Resultats globals: 8 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 8 registres trobats
Articles 8 registres trobats  
1.
2 p, 315.9 KB L'acta de consagració de l'església ribagorçana de Sant Climent de Rallui i les seves miniatures / Alturo i Perucho, Jesús (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Alaix i Gimbert, Tània
2017
Nabius, Núm. 15 (2017) , p. 20-23  
2.
32 p, 1.5 MB La primera notació musical datada d'Europa / Alturo i Perucho, Jesús ; Alaix i Gimbert, Tània
La notació musical incorporada al peu de l'acta de consagració de l'església de Sant Andreu de Tona ha estat estudiada diverses vegades i vista com la notació musical «datada» més antiga d'Europa en haver-la fet completament coetània del diploma i en creure-la escrita pel mateix rogatari, el canonge Adanagell. [...]
2017 - 10.2436/20.1002.01.25
Miscel·lània litúrgica catalana, Vol. 25 (2017) , p. 53-83  
3.
10 p, 593.1 KB Noves aportacions al coneixement de la història de l'església de Sant Salvador de Polinyà i les seves pintures murals / Alturo i Perucho, Jesús (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Alaix i Gimbert, Tània
2017
Arraona, Vol. 36 (2017) , p. 130-141  
4.
2 p, 307.5 KB El programa iconogràfic de les pintures murals de Polinyà i el seu ideador / Alturo i Perucho, Jesús (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Alaix i Gimbert, Tània (Universitat Autònoma de Barcelona)
2017
Butlletí (Amics de l'Art Romànic del Bages), Núm. 182 (2017) , p. 3-5  
5.
1 p, 1.1 MB El programa iconogràfic de les pintures murals de Polinyà i el seu ideador / Alturo i Perucho, Jesús (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Alaix i Gimbert, Tània
2017
Foc nou, Num. 1956 (2017) , p. 27  
6.
7 p, 285.1 KB El 'Baldaquí de Ribes' i les seves inscripcions : origen i noves propostes d'interpretació / Alturo i Perucho, Jesús (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Alaix i Gimbert, Tània
El Baldaquí de Ribes fou produït a Ripoll potser per a la pròpia església a mitjan segle XII, tal com hom pot deduir per la total i exacta identificació de les inscripcions que envolten la màndorla; aquestes i la del fris, de la qual hom ofereix també una restitució textual, permeten, així mateix, la interpretació iconogràfica i iconològica del cobricel.
The Ribes Baldachin was produced in Ri­poll maybe in order to protect and highlight the altar of the Church of Santa Maria of Ripoll around the middle of the twelfth century, as can be deduced from the full and exact identification of the inscriptions around the mandorla, and those of the frieze, which are also restored and whose meaning allows an iconographic and iconological interpretation of the canopy.

2013
Ausa, Vol. 26, núm. 172 (2013) , p. 247-257  
7.
22 p, 4.4 MB L'antependi de Sant Joan de les Abadesses / Alturo i Perucho, Jesús (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Alaix i Gimbert, Tània
Proposta de reconstrucció textual de les dues inscripcions que envolten la màndorla de l'antependi de Sant Joan de les Abadeses; la segona de probable inspiració en un sermó de Sant Agustí. Hipotètica reconstrucció iconogràfica. [...]
A proposed textual reconstruction of the two inscriptions painted around the mandorla in the antependium from Sant Joan de les Abadesses; the second one probably inspirated by a sermon of saint Agustin. [...]

2015
Annals del Centre d'Estudis Comarcals del Ripollès, Núm. 2013-2014 (2015) , p. 17-37  
8.
29 p, 2.1 MB Les inscripcions, figures i símbols en les monedes catalanes medievals / Alturo i Perucho, Jesús (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Alaix i Gimbert, Tània
Aquest text reprodueix la conferència dictada el 16 de maig de 2012 dins el XXII Seminari d'història monetària de la Corona d'Aragó, organitzat, sota coordinació del Dr. Albert Estrada-Rius, pel Gabinet Numismàtic de Catalunya del Museu Nacional d’Art de Catalunya.
2014
Gaceta numismática, Núm. 186 (2013) , p. 111-139  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.