Results overview: Found 2 records in 0.02 seconds.
Articles, 2 records found
Articles 2 records found  
1.
16 p, 1.4 MB El uso de los itinerarios didácticos (SIG) en la educación ambiental / Alcántara Manzanares, Jorge (Universidad de Córdoba. Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales y Experimentales) ; Medina Quintana, Silvia (Universidad de Córdoba. Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales y Experimentales)
Los sistemas de información geográfica (SIG) suponen una ventana al pasado, presente y futuro del territorio, facilitando el acceso a información relativa a aspectos naturales, sociales y culturales, de tal manera que se están haciendo indispensables a la hora de conocer, explorar y valorar el medio ambiente. [...]
Geographical Information Systems (GIS) can be considered a window to the territory as they link past, present and future. They offer significant information about natural, social and cultural elements and so they become more and more indispensable when working on the environment. [...]

2019 - 10.5565/rev/ensciencias.2258
Enseñanza de las ciencias, Vol. 37 Núm. 2 (2019) , p. 173-188 (Innovaciones Didácticas)  
2.
6 p, 318.0 KB Storytelling as a tool for science teaching in bilingual primary education / Aguilar Cubillo, Sara (Universidad de Córdoba. Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales y Experimentales) ; Alcántara Manzanares, Jorge (Universidad de Córdoba. Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales y Experimentales)
This paper underlines the use of storytelling as an effective didactic resource in Primary Science Teaching in English. In order to implement this tool, it is necessary to present an overview of the current situation regarding not only the most relevant issues in Science teaching and learning, but also the way that Bilingual Education has been implemented in the last years. [...]
2017
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2017) , p. 5085-5090  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.