Resultats globals: 21 registres trobats en 0.03 segons.
Documents de recerca, 1 registres trobats
Articles, 20 registres trobats
Documents de recerca 1 registres trobats  
1.
300 p, 3.8 MB Aproximació als fonaments epistemològics i psicològics per al disseny i aplicació d'una seqüència de ciències a l'ESO / Aliberas i Maymí, Joan ; Izquierdo i Aymerich, Mercè, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Gutiérrez, Rufina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didactica de la Matematica i les Ciències Experimentals
Partint d'un marc teòric constituït pel model d'activitat científica escolar de M. Izquierdo i del model ONEPSI de R. Gutiérrez hem analitzat una seqüència didàctica per a l'ensenyament obligatori i una conversa sobre una part d'aquesta mateixa seqüència, mantinguda entre un professor i un alumne per intentar comprendre'n la dinàmica i els sistemes de regulació. [...]
Based on a theoretical framework consisting of the scientific scholar activity model by M. Izquierdo and the ONEPSY model by R. Gutiérrez, we analyzed a learning sequence for compulsory education, and a conversation about some parts of the same sequence, maintained between a teacher and a student to try to understand sequence dynamics and regulation systems. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2013  

Articles 20 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
22 p, 1.0 MB Introducción a un método para la conducción y análisis de diálogos didácticos basado en la evaluación de modelos mentales / Aliberas i Maymí, Joan (IES Josep Puig i Cadafalch (Mataró, Catalunya)) ; Gutiérrez, Rufina (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Izquierdo i Aymerich, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Hemos desarrollado un método de análisis y conducción de diálogos didácticos en las clases de ciencias utilizando como marco teórico el modelo ONEPSI (ONtológico, EPistemológico, PSIcológico). [...]
Hem desenvolupat un mètode d'anàlisi i conducció de diàlegs didàctics a les classes de ciències utilitzant com a marc teòric el model ONEPSI (Ontològic, Epistemològic, Psicològic). També hem usat el mateix mètode tant en la regulació d'un diàleg entre professor i alumne, com en la seva posterior anàlisi. [...]
Using ONEPSY model (ONtological, EPistemological, PSYchological) as theoretical framework we have developed a method for analyzing and conducting didactical dialogs in science lessons. We have also used this method in the regulation of a dialog between teacher and student, and further analysis. [...]

2017 - 10.5565/rev/ensciencias.2028
Enseñanza de las ciencias, Vol. 35 Núm. 2 (2017) , p. 7-28 (Investigaciones Didácticas)  
2.
7 p, 373.9 KB Modelización del fenómeno de alimentación humana : de la mirada disciplinar a la multirreferencialidad / Izquierdo i Aymerich, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Gómez Galindo, Alma Adrianna (Cinvestav-Centro de Investigación y de Estudios Avanzados (Mèxic)) ; Ramos de Robles, S. Lizette (Universidad de Gaudalajara (México)) ; Bahamonde, Nora (Instituto de Investigación en Enseñanza de las Ciencias y de las Matemáticas (Argentina)) ; Diaco, Pamela (Universidad Nacional de Río Negro (Argentina)) ; Aliberas i Maymí, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Matemàtiques i les Ciències Experimentals) ; Gutiérrez, Rufina (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Izquierdo i Aymerich, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
El objetivo de nuestra investigación apuntó a la actualización de un marco teórico para el abordaje de la Educación Alimentaria, a partir del cual se pudieran caracterizar los modelos científicos sobre la alimentación humana de docentes de escuelas primarias y secundarias de Argentina y contrastarlos con los de especialistas universitarios provenientes de distintos campos disciplinares. [...]
2013
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2013) , p. 252-258 (Innovacions didàctiques)  
3.
7 p, 706.2 KB Diseño de una secuencia didáctica sobre hidrostática, teóricamente fundamentada : el papel de la modelización y de la emoción / Aliberas i Maymí, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Matemàtiques i les Ciències Experimentals) ; Izquierdo i Aymerich, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Gutiérrez, Rufina (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Analizamos la estructura y la dinámica interna de una secuencia didáctica teóricamente fundamentada. La secuencia se realizó sobre hidrostática elemental, para 4º curso de Enseñanza Secundaria Obligatoria (ESO) en España (alumnos de 15-16 años). [...]
2013
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2013) , p. 84-90 (Innovacions didàctiques)  
4.
8 p, 549.4 KB El papel de la conversación didáctica en la modelización y progresión del conocimiento escolar : el caso de la hidrostática en ESO / Aliberas i Maymí, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Matemàtiques i les Ciències Experimentals) ; Izquierdo i Aymerich, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Gutiérrez, Rufina (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
El trabajo que presentamos se encuadra en uno más amplio: el diseño de una secuencia didáctica sobre hidrostática elemental, para alumnos de 4º curso de Enseñanza Secundaria Obligatoria (ESO) de edades comprendidas entre 15 y 16 años. [...]
2013
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2013) , p. 76-83 (Innovacions didàctiques)  
5.
7 p, 75.9 KB Ensenyar ciències a l’ESO / Aliberas i Maymí, Joan (IES Josep Puig i Cadafalch (Mataró, Catalunya))
La realitat a les aules de secundària ha canviat tant que requereix repensar moltes de les idees implícites que hi ha darrera de la nostra activitat docent. Es proposa optar per una classe de ciències que proporcioni noves maneres de mirar el món i d’actuar-hi, que tingui en compte els aspectes emocionals de l’aprenentatge, que aprofiti la potència del treball en equip, i que desenvolupi en els alumnes capacitats d’autoregulació dels aprenentatges. [...]
2008
Ciències: revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 9 (2008) , p. 28-34  
6.
4 p, 185.9 KB Com funciona una espelma? / Aliberas i Maymí, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Matemàtiques i les Ciències Experimentals) ; Institut Josep Puig i Cadafalch (Mataró)
Un estri que ens sembla gairebé trivial pot convertir-se en un bon recurs per aprendre a pensar en termes químics. Es proposen algunes experiments senzills per fer amb una espelma encesa, així com amb altres combustions, que ajuden a construir una explicació química del que hi succeeix.
2012
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 22 (juny 2012) , p. 9-12  
7.
5 p, 104.1 KB ¿Qué conocimiento científico enseñar en la escuela obligatoria? / Aliberas i Maymí, Joan (IES Josep Puig i Cadafalch (Mataró, Catalunya))
2005
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2005) , p. 1-5  
8.
8 p, 1.7 MB El terratrèmol de l’11 de març del 2011 al Japó / Aliberas i Maymí, Joan (IES Josep Puig i Cadafalch (Mataró, Catalunya)) ; Arboleya, María Luisa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia)
El març passat un intens terratrèmol va sacsejar la costa oriental del Japó, produint un tsunami que va originar un nombre molt gran de víctimes i enormes danys materials. Vegem què va succeir.
2011
Ciències: revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 19 (Juny 2011) , p. 39-46  
9.
4 p, 204.9 KB Reaccions d'acoblament creuat: eines simples per a la construcció de molècules complexes / Maseras Cuní, Feliu (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Aliberas i Maymí, Joan (IES Josep Puig i Cadafalch (Mataró, Catalunya))
El premi Nobel de química de l’any 2010 ha reconegut el treball de tres químics que durant els anys 70 i 80 van obrir el camí a la realització de certes síntesis orgàniques que ara resulten fonamentals per a l’elaboració de substàncies d’interès en medicina, microelectrònica. [...]
2011
Ciències: revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 18 (març 2011) , p. 37-40  
10.
4 p, 173.7 KB Quin temps, aquest hivern! / Llebot, Josep Enric, 1953- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Física) ; Aliberas i Maymí, Joan (IES Josep Puig i Cadafalch (Mataró, Catalunya))
Aquest hivern no ha estat com els altres: hem tingut pluja durant molts dies. Això vol dir que s’ha aturat el canvi climàtic? Que hem deixat enrere els hiverns amb poca pluja? Suposa la solució del problema de la sequera?.
2010
Ciències: revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 15 (2010) , p. 39-42  

Articles : 20 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.