visitant ::
identificació
Dipòsit Digital de Documents de la UAB
Cerca
Lliura
Ajuda
Personalitza
Les vostres alertes
Els vostres cistells
Les vostres cerques
Servei de Biblioteques
Sobre el DDD
Català
English
Español
Pàgina inicial
> Resultats de la cerca: Alegre, Miquel Àngel
qualsevol camp
resum
filiació institucional
assignatura
autor
authorcount
codi assignatura
codi pla d'estudis
codi titulació
primera pàgina
text complet
forma
codi subvenció
issn
número
matèria
orcid
pla d'estudis
professor
publicació
número de registre
col·lecció
paraula clau
títol
titulació
any
Consells de cerca
Cerca avançada
Cerca col·leccions:
*** qualsevol col·lecció pública ***
1611: Revista d'història de la...
452°F : revista de teoria de l...
Adhesius
Adhesius polítics
El Sincrotró ALBA
Antoni Lloret
Anàlisi
Grup de Recerca Antigona
Antiquària (abans 1801)
Anuario iet de trabajo y relac...
Anuaris i memòries
Anuario Lope de Vega
Articles
Col·laboracions periodístiques
Articles de divulgació
Articles de recerca
Ressenyes
Articles i informes de la UAB
Articles publicats
Articles publicats a la UAB
Asiadémica. Revista universita...
Fons de l'Agència de Salut Púb...
Athenea digital
Atlas d’Anatomia Veterinària
Atles d'Epidermis
Atlas de los músculos del perr...
Àudio
Barcelona Lab for Urban Enviro...
Biblioteca Digital d'Història ...
Biblioteca Digital d'Història ...
Biblioteca Digital de Sobirani...
Biblioteca de Ciència i Tecnol...
Biblioteca de Comunicació i He...
Biblioteca d'Humanitats
Biblioteca de Medicina
Biblioteca Universitària de Sa...
Biblioteca de Ciències Socials
Biblioteca de Veterinària
Bernard Lesfargues
Bernard Lesfargues, audiovisua...
Bernard Lesfargues, correspond...
Bernat Lesfargues, obra de cre...
Bovis
Brumal
Butlletins
Butlletins de la UAB
Canis et felis
Capítols de llibres
Capítols de llibres de la UAB
Biblioteca Econòmica Carandell
Col·lecció Reserva Carandell (...
Manuscrits Carandell (S. XVIII...
Cartells d’eleccions autonòmiq...
Cartells d’eleccions al Parlam...
Cartells d’eleccions generals ...
Cartells d’eleccions municipal...
Cartells d’eleccions al Parlam...
Cartells polítics
Cartells promocionals
Cartells
Combinatorics, Coding and Secu...
Centre d’Estudis Demogràfics (...
Centre d'Estudis sobre dictadu...
Arts i humanitats
Ciències
Ciències de la salut i biocièn...
Ciències socials i jurídiques ...
Enginyeries
Centre d'Estudis Olímpics de ...
Grup de Recerca en Ecologia Qu...
Ciències Ambientals. Projectes...
Ciències de la Comunicació. Tr...
Ciències
CIMITEC-UAB
Catalan journal of linguistics
Clays and Clay Minerals
CLIL. Journal of Innovation an...
CLIL-SI. Semiimmersió en lleng...
Clínica veterinaria de pequeñ...
Centre de Lingüística Teòrica ...
Grup de Recerca en Comunicació...
ConnectinGeo
CORE en Patrimoni Cultural
CORE de Salut Mental
CORE de Ciutats Intel·ligents ...
Col·legi Oficial de Veterinari...
CRAG (Centre de Recerca en Agr...
CREAF (Centre de Recerca Ecolò...
Centre de Recerca per a l’Educ...
Centre de Recerca en Sanitat A...
Cunicultura
Catalan working papers in ling...
dA Derecho Animal
Documents d'anàlisi geogràfica
Datasets
Grup d’Investigació DCEI (Dire...
Dante e L'Arte
Declaracions mediambientals
Departament d'Economia Aplicad...
Departament d'Empresa. Documen...
designis
Didáctica, Innovación y Multim...
Dipòsit Digital de Documents d...
Disturbis
Doblele
Documentació empresarial
Documents gràfics i multimèdia
Documents institucionals
Documents institucionals de la...
Documents de recerca
Documents dels grups de recerc...
Doletiana
Grup de Recerca Drets dels Tre...
Grup de Recerca en Dret Penal ...
David Rosenthal
Dynamis
Environmental and Climate Econ...
E-ciències jurídiques
Enseñanza de las ciencias
CRiEDO (Centre de Recerca i Es...
Educar
Eficàcia de la Formació (EFI)
Eines d'Innovació Docent en Ed...
ELCVIA
Estudios de lingüística del es...
EMIGRA Working Papers
Enginyeria Electrònica. PFC
Enginyeria Informàtica. PFC
Enginyeria de Materials. PFC
Enginyeria. Projectes de final...
Enginyeria Química. PFC
Enginyeria Tècnica Industrial....
Enginyeria Tècnica en Informàt...
Enginyeria Tècnica en Informàt...
Enginyeria Tècnica de Telecomu...
Enginyeria de Telecomunicació....
Enginyeria. TFM
Enrahonar
Equinus
Escola Superior d'Arxivística ...
Escola d'Enginyeria. TFG
Estrat crític
Estudis
Estudis de la UAB
Exàmens
Exposicions de les Biblioteque...
The Security of Networks and D...
Facultat de Biociències. TFG
Biociències. TFM
Facultat Ciències de l'Educaci...
Ciències de l'Educació, TFM
Facultat de Ciències. TFG
Ciències. TFM
Facultat de Ciències de la Com...
Facultat de Ciències de la Com...
Ciències de la Comunicació. TF...
Facultat de Dret. TFG
Facultat d’Economia i Empresa....
Facultat de Filosofia i Lletre...
Filosofia i Lletres. TFM
Facultat de Medicina. TFG
Facultat de Ciències Polítique...
Ciències Polítiques i Sociolog...
Facultat de Psicologia. TFG
Psicologia. TFM
Facultat de Traducció i d'Inte...
Traducció i Interpretació. TFM
Facultat de Veterinària. TFG
Veterinària. TFM
Institut Universitari Avedis D...
Fanzines
Faventia
Institut de Recerca contra la ...
Focus on international migrati...
Fons històric de veterinària
Llibres històrics de veterinàr...
Revistes històriques de veteri...
Fons personals i institucional...
Fotografies
Fotografies de la UAB
Ferran Sunyer i Balaguer
Ferran Sunyer i Balaguer, corr...
FUABFormació
Fundació Salut i Envelliment U...
Grup de Recerca en Remugants (...
Gabinet de Comunicació i Educa...
Grup d'Estudis sobre Immigraci...
Grup d'Electroquímica, Fotoquí...
Grup d'estudi de la literacita...
GENOCOV
Geologica acta
Globalització, Educació i Polí...
Grup d’Estudis República i Dem...
Group on Interactive Coding of...
Grup de Recerca en Compostatge...
GIES (Grup de Recerca en Estrè...
Grup de nanoenginyeria de mate...
grafica
Grafo Working Papers
Grup de Recerca en Desistiment...
GREDICS (Grup de Recerca en Di...
Grup de Recerca en Ensenyament...
Gresc@ (Grup de Recerca en Edu...
Grup de Recerca Educació i Tre...
GRISS (Grup de Recerca en Imat...
Grup de Recerca en Publicitat ...
Grup de Recerca Mètodes i Apli...
Grup d’Investigació en Estruct...
Grup de recerca Tradumàtica
Centres i grups de recerca (pr...
GSADI Sociologia Analítica i D...
GSD (Grup de sistemes dinàmics...
Guies de Biblioteques
Eines per a la recerca
Bases de dades
Guies de les Biblioteques
Catàleg
Biblioteca de Ciència i Tecnol...
Com trobar...
Biblioteca de Comunicació i He...
Biblioteca d'Humanitats
Biblioteca de Medicina
Recursos temàtics
Biblioteca Universitària de Sa...
Serveis
Biblioteca de Ciències Socials
Biblioteca de Veterinària
Guies de l'estudiant
Guions de Ràdio Barcelona
Higher education policy
Grup de Recerca Història del c...
Historiae
HMiC
Doctors/es Honoris causa
Premsa aranesa
HPC4EAS (High Performance Comp...
Institut d’Investigació i Inno...
Grup de Recerca en Infància i...
Integrated Assessment: Sociolo...
Institut de Biotecnologia i de...
Institut Català de Nanociència...
Institut Català de Paleontolog...
Institut de Ciències Polítique...
Institut de Ciència i Tecnolog...
Institut de Dret i Tecnologia ...
Integrated Earth System Dynami...
Institut de Física d’Altes Ene...
Institut de Govern i Polítique...
Institut d'Investigació en Cie...
Institut d'Història de la Cièn...
Institut d'Investigació Biomèd...
Imbalance-P
Institut de Neurociències (INc...
Institut de la Comunicació de ...
Indialogs
Informes anuals
Informes anuals d'empresa
Informes anuals de la UAB
Informes de projectes
Informes de sostenibilitat
Grup d'Innovació Docent de la ...
Inter Asia papers
Institut de Recerca de l’Espor...
Isogloss
ISOR (Investigacions en Sociol...
José Agustín Goytisolo
José Agustín Goytisolo, àudio
José Agustín Goytisolo, corres...
José Agustín Goytisolo, dedica...
José Agustín Goytisolo, docume...
José Agustín Goytisolo, docume...
José Agustín Goytisolo, fotogr...
José Agustín Goytisolo, obra c...
José Agustín Goytisolo, obra d...
José Agustín Goytisolo, recone...
José Agustín Goytisolo, vídeos
Jordi Arbonès
Jordi Arbonès, activitats prof...
Jordi Arbonès, altra documenta...
Jordi Arbonès, correspondència
Jordi Arbonès, dedicatòries
Jordi Arbonès, documentació pe...
Jordi Arbonès, fotografies
Jordi Arbonès, obra creativa
Jordi Arbonès, obra de creació...
Jordi Arbonès, obra de creació...
Jordi Arbonès, reconeixement i...
Jaume Camps
Jaume Camps, activitat profess...
Jaume Camps, apunts
Jaume Camps, congressos
Jaume Camps, documentació pers...
Jaume Camps, fotografies
Jaume Camps, il·lustracions
Fons periodístic Josep Maria F...
Jesús Moncada
Jesús Moncada, dibuixos
Journal of Catalan Intellectua...
Contribucions a jornades i con...
Contribucions a jornades i con...
Materials promocionals
Jornades i congressos de la UA...
Jornades d’Innovació Docent de...
Jaume Roca
Jaume Roca, activitat professi...
Jaume Roca, apunts
Jaume Roca, congressos
Jaume Roca, documentació alien...
Jaume Roca, documentació perso...
Bellaterra journal of teaching...
Karanos. Bulletin of Ancient M...
Laboratori de Periodisme i Com...
Grup de recerca Laboratori Hum...
Laboratori d'Anàlisi Instrumen...
Links & Letters
Language design
Langue(s) & Parole
Laboratori de Prospectiva i Re...
Lectora
London International Advertisi...
LIEC (Llenguatge i Ensenyament...
Limnética
Llibres
Llibres de la UAB
Llibres i col·leccions
Llibres i col·leccions de la U...
Grup de Recerca en Comunicació...
Locus amoenus
Manuscrits (S. XI-XIX)
Manuscrits
Mapes
Mapes de la Guerra Civil Espan...
Col·lecció Martí Gelabertó de ...
Materials acadèmics
Material de curs UAB
Materials didàctics
Materials Matemàtics
Memòria Càrnia Digital (MCD)
Fons Manuel Cubeles i Solé
Maria Dolores Baucells
María Dolores Baucells, articl...
María Dolores Baucells, contri...
María Dolores Baucells, docume...
María Dolores Baucells, materi...
Memòria Digital d'Escorxadors ...
Memòria Digital d’Etnologia Ve...
Memòria Digital de Producció A...
Memòria Digital de la Vida Rur...
Medievalia
Memòria personal
Memòries de titulacions
Methodos
Memòria Forestal Digital (MFD)
Memòria Gastronòmica Digital (...
Grup de Recerca Malalties infe...
Grup de Micologia Veterinària
Minescope
Mirabilia
MIRAS (Mediació i Interpretaci...
Mitologías hoy
Workshop MRAMA
Miquel Tomàs Ondiviela
No drets
Nuevas de Indias. Anuario del ...
Observatori de la Tordera
Material obsolet
Ontology studies
Orsis
Ovis
PACTE (Procés d'Adquisició de ...
Pàgines web
Jordi Bigues - Fons Palomares
Papers
Grup de Recerca en Psicologia ...
Pere Calders
Pere Calders, activitats profe...
Pere Calders, àudio
Pere Calders, correspondència
Pere Calders, documentació per...
Pere Calders, fotografies
Pere Calders, obra creativa
Pere Calders, reconeixement i ...
Pere Calders, vídeos
Pendent
Perifèria
Produccions de la Facultat de ...
Publicitat institucional UAB
Plans de gestió de dades (PGD)
Ponències i comunicacions
Ponències i comunicacions de l...
Porci
Postals
Postals de Catalunya
Postals d'Espanya
Pòsters
Pòsters de la UAB
Research group on Psychosocial...
Pedro Pascual
Pedro Pascual, apunts
Pedro Pascual, correspondència
Premsa política
Pragmàtiques (S. XVI-XIX)
Prepublicacions
Prepublicacions de la UAB
Presentacions
Presentacions de la UAB
Papers : Regió Metropolitana d...
Guies docents
Programes radiofònics
Publiradio
Publicacions matemàtiques
Publicacions periòdiques
Publicacions periòdiques de la...
Publicacions de la Secció de M...
Papers del CEDOC
Quaderns d'italià
Quaderns
Quaderns IEE
Quaderns de psicologia
Questiones Publicitarias
Centre d’Estudis Sociològics s...
Revistes antigues d'art i cult...
Revista clínica electrónica en...
Recursos docents
Recursos docents - Servei de B...
Recerca musicològica
Grup de Fiabilitat de Disposit...
Redes
ReGroc : revista de gramática ...
REICIT, Recerca en Estudis Int...
República i republicanisme
Revistes de fons antic
Revibec
Revisar
Revisió càrregues automàtiques
Revisió Biblioteca de Ciència ...
Revisió Biblioteca de Comunic...
Revisió Biblioteca d'Humanita...
Revisió Biblioteca de Medicin...
Revisió de les revistes UAB
Revisió Biblioteca Università...
Revisió Biblioteca de Cièncie...
Revisió Unitat Tècnica i de P...
Revisió Biblioteca de Veterin...
Revistes
Revista de psicología del depo...
Revistes de la UAB
RIDEG. Revista Interdisciplina...
Ramón Ortiz Fornaguera
Ramón Ortiz Fornaguera. Corres...
Ramón Ortiz Fornaguera. Docume...
Ramón Ortiz Fornaguera. Trebal...
Rafael Tasis
Rafael Tasis, obra creativa
Rúbrica contemporanea
Ruta comunicación
Scriptum digital
Selecciones avícolas
Security of Networks and Distr...
Soberanía alimentaria
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
SORT
Sostenibilitat i Prevenció Amb...
SPIN-PORICS
Studia aurea
Studia aurea monográfica
Synthesis of Bioactive Organic...
Treballs d'arqueologia
Tiempo devorado
Tesis doctorals
Tesis doctorals de la UAB
Treballs de Fi de Grau
Premis UAB. TFG
Revista Tradumàtica
Translat Library
TransMedia Catalonia
Treballs de recerca i projecte...
Treballs de recerca i projecte...
Treballs de construcció de tip...
Grup de recerca en Traducció d...
UAB Divulga
3 Qüestions. Divulgació Cientí...
Càpsules de recerca NEO
UAB Divulga videos
Fons patrimonial
UAB Innova
Unitat d’Assessorament Psicope...
Grup de Recerca Epidemiologia ...
Unitat de Fonaments de l'Anàli...
Unitat d'Historia Econòmica. D...
Unitat de Patologia Murina i C...
Veterinària. Treballs
Qualitat d'Aliments d'Origen A...
Zoonosi i Una Sola Salut (ONE ...
Vídeos de les Biblioteques de ...
Vídeos
Vídeos de la UAB
Vivat academia
WaterInnEU
Grup de recerca Wildlife Ecolo...
Wormwood review
Working papers
Working papers de la UAB
Xavier Fàbregas
Amèrica
Classificació de canals
Caça
Cistelleria
Cuirs i pells
Fires de bestiar i aviram
Gossos / Cinofília
Història local
Inspecció veterinària d'escorx...
Xavier Fàbregas i Comadran, ma...
Matança del porc
Memòria Digital del Pollancre ...
Objectes tradicionals
Paisatges
Patrimoni arquitectònic
Pelleteria
Residus en carns
Toro fer
Trichinella
Ordena'ls per:
Mostrar els resultats:
Format de visualizació:
el darrer primer
títol
autor
any
asc.
desc.
- o prioritzar per -
semblança de paraules
10 resultats
25 resultats
50 resultats
100 resultats
250 resultats
500 resultats
llista única
dividit per col·lecció
BibTeX
Citation
CSV
HTML brief
HTML detailed
HTML MARC
HTML photo captions only
HTML portfolio
METS
Untitled
Untitled
Untitled
XML Dublin Core
XML MARC
Resultats globals:
23
registres trobats en 0.02 segons.
Articles
,
10
registres trobats
Llibres i col·leccions
,
9
registres trobats
Documents de recerca
,
4
registres trobats
Articles
10
registres trobats
1.
38 p, 421.2 KB
L'educació postobligatòria a Catalunya. Eixos de desigualtat en les trajectòries formatives més enllà de l'ESO
/
Subirats, Joan
(Subirats i Humet) dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ;
Alegre, Miquel Àngel,
1975- (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ;
Benito Pérez, Ricard
(Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ;
Chela, Xènia
(Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques)
;
Gonzàlez Balletbò, Isaac
1944- (Universitat Oberta de Catalunya) ;
Albaigés, Bernat
(Síndic de Greuges)
2009
Quaderns d'avaluació
,
Núm. 14 (2009)
, p. 6-42
Registre complet
-
2.
8 p, 1.5 MB
És possible reduir les desigualtats del nostre sistema educatiu?
/
Alegre, Miquel Àngel,
1975- (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ;
Benito Pérez, Ricard
(Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ;
Gonzàlez Balletbò, Isaac
1944- (Universitat Oberta de Catalunya) ;
González Motos, Sheila
(Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques)
2009
Nous horitzons
,
Núm. 196 (Febrer 2009)
, p. 26-33
Registre complet
-
3.
22 p, 212.7 KB
Educación e inmigración. ¿Un binomio problemático?
/
Alegre, Miquel Àngel,
1975- (European University Institute (Itàlia). Department of Social and Political Sciences)
Este artículo pretende evaluar las supuestas problemáticas asociadas a la incorporación en la escuela de un número creciente de alumnos inmigrantes a partir de un enfoque de doble mirada. Por un lado, conviene analizar aquello que, específicamente, aporta este alumnado al conjunto de la diversidad social y cultural que tradicionalmente se ha encontrado presente en nuestras aulas. [...]
This article frames in a double-side approach towards what has been considered as a problem as regards the schooling of an increasing number of immigrant students. First, it is necessary to analyse the contribution made by the specificities of these students into the general diversity present in classrooms. [...]
2008
Revista de educación (Madrid)
,
Num. 345 (Enero-Abril 2008)
, p. 61-82
Registre complet
-
4.
28 p, 667.8 KB
Los factores del abandono educativo temprano. España en el marco europeo
/
Alegre, Miquel Àngel,
1975- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Benito Pérez, Ricard
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Grup de Recerca en Educació i Equitat
En el año 2007 un 31% de los jóvenes españoles de entre 18 y 24 años no había completado con éxito los estudios secundarios postobligatorios, un porcentaje quince puntos por encima de la media de la UE-27. [...]
In 2007, 31% of Spanish youth aged 18 and 24 had not completed upper secondary education, a percentage which is fifteen points higher than the EU-27 average. This article aims to examine the ability of certain contextual factors to explain the levels of school dropout, assessing at the same time the margin for intervention which educational policies still have to tackle this problem. [...]
2010
Revista de educación (Madrid)
,
Num. extra (2010)
, p. 65-92
Registre complet
-
5.
5 p, 212.8 KB
Convivencia social, convivencia escolar
/
Subirats, Joan
(Subirats i Humet) (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ;
Alegre, Miquel Àngel,
1975- (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques)
La escuela es un espacio vivo, organizado en jerarquías y gobernado por normas, en el que reproducen las distintas culturas que, a veces, transgreden los marcos normativos. Ante ello, la función docente precisa nuevos esquemas de trabajo y los centros más recursos para reconducir la desafección escolar.
2006
Cuadernos de pedagogía
,
Num. 359 (2006)
, p. 12-18
Registre complet
-
6.
22 p, 853.0 KB
Experiencias escolares iniciales del alumnado inmigrado : comienzos que marcan
/
Alegre, Miquel Àngel,
1975- (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Benito Pérez, Ricard
(Universitat Autònoma de Barcelona) ;
González Motos, Sheila
(Universitat Autònoma de Barcelona)
El artículo aborda las experiencias vividas por los alumnos inmigrados durante los primeros momentos de su incorporación a los centros educativos de la sociedad de acogida. A partir del trabajo etnográfico realizado en seis institutos catalanes (49 entrevistas a alumnos inmigrados), los autores muestran las implicaciones de estas experiencias a dos niveles: en el terreno relacional y en el ámbito académico. [...]
This article focuses on the experiences lived by immigrant pupils during the first moments of their incorporation into schools of the welcoming society. Based on the ethnographic work carried out in six Catalan secondary schools (49 interviews with immigrant pupils), authors show the implications of such experiences at two levels: in the relational field and in the academic sphere. [...]
2011 -
10.5944/educxx1.15.2.130
Educación XX1
,
Vol. 15, núm. 2 (2012)
, p. 137-158
Registre complet
-
7.
12 p, 119.4 KB
Segregació social i marc institucional dels centres : una anàlisi internacional de les desigualtats educatives
/
Ferrer-Esteban, Gerard
;
Alegre, Miquel Àngel,
1975-
L'objectiu del present article és l'anàlisi comparativa, en l'àmbit internacional, dels efectes dels factors de procés i de composició escolar en les desigualtats de resultats entre els estudiants. [...]
El objetivo de este artículo es el análisis comparativo, en el ámbito internacional, de los efectos de los factores de proceso y de composición escolar en las desigualdades de resultados entre estudiantes. [...]
L'objectif du présent article est l'analyse comparative, à niveau international, des effets des facteurs de processus et de composition scolaire dans les inégalités de résultats entre les étudiants. [...]
This article presents a comparative analysis performed at international level of the effects of school process and composition on the inequalities in student academic achievement. We use multilevel regression models to identify the factors which contribute to explain the variability of student academic achievement, and which, therefore, provide hints for establishing the causes of inequality situations in education systems. [...]
2009
Temps d'educació
,
Núm. 36 (2009)
, p. 201-212
Registre complet
-
8.
26 p, 193.2 KB
Procesos de segregación y polarización escolar : la incidencia de las políticas de zonificación escolar
/
Alegre, Miquel Àngel,
1975- (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ;
Benito Pérez, Ricard
(Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ;
González, Isaac
(Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques)
En este artículo se presentan algunos resultados de una investigación que, a partir de los datos recogidos en 10 municipios catalanes, analiza la incidencia de diferentes políticas de zonificación escolar -es decir, las políticas de preferencia de asignación de plaza escolar a través de la delimitación de zonas de influencia de las escuelas- sobre la segregación y la polarización de la red escolar. [...]
This paper assesses the influence of different policies of school zonification (i. e. local policies that sort students into different schools on the basis of the delimitation of areas of proximity) on school social segregation and school polarization dynamics. [...]
2008
Profesorado
,
Vol. 12, N. 2 (2008)
, p. 2-26
Registre complet
-
9.
26 p, 574.1 KB
Geografías adolescentes y contacto intercultural. Una visión desde el ámbito escolar
/
Alegre, Miquel Àngel,
1975- (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques)
Este artículo profundiza en el debate a propósito de la teoría del contacto intercultural. Más específicamente, en él se analizan las formas y los significados de las experiencias de contacto intercultural en el marco de las geografías adolescentes articuladas en el espacio escolar. [...]
This article deals with the debate regarding the intercultural contact theory. More specifically, it analyses the forms and meanings of intercultural contact experiences in the frame of adolescent geographies which are established in the school space. [...]
2008 -
10.5565/rev/papers/v90n0.734
Papers : revista de sociologia
,
N. 90 (2008)
p. 33-58
Registre complet
-
10.
34 p, 174.9 KB
Escola, oci i joves d'origen magribí. Segones generacions de famílies immigrades i el sentit de la seva inserció social : el cas de Mataró
/
Alegre, Miquel Àngel,
1975- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Herrera Aragón, Diego,
1975- (Consorci Institut d'Infància i Món Urbà)
Aquest article és fruit de la ponència presentada al III Congrés Català de Sociologia (Lleida, 20 i 21 de març de 1999), arran de la investigació realitzada sota el mateix títol al municipi de Mataró i finançada per la Fundació Jaume Bofill. [...]
The article is the result of a communication presented at the III Congrés Català de Sociologia (Lleida, 20-21 March 1999). This communication comes from a research developed in Mataró under the same title and payed by Jaume Bofill Foundation. [...]
2002 -
10.5565/rev/papers/v66n0.1653
Papers : revista de sociologia
,
N. 66 (2002)
, p. 215-248
Registre complet
-
Llibres i col·leccions
9
registres trobats
1.
138 p, 1.1 MB
L'Educació postobligatòria a Catalunya : eixos de desigualtat en les trajectòries formatives més enllà de l'ESO
/
Subirats, Joan
(Subirats i Humet) dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ;
Alegre, Miquel Àngel,
1975- (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ;
Benito Pérez, Ricard
(Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ;
Chela, Xènia
(Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques)
;
Gonzàlez Balletbò, Isaac
1944- (Universitat Oberta de Catalunya) ;
Albaigés, Bernat
(Síndic de Greuges) ;
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu (Catalunya)
;
Catalunya.
Departament d'Educació
El sistema educatiu català (i també l'espanyol) presenta un nombre de joves que acaben l'ensenyament secundari obligatori (ESO) sense graduació, així com també un desinterès de bona part d'aquest jovent a continuar formant-se posteriorment. [...]
Barcelona : Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu, 2010 (
Informes d'avaluació ; 15
)
Registre complet
-
2.
410 p, 6.3 MB
Autonomies i desigualtats a Espanya : percepcions, evolució social i polítiques de benestar
/
Gallego, Raquel,
dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ;
Subirats, Joan,
(Subirats i Humet) dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ;
Adelantado Gimeno, José
1956-2021 (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Alegre, Miquel Àngel,
1975- (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació i Equitat)
;
Alfama, Eva
(Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ;
Barberà, Pablo
(New York University) ;
Chela, Xènia
(Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació i Equitat) ;
Couceiro López, Mariña
(Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Cruells López, Marta
(Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ;
González Motos, Sheila
(Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació i Equitat) ;
Iglesias, Mariela
(Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ;
Monteiro, María Gabriela
(Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ;
Riba i Romeva, Clara
(Universitat Pompeu Fabra. Departament de Ciències Polítiques i Socials) ;
Souto, Julio
(Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ;
Institut d'Estudis Autonòmics (Catalunya)
[Barcelona] : Generalitat de Catalunya. Institut d'Estudis Autonòmics, 2011 (
Con(textos) A ; 13
)
Registre complet
-
3.
21 p, 114.9 KB
Com valoren les famílies estrangeres l'educació preescolar? El paper de l'educació preescolar en l'increment de les oportunitats educatives per als fills i les famílies d'origen immigrant
/
Benito Pérez, Ricard
(Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ;
González Motos, Sheila
(Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ;
Chela, Xènia
(Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ;
Alegre, Miquel Àngel,
1975- (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques)
Diversos autors han situat l'educació preescolar com una de les etapes educatives d'especial importància en l'assoliment d'una major equitat, en tant que instrument capaç d'atenuar els efectes que l'origen familiar provoca sobre el desenvolupament social i cognitiu de l'alumne. [...]
Des nombreux auteurs ont souligné l'importance de l'éducation préscolaire en ce qui concerne l'équité et en tant qu'instrument capable de diminuer les effets de l'origine familiale sur le développement social et cognitif des élèves. [...]
A number of authors have underlined the importance of preschool education in achieving greater equity as a means of attenuating the effect of family background on a student's social and cognitive development. [...]
Son varios los autores que han situado la educación preescolar como una de las etapas educativas de especial importancia en la búsqueda de una mayor equidad, en tanto que instrumento capaz de atenuar los efectos que el origen familiar provoca sobre el desarrollo social y cognitivo de los alumnos. [...]
Barcelona : Generalitat de Catalunya. Departament de Benestar Social i Família, 2011 (
Ciutadania i Immigració ; 6
)
Recerca i immigració III : Convocatòria ARAFI-2007
,
2011,
p. 113-133
Registre complet
-
4.
306 p, 3.3 MB
Les famílies davant l'elecció escolar : dilemes i desigualtats en la tria de centre a la ciutat de Barcelona
/
Alegre, Miquel Àngel,
1975- coord. ;
Benito Pérez, Ricard
;
González Motos, Sheila
;
Chela, Xènia
;
Fundació Jaume Bofill
Aquest llibre aprofundeix en les motivacions que guien les famílies a l'hora de triar un centre on escolaritzar els seus fills o filles a P3 o bé a l'ESO. Analitza el pes de factors com el capital social i cultural de les famílies en l'elaboració de discurs i en la concreció de la tria; i estudia la incidència de determinats factors institucionals, més concretament, de la realitat de la xarxa i les polítiques d'accés escolar que delimiten les opcions d'elecció.
Barcelona : Fundació Jaume Bofill, 2010 (
Polítiques (Fundació Jaume Bofill) ; 72
)
Registre complet
-
5.
24 p, 110.8 KB
Educación e inmigración : ¿un binomio problemático?
/
Alegre, Miquel Àngel,
1975- (Universitat Autònoma de Barcelona)
Madrid : Instituto de Formación del Profesorado, Investigación e Innovación Educativa (IFIIE), 2011 (
Colección Estudios Creade, núm. 8
)
Población inmigrante y escuela : conocimientos y saberes de investigación
,
2011,
, p. 341-364
Registre complet
-
6.
13 p, 104.1 KB
Políticas de "acogida escolar" en Catalunya : una aproximación crítica
/
Alegre, Miquel Àngel,
1975- (Universitat Autònoma de Barcelona)
Madrid : Instituto de Formación del Profesorado, Investigación e Innovación Educativa (IFIIE), 2011 (
Colección Estudios Creade, núm. 8
)
Población inmigrante y escuela : conocimientos y saberes de investigación
,
2011,
p. 535-547
Registre complet
-
7.
8 p, 80.3 KB
Elecció escolar : un breu marc de referencia
/
Alegre, Miquel Àngel,
1975-
Miquel Àngel Alegre vincula la segregació escolar amb els processos de tria d'escola, i afirma que aquests segons són, alhora, causa i conseqüència de la primera. En aquesta línia, l'autor mostra com les possibilitats de tria estan desigualment distribuïdes en funció de l'estatus socioeconòmic de les famílies i aposta per la regulació pública del principi d'elecció escolar que faci possible reduir la desigualtat que hi ha en aquest camp.
Barcelona : Fundació Jaume Bofill, 2013 (
Informes breus ; 38
)
Les Escoles magnet: una aposta per l'excel·lència i l'equitat
,
2013,
p. 25-32
Registre complet
-
8.
152 p, 811.0 KB
L'Elecció de centre escolar a Catalunya : elements per a un debat
/
Rambla, Xavier,
1966- ;
Valiente, Oscar
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Alegre, Miquel Àngel,
1975- ;
Fundació Jaume Bofill
Aquesta Finestra Oberta és fruit dels debats i deltreball realitzat en el marc del Seminari Internacional sobre Elecció de Centre Escolar que va tenir lloc els dies 9 i 10 de setembre de 2008 a Can Bordoi, i que va comptar amb la participació d'una trentena de per sones, entre les quals hi havia responsables d'administracions i organismes municipals i del Departament d'Educació; investigadors i professors universitaris; associacions de mares i pares; patronals del sector educatiu concertat, i persones d'altres organismes de la comunitat educativa del país.
Barcelona : Fundació Jaume Bofill, 2009 (
Finestra oberta (Fundació Jaume Bofill) ; 53
)
Registre complet
-
9.
22 p, 138.3 KB
Joves adolescents i escolaritat obligatòria : sis contraarguments i una coda
/
Bonal, Xavier
;
Alegre, Miquel Àngel,
1975- ;
Gonzàlez Balletbò, Isaac
1944- ;
Herrera Aragón, Diego
1975-
;
Rovira, Marta,
1969- ;
Saurí, Enric
En els temps que corren topem massa sovint amb interpretacions múltiples del fracàs escolar. L'extensió de l'escolarització obligatòria fins als setze anys, l'arribada constant d'immigrants a les escoles i els instituts de Catalunya, la creixent violència juvenil a les aules, la desaparició dels valors tradicionals de la "família", són, a tall d'exemple, alguns dels factors que són assenyalats des de fonts diverses (i sovint de validesa qüestionable) com a causes principals de la disrupció i el fracàs dels joves adolescents. [...]
Barcelona Fundació Jaume Bofill 2004 (
Polítiques (Fundació Jaume Bofill) ; 40
)
Construint identitats. Espais i processos de socialització dels joves d'origen immigrat
,
2004,
p. 77-98
Registre complet
-
Documents de recerca
4
registres trobats
1.
221 p, 3.6 MB
Lògiques d'accés escolar i processos de segregació social : mplicacions en el terreny de les desigualtats educatives
/
Benito Pérez, Ricard
;
Alegre, Miquel Àngel,
1975-, dir. ;
Gonzàlez Balletbò, Isaac
1944- , dir. ;
Gallego, Raquel,
dir.
;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Sociologia
Aquesta tesi s'aproxima, des d'una perspectiva sociològica, a les implicacions de les dinàmiques de segregació escolar en el terreny de les desigualtats educatives. La tesi es presenta en format de compendi de publicacions (cinc articles i un capítol de llibre). [...]
This doctoral dissertation approaches, from a sociological perspective, to the implications of the dynamics of school segregation in terms of educational inequalities. It is based on a compilation of publications (five articles and a book chapter). [...]
[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.
Registre complet
-
2.
113 p, 3.1 MB
Anàlisi de dades. Document de base 2 per a l'informe Oportunitats educatives a Barcelona 2016
/
González Motos, Sheila
(Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Sanchez Gelabert, Albert
(Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Sintes, Elena,
coord. ;
Albaigés, Bernat,
col.
;
Alegre, Miquel Àngel,
1975- col. ;
Bonal, Xavier,
col. ;
Martínez, Miquel,
col. ;
Tarabini-Castellani, Aina,
col. ;
Institut Infància i Adolescència
Barcelona 2016
Registre complet
-
3.
321 p, 4.8 MB
Redes de amistad del alumnado extranjero en los institutos: Causas institucionales e impactos académicos
/
González Motos, Sheila
;
Alegre, Miquel Àngel,
1975-, dir. ;
León, Margarita
;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Institut de Govern i Polítiques Públiques
La presente tesis plantea dos objetos de estudio para dar cuenta de las dinámicas relacionales y formativas que tienen lugar en los institutos de educación secundaria: en primer lugar, el nivel de interculturalidad de las redes relacionales del alumnado extranjero y, en segundo lugar, su efecto sobre el rendimiento académico de este alumnado extranjero. [...]
This doctoral dissertation has two objects of study to account for the relational and educational dynamics that take place in high schools: first, the interculturality level in the networks of foreign students, and, second, its effect on the academic performance of these foreign students. [...]
[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015
Registre complet
-
4.
241 p, 1.3 MB
Geografies adolescents a secundària : els posicionaments dels fills i filles de famílies d'origen immigrant en els mapes relacionals i culturals articulats en l'àmbit escolar
/
Alegre, Miquel Àngel,
1975- ;
Bonal, Xavier,
dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
La finalitat de la tesi ha estat analitzar les experiències de posicionament dels i les joves d'origen estranger en el sí de les geografies relacionals i culturals que es dibuixen en territori escolar. [...]
The main purpose of this thesis is to analyse the placing experiences of youths of foreign origin within the relational and cultural geographies, which are outlined in the scholar territory. More specifically, the central goal of this work has been to interpret and explain causes and implications of these experiences. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2005
2 documents
Registre complet
-
Vegeu també: autors amb noms similars
2
Alegre, Martí
23
Alegre, Miquel Àngel,
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una
alerta personal
via correu electrònic o subscribiu-vos al
canal RSS
.