Resultats globals: 27 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 6 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 4 registres trobats
Documents de recerca, 3 registres trobats
Materials acadèmics, 14 registres trobats
Articles 6 registres trobats  
1.
31 p, 809.5 KB Análisis de las actividades propuestas por un libro de texto : el caso de la medida / Mengual, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Gorgorió Solà, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Albarracín Gordo, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona)
En este artículo estudiamos la propuesta de enseñanza de la medida presente en los libros de texto de matemáticas de la etapa de Educación Primaria (6-12 años) de una de las editoriales más utilizadas en España. [...]
In this paper we study activities proposed by a Elementary Education (6 to 12 years old) math textbook, this textbook belongs to one of the most used publishers in Spain. We conducted a qualitative analysis of measurement activities proposed by the textbook. [...]

2017 - 10.17583/redimat.2017.2415
REDIMAT : Revista de Investigación en Educación Matemática, Vol. 2 Núm. 6 (Junio 2017) , p. 136-163  
2.
7 p, 618.4 KB Aprendiendo a enseñar matemáticas a partir de la propia experiencia / Albarracín Gordo, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Chico, Judit (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Guinjoan, Marc (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En este artículo se presenta una experiencia de innovación docente en la enseñanza y aprendizaje de las matemáticas con alumnos del Grado de Educación Primaria. Los resultados de la experimentación indican el potencial de emular una actividad de resolución de problemas de Fermi para alumnos de primaria como alternativa a la clase magistral. [...]
An experience of educational innovation in teaching and learning mathematics with primary student teachers is presented in this report. The obtained data point out the power of emulating Fermi problem solving activities as an alternative to lectures. [...]

2015 - 10.1016/j.sbspro.2015.07.020
Procedia: social and behavioral sciences, Vol. 196 (2015) , p. 113-119  
3.
8 p, 814.3 KB Variabilidad en la corrección de pruebas matemáticas / Mengual, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Gorgorió Solà, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Albarracín Gordo, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona)
En esta comunicación presentamos un refinamiento de los criterios para la calificación de exámenes de matemáticas. Dichos criterios se redactaron a partir de la aportación teórica de Gairín, Muñoz y Oller (2012) a partir de considerar los fenómenos detectados por Mengual, Gorgorió y Albarracín (2013). [...]
2014
Acta Latinoamericana de Matemática Educativa, Vol. 28 (2015) , p. 353-360  
4.
8 p, 484.7 KB La definición del concepto estimación de medida de los maestros de primaria / Pizarro Contreras, Noemí (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Gorgorió Solà, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Albarracín Gordo, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona)
En esta aportación presentamos un estudio sobre las definiciones del concepto de estimación de medida que poseen los maestros de primaria. Queremos saber cómo los maestros definen el concepto, que en la literatura de educación matemática no está claramente definido ni diferenciado del concepto general de estimación, en el que se incluyen otras tareas matemáticas. [...]
2014
Acta Latinoamericana de Matemática Educativa, Vol. 28 (2015) , p. 1202-1209  
5.
7 p, 579.5 KB Portal 2 / Albarracín Gordo, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació. Departament de Didàctica de les Matemàtiques)
2013
Suma. Revista sobre el Aprendizaje y la Enseñanza de las Matemáticas, Vol. 74 (2013) , p. 77-82  
6.
2 p, 63.6 KB Problemes d'estimació de grans quantitats: context i modelització / Albarracín Gordo, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Els problemes d'estimació de grans quantitats suposen una oportunitat per realitzar un treball ric des del punt de vista competencial a les aules d'Educació Secundària. En concret, aquests problemes es poden resoldre com a Problemes de Fermi ambientats en contextos reals i permeten als estudiants dissenyar les seves pròpies estratègies de resolució. [...]
2014
UAB divulga, Maig 2014  

Contribucions a jornades i congressos 4 registres trobats  
1.
10 p, 123.9 KB Què recorden del què han aprés de matemàtiques els estudiants que accedeixen als graus de mestre? / Villarreal, Aitor (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Matemàtiques) ; Deulofeu Piquet, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Matemàtiques) ; Pañellas, Mercè (Universitat Ramon Llull) ; Prat, Montserrat (Prat Moratonas) (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sellas, Isabel (Universitat de Vic) ; Albarracín Gordo, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Gorgorió Solà, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona)
En aquesta comunicació, presentem l'examen de competència logicomatemàtica de la Prova d'Aptitud Personal per a l'accés als graus de mestre a partir del curs 2017-18, establim el significat de Coneixement Matemàtic Fonamental, i presentem el procés de validació d'una prova per a avaluar-lo. [...]
2016
Congrés Català d'Educació Matemàtica (C2EM). Barcelona, Catalunya, 1 : 2016  
2.
4 p, 165.2 KB Basic mathematical knowledge of students enrolling for Primary Education University degrees / Villarreal, Aitor (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Albarracín Gordo, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Gorgorió Solà, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona)
Our main object of research is the mathematical knowledge of students who enrol at University to begin their degree in Primary School Teaching. By Basic Mathematical Knowledge (BMK) we understand the initial mathematical background we desire students to have at the start of their education to become Primary School teachers. [...]
2016
ICME. Hamburg, Alemanya, 13 : 2016  
3.
4 p, 453.4 KB A case study about an activity of measurement estimation of volume / Pizarro Contreras, Noemí (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Gorgorió Solà, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Albarracín Gordo, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona)
In this contribution we present a study about how 27 in-service primary school teachers do a pedagogical value of an activity about measurement estimation of volume for kids (9 years old) proposed in Chileans governmental curricular orientations. [...]
2016
ICME. Hamburg, Alemanya, 13 : 2016  
4.
6 p, 296.5 KB Uso de secuencias de problemas de Fermi para introducir la modelización matemática en Educación Secundaria / Albarracín Gordo, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona)
2017
Congreso Bienal de la RSME. Zaragoza, Espanya, : 2017  

Documents de recerca 3 registres trobats  
1.
242 p, 7.0 MB Caracterización del contenido matemático subyacente al libro de texto en medida / Mengual Bretón, Elena, autor ; Gorgorió Solà, Núria, supervisor acadèmic ; Albarracín Gordo, Lluís, supervisor acadèmic ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals.
En esta tesis doctoral presentamos un estudio de la propuesta de enseñanza de la medida presente en los libros de texto de matemáticas de la etapa de Educación Primaria (6-12 años) de una de las editoriales más utilizadas en España. [...]
In this doctoral thesis we present a study of the measurement teaching proposal presented in the Primary School mathematics textbooks (6-12 years) of one of the most widely used publishing houses in Spain. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017  
2.
225 p, 3.0 MB Estimación de medida: el conocimiento didáctico del contenido de los maestros de primaria / Pizarro Contreras, Ruth Noemí ; Albarracín Gordo, Lluís, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
El año 2012 el currículo de matemática para la educación primaria chilena tuvo cambios sustanciales, una de estas variaciones es el ingreso de un nuevo eje curricular a la formación escolar: la medida, que trae consigo objetivos de aprendizaje que involucran su estimación. [...]
In 2012 the mathematics curriculum for primary education in Chile changed substantially, one of these changes is the entry of a new curriculum axes, measurement, which brings learning objectives involving measurement estimation. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
3.
221 p, 1.2 MB Sobre les estratègies de resolució de problemes d'estimació de magnituds no abastables / Albarracín Gordo, Lluís ; Gorgorió Solà, Núria, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
Pendents resums.
[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  

Materials acadèmics 14 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
5 p, 109.8 KB Investigar en Educació III: Eines TIC en el Procés de Recerca [43200] / Santisteban Fernández, Antoni ; Espinet Blanch, Mariona ; Sala Roca, Josefina ; Alvarez Canovas, Isabel ; Albarracin Gordo, Lluis ; Arnau Sabates, Laura ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest mòdul pretén donar a conèixer a l'estudiant les possibilitats i limitacions de les tecnologies de la informació i la comunicació al servei de la investigació educativa.
Este módulo pretende dar a conocer al estudiante las posibilidades y limitaciones de las tecnologías de la información y la comunicación al servicio de la investigación educativa.

2019-20
Màster Universitari en Recerca en Educació [1169]
3 documents
2.
6 p, 110.3 KB Investigar en Educació I: Epistemologia, Fonamentació i Disseny [43199] / Espinet Blanch, Mariona ; Escobar Urmeneta, Cristina ; Gairín Sallán, Joaquín ; Sala Roca, Josefina ; Santisteban Fernández, Antoni ; Paris Romia, Gemma ; Martínez Mínguez, Lurdes ; Albarracin Gordo, Lluis ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest mòdul pretén introduir l'alumnat en les bases epistemològiques, els fonaments i el disseny en investigació en educació.
Este módulo pretende introducir al alumnado a las bases epistemológicas, los fundamentos y el diseño de la investigación en educación.

2019-20
Màster Universitari en Recerca en Educació [1169]
3 documents
3.
7 p, 113.2 KB Matemàtiques per a comprendre el món [102056] / Albarracin Gordo, Lluis ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Es tracta d'una assignatura optativa de quart curs que està centrada en el desenvolupament de competències professionals al voltant de la matemàtica i la seva capacitat per comprendre el món que ens envolta. [...]
Se trata de una asignatura optativa de cuarto curso que está centrada en el desarrollo de competencias profesionales en torno a la matemática y su capacidad para comprender el mundo que nos rodea. Esta asignatura debe dar herramientas y estrategias para el profesorado que quiera profundizar en la didáctica de la matemática y su relación con el mundo, tanto desde la perspectiva de la aplicación de las matemáticas a los mundos físico o natural y sociocultural como desde la perspectiva de la inspiración en ambos mundos para inspirar / crear matemáticas y diseñar, gestionar y evaluar intervenciones en el aula de matemáticas de primaria según estos referentes. [...]

2019-20
Graduat o Graduada en Educació Primària [896]
3 documents
4.
5 p, 107.9 KB Matemàtiques per a mestres [102055] / Gorgorió Solà, Núria ; Guinjoan Francisco, Marc ; Albarracin Gordo, Lluis ; Tinoco Balongo, Juan Carlos ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
És una assignatura bàsica de contingut disciplinar. Té com a finalitat consolidar el coneixement matemàtic fonamental a través de diverses metodologies: resolució de problemes, investigacions i projectes, entre d'altres. [...]
Es una asignatura básica de contenido disciplinar. Tiene como finalidad consolidar el conocimiento matemático fundamental a Los siguientes son objetivos específicos de la asignatura: Gestionar el conocimiento matemático inicial para aproximarlo al conocimiento matemático fundamental para ejercer de maestro. [...]

2019-20
Graduat o Graduada en Educació Primària [896]
3 documents
5.
6 p, 85.5 KB El Context en la Recerca sobre l'Ensenyament i l'Aprenentatge de les Ciències i de les Matemàtiques [43930] / Couso Lagaron, Digna Maria ; Sanmartí Puig, Neus ; Albarracin Gordo, Lluis ; Badillo Jiménez, Edelmira Rosa ; Hernandez Rodriguez, Maria Isabel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest mòdul abordarà de manera transversal alguns dels principals processos relacionats amb l'educació científica i matemàtica com son el treball pràctic, els projectes escolars, les tecnologies per a l'aprenentatge i la comunicació a l'aula, la resolució de problemes i l'avaluació. [...]
This module tackles some of the main transversal processes related to science and mathematics education, such as practical work, school projects, ICTs for learning and communication in schools, problem solving and assessment. [...]
Este módulo abordará de manera transversal algunos de los principales procesos relacionados con la educación científica y matemática como son el trabajo práctico, los proyectos escolares, las tecnologías para el aprendizaje y la comunicación en el aula, la resolución de problemes y la evaluación. [...]

2018-19
3 documents
6.
5 p, 81.7 KB Matemàtiques per a mestres [102055] / Gorgorió Solà, Núria ; Albarracin Gordo, Lluis ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
És una assignatura bàsica de contingut disciplinar. Té com a finalitat consolidar el coneixement matemàtic fonamental a través de diverses metodologies: resolució de problemes, investigacions i projectes, entre d'altres. [...]
It is a basic subject of disciplinary content. Its purpose is to consolidate fundamental mathematical knowledge through various methodologies: problem solving, research and projects, among others. Consolidated progress in this subject should serve as a basis for the construction of of the teaching of mathematics throughout the degree. [...]
Es una asignatura básica de contenido disciplinar. Tiene como finalidad consolidar el conocimiento matemático fundamental a Los siguientes son objetivos específicos de la asignatura: Gestionar el conocimiento matemático inicial para aproximarlo al conocimiento matemático fundamental para ejercer de maestro. [...]

2018-19
Graduat o Graduada en Educació Primària [896]
3 documents
7.
6 p, 85.0 KB Matemàtiques per a comprendre el món [102056] / Albarracin Gordo, Lluis ; Gorgorió Solà, Núria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Es tracta d'una assignatura optativa de quart curs que està centrada en el desenvolupament de competències professionals al voltant de la matemàtica i la seva capacitat per comprendre el món que ens envolta. [...]
This is an optional fourth year subject that is focused on the development of professional competencies around mathematics and its ability to understand the world around us. This subject should provide tools and strategies for teachers who want to study in depth the mathematics teaching and their relationship with the world, from the perspective of the application of mathematics to the physical or natural world and sociocultural as well as from The perspective of inspiration in both worlds to inspire / create mathematics and design, manage and evaluate interventions in the classroom of primary math according to these references. [...]
Se trata de una asignatura optativa de cuarto curso que está centrada en el desarrollo de competencias profesionales en torno a la matemática y su capacidad para comprender el mundo que nos rodea. Esta asignatura debe dar herramientas y estrategias para el profesorado que quiera profundizar en la didáctica de la matemática y su relación con el mundo, tanto desde la perspectiva de la aplicación de las matemáticas a los mundos físico o natural y sociocultural como desde la perspectiva de la inspiración en ambos mundos para inspirar / crear matemáticas y diseñar, gestionar y evaluar intervenciones en el aula de matemáticas de primaria según estos referentes. [...]

2018-19
Graduat o Graduada en Educació Primària [896]
3 documents
8.
6 p, 85.2 KB Matemàtiques per a comprendre el món [102056] / Albarracin Gordo, Lluis ; Gorgorió Solà, Núria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Es tracta d'una assignatura optativa de quart curs que està centrada en el desenvolupament de competències professionals al voltant de la matemàtica i la seva capacitat per comprendre el món que ens envolta. [...]
This is an optional fourth year subject that is focused on the development of professional competencies around mathematics and its ability to understand the world around us. This subject should provide tools and strategies for teachers who want to study in depth the mathematics teaching and their relationship with the world, from the perspective of the application of mathematics to the physical or natural world and sociocultural as well as from The perspective of inspiration in both worlds to inspire / create mathematics and design, manage and evaluate interventions in the classroom of primary math according to these references. [...]
Se trata de una asignatura optativa de cuarto curso que está centrada en el desarrollo de competencias profesionales en torno a la matemática y su capacidad para comprender el mundo que nos rodea. Esta asignatura debe dar herramientas y estrategias para el profesorado que quiera profundizar en la didáctica de la matemática y su relación con el mundo, tanto desde la perspectiva de la aplicación de las matemáticas a los mundos físico o natural y sociocultural como desde la perspectiva de la inspiración en ambos mundos para inspirar / crear matemáticas y diseñar, gestionar y evaluar intervenciones en el aula de matemáticas de primaria según estos referentes. [...]

2017-18
Graduat o Graduada en Educació Primària [896]
3 documents
9.
5 p, 80.4 KB Matemàtiques per a mestres [102055] / Gorgorió Solà, Núria ; Pujol Pujol, Romà ; Guinjoan Francisco, Marc ; Valero Martinez, Gemma ; Albarracin Gordo, Lluis ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
És una assignatura bàsica de contingut disciplinar. Té com a finalitat consolidar el coneixement matemàtics fonamental a través de diverses metodologies: resolució de problemes, investigacions i projectes, entre d'altres. [...]
It is a basic subject of disciplinary content. The aim is to strengthen the basic mathematical knowledge through various methods: problem solving, research and projects, among others. Achieving this subject should serve as a basis for building the knowledge of the teaching of mathematics throughout the degree. [...]
Es una asignatura básica de contenido disciplinar. Tiene como finalidad consolidar el conocimiento matemático fundamental a Los siguientes son objetivos específicos de la asignatura: Entender las matemáticas como una herramienta valiosa de resolución de problemas más allá del aula de matemáticas. [...]

2017-18
Graduat o Graduada en Educació Primària [896]
3 documents
10.
6 p, 32.2 KB Gestió i innovació a l'aula de matemàtiques [102059] / Albarracin Gordo, Lluis ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Es tracta d'una assignatura obligatòria de tercer curs que està centrada en el desenvolupament de competències professionals d'anàlisi didàctic i matemàtic, a partir de situacions reals de l'aula de matemàtiques a primària, que els permeti als estudiants el disseny, gestió i avaluació d'activitats matemàtiques innovadores, interdisciplinàries i diversificades en la seva futura tasca docent. [...]
2015-16
Graduat o Graduada en Educació Primària [1140]
Graduat o Graduada en Educació Primària [896]  

Materials acadèmics : 14 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.