Resultats globals: 219 registres trobats en 0.01 segons.
Articles, 87 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 1 registres trobats
Llibres i col·leccions, 3 registres trobats
Documents de recerca, 37 registres trobats
Materials didàctics, 10 registres trobats
Materials acadèmics, 74 registres trobats
Fons personals i institucionals, 7 registres trobats
Articles 87 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
18 p, 15.6 MB Macrophage and neutrophil heterogeneity at single-cell spatial resolution in human inflammatory bowel disease / Garrido-Trigo, Alba (Institut d'Investigacions Biomèdiques August Pi i Sunyer) ; Corraliza, Ana Maria (Institut d'Investigacions Biomèdiques August Pi i Sunyer) ; Veny, Marisol (Institut d'Investigacions Biomèdiques August Pi i Sunyer) ; Dotti, Isabella (Institut d'Investigacions Biomèdiques August Pi i Sunyer) ; Melón-Ardanaz, Elisa (Institut d'Investigacions Biomèdiques August Pi i Sunyer) ; Rill, Aina (Institut Germans Trias i Pujol. Institut de Recerca contra la Leucèmia Josep Carreras) ; Crowell, Helena L. (Department of Molecular Life Sciences. University of Zurich. Switzerland. SIB Swiss Institute of Bioinformatics) ; Corbí, Ángel (Centro de Investigaciones Biológicas. Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC)) ; Gudiño, Victoria (Institut d'Investigacions Biomèdiques August Pi i Sunyer) ; Esteller, Miriam (Institut d'Investigacions Biomèdiques August Pi i Sunyer) ; Álvarez-Teubel, Iris (Institut d'Investigacions Biomèdiques August Pi i Sunyer) ; Aguilar, Daniel (Institut d'Investigacions Biomèdiques August Pi i Sunyer) ; Masamunt, M.Carmen (Institut d'Investigacions Biomèdiques August Pi i Sunyer) ; Killingbeck, E. (NanoString Technologies) ; Kim, Youngmi (NanoString Technologies) ; Leon, Michael (NanoString Technologies) ; Visvanathan, Sudha (Translational Medicine and Clinical Pharmacology. Boehringer-Ingelheim Pharmaceuticals Inc) ; Marchese, Domenica (Centre de Regulació Genòmica) ; Caratù, Ginevra (Centre de Regulació Genòmica) ; Martin-Cardona, Albert (Hospital Universitari Mútua Terrassa) ; Esteve, Maria (Department of Gastroenterology. Hospital Universitari Mútua Terrassa. Universitat de Barcelona) ; Panés, Julian (Centro de Investigación Biomédica en Red de Enfermedades Hepáticas y Digestivas) ; Ricart, Elena (Centro de Investigación Biomédica en Red de Enfermedades Hepáticas y Digestivas) ; Mereu, Elisabetta (Institut Germans Trias i Pujol. Institut de Recerca contra la Leucèmia Josep Carreras) ; Heyn, Holger (Universitat Pompeu Fabra) ; Salas, Azucena (Centro de Investigación Biomédica en Red de Enfermedades Hepáticas y Digestivas)
Ulcerative colitis and Crohn's disease are chronic inflammatory intestinal diseases with perplexing heterogeneity in disease manifestation and response to treatment. While the molecular basis for this heterogeneity remains uncharacterized, single-cell technologies allow us to explore the transcriptional states within tissues at an unprecedented resolution which could further understanding of these complex diseases. [...]
2023 - 10.1038/s41467-023-40156-6
Nature communications, Vol. 14 Núm. 1 (december 2023) , p. 4506  
2.
11 p, 3.9 MB Analysis of the different subpeptidomes presented by the HLA class I molecules of the B7 supertype / Tirado-Herranz, Adrián (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Cel·lular, de Fisiologia i d'Immunologia) ; Guasp, Pablo (Memorial Sloan Kettering Cancer Center (Estats Units d'Amèrica)) ; Pastor-Moreno, Alba (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Cel·lular, de Fisiologia i d'Immunologia) ; Area Navarro, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Cel·lular, de Fisiologia i d'Immunologia) ; Álvarez Pérez, Iñaki (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Cel·lular, de Fisiologia i d'Immunologia)
MHC-I molecules of the HLA-B7 supertype preferentially bind peptides with proline at position 2. HLA-B*51:01 and B*51:08 present two predominant subpeptidomes, one with Pro2 and hydrophobic residues at P1, and another with Ala2 and Asp enriched at position 1. [...]
2023 - 10.1016/j.cellimm.2023.104707
Cellular Immunology, Vol. 387 (2023)  
3.
27 p, 1.4 MB A molecular approach to the synthesis of platinum-decorated mesoporous graphitic carbon nitride as selective CO2reduction photocatalyst / Tasbihi, Minoo (Technische Universität Berlin. Department of Chemistry) ; Fresno, Fernando (IMDEA Energy) ; Álvarez Prada, Luis Ignacio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ; Acharjya, Amitava (Technische Universität Berlin. Institute of Chemistry) ; Thomas, Arne (Technische Universität Berlin. Institute of Chemistry) ; Escriche Martínez, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ; Romero Fernández, Nuria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ; Sala Román, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ; de la Peña O'Shea, Victor (IMDEA Energy) ; García-Antón, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química)
Platinum nanoparticles (Pt-NPs) have been directly synthesized through the organometallic approach onto the surface of mesoporous graphitic carbon nitride (mpg-CN) semiconductor with two different metal loadings. [...]
2021 - 10.1016/j.jcou.2021.101574
Journal of CO2 Utilization, Vol. 50 (AugUST 2021) , art. 101574  
4.
20 p, 860.3 KB Ruthenium nanoparticles supported on carbon-based nanoallotropes as co-catalyst to enhance the photocatalytic hydrogen evolution activity of carbon nitride / Álvarez Prada, Luis Ignacio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ; Peral, Daniel (Technische Universität Berlin. Department of Chemistry) ; Song, Mary (Technische Universität Berlin. Department of Chemistry) ; Muñoz Martín, José María (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ; Romero Fernández, Nuria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ; Escriche Martínez, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ; Acharjya, Amitava (Technische Universität Berlin. Institute of Chemistry) ; Thomas, Arne (Technische Universität Berlin. Institute of Chemistry) ; Schomäcker, Reinhard (Technische Universität Berlin. Department of Chemistry) ; Schwarze, Michael (Technische Universität Berlin. Department of Chemistry) ; Sala Román, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ; Tasbihi, Minoo (Technische Universität Berlin. Department of Chemistry) ; García-Antón, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química)
Development of competent and cost-effective materials for hydrogen evolution reaction (HER) has been attracting great attention since hydrogen is hailed as a promising environmentally friendly energy source to reduce the greenhouse emissions. [...]
2021 - 10.1016/j.renene.2020.12.070
Renewable Energy, Vol. 168 (May 2021) , p. 668-675  
5.
11 p, 897.0 KB Insights into the light-driven hydrogen evolution reaction of mesoporous graphitic carbon nitride decorated with Pt or Ru nanoparticles / Álvarez Prada, Luis Ignacio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ; Nguyen, Anh Dung (Technische Universität Berlin. Department of Chemistry) ; Romero Fernández, Nuria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ; Hou, Heting (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ; Benazzi, Elisabetta (Università degli Studi di Ferrara. Dipartimento di Scienze Chimiche, Farmaceutiche ed Agrarie) ; Escriche Martínez, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ; Acharjya, Amitava (Technische Universität Berlin. Institut of Chemistry) ; Thomas, Arne (Technische Universität Berlin. Institut of Chemistry) ; Schwarze, Michael (Technische Universität Berlin. Department of Chemistry) ; Schomäcker, Reinhard (Technische Universität Berlin. Department of Chemistry) ; Sala Román, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ; Natali, Mirco (Università degli Studi di Ferrara. Dipartimento di Scienze Chimiche, Farmaceutiche ed Agrarie) ; García-Antón, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ; Tasbihi, Minoo (Technische Universität Berlin. Department of Chemistry)
Ru or Pt nanoparticles have been prepared following the organometallic approach and deposited onto the surface of mesoporous graphitic carbon nitride (mpg-CN). Three different Ru-based samples have also been compared to investigate the effect of 4-phenylpyridine as a stabilizing agent. [...]
2022 - 10.1039/d1dt03006j
Dalton transactions, Vol. 51, issue 2 (January 2022) , p. 731-740  
6.
17 p, 354.3 KB Synthesis of 0D to 3D hybrid-carbon nanomaterials carrying platinum(0) nanoparticles : towards the electrocatalytic determination of methylparabens at ultra-trace levels / Muñoz, Jose (Institut de Ciència de Materials de Barcelona) ; Álvarez Prada, Luis Ignacio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ; Lopez-Lopez, Eric (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ; Escriche Martínez, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ; Romero Fernández, Nuria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ; Sala Román, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ; Mas-Torrent, Marta (Institut de Ciència de Materials de Barcelona) ; García-Antón, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química)
A generic synthetic methodology has been applied for functionalizing four conducting carbon nanoallotropes, such as 0D carbon nanohorns (CNHs), 1D carbon nanotubes (CNTs), 2D reduced graphene oxide (rGO) and 3D graphite (GP) with platinum(0) nanoparticles (Pt-NP), and exploited towards the electrocatalytic determination of methylparaben (MeP), which has been classified as a potential endocrine-disrupting chemical. [...]
2020 - 10.1016/j.snb.2019.127467
Sensors and Actuators, B: Chemical, Vol. 305 (February 2020) , art. 127467  
7.
29 p, 776.7 KB Linking curriculum content to students' cultural heritage in order to promote inclusion : an analysis of a learning-through-the arts project / Álvarez Valdivia, Ibis Marlene (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Morón, Mar (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Román Humanes, Patricia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
The aim of this paper is to highlight the benefits brought about by a learning-through-the-arts project aimed at creating links between the cultural heritage of students from diverse backgrounds and the fundamental aims of school instruction. [...]
2023
International Journal of Inclusive Education, Vol. 27 Núm. 13 (2023) , p. 1487-1502  
8.
23 p, 568.7 KB How do primary education trainee teachers perceive educational psychology? / Álvarez Valdivia, Ibis Marlene (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Weise, Crista (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Vall, Berta (Universitat Autònoma de Barcelona) ; González Parera, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Morodo Horrillo, Andres (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Educational Psychology makes a significant contribution to the development of skills to research the effectivity of teacher practices in class. However, there is little agreement on what educational psychology concepts are most relevant for teacher training. [...]
2018 - 10.1080/13540602.2017.1379388
Teachers and Teaching: Theory and Practice, Vol. 24 Núm. 1 (2018) , p. 81-94  
9.
19 p, 941.0 KB Improving preservice teachers' scientific argumentative writing through epistemic practices : a learning progression approach / Álvarez Valdivia, Ibis Marlene (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Lafuente Martínez, Marc (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Improving preservice teachers' argumentative competence is a social and educational imperative. This study focuses on the contribution of a sequence of learning tasks, designed as epistemic practices and following a learning progression approach, to enhancing student teachers' scientific argumentative writing. [...]
2019 - 10.1080/02607476.2018.1548172
Journal of Education for Teaching, Vol. 45 Núm. 2 (2019) , p. 169-185  
10.
30 p, 478.9 KB Teachers' intercultural competence : a requirement or an option in a culturally diverse classroom? / Álvarez Valdivia, Ibis Marlene (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; González Montoto, Iosbel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
This paper reports an exploratory study of the development of intercultural competence (IC) in elementary school teachers in Catalonia, Spain, utilising mixed-method quantitative and qualitative assessments. [...]
2018 - 10.1080/13603116.2017.1377298
International Journal of Inclusive Education, Vol. 22 Núm. 5 (2018) , p. 510-526  

Articles : 87 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 1 registres trobats  
1.
4 p, 42.1 KB Incorporación de situaciones de aprendizaje auténtico en la clase magistral : incidencias metodológicas e impacto en la motivación para aprender. Valoración de la experiencia docente en la asignatura "Psicología evolutiva y de la educación" / Álvarez Valdivia, Ibis Marlene (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
El objetivo de esta comunicación es comentar los fundamentos y el impacto de cambios introducidos en el diseño de las actividades docentes de la asignatura "Psicología Evolutiva y de la Educación" para estudiantes de la licenciatura en Pedagogía (UAB), a propósito de dificultades encontradas para conseguir la motivación de los estudiantes en la clase magistral. [...]
2006
Jornada de Campus d'Innovació Docent, 3a : 2006  

Llibres i col·leccions 3 registres trobats  
1.
20 p, 554.9 KB Virtual Reality for Teacher Training : An Experiential Approach to Classroom Conflict Management / Cárdenas, Miriela M. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Álvarez Valdivia, Ibis Marlene (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Manero, Borja (Universidad Complutense de Madrid) ; Romero-Hernández, Alejandro (Universidad Complutense de Madrid)
This chapter discusses the use of virtual reality (VR) in the training of preservice secondary education teachers in Spain as an integral part of their learning process. The authors propose some premises from which to design a training program to improve preservice teachers' communicative competence and their ability to manage conflict impacting the classroom climate. [...]
Hershey, PA: IGI Global, 2022 - 10.4018/978-1-6684-3398-0.ch002
Methodologies and Use Cases on Extended Reality for Training and Education, 2022, p. 21-47  
2.
101 p, 1.2 MB Psicología para maestros. Desarrollo y aprendizaje durante la edad escolar / Álvarez Valdivia, Ibis Marlene (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Es nuestra intención que al leer este libro se comprenda cómo se entrelazan la psicología y la educación, y también los desafíos inherentes al ejercicio del magisterio para promover el desarrollo integral de los niños y las niñas durante la edad escolar. [...]
2020  
3.
374 p, 2.1 MB El Islam político en el Mediterráneo : radiografía de una evolución / Izquierdo Brichs, Ferran, ed. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Álvarez-Ossorio, Ignacio (Universitat d'Alacant) ; Barreñada Bajo, Isaías (Universidad Complutense de Madrid) ; Bustos, Rafael (Universidad Complutense de Madrid) ; Durán Cenit, Marién (Universidad de Granada) ; Etherington, John (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Feliu, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Goenaga Sánchez, Amaia (Universidad Autónoma de Madrid) ; Lampridi-Kemou, Athina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Macías Amoretti, Juan Antonio (Universidad de Granada) ; Martínez Fuentes, Guadalupe (Universidad de Granada) ; Navarro Muñoz, Fernando (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ojeda García, Raquel (Universidad de Jaén) ; Ramírez, Naomí (Universidad Autónoma de Madrid) ; Travín, Javier (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Veiga Rodríguez, Francisco (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Centre d'Informació i Documentació Internacionals a Barcelona
Barcelona : CIDOB, 2013 (Interrogar la actualidad ; 34)  

Documents de recerca 37 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
17.8 MB Propuesta de prácticum para fomentar la competencia intercultural en la formación inicial docente / Podestá González, Sonia Pía ; Álvarez Valdivia, Ibis Marlene, dir.
Actualment, en una societat cada cop més globalitzada, docents i investigadors destaquen la importància de comptar amb docents preparats per treballar amb la diversitat i desenvolupar la seva Competència Intercultural (CI). [...]
Actualmente, en una sociedad cada vez más globalizada, docentes e investigadores relevan la importancia de contar con docentes preparados para trabajar con la diversidad y desarrollar su Competencia Intercultural (CI). [...]
In this increasingly globalised society, teachers and researchers are stressing the importance of counting on teachers who are equipped to deal with classroom diversity and able to develop their Intercultural Competence (IC). [...]
Universitat Autònoma de Barcelona. Programa de Doctorat en Psicologia de l'Educació.

2023  
2.
188 p, 6.1 MB Análisis proteómico y bioquímico del regulador autoinmune : nuevas funcionalidades y vías de degradación de aire / Tirado Herranz, Adrián ; Alvarez Perez, Ignacio Gerardo, dir.
El timus és l'òrgan on es genera el repertori de limfòcits T que circularan per perifèria. Per tal que aquest repertori sigui immunocompetent, és a dir, prou divers per al reconeixement de tots els patògens existents i sigui mínimament autoreactiu, es requereix una selecció exhaustiva al timus. [...]
El timo es el órgano donde se genera el repertorio de linfocitos T que circulará por la periferia. Para que este repertorio sea inmunocompetente y mínimamente autorreactivo se requiere una selección exhaustiva en el timo. [...]
The thymus is the organ where the repertoire of circulating T lymphocytes is generated. An exhaustive selection whitin the thymus is required in order to generate an immunocompetent T cell repertoire: broadly diverse for recognizing pathogens but minimally autoreactive. [...]

2023  
3.
29 p, 569.9 KB "Un Tsunami que et sobrepassa". Emocions de docents inclusius d'educació primària davant incidents crítics / Grajera Ortega, Maria ; Álvarez Valdivia, Ibis Marlene, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest treball té l'objectiu de descriure les emocions que experimenten docents d'Educació Primària durant els incidents crítics sorgits arran de treballar amb infants amb necessitats educatives específiques a les seves aules. [...]
Este trabajo tiene como objetivo describir las emociones que experimentan docentes de Educación Primaria durante los incidentes críticos surgidos a raíz de trabajar con niños con necesidades educativas específicas en sus aulas. [...]
The aim of this study is to describe the emotions experienced by primary school teachers during critical incidents arising from working with children with special educational needs in their classrooms. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
Grau en Educació Primària [1140]  
4.
61 p, 1.4 MB Cumplimiento normativo e integridad en entidades del sector público institucional de Catalunya : Informe final / Oficina Antifrau de Catalunya ; Carrera Hortas, Andrés (Universidade de Santiago de Compostela) ; Valeije Álvarez, Inma (Universidade de Santiago de Compostela) ; Vázquez-Portomeñe Seijas, Fernando (Universidade de Santiago de Compostela) ; Consorte, Francesca (Universidad de Bolonia) ; Foffani, Luigi (Università degli studi di Modena e Reggio Emilia) ; Messori, Lavinia (Università degli studi di Modena e Reggio Emilia) ; Baucells i Lladós, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Cardona Barber, Antonio (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Carrillo Ruiz, María Rosa (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Cugat Mauri, Miriam (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Pifarré de Moner, María José (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Valderrama Jiménez, José Manuel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Guía García, Alfonso de la (Universidad de Castilla-La Mancha) ; García-Moreno García de la Galana, Beatriz (Universidad de Castilla-La Mancha) ; Nieto-Martín, Adán (Universidad de Castilla-La Mancha) ; Vioque Galiana, Luis Miguel (Universidad de Castilla-La Mancha) ; Escoda Ruanes, Elisenda (Oficina Antifrau de Catalunya) ; Gimeno Jubero, Miguel Ángel (Oficina Antifrau de Catalunya) ; Lacasa Marcellán, Elena (Oficina Antifrau de Catalunya) ; Roca Safont, Òscar (Oficina Antifrau de Catalunya) ; Tres Viladomat, Jordi (Oficina Antifrau de Catalunya) ; Valero Santiago, Núria (Oficina Antifrau de Catalunya)
2023  
5.
481 p, 10.3 MB El legado pedagógico de Juan Macho Moreno y la evolución histórico-legislativa y socio-educativa de la educación española a finales del siglo XIX y principios del XX / Salinas Serrano, Rafael ; Álvarez Cánovas, Isabel, 1971-, dir.
La present tesi doctoral disposa com objecte d'estudi central el llegat pedagògic de Macho Moreno. Entre els seus referents pedagògics i socials es troben cinc influències: Informe Quintana (1814); formació de l'Escola Normal Central (1839); l'ILE (1876); el Museu Pedagògic (1882); i el regeneracionisme, on tot això li serveix per construir la seva docència en pro de la lluita per aconseguir una educació obligatòria, universal i gratuïta. [...]
La presente tesis doctoral tiene como objeto de estudio central el legado pedagógico de Macho Moreno. Entre sus referentes pedagógicos y sociales se encuentran a cinco influencias: Informe Quintana (1814), formación en la Escuela Normal Central (1839), la ILE (1876), el Museo Pedagógico (1882) y el Regeneracionismo, donde todo ello le sirve para construir su docencia en pro de la lucha por conseguir una educación obligatoria, universal y gratuita. [...]
The present doctoral thesis has as its main object of study the pedagogical legacy of Macho Moreno. Among his pedagogical and social references are five influences: Informe Quintana (1814), training at the Central Normal School (1839), the ILE (1876), the Pedagogical Museum (1882) and Regenerationism, all of this serving to devote his teaching career to the struggle to achieve compulsory, universal and free education. [...]

2021  
6.
254 p, 10.4 MB Ruthenium and Platinum Nanoparticles For Artificial Photosynthesis / Álvarez Prada, Luis Ignacio ; Escriche Martínez, Lluís, dir. ; Romero Fernandez, Nuria, dir.
La creixent demanda energètica, necessària per a cobrir les necessitats d'una població cada vegada més nombrosa, ha accelerat el canvi climàtic en les últimes dècades, a causa de l'ús predominant de combustibles fòssils, que a més de contaminants són finits i estan mal distribuïts globalment. [...]
La creciente demanda energética, necesaria para cubrir las necesidades de una población cada vez más numerosa, ha acelerado el cambio climático en las últimas décadas, debido al empleo predominantemente de combustibles fósiles, que además de contaminantes son finitos y están mal distribuidos globalmente. [...]
The increasing energy demand, necessary to meet the needs of the growing world population, has accelerated climate change in recent decades, due to the predominantly use of fossil fuels, which in addition to being pollutants are non-renewable and ill-distributed. [...]

2021  
7.
322 p, 7.7 MB Experiències de qualitat estètica : una aproximació multimodal a la lectoescriptura / Pons i Bartrolí, Bàrbara ; Álvarez Cánovas, Isabel, 1971-, dir.
L'aprenentatge multimodal de la lectoescriptura és un tema cabdal per a la societat actual. L'aportació, que, entre d'altres, ofereixen les il·lustracions o els dibuixos dels mateixos infants, són una font de riquesa per poder estudiar i arribar a entendre les dificultats que puguin arribar a tenir en aquest procés complex d'aprenentatge. [...]
El aprendizaje multimodal de la lectoescritura es un tema rellevant para la sociedad actual. La aportación, que, entre otros, ofrecen las ilustraciones o los dibujos de los mismos niños/as, son una fuente de riqueza para poder estudiar y llegar a entender las dificultades que pueden llegar a tener en este complejo proceso de aprendizaje. [...]
Multimodal literacy learning is a key issue for today's society. The contribution, which, among others, is offered by the illustrations or drawings of the children themselves, is a source of wealth to be able to study and come to understand the difficulties they may have in this complex learning process. [...]

2021  
8.
336 p, 3.3 MB Los valores profesionales en el grado de enfermaría / Bleda García, Silvia ; Álvarez Cánovas, Isabel, 1971-, dir.
INTRODUCCIÓ: Els valors professionals es defineixen com a valors humans contextualitzats orientats a la professió, constitueixen la identitat professional i s'adquireixen principalment mitjançant la formació acadèmica i la pràctica clínica. [...]
INTRODUCCIÓN: Los valores profesionales se definen como valores humanos contextualizados orientados a la profesión, constituyendo la identidad profesional y se adquieren principalmente mediante la formación académica y la práctica clínica. [...]
BACKGROUND: Professional values are defined as contextualized human values oriented to the profession, constituting the professional identity and are acquired mainly through academic training and clinical practice. [...]

2021  
9.
221 p, 2.1 MB Mindfulness in an Elementary School for Improving the Executive Functions / Hyatt Ritter, Anne ; Álvarez Cánovas, Isabel, 1971-, dir.
Objectius: L'entrenament de la consciència plena és un mètode didàctic pràctic i acceptat, dirigit a millorar les funcions executives dels alumnes d'educació primària. Amb tot, els estudis de consciència plena realitzats fins ara sobre els alumnes d'ensenyament primari han estat dirigits majoritàriament per instructors externs, aliens a l'aula i a la seva rutina escolar. [...]
Objetivos: El entrenamiento de la conciencia plena es un enfoque didáctico práctico y aceptado, dirigido a mejorar las funciones ejecutivas de los alumnos de Educación Primaria. Sin embargo, los estudios realizados hasta ahora sobre alumnos de enseñanza primaria han estado dirigidos mayoritariamente por instructores externos, ajenos al aula y a su rutina escolar. [...]
Objectives: Mindfulness training is an accepted and practical didactic approach to improve the executive functions of elementary school students. However, previous mindfulness studies that were conducted on elementary school students have been primarily led by external instructors, outside of the natural classroom and school-day routine. [...]

2020  
10.
560 p, 10.3 MB Educación Hacker y Empoderamiento de las comunidades hacker hasta la escuela / Garcia Aguado, Alexandre ; Álvarez Cánovas, Isabel, 1971-, dir.
Tenint com a punt de partida l'emergència que l'educació contribueixi perquè les persones i comunitats, a través de les seves pròpies experiències i construccions, puguin alliberar-se de les relacions desiguals de poder que d'alguna manera les afecten, aquesta investigació gira els ulls a l'ecosistema educatiu de les comunitats hacker, on ocorre el que anomenem l'Educació hacker. [...]
Teniendo como punto de partida la emergencia de que la Educación contribuya para que las personas y comunidades, a través de sus propias experiencias y construcciones, puedan liberarse de las relaciones desiguales de poder que de alguna manera los afectan, esta investigación vuelve su mirada al ecosistema educativo de las comunidades hacker, donde ocurre lo que llamamos la Educación hacker. [...]
Considering the emergency that Education contributes to people and communities, through their own experiences and constructions, can free themselves from the unequal power relations that somehow affect them, this research turns its gaze to the educational ecosystem of hacker communities, where what we call hacker education occurs. [...]

2020  

Documents de recerca : 37 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Materials didàctics 10 registres trobats  
1.
17 p, 1.3 MB 14 estratègies per individualitzar la nota en treballs grupals / Díaz Vicario, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Barrera-Corominas, Aleix (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Morodo, Andy, (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ion, Georgeta ; Muñoz Moreno, José Luis 1980- ; Rodríguez-Gómez, David ; Álvarez Valdivia, Ibis Marlene ; Arnau-Sabatés, Laura ; Castro Ceacero, Diego ; Duran-Bellonch, Mar ; Mercader, Cristina ; Salat Llorente, Esther ; Suárez, Cecilia Inés ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Oficina de Qualitat Docent
Document que presenta, de manera sintetitzada, 14 estratègies d'avaluació que possibiliten que cada membre del grup rebi una nota d'acord a la seva contribución i participación a la tasca grupal realitzada.
2022 (ARPA - Aula de Recursos per a l'Avaluació)  
2.
1 p, 253.2 KB Eines digitals per a l'avaluació / Mercader, Cristina ; Álvarez Valdivia, Ibis Marlene ; Arnau-Sabatés, Laura ; Morodo, Andy ; Suárez, Cecilia Inés ; Projecte e-inav
2022 (ARPA-Aula de Recursos per a l'Avaluació)  
3.
11 p, 355.6 KB Guia d'Orientacions per una Avaluació Ètica dels Aprenentatges ; 1a edició / Ion, Georgeta (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Muñoz Moreno, José Luis 1980- (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rodríguez-Gómez, David (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Álvarez Valdivia, Ibis Marlene, col. ; Arnau-Sabatés, Laura, col. ; Barrera-Corominas, Aleix, col. ; Castro Ceacero, Diego, col. ; Díaz Vicario, Anna, col. ; Duran-Bellonch, Mar, col. ; Mercader, Cristina, col. ; Morodo, Andy, col. ; Salat Llorente, Esther, col. ; Suárez, Cecilia Inés, col. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Oficina de Qualitat Docent
Guia destinada al conjunt del professorat, que recull un seguit de recomanacions d'integritat associades al disseny, el desenvolupament, la implementació i la interpretació de l'avaluació educativa. [...]
Bellaterra : Oficina de Qualitat Docent UAB, juny 2022 (ARPA - Aula de Recursos per a l'Avaluació)  
4.
13 p, 379.1 KB Artistes que investiguen sobre multiculturalitat i altres temes socials. Educar a través de les arts / Morón, Mar (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Álvarez Valdivia, Ibis Marlene (Universitat Autònoma de Barcelona)
La finalitat d'aquest document és aportar a les estudiants del Grau d'Educació Primària, a mestres en actiu i altres mestres que es dediquen a l'Educació de les Arts i a través de les Arts, un material per a poder trobar artistes per temàtiques i poder dissenyar, desenvolupar i avaluar, projectes interdisciplinaris i inclusius d'educació a través de les arts.
La finalidad de este documento es aportar a las estudiantes del Grado de Educación Primaria, a maestros en activo y otros maestros que se dedican a la Educación de las Artes ya través de las Artes, un material para poder encontrar artistas por temáticas y poder diseñar, desarrollar y evaluar, proyectos interdisciplinarios e inclusivos de educación a través de las artes.

2021
2 documents
5.
1 p, 106.4 KB Tips per a l'alfabetització en feedback / Ion, Georgeta, coord. ; Álvarez Valdivia, Ibis Marlene ; Armengol Asparó, Carme ; Arnau-Sabatés, Laura ; Barrera-Corominas, Aleix ; Buñuel Azor, Immaculada ; Castro Ceacero, Diego ; Díaz Vicario, Anna ; Duran-Bellonch, Mar ; Suárez, Cecilia Inés ; Mercader, Cristina ; Morodo, Andy ; Muñoz Moreno, José Luis 1980- ; Rodríguez-Gómez, David ; Salat Llorente, Esther
En aquesta infografia destaquem algunes idees per ajudar al professorat a fomentar l'alfabetització de l'alumnat en el feedback.
2020 (ARPA-Aula de Recursos per a l'Avaluació)  
6.
1 p, 75.9 KB Com donar el feedback per a que sigui fàcil d'utilitzar? / Ion, Georgeta, coord. ; Álvarez Valdivia, Ibis Marlene ; Armengol Asparó, Carme ; Arnau-Sabatés, Laura ; Barrera-Corominas, Aleix ; Buñuel Azor, Immaculada ; Castro Ceacero, Diego ; Díaz Vicario, Anna ; Duran-Bellonch, Mar ; Suárez, Cecilia Inés ; Mercader, Cristina ; Morodo, Andy ; Muñoz Moreno, José Luis 1980- ; Rodríguez-Gómez, David ; Salat Llorente, Esther
En aquesta infografia destaquem algunes idees per ajudar al professorat a donar un feedback que l'alumnat pugui emprar per millorar.
2020 (ARPA-Aula de Recursos per a l'Avaluació)  
7.
1 p, 51.5 KB Dissenyar processos de feedback efectius / Ion, Georgeta, coord. ; Álvarez Valdivia, Ibis Marlene ; Armengol Asparó, Carme ; Arnau-Sabatés, Laura ; Barrera-Corominas, Aleix ; Buñuel Azor, Immaculada ; Castro Ceacero, Diego ; Díaz Vicario, Anna ; Duran-Bellonch, Mar ; Suárez, Cecilia Inés ; Mercader, Cristina ; Morodo, Andy ; Muñoz Moreno, José Luis 1980- ; Rodríguez-Gómez, David ; Salat Llorente, Esther
En aquesta infografia destaquem algunes idees per ajudar al professorat a fomentar un ús efectiu del feedback entre iguals.
2020 (ARPA-Aula de Recursos per a l'Avaluació)  
8.
1 p, 60.3 KB Com alfabetitzar a l'alumnat en el feedback? / Ion, Georgeta, coord. ; Arnau-Sabatés, Laura ; Armengol Asparó, Carme ; Barrera-Corominas, Aleix ; Castro Ceacero, Diego ; Morodo, Andy ; Duran-Bellonch, Mar ; Díaz Vicario, Anna ; Muñoz Moreno, José Luis 1980- ; Buñuel Azor, Immaculada ; Rodríguez-Gómez, David ; Salat Llorente, Esther ; Suárez, Cecilia Inés ; Álvarez Valdivia, Ibis Marlene ; Mercader, Cristina
En aquesta infografia destaquem algunes idees per ajudar al professorat a fomentar l'alfabetització de l'alumnat en el feedback.
2020 (ARPA-Aula de Recursos per a l'Avaluació)  
9.
12 p, 333.9 KB Jugar y dibujar. Contribuciones al desarrollo en la edad escolar / Álvarez Valdivia, Ibis Marlene (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
En este material de estudio, dirigido a estudiantes del Grado en Educación Primaria que cursan la asignatura Aprendizaje y Desarrollo I, se describen las particularidades de dos actividades socializadoras de carácter universal que a lo largo de la historia de la humanidad han contribuido al aprendizaje y consecuentemente, al desarrollo psicológico: el juego y el dibujo.
Universitat Autònoma de Barcelona, 2020  
10.
7 p, 432.2 KB Rúbrica para evaluar la redacción científica argumentativa / Álvarez Valdivia, Ibis Marlene (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
La habilidad de argumentar es una competencia importante en los sistemas educativos. En educación superior el razonamiento el razonamiento argumentativo es una demanda cognitiva fundamental y promover esta competencia se considera un imperativo inaplazable para responder a los requerimientos de una formación profesional de calidad. [...]
2019 (ARPA-Aula de Recursos per a l'Avaluació)  

Materials acadèmics 74 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
8 p, 156.8 KB Teories i pràctiques contemporànies en educació [102011] / Rodríguez Bosch, Josep Lluis ; Alvarez Canovas, Isabel ; Lopez Garcia, Xavi ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Es pretén introduir l'alumnat en l'estudi de les principals teories educatives dins el món contemporani. Igualment, vol mostrar-se, també, l'evolució històrica d'aquestes teories i la seva posada en pràctica. [...]
It's to introduce students to the study of main educational theories in the contemporary world. At the same time, also he wants to show the historical evolution of these theories and their implementation. [...]
Se pretende introducir el alumnado en el estudio de las principales teorías educativas en referencia al mundo contemporáneo. Igualmente, quiere mostrarse, también, la evolución histórica de estas teorías y su puesta en práctica. [...]

2023-24
Grau en Educació Primària [1140]
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1363]
Grau en Educació Infantil [847]
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
2.
6 p, 109.0 KB Laboratori integrat III [100978] / Campoy Sánchez, Susana ; Alvarez Perez, Ignacio Gerardo ; Area Navarro, Maria ; Roque Cordova, Alicia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències
Aquesta assignatura introdueix als/a les estudiants en l'ús de tècniques moleculars i immunològiques bàsiques per a l'experimentació en un laboratori de Biologia Molecular. Els objectius concrets a assolir es defineixen en els següents punts: Saber aplicar tècniques de fraccionament i d'anàlisi bioquímica. [...]
This course introduces students to basic molecular and immunological techniques for experimentation in a Molecular Biology laboratory. The specific objectives to be achieved are defined in the following points: • To know how to apply biochemical fractionation and other analysis techniques. [...]
Esta asignatura introduce a los/las estudiantes en el uso de técnicas moleculares e inmunológicas básicas para la experimentación en un laboratorio de Biología Molecular. Los objetivos concretos a alcanzar se definen en los siguientes puntos: • Saber aplicar técnicas de fraccionamiento y de análisis bioquímico. [...]

2023-24
Grau en Microbiologia [816]
3 documents
3.
7 p, 118.4 KB Aprenentatge i desenvolupament I [102085] / Alvarez Valdivia, Ibis Marlene ; Gil Juarez, Adriana ; Weise, Crista ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'assignatura Aprenentatge i Desenvolupament (I) forma part de la matèria Formació Bàsica: Aprenentatge i desenvolupament de la personalitat (Ordre Ministerial ECI/3857/2007). Es tracta d'una formació bàsica, de caràcter obligatori, relacionada amb les matèries bàsiques de l'àrea del coneixement de Ciències Socials i Jurídiques: Educació i Psicologia. [...]
The course Learning and Development I is part of the subject Basic Formation: Learning and Development of Personality (Ministry Order ECI/3857/2007). It is a basic and compulsory formation, related to the basic subjects of the Social and Juridical Sciences: Education and Psychology area. [...]
La asignatura Aprendizaje y Desarrollo (I) forma parte de la materia Formación Básica: Aprendizaje y desarrollo de la personalidad (Orden Ministerial ECI/3857/2007). Se trata de una formación básica, de carácter obligatorio, relacionada con las materias básicas del área del conocimiento de Ciencias Sociales y Jurídicas: Educación y Psicología. [...]

2023-24
Grau en Educació Primària [1140]
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1363]
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
4.
12 p, 138.1 KB Immunologia [101008] / Alvarez Perez, Ignacio Gerardo ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències
CONTEXTUALITZACIÓ I OBJECTIUS La Immunologia es tracta d'una assignatura obligatòria específica del grau de Microbiologia i està inclosa en la Matèria "Microbiologia Sanitària". La immunologia introdueix als alumnes a l'estudi dels mecanismes fisiològics i patològics de defensa i de resposta específica dels organismes davant de la presència d'antígens, com ara microorganismes i toxines. [...]
CONTEXTUALIZATION AND OBJECTVES Immunology is an obligatory course, specific of the Microbiology degree and included in the Area "Sanitary Microbiology". Immunology introduces students in the study of physiological and pathological mechanisms of defence and specific response of the organisms against the presence of antigens, as microorganisms and toxins. [...]
CONTEXTUALIZACIÓN Y OBJETIVOS La Inmunología se trata de una asignatura obligatoria específica del grado de Microbiología y está incluida en la Materia "Microbiología Sanitaria". La Inmunología introduce a los alumnos al estudio de los mecanismos fisiológicos y patológicos de defensa y de respuesta específica de los organismos frente a la presencia de antígenos, como los microorganismos y toxinas. [...]

2023-24
Grau en Microbiologia [816]
3 documents
5.
5 p, 109.2 KB Psicopedagogia de l'Aprenentatge al llarg de la Vida [42980] / Alvarez Canovas, Isabel ; Fajardo Martínez, Sònia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest mòdul busca oferir un context el suficientment ampli com per poder disposar d'eines i mecanismes per traslladar les funcions de la psicopedagogia al llarg i ample de la vida i això implica dues vessants principals: 1. [...]
This module seeks to present a context sufficiently broad enough to access tools and mechanisms in order to transfer the functions of psycho-pedagogy into lifelong and lifewide learning. This involves two main aspects: 1. [...]
Este modulo busca dar un contexto suficientemente amplio como para poder disponer de las herramientas y mecanismos para trasladar las funciones de la psicopedagogía a lo largo de la vida. Esto implica dos vertientes: 1. [...]

2023-24
Màster Universitari en Psicopedagogia [1447]
3 documents
6.
7 p, 118.9 KB Aprenentatge i desenvolupament I [102085] / Álvarez Valdivia, Ibis Marlene ; Gil-Juárez, Adriana ; Weise, Crista ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'assignatura Aprenentatge i Desenvolupament (I) forma part de la matèria Formació Bàsica: Aprenentatge i desenvolupament de la personalitat (Ordre Ministerial ECI/3857/2007). Es tracta d'una formació bàsica, de caràcter obligatori, relacionada amb les matèries bàsiques de l'àrea del coneixement de Ciències Socials i Jurídiques: Educació i Psicologia. [...]
The course Learning and Development I is part of the subject Basic Formation: Learning and Development of Personality (Ministry Order ECI/3857/2007). It is a basic and compulsory formation, related to the basic subjects of the Social and Juridical Sciences: Education and Psychology area. [...]
La asignatura Aprendizaje y Desarrollo (I) forma parte de la materia Formación Básica: Aprendizaje y desarrollo de la personalidad (Orden Ministerial ECI/3857/2007). Se trata de una formación básica, de carácter obligatorio, relacionada con las materias básicas del área del conocimiento de Ciencias Sociales y Jurídicas: Educación y Psicología. [...]

2022-23
Grau en Educació Primària [1140]
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1283]
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1363]
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
7.
7 p, 133.0 KB Teories i pràctiques contemporànies en educació [102011] / Rodríguez Bosch, Josep-Lluís ; Jordán, Josep Antoni ; Álvarez Cánovas, Isabel 1971- ; Noguera, Ingrid ; Lopez Garcia, Xavi ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Es pretén introduir l'alumnat en l'estudi de les principals teories educatives dins el món contemporani. Igualment, vol mostrar-se, també, l'evolució històrica d'aquestes teories i la seva posada en pràctica. [...]
It's to introduce students to the study of main educational theories in the contemporary world. At the same time, also he wants to show the historical evolution of these theories and their implementation. [...]
Se pretende introducir el alumnado en el estudio de las principales teorías educativas en referencia al mundo contemporáneo. Igualmente, quiere mostrarse, también, la evolución histórica de estas teorías y su puesta en práctica. [...]

2022-23
Grau en Educació Primària [1140]
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1283]
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1363]
Grau en Educació Infantil [847]
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
8.
5 p, 109.9 KB Psicopedagogia de l'Aprenentatge al llarg de la Vida [42980] / Álvarez Cánovas, Isabel 1971- ; Fajardo Martinez, Sonia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest mòdul busca oferir un context el suficientment ampli com per poder disposar d'eines i mecanismes per traslladar les funcions de la psicopedagogia al llarg i ample de la vida i això implica dues vessants principals: 1. [...]
This module seeks to present a context sufficiently broad enough to access tools and mechanisms in order to transfer the functions of psycho-pedagogy into lifelong and lifewide learning. This involves two main aspects: 1. [...]
Este modulo busca dar un contexto suficientemente amplio como para poder disponer de las herramientas y mecanismos para trasladar las funciones de la psicopedagogía a lo largo de la vida. Esto implica dos vertientes: 1. [...]

2022-23
Màster Universitari en Psicopedagogia [1447]
3 documents
9.
6 p, 113.3 KB Investigar en Educació III: Eines TIC en el Procés de Recerca [43200] / Albarracín Gordo, Lluís ; Espinet, Mariona ; Sala Roca, Josefina ; Álvarez Cánovas, Isabel 1971- ; Arnau-Sabatés, Laura ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest mòdul pretén donar a conèixer a l'estudiant les possibilitats i limitacions de les tecnologies de la informació i la comunicació al servei de la investigació educativa.
This unit focuses on the possibilities and limitations of ICT (Information and Communications Technology) in the service of educational research.
Este módulo pretende dar a conocer al estudiante las posibilidades y limitaciones de las tecnologías de la información y la comunicación al servicio de la investigación educativa.

2021-22
Màster Universitari en Recerca en Educació [1169]
3 documents
10.
5 p, 107.5 KB Càncer i Radiobiologia [42942] / Genescà, Anna ; Caballín Fernández, Rosa ; Solanas García, Montserrat ; Barquinero Estruch, Joan Francesc ; Tusell Padrós, Laura ; Costa, Irmgard ; Álvarez Cobo, Iolanda ; Martín Flix, Marta ; Camps Polo, Jordi ; Moral Cabrera, Raquel ; Salaverria Frigola, Itziar ; Terradas, Mariona ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències
- Reconèixer la importància de les alteracions cromosòmiques i moleculars el diagnòstic de determinats càncers i coneixer el seu factor pronòstic. - Saber explicar les bases cel·lulars del càncer de mama, incloent els canvis genètics, epigenètics i hormonals, 1 - Saber explicar les bases cel·lulars del càncer de mama, incloent els canvis genètics, epigenètics i hormonals, així com la influència de factors ambientals. [...]
- To recognize chromosome and molecular alterations related to specific cancer types and to understand their importance for diagnosis and prognostics. - To explain the molecular bases of breast cancer, including genetic, epigenetic, and hormonal changes, as 1 - To explain the molecular bases of breast cancer, including genetic, epigenetic, and hormonal changes, as well as the influence of environmental factors. [...]
- Reconocer las alteraciones cromosómicas y moleculares relacionadas con tipos específicos de cáncer y conocer su importancia en el diagnóstico y pronóstico. - Explicar las bases moleculares del cáncer de mama, incluyendo cambios genéticos, epigenéticos y 1 - Explicar las bases moleculares del cáncer de mama, incluyendo cambios genéticos, epigenéticos y hormonales, así como la influencia de factores ambientales. [...]

2021-22
Màster Universitari en Citogenètica i Biologia de la Reproducció [1151]
3 documents

Materials acadèmics : 74 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Fons personals i institucionals 7 registres trobats  
1.
2 p, 266.9 KB Carta de Luisa Isabel Álvarez de Toledo (Duquesa de Medina Sidonia) a Jordi Bigues i Balcells (membre de la Junta directiva de Greenpeace-España) / Álvarez de Toledo, Luisa Isabel, Duquesa de Medina Sidonia ; Bigues, Jordi
Carta de Luisa Isabel Álvarez de Toledo (Duquesa de Medina Sidonia) a Jordi Bigues i Balcells (membre de la Junta Directiva de Greenpeace-España) on exposa les seves condicions per a publicar un llibre seu. [...]
1986  
2.
1 p, 39.2 KB Carta de Jordi Bigues i Balcells (membre de la Junta directiva de Greenpeace-España) a Luisa Isabel Álvarez de Toledo (Duquesa de Medina Sidonia) / Bigues, Jordi ; Álvarez de Toledo, Luisa Isabel, Duquesa de Medina Sidonia
Carta de Jordi Bigues i Balcells (membre de la Junta Directiva de Greenpeace-España) a Luisa Isabel Álvarez de Toledo (Duquesa de Medina Sidonia) on l'informa de que ha comentat amb Mariano Aguirre la possibilitat d'editar el llibre de la duquessa sobre Palomares. [...]
1986  
3.
2 p, 256.1 KB Carta de Luisa Isabel Álvarez de Toledo (Duquesa de Medina Sidonia) a Greenpeace-España / Álvarez de Toledo, Luisa Isabel, Duquesa de Medina Sidonia
Resposta de Luisa Isabel Álvarez de Toledo (Duquesa de Medina Sidonia) a la petició de Jordi Bigues d'un exemplar del seu llibre sobre Palomares. Explica que no els hi pot enviar perquè no es va publicar mai a causa de la censura.
1985  
4.
1 p, 64.9 KB Sigue la polémica de Palomares / Álvarez de Toledo, Luisa Isabel, Duquesa de Medina Sidonia
Retall de premsa de la carta de Luisa Isabel Álvarez de Toledo (Duquesa de Medina Sidonia) escrita per a la revista TIEMPO, on respon a la carta publicada abans per Rafael Lorente a la mateixa revista.
1985
Tiempo, 9 desembre 1985  
5.
1 p, 212.1 KB La polémica de Palomares / Álvarez de Toledo, Luisa Isabel, Duquesa de Medina Sidonia
Retall de premsa de la carta de Luisa Isabel Álvarez de Toledo (Duquesa de Medina Sidonia) escrita per a la revista TIEMPO, on corregeix algunes informacions publicades sobre el cas de l'accident nuclear de Palomares i qüestiona el comportament de Rafael Lorente quan va ser expulsat del poble per la Guardia Civil.
1985
Tiempo, 4 novembre 1985  
6.
1 p, 52.4 KB Carta de la duquesa de Medina Sidonia / Álvarez de Toledo, Luisa Isabel, Duquesa de Medina Sidonia
Retall de premsa d'una carta escrita per Luisa Isabel Álvarez de Toledo (Duquesa de Medina Sidonia) al diari EL IMPARCIAL i publicada per aquest, on analitza els resultats de les eleccions de juny de 1977 i del referèndum sobre la constitució, tot justificant la seva abstenció.
1978
El Imparcial, 14 desembre 1978  
7.
1 p, 45.0 KB Carta de Jordi Bigues i Balcells (membre de la Junta Directiva de Greenpeace-España) a Luisa Isabel Álvarez de Toledo (Duquesa de Medina Sidonia) / Bigues, Jordi ; Álvarez de Toledo, Luisa Isabel, Duquesa de Medina Sidonia
Petició de Jordi Bigues, en nom de Greenpeace, d'un exemplar del llibre publicat per Luisa Isabel Álvarez de Toledo sobre l'accident nuclear de Palomares.
1985  

Vegeu també: autors amb noms similars
7 Alvarez, I.
1 Alvarez, Ibis
13 Alvarez, Ignacio
1 Alvarez, Inaki
1 Alvarez, Isabel
1 Alvarez, Iñaki
1 Àlvarez, Ibis
1 Álvarez, Ibis M. UAB.https://orcid.org/0000-0002-3250-3214
13 Álvarez, Ignacio
1 Álvarez, Ignacio Delgado
1 Álvarez, Isabel
1 Álvarez, Iñaki
1 Álvarez, Íñigo
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.