Resultats globals: 3 registres trobats en 0.01 segons.
Articles, 1 registres trobats
Llibres i col·leccions, 1 registres trobats
Documents de recerca, 1 registres trobats
Articles 1 registres trobats  
1.
22 p, 1.1 MB ¿Patronazgo en cuestión o cuestión de patronazgo? Ermessenda de Carcassone y el desaparecido frontal de altar de la catedral de Girona : el enigma de su piedra sigilar / Abenza Soria, Verónica Carla (Universitat Autònoma de Barcelona)
La condesa Ermessenda de Carcassone es célebre por su constante impulso al patronazgo de obras de arte y de arquitectura en los diversos condados sobre los que, en dos ocasiones, ejerció su autoridad. [...]
Countess Ermessenda of Carcassone is well known for her constant patronage of works of art and architecture throughout the counties over the course of her long co-rule. Her role as artistic patron is best represented by her commission of the nowlost altar frontal of the Cathedral of Girona. [...]

2020 - 10.5565/rev/locus.388
Locus amoenus, Vol. 18 (2020) , p. 5-26 (Articles)  

Llibres i col·leccions 1 registres trobats  
1.
24 p, 2.7 MB In the name of the Queen : female patron portraits and inscriptions in 11th Century Navarre / Abenza Soria, Verónica Carla
De Gruyter, 2018 - 10.1515/9783110619928-013
Zeichentragende Artefakte im sakralen Raum Zwischen Präsenz und UnSichtbarkeit, 2018, p. 285-307  

Documents de recerca 1 registres trobats  
1.
Ego Regina : patronazgo y promoción artística femenina en Aragón, Navarra y Cataluña (1000-1200) / Abenza Soria, Verónica Carla ; Castiñeiras, Manuel, 1964-, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia
Aunque algunas de las mujeres que vivieron o estuvieron de paso entre los siglos XI y XII en las tierras de Aragón, Navarra y Cataluña, promocionaron algunas de las obras de arte y arquitectura de mayor transcendencia para el arte del período, y pese a que eso ha estimulado que sobre ellas recayera una considerable atención historiográfica, los estudios sobre la promoción artística femenina en estas coordenadas espacio-temporales siempre han priorizado una de las dos realidades del fenómeno, o promotora o arte. [...]
Although some of the women who lived or were travelling in the lands of Aragon, Navarre and Catalonia between the 11th and 12th centuries, promoted some of the most important works of art and architecture during this artistic period, and despite that this drew considerable historiographical attention on them, the studies on female artistic agency in these space-time contexts have always prioritized one of the two realities of the phenomenon -art or agency. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2020.  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.