Resultats globals: 7 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 7 registres trobats
Articles 7 registres trobats  
1.
18 p, 820.3 KB Una controversia de la Historia de la Tecnología para aprender sobre Naturaleza de la Tecnología : Tesla vs. Edison – La guerra de las corrientes / Acevedo Díaz, José Antonio ; García-Carmona, Antonio (Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica de las Ciencias)
Se presenta la controversia entre Tesla y Edison, conocida como «la guerra de las corrientes» en la Historia de la Tecnología, para abordar en el aula algunas cuestiones de Naturaleza de la Tecnología (NDT) desde un enfoque explícito y reflexivo. [...]
Es presenta la controvèrsia entre Tesla i Edison, coneguda com «la guerra dels corrents» en la Història de la Tecnologia, per abordar a l'aula algunes qüestions de Naturalesa de la Tecnologia (NDT) des d'un enfocament explícit i reflexiu. [...]
The Tesla vs. Edison controversy known as «The War of The Currents» in the History of Technology is presented. It is focused on addressing in classroom a set of questions related to the Nature of Technology (NOT) from an explicit and reflective approach. [...]

2016 - 10.5565/rev/ensciencias.1916
Enseñanza de las ciencias, Vol. 34 Núm. 1 (2016) , p. 193-209 (Historia y Epistemología)  
2.
4 p, 108.9 KB Comprensión de la naturaleza de la ciencia y decisiones tecnocientíficas / Acevedo Díaz, José Antonio (Junta de Andalucía. Consejería de Educación) ; Vázquez Alonso, Ángel (Universitat de les Illes Balears. Departament de Pedagogia Aplicada i Psicologia de l'Educació) ; Manassero Mas, María Antonia (Universitat de les Illes Balears. Departament de Psicologia)
2005
Enseñanza de las Ciencias, Núm. Extra (2005) , p. 1-4  
3.
6 p, 311.9 KB Comprensión Newtoniana de la caída de cuerpos. Un estudio de su evolución en el Bachillerato / Acevedo Díaz, José Antonio (I.B. Alonso Sánchez (Huelva, Andalusia))
1989
Enseñanza de las Ciencias, V. 7 n. 3 (1989) p. 241-246  
4.
8 p, 416.5 KB Sobre las concepciones en Dinámica elemental de los adolescentes formales y concretos y el cambio metodológico / Acevedo Díaz, José Antonio (I.B. Alonso Sánchez (Huelva, Andalusia)) ; Bolívar, J. P. (I.B. Alonso Sánchez (Huelva, Andalusia)) ; López Molina, E. J. (I.B. Alonso Sánchez (Huelva, Andalusia)) ; Trujillo, M. (I.B. Alonso Sánchez (Huelva, Andalusia))
1989
Enseñanza de las Ciencias, V. 7 n. 1 (1989) p. 27-34  
5.
8 p, 502.9 KB La tecnología en las relaciones CTS : una aproximación al tema / Acevedo Díaz, José Antonio (Delegación Provincial de Educación y Ciencia (Huelva, Andalusia))
The aim of this paper is to revalue the technology in STS perspective. First, being based on Kline's typology and Pacey's conceptual model, severa1 meanings of the technology are described. Second, the technological literary meaning is focused on the citizen training to participate in the democratic process of the sociotechnological decision making. [...]
1996
Enseñanza de las Ciencias, V. 14 n. 1 (1996) p. 35-44  
6.
15 p, 932.8 KB Las exposiciones científicas escolares y su contribución el ámbito afectivo de los alumnos participantes / Oliva, J. M. (Asociación de Profesores Amigos de la Ciencia EUREKA (Cadis, Andalusia)) ; Matos, J. (Asociación de Profesores Amigos de la Ciencia EUREKA (Cadis, Andalusia)) ; Bueno, E. (Asociación de Profesores Amigos de la Ciencia EUREKA (Cadis, Andalusia)) ; Bonat, M. (Asociación de Profesores Amigos de la Ciencia EUREKA (Cadis, Andalusia)) ; Domínguez, J. (Asociación de Profesores Amigos de la Ciencia EUREKA (Cadis, Andalusia)) ; Vázquez, A. (Conselleria d'Educació i Cultura (Palma de Mallorca, Balears)) ; Acevedo Díaz, José Antonio (Junta de Andalucía. Consejería de Educación)
En este trabajo se analiza la incidencia en el ámbito afectivo de los alumnos de «La Ciencia Divertida», una experiencia innovadora consistente en la planificación, construcción y realización de una exposición científica interactiva a cargo de grupos de alumnos y profesores. [...]
In this paper, the influence of «The Amusing Science» on the students' attitudes is evaluated. This innovative experience includes the design, construction and assembly of a scientific interactive exposition made up by students and teachers. [...]

2004
Ensenanza de las Ciencias, V. 22 N. 3 (2004) , p. 425-440  
7.
12 p, 74.9 KB Análisis de algunos criterios para diferenciar entre ciencia y tecnologia / Acevedo Díaz, José Antonio (Delegación Provincial de Educación y Ciencia (Huelva, Andalusia))
Up till now, the STS education has not managed to discern rightly between science and technology. In the paper, this status is briefly described, and we analyze three criteria to clarify the confusing panorama existing in this domain: the specific characteristics of the technological knowledge; the attitudes towards publications; and the purposes of the academic and industrial research laboratories.
1998
Ensenanza de las Ciencias, V. 16 N. 3 (1998) , p. 409-420  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.