Results overview: Found 2 records in 0.02 seconds.
Articles, 1 records found
Research literature, 1 records found
Articles 1 records found  
1.
17 p, 140.8 KB El paper de la mediació en el desenvolupament de la competència literària : disseny i aplicació d'una intervenció didàctica / Amat Castells, Vanesa (Universitat de Vic)
Aquest article presenta l'experiència de planificació i desenvolupament d'una intervenció didàctica per millorar la competència literària d'un grup d'alumnes de segon curs d'educació primària. [...]
Este artículo presenta la experiencia de planificación y desarrollo de una intervención didáctica para mejorar la competencia literaria de un grup de alumnos de segundo curso de primaria. Se analiza el papel de mediación que ejerce la maestra en actividades de diálogo sobre la lectura de álbumes ilustrados desde dos ámbitos: en el aspecto de creación y utilización de un recurso didáctico para fomentar la expresión de los niños en clave literaria y en la vertiente de participante y guía en el transcurso de las discusiones.
This article presents the experience of the planning and development of a didactic intervention to improve the literary competence of a group of primary education second course students. The role of the mediation exerted by the teacher in dialogue activities revolving around the reading of various illustrated albums is analyzed from two different scopes: on the one hand, the creation and usage of a teaching material to promote the expression of children in a literary way and, on the other hand, the role of the teacher as a participant and a guide throughout the discussions.

2010 - 10.5565/rev/jtl3.217
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 3, Núm. 1 (august-september 2010) , p. 33-49  

Research literature 1 records found  
1.
543 p, 3.6 MB Aprendre a valorar les lectures literàries : anàlisi d'una intervenció didàctica a cicle inicial / Amat Castells, Vanesa ; Colomer Martínez, Teresa, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials
Aquest estudi se centra en la planificació i l'anàlisi d'una intervenció didàctica, que té l'objectiu de promoure l'aprenentatge de valorar les lectures literàries al primer cicle d'educació primària. [...]
This study focuses on the planning and analysis of an educational intervention aimed at helping students to learn how to evaluate literary reading at the first cycle of primary. It is based on the consideration that learning to evaluate works and to express opinions (orally and in writing) on reading material is essential in developing the training of literary readers. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.