Documents de recerca

Documents de recerca 3,385 registres trobats  anterior11 - 20següentfinal  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.01 segons. 
11.
Genetic characterization of the Mexican Bovine Lidia Breed. / García Eusebi, Paulina, autor. ; Cañón Ferreras, Javier, supervisor acadèmic. ; Cortés Gardyn, Oscar, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Animal i dels Aliments.
El de la raza de Lidia ha sido seleccionado durante siglos por caracteres relacionados al comportamiento, una peculiaridad que la distingue del resto de las razas vacunas, principalmente seleccionadas por características de interés productivo, como carne y leche. [...]
The cattle of the Lidia breed have been selected during centuries for behavioral related traits, a peculiarity that distinguishes it from the rest of the bovine breeds, selected mostly for characteristics of productive interest, such as meat and milk. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.  
12.
187 p, 7.5 MB Tailoring the structural and electronic properties of graphene nanostructures by bottom-up methods / Gastaldo, Michele, autor. ; Mugarza, Aitor, supervisor acadèmic. ; Ceballos Majo, Gustavo, supervisor acadèmic. ; Pascual i Gainza, Jordi, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Física. ; Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia.
Los métodos de crecimiento ascendente como la nanoestructuración o la interconexión con otros materiales son una forma efectiva de diseñar y modificar las propiedades estructurales, electrónicas y magnéticas del grafeno. [...]
Bottom-up methods such as nanostructuring and interfacing with other materials can be an effective way of tailoring the structural, electronic and magnetic properties of graphene. At the nanoscale, these can dramatically depend on atomic scale variations in size and boundary structure. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.  
13.
Molecular alterations in eutopic endometrium of women with endometriosis and implications in its diagnostic / Vallvé Juanico, Júlia, autor. ; Santamaria Costa, Xavier, supervisor acadèmic. ; Gil Moreno, Antonio, 1965- supervisor acadèmic. ; Navarro i Ferreté, Joaquima, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Cel·lular, de Fisiologia i d'Immunologia.
La endometriosi és una malaltia benigna que afecta a un 10-15% de les dones en edat reproductiva I els seus símptomes principals són dolor i infertilitat. El seu diagnòstic pot ser retardat fins a 6,7 anys de mitjana, i el diagnòstic principal és per laparoscòpia. [...]
Endometriosis is a benign disease that affects 10-15% of reproductive age women and the main symptoms are pain and infertility. Its diagnostic can be delayed for 6. 7 years in average, and the final diagnostic is by laparoscopy. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.  
14.
42 p, 937.6 KB Group Work in the English Classroom : Cooperative and Collaborative Learning / Ruiz Rubio, Angel ; Moore, Emilee (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
The aim of this paper is to examine how students manage their roles when they work in groups on a task designed for cooperative (roles assigned) or collaborative (no roles assigned) learning. Apart from these two manners of learning, group work, per se, is also studied in order to observe what it has to offer. [...]
L'objectiu d'aquest estudi és observar com els estudiants gestionen els seus rols quan treballen en grups de manera cooperativa (rols assignats) o col·laborativa (sense rols assignats). A més d'aquestes dues maneres d'aprendre, també s'estudia el treball en grup per observar què pot aportar. [...]

2019  
15.
36 p, 644.3 KB The discussion of meaning and form in a dictogloss task / Ortiz Fernández, Fernando ; Aliagas Marin, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
The aim of this paper is to investigate the relation between meaning and form in the reconstruction stage of a dictogloss task in a CRLL context. In this type of learning contexts, where subject knowledge and language are integrated, it is essential to find a balance between meaning and form in the activities carried out in class. [...]
L'objectiu d'aquest treball és explorar la relació entre significat i forma durant la fase de reconstrucció d'un dictogloss en un context d'aprenentatge de llengües ric en contingut. En aquest tipus de context d'aprenentatge on el contingut de la matèria i la llengua estan integrats és essencial trobar l'equilibri entre significat i forma en les activitats dutes a terme a classe. [...]

2019  
16.
69 p, 2.8 MB The role of interaction in the development of the students' writing skills. A study using model texts as feedback / Montgé Ginés, Laia ; Escobar Urmeneta, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Using model texts as a corrective feedback technique is believed to provide students with meaningful feedback, which could lead to the improvement of their writing skills. The aim of this study is to determine whether interaction among peers and with the teacher generated by the use of model texts as feedback has a positive effect on the development of the students' writing skills. [...]
L'ús de textos model com a tècnica de feedback correctiu pot proporcionar als estudiants un feedback rellevant, que podria conduir a la millora de la seva expressió escrita. L'objectiu d'aquest estudi és determinar si la interacció amb els companys i amb el professor durant l'ús de textos models com a feedback té un efecte positiu en el desenvolupament de l'expressió escrita dels alumnes. [...]

2019  
17.
50 p, 1.5 MB How can collaboration impact writings in the L2 in a high-complexity school? / Aragón Bracero, Gerard ; Dooly, Melinda (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
This study seeks to investigate the impact of collaboration on written productions in the L2 in a high-complexity school situated in the Maresme area (Barcelona). In order to carry out the research, qualitative data has been used to draw a comparison between sixteen individual writings and four collaborative texts performed by 2nd ESO students, with a low command of English, during a 2-hour class session. [...]
Aquest estudi té per objectiu investigar l'impacte de la col·laboració en produccions escrites en la L2 en un centre de màxima complexitat situat a la comarca del Maresme (Barcelona). Per dur a terme la recerca, s'han emprat dades de caràcter qualitatiu per tal de traçar una comparativa entre setze textos individuals i quatre de col·laboratius produïts per alumnes de 2n de la ESO, amb baix domini de l'anglès, durant una sessió de dues hores de classe. [...]

2019  
18.
37 p, 783.3 KB Corrective models as feedback : the effect of enhanced typography / Aceña Milán, Laura ; Escobar Urmenetea, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Completing successfully writing tasks in the English as a Foreign Language classroom is, currently, a very tough task. Using Models as Corrective Feedback has found a path for students to edit their own work to create higher-quality texts and improve their over-all language awareness. [...]
Completar con éxito tareas de escritura en la clase de Inglés como lengua extranjera es, actualmente, una ardua tarea. El uso de Textos Modelo como Feedback Correctivo ha encontrado un camino para que los estudiantes puedan editar su propio trabajo para crear textos de mayor calidad y mejorar su conciencia lingüística general. [...]

2019  
19.
4 p, 2.3 MB Brain drain and the Second Wave of Depopulation / González-Leonardo, Miguel (Centre d'Estudis Demogràfics) ; López Gay, Antonio (Centre d'Estudis Demogràfics) ; Recaño Valverde, Joaquín (Centre d'Estudis Demogràfics) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Demogràfics
The territorial imbalances among the autonomous Spanish communities result in emigration of university-educated people in some regions and concentrations of qualified human capital in others. The hinterland of the peninsula and the Cantabrian coast, where the intensity of outflows became more serious with the turn of the century, are affected by the dynamics of educational decapitalisation and emigration of young people of their cities. [...]
Los desequilibrios territoriales entre comunidades autónomas españolas se traducen en la emigración de titulados universitarios de algunas regiones y en la concentración del capital humano cualificado en otras. [...]
Els desequilibris territorials entre comunitats autònomes espanyoles es tradueixen en l'emigració de titulats universitaris d'algunes regions i en la concentració del capital humà qualificat en altres. [...]

Bellaterra : Centre d'Estudis Demogràfics, 2019 (Perspectives demogràfiques ; 016)
3 documents
20.
39 p, 3.3 MB Immunohistochemical comparative study between two strains of the Chikungunya virus in a mouse model / Pérez Fernández, Nuria
2018  

Documents de recerca : 3,385 registres trobats   anterior11 - 20següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.