Results overview: Found 13 records in 0.02 seconds.
Articles, 3 records found
Books and collections, 1 records found
Research literature, 2 records found
Course materials, 7 records found
Articles 3 records found  
1.
19 p, 172.4 KB Formación de la conciencia histórica y educación para el futuro / Santisteban, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Anguera Cerarols, Carles (Universitat Autònoma de Barcelona)
En este artículo pretendemos establecer las relaciones entre dos corrientes de investigación e innovación en la enseñanza de la Historia y de las ciencias sociales, que tienen importantes líneas de convergencia, aunque pertenecen a tradiciones científicas diferentes. [...]
In this article we pretend to prove the relations between two lines of research and innovation in the teaching of history and social sciences, both have important points of contact, although they belong to different scientific traditions. [...]

2014
Clio & asociados, Núm. 19 (2014) , p. 249-267  
2.
21 p, 11.6 MB L’ensenyament de l’espai geogràfic en una aula d’anglès de primària / Anguera Cerarols, Carles (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
El treball per competències posa l’èmfasi en què l’aprenentatge ha de suposar que l’alumnat sigui capaç dominar els recursos que el permetin actuar d’una forma eficaç i raonada en la societat actual. [...]
El trabajo por competencias pone el acento en que el aprendizaje debe permitir que el alumnado sea capaz de dominar los recursos que le permitan actuar de una forma eficaz y razonada en la sociedad actual. [...]
A competence-based curriculum aims at helping learners to master those communicative resources that are necessary to act efficiently and reasonably in our society. Achieving these competences means learning how to use, orally and through the written medium, those languages that are essential to be able to solve the different situations that people have to face in the development of their social activities as citizens. [...]

2013 - 10.5565/rev/jtl3.549
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 6, Núm. 4 (November-December 2013) , p. 33-53  
3.
5 p, 234.7 KB Book Review / Anguera Cerarols, Carles (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Sarah GUTH & Francesca HELM (ed. ), Telecollaboration 2. 0. Language, Literacies and Intercultural Learning in the 21st Century. Peter Lang, 2010.
2013 - 10.5565/rev/jtl3.498
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 6, Núm. 1 (febrer-març 2013) , p. 81-85  

Books and collections 1 records found  
1.
162 p, 5.1 MB Les Qüestions socialment vives i l'ensenyament de les ciències socials / Pagès, Joan (Pagès Blanch) (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Santisteban, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Evans, Ronald W. ; Tutiaux-Guillon, Nicole ; Brusa, Antonio ; Musci, Elena ; Funes, Alicia Graciela ; López Facal, Ramón ; Anguera Cerarols, Carles ; González Valencia, Gustavo A. ; Granados Sánchez, Jesús ; Castañeda Meneses, Marta ; Berlanga, Joan ; Boixader i Corominas, Agnès ; Espí, Vicent ; Llusà i Serra, Juan ; Garrigó Fullola, Margarida ; Ortega, Jordi ; Nomen Recio, Jordi ; González Monfort, Neus ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat de Didàctica de les Ciències Socials ; Jornades de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials (7es : 2010 : Bellaterra, Catalunya)
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions, 2011. (Documents (Universitat Autònoma de Barcelona) ; 97.)  

Research literature 2 records found  
1.
25 p, 626.0 KB Com canvien els objectes amb el pas del temps? Una experiència d'aula l'educació infantil / Peña Pelegrí, Carla ; Anguera Cerarols, Carles, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'article fa una reflexió teòrica i pràctica sobre com els nens i nenes d'Educació Infantil aprenen la temporalitat. A partir d'una revisió general de la necessitat d'ensenyar història a les primeres etapes educatives i de les principals metodologies que sustenten aquest aprenentatge, es descriu la planificació i l'aplicació pràctica d'una proposta didàctica. [...]
El artículo propone una reflexión teórica y práctica sobre cómo los niños y niñas de Educación Infantil aprenden la temporalidad. A partir de una revisión general de la necesidad de enseñar historia en las primeras etapas educativas y de las principales metodologías que sustentan este aprendizaje, se describe la planificación y la aplicación práctica de una propuesta didáctica. [...]
This article present both a theoretical and practical reflection on how the children learn the passage of time. Starting with a general review of the necessity to teach history during the first educative stages and the main methodologies used in this learning process, a planning and practical application of teaching proposal is described. [...]

2014
Graduat o Graduada en Educació infantil [847]  
2.
429 p, 18.3 MB El Concepte de futur en l'ensenyament de les ciències socials : estudis de cas a l'educació secundària / Anguera Cerarols, Carles ; Santisteban, Antoni, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didactica de la Llengua, la Literatura i les Ciències Socials
Tota educació és una preparació per al futur. Actualment, en les ciències socials, el passat i el present són les categories temporals que més atenció reben, si no són les úniques. En aquesta situació, la construcció de les representacions socials del futur i el seu treball, queden en mans dels mitjans de comunicació i altres experiències fora del marc educatiu. [...]
All education is a preparation for the future. Actually, the past and the present are the temporal categories which receive more attention in social studies. Considering this, the construction and the work of social representations of the future are held on the media and the experiences outside the educational system, leading into a missing dimension in the students education. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2013  

Course materials 7 records found  
1.
6 p, 98.7 KB Recerca sobre Educació Ambiental i del Consum en un Món Globalitzat i Complex [43223] / Santisteban Fernández, Antoni ; Junyent Pubill, Merce ; Tosar Bacarizo, Breogan ; Calafell Subirá, Genina ; Anguera Cerarols, Carles ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
La investigació en educació ambiental i educació del consum constitueix una oportunitat per a reflexionar i avançar en el disseny de currículums, models formatius i propostes competencials. El mòdul pren com a punt de partida la investigació en educació ambiental, educació del consum i educació econòmica, com diverses maneres d'abordar, des de l'educació, les relacions entre les persones i el medi i entre les pròpies persones. [...]
La investigación en educación ambiental y educación del consumo constituye una oportunidad para reflexionar y avanzar en el diseño de currículos, modelos formativos y propuestas competenciales. El módulo toma como punto de partida la investigación en educación ambiental, educación del consumo y educación económica, como diversas maneras de abordar, desde la educación, las relaciones entre las personas y el medio y entre las propias personas. [...]

2019-20
3 documents
2.
5 p, 96.8 KB Didàctica de les ciències socials [102042] / Gonzalez Valencia, Gustavo ; Llusa Serra, Juan ; Canals Cabau, Maria Roser ; Anguera Cerarols, Carles ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
- Analitzar els principals conceptes de les ciències socials - Analitzar i valorar els problemes que planteja l'ensenyament i aprenentatge de les Ciències Socials en l'Educació Primària. -Analitzar i valorar críticament propostes i materials didàctics de l'àrea de Ciències Socials per a l'educació primària. [...]
- Analizar los principales conceptos de las ciencias sociales - Analizar y valorar los problemas que plantea la enseñanza y el aprendizaje de las ciencias sociales en Educación Primaria. - Analizar y valorar críticamente propuestas y materiales didácticos del Área de Ciencias Sociales de Educación Primaria. [...]

2019-20
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
3.
5 p, 95.5 KB Ensenyament i aprenentatge del coneixement del medi natural, social i cultural [102046] / Junyent Pubill, Merce ; Valdés Sánchez, Laura ; Domenech Casal, Jordi ; Canals Cabau, Maria Roser ; Hernandez Rodriguez, Maria Isabel ; Anguera Cerarols, Carles ; Gil Carmona, Francisco ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Analitzar el currículum d'Educació Primària en relació al Coneixement del Medi Natural, Social i Cultural. Interpretar el currículum en funció dels diversos criteris que es poden tenir en compte per seleccionar, organitzar o seqüenciar els continguts escolars relatius a l'estudi de la natura i la societat. [...]
To analyse the Primary Education curriculum related to Natural, Social and Cultural Environment Education. To interpret the curriculum in terms of several criteria to select, organise or order school contents related to natural and social education. [...]
Analizar el currículo de Educación Primaria relacionado con el Conocimiento del Medio Natural, Social y Cultural. Interpretar el currículo en función de los diversos criterios que se deben considerar para seleccionar, organizar o secuenciar los contenidos escolares relativos al estudio de la naturaleza y la sociedad. [...]

2019-20
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
4.
6 p, 83.5 KB Recerca sobre Educació Ambiental i del Consum en un Món Globalitzat i Complex [43223] / Santisteban Fernández, Antoni ; Junyent Pubill, Merce ; Tosar Bacarizo, Breogan ; Calafell Subirá, Genina ; Anguera Cerarols, Carles ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
La investigació en educació ambiental i educació del consum constitueix una oportunitat per a reflexionar i avançar en el disseny de currículums, models formatius i propostes competencials. El mòdul pren com a punt de partida la investigació en educació ambiental, educació del consum i educació econòmica, com diverses maneres d'abordar, des de l'educació, les relacions entre les persones i el medi i entre les pròpies persones. [...]
Research in environmental education and consumer education is an opportunity to reflect and advance the design of curricula, skills training models and proposals. The module takes as a starting point for research in environmental education, consumer education and economic education, and various ways to address, through education, relationships between people and the environment and among their own people. [...]
La investigación en educación ambiental y educación del consumo constituye una oportunidad para reflexionar y avanzar en el diseño de currículos, modelos formativos y propuestas competenciales. El módulo toma como punto de partida la investigación en educación ambiental, educación del consumo y educación económica, como diversas maneras de abordar, desde la educación, las relaciones entre las personas y el medio y entre las propias personas. [...]

2018-19
3 documents
5.
5 p, 80.2 KB Ensenyament i aprenentatge del coneixement del medi natural, social i cultural [102046] / Llusa Serra, Juan ; Junyent Pubill, Merce ; Valdés Sánchez, Laura ; Anguera Cerarols, Carles ; Gil Carmona, Francisco ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Analitzar el currículum d'Educació Primària de Coneixement del Medi Natural, Social i Cultural. Interpretar el currículum en funció dels diversos criteris que es poden tenir en compte per seleccionar, organitzar o seqüenciar els continguts escolars relatius a l'estudi de la natura i la societat. [...]
To analyse the Primary Education curriculum of Natural, Social and Cultural Environment Education. To interpret the curriculum in terms of several criteria to select, organise or order school contents related to natural and social education. [...]
Analizar el currículo de Educación Primaria de Conocimiento del Medio Natural, Social y Cultural. Interpretar el currículo en función de los diversos criterios que se deben considerar para seleccionar, organizar o secuenciar los contenidos escolares relativos al estudio de la naturaleza y la sociedad. [...]

2018-19
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
6.
5 p, 81.0 KB Didàctica de les ciències socials [102042] / Canals Cabau, Maria Roser ; Llusa Serra, Juan ; Anguera Cerarols, Carles ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
- Analitzar els principals conceptes de les ciències socials - Analitzar i valorar els problemes que planteja l'ensenyament i aprenentatge de les Ciències Socials en l'Educació Primària. -Analitzar i valorar críticament propostes i materials didàctics de l'àrea de Ciències Socials per a l'educació primària. [...]
Analyze the main concepts of social sciences and the problems teachers of social sciences in primary education have to face. Analyze and assess critically didactic materials of the social science subject in primary education. [...]
- Analizar los principales conceptos de las ciencias sociales - Analizar y valorar los problemas que plantea la enseñanza y el aprendizaje de las ciencias sociales en Educación Primaria. - Analizar y valorar críticamente propuestas y materiales didácticos del Área de Ciencias Sociales de Educación Primaria. [...]

2018-19
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
7.
6 p, 83.0 KB Recerca sobre Educació Ambiental i del Consum en un Món Globalitzat i Complex [43223] / Calafell Subirá, Genina ; Santisteban, Antoni ; Junyent Pubill, Merce ; Anguera Cerarols, Carles ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
La investigació en educació ambiental i educació del consum constitueix una oportunitat per a reflexionar i avançar en el disseny de currículums, models formatius i propostes competencials. El mòdul pren com a punt de partida la investigació en educació ambiental, educació del consum i educació econòmica, com diverses maneres d'abordar, des de l'educació, les relacions entre les persones i el medi i entre les pròpies persones. [...]
2017-18  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.