, has resulted in a rapidly expanding literature linking land use to river condition. [...]
El desarrollo de métodos de evaluación biológica para ecosistemas lóticos, combinados con los avances en los sistemas de información geográfica y de análisis espacial, han originado un rápido incremento en las publicaciones sobre la relación de los usos del suelo con el estado de los ríos. [...]

2004
Limnética, V. 23 n. 3-4 (2004) p. 187-197  
206.
7 p, 363.6 KB El empleo de modelos en la enseñanza de la Química / Castro, E. A. (INIFTA (Argentina). División Química Teórica)
The importance of using models in the teaching of chemistry is pointed out. The precise place and the significative meaning of models in the integral understanding of the chemical phenomena are analysed. [...]
1992 - 10.5565/rev/ensciencias.4653
Enseñanza de las ciencias, V. 10 n. 1 (1992) p. 73-79  
207.
10 p, 383.6 KB Características de los ejercicios de prácticas de laboratorio incluidos en los libros de textos de Ciencias utilizados en Cataluña / Tamir, P. (Hebrew University (Jerusalem, Israel)) ; García Rovira, M. Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
The laboratory exercices in science textbooks used in grades 9 to 12 in Catalonian schools were content analyzed by three instruments: The Inquiry Leve1 Index (ILI), the Laboratory Assessment Inventory (LAI) and the Laboratory Dimenssions Inventory (LDI). [...]
1992 - 10.5565/rev/ensciencias.4644
Enseñanza de las ciencias, V. 10 n. 1 (1992) p. 3-12  
208.
12 p, 648.7 KB Los exámenes de Física en la enseñanza por transmisión y en la enseñanza por investigación / Alonso Sánchez, M. ; Gil, D. ; Martínez Torregrosa, J.
In this paper we show the results of a comparative ancilysis between ordinary tests of Physics and Chemistry and the ones used from a constructivist view. The study is focused in two aspects: firstly, it aims to show that the constructivist conception of leaming imposes considerable modifications in the tests content; secondly it highlights the deficiencies found in the tests designed after constructivist teaching. [...]
1992 - 10.5565/rev/ensciencias.4660
Enseñanza de las ciencias, V. 10 n. 2 (1992) p. 127-138  
209.
9 p, 382.6 KB Diseño y aplicación de una escala de actitudes hacia el estudio de las Ciencias Experimentales / Ortega Ruiz, P. ; Saura Soler, J. P. ; Mínguez Vallejos, R.
This work presents a design for a scale of attitudes when studying Experimental Sciences. We describe the process of elaboration and its application in two secondary schools, as well as the analysis of the obtained results.
1992 - 10.5565/rev/ensciencias.4629
Enseñanza de las ciencias, V. 10 n. 3 (1992) p. 295-303  
210.
14 p, 671.7 KB Una propuesta integral de evaluación en Ciencias / Rodríguez Barreiro, L. M. (Instituto de Bachillerato Nájera (La Rioja)) ; Gutiérrez Múzquiz, F. A. (Instituto de Bachillerato Mixto núm. 15 (Zaragoza)) ; Molledo Cea, J. (Instituto de Bachillerato Mixto de Tauste (Zaragoza))
In the following study, we are going to deal with evaluation problems, one of the aspects in the curriculum that has undergone less changes in the last years. In order to do so, we will analyse critically the way it is done nowadays. [...]
1992 - 10.5565/rev/ensciencias.4624
Enseñanza de las ciencias, V. 10 n. 3 (1992) p. 254-267  

Artículos : Encontrados 242 registros   inicioanterior201 - 210siguientefinal  ir al registro:
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.