Articles

Articles 37 records found  1 - 10nextend  jump to record: Search took 0.03 seconds. 
1.
18 p, 866.6 KB University students' preference for flexible teaching models that foster constructivist learning practices / Noguera, Ingrid (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Albó,Laia (Universitat Pompeu Fabra) ; Beardsley, Marc (Universitat Pompeu Fabra)
In recent years, universities have intensified their use of technologies and implemented various modes of flexible teaching. This study sought to demonstrate that students prefer flipped learning with combined forms of synchronous and asynchronous learning that foster constructivist learning practices. [...]
2022
Australasian Journal of Educational Technology, Vol. 38 Núm. 4 (2022) , p. 22-39  
2.
14 p, 630.5 KB Role of Cultural Dimensions and Dynamic Capabilities in the Value-based Performance of Digital Healthcare Services / Sermontyte-Baniule, Rima (Kaunas University of Technology) ; Pundziene, Asta (Kaunas University of Technology) ; Giménez, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa) ; Narbón Perpiñá, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa)
Global lockdowns due to COVID-19 pandemic prompted healthcare providers to accelerate the utilisation of digital technologies in healthcare services, yet despite this push, the pace of deploying digital healthcare services is still unsatisfactory. [...]
2022 - 10.1016/j.techfore.2022.121490
Technological Forecasting and Social Change, Vol. 176 (2022) , p. 121490  
3.
18 p, 6.5 MB Value capture and embeddedness in social-purpose-driven ecosystems. A multiple-case study of European digital healthcare platforms / Pundziene, Asta (Kaunas University of Technology) ; Gerulaitiene, Neringa (Kaunas University of Technology) ; Bez, Sea Matilda (University of Montpellie) ; Georgescu, Irène (University of Montpellie) ; Mathieu, Christopher (Lund University) ; Carrabina Bordoll, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Microelectrònica i Sistemes Electrònics) ; Rialp Criado, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa) ; Nieminen, Hannu (Tampere University) ; Varri, Alpo (Tampere University) ; Boethius, Susanne (Lund University) ; van Gils, Mark (Tampere University) ; Giménez, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa) ; Narbón Perpiñá, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa) ; Prior Jiménez, Diego (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa) ; Vilutiene, Laura (Kaunas University of Technology)
We aim to answer the question of the effect of a social-purpose-driven ecosystem on value capture from digital health platforms. We call the social-purpose-driven ecosystem a phenomenon which seeks social impact before profits and aims to empower citizens for individual and collective well-being. [...]
2023 - 10.1016/j.technovation.2023.102748
Technovation, Vol. 124 (June 2023) , art. 102748  
4.
18 p, 457.0 KB Construyendo modelos precursores sobre la flotabilidad de objetos macizos a los seis años / Garcia-Rodeja-Gayoso, Isabel (Universidade de Santiago de Compostela) ; Rodríguez Rouco, Estefanía Vera (Universidade de Santiago de Compostela) ; Lorenzo Flores, María (CPI de Toural (Vilaboa)) ; Sesto Varela, Vanessa (IES A Pinguela (Monforte de Lemos))
En este trabajo se describe cómo construyen modelos y explicaciones relacionadas con la flotabilidad de los objetos macizos 4 niños de 6 años durante una propuesta didáctica sobre la flotación. Para la recogida de datos, la intervenación se grabó en audio. [...]
This paper describes how four six-year-old children construct precursor models and explanations related to the buoyancy of objects during a teaching sequence on this conceptual domain. For data collection the intervention was recorded on audio. [...]

2023 - 10.5565/rev/ensciencias.5718
Enseñanza de las ciencias, Vol. 41 Núm. 2 (2023) , p. 137-154 (Innovaciones Didácticas)  
5.
21 p, 197.2 KB Sentidos y experiencias juveniles sobre violencia y narcotráfico en Sinaloa : estudio de caso del Culiacanazo / Burgos Dávila, César Jesús (Universidad Autónoma de Sinaloa (Mèxic)) ; Moreno Candil, David (Universidad Autónoma de Occidente (Mèxic)) ; Almonacid Buitrago, Julián Alveiro (Universidad Pedagógica Nacional (Bogotà, Colòmbia))
El 17 de octubre de 2019 en Culiacán, Sinaloa se vivió una violencia desbordante tras el fallido operativo para capturar a Ovidio Guzmán López. El culiacanazo marcó un precedente en la historia del narcotráfico y la violencia en México. [...]
On October 17, 2019, an overwhelming wave of violence was experienced in Culiacan, Sinaloa after the failed operation to capture Ovidio Guzmán López. The Culiacanazo, as it was later referred, set a precedent in the history of drug trafficking and violence in Mexico. [...]

2023 - 10.5565/rev/athenea.3233
Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social, Vol. 23 Núm. 1 (2023) , p. e3233 (Artículos)  
6.
10 p, 523.1 KB Brandwashing : análisis del caso NIVEA / Molina Osorio, Mario (Elisava) ; Gené Salgado, Albert ; Llopart Morgades, María
El brandwashing tiene la intención de efectuar un lavado de cara a ciertas marcas, para que su mercado tenga una mejor imagen de ella. Aún así, es posible que esta primera intención acabe derivando en buenos actos hacia la sociedad y el medioambiente, formando realmente una buena política empresarial. [...]
Brandwashing is intended to create a good image for certain brands, so that their market has a better image of them. Even so, it is possible that this first intention ends up deriving in good acts towards society and the environment, forming a really good business policy. [...]

2022 - 10.5565/rev/qp.375
Questiones publicitarias, Vol. 5 Núm. 30 (2022) , p. 45-53 (Ensayos)  
7.
15 p, 144.2 KB Aprendizaje autodirigido en procesos de trabajo colaborativo en educación superior / Hernández-Sellés, Núria (Centro Superior de Estudios Universitarios La Salle)
El aprendizaje autodirigido implica la adopción de un rol activo por parte de los estudiantes, que autorregulan su adquisición de conocimientos en procesos que abarcan la cognición, la metacognición y la motivación. [...]
L'aprenentatge autodirigit implica l'adopció d'un rol actiu per part dels estudiants, que autoregulen l'adquisició de coneixements en processos que abasten la cognició, la metacognició i la motivació. [...]
Self-directed learning requires students to adopt an active role in self-regulating their learning process in processes that include cognition, metacognition and motivation. This study analyses these three dimensions of self-directed learning in a collaborative work process mediated by technologies in the field of higher education. [...]

2022 - 10.5565/rev/educar.1525
Educar, Vol. 58 Núm. 2 (2022) , p. 389-403 (Monográfico)  
8.
14 p, 133.2 KB Ecologías de aprendizaje de docentes de Ingeniería y Arquitectura : análisis de las huellas biográficas / Souto-Seijo, Alba (Universidade de Santiago de Compostela) ; Estévez, Iris (Universidade de Santiago de Compostela) ; González-Sanmamed, Mercedes (Universidade da Coruña)
La investigación en torno a los procesos de socialización nos permite comprender cómo a través de la biografía se va configurando el desarrollo personal y profesional de los docentes, así como sus concepciones y sus pautas de actuación. [...]
La investigació al voltant dels processos de socialització ens permet comprendre com mitjançant la biografia es va configurant el desenvolupament personal i professional dels docents, com també les seves concepcions i pautes d'actuació. [...]
Research into processes of socialisation helps us understand how the personal and professional development of teachers, as well as their views and modes of action, are shaped by their biographies. This study analyses the life experiences of excellent teachers of Engineering and Architecture, with the aim of identifying influences prior to their professional entry into the university environment that have contributed significantly to the development of their ecologies. [...]

2022 - 10.5565/rev/educar.1515
Educar, Vol. 58 Núm. 2 (2022) , p. 291-304 (Monográfico)  
9.
15 p, 691.2 KB Novel Somatic Genetic Variants as Predictors of Resistance to EGFR-Targeted Therapies in Metastatic Colorectal Cancer Patients / Riera, Pau (Centro de Investigación Biomédica en Red de Enfermedades Raras) ; Rodríguez-Santiago, Benjamín (Centro de Investigación Biomédica en Red de Enfermedades Raras) ; Lasa, Adriana (Centro de Investigación Biomédica en Red de Enfermedades Raras) ; Gonzalez-Quereda, L. (Centro de Investigación Biomédica en Red de Enfermedades Raras) ; Martín, Berta (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Salazar, Juliana (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Sebio, Ana (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Virgili, Anna C. (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Minguillón Pedreño, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Genètica i de Microbiologia) ; Camps-Fajol, Cristina (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Surrallés i Calonge, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Genètica i de Microbiologia) ; Páez, David (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau)
Background: About 40% of RAS/BRAF wild-type metastatic colorectal cancer (mCRC) patients undergoing anti-EGFR-based therapy have poor outcomes. Treatment failure is not only associated with poorer prognosis but higher healthcare costs. [...]
2020 - 10.3390/cancers12082245
Cancers, Vol. 12, Num. 8 (August 2020) , art. 2245  
10.
18 p, 414.6 KB Construyendo conceptos sobre electricidad en infantil mediante actividades de indagación / Calo Mosquera, Nuria (Universidade de Santiago de Compostela) ; Garcia-Rodeja-Gayoso, Isabel (Universidade de Santiago de Compostela) ; Sesto Varela, Vanessa (Universidade de Santiago de Compostela)
Se presenta un estudio que tiene por objetivo describir la implementación de una propuesta donde niños de educación infantil construyen conceptos y generalizaciones a través de la experiencia empírica y el diálogo con otros al implicarse en actividades de indagación con circuitos eléctricos. [...]
We present a study that aims to describe the implementation of a proposal where preschool children construct concepts and generalizations through empirical experience and dialogue with others by engaging in inquiry activities on electrical circuits. [...]

2021 - 10.5565/rev/ensciencias.3238
Enseñanza de las ciencias, Vol. 39 Núm. 2 (2021) , p. 223-240 (Innovaciones Didácticas)  

Articles : 37 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.