1.
|
8 p, 1.3 MB |
Impact of ceftolozane/tazobactam concentrations in continuous infusion against extensively drug-resistant Pseudomonas aeruginosa isolates in a hollow-fiber infection model
/
Montero, María M. (Institut Hospital del Mar d'Investigacions Mèdiques) ;
Domene-Ochoa, Sandra (Institut Hospital del Mar d'Investigacions Mèdiques) ;
López-Causapé, Carla (Hospital Universitari Son Espases (Palma de Mallorca, Balears)) ;
Luque, Sonia (Institut Hospital del Mar d'Investigacions Mèdiques) ;
Sorlí, Luisa (Institut Hospital del Mar d'Investigacions Mèdiques) ;
Campillo, Núria (Hospital del Mar (Barcelona, Catalunya)) ;
Padilla León, Eduardo (Laboratori de Referència de Catalunya (El Prat de Llobregat, Catalunya)) ;
Prim, Núria (Laboratori de Referència de Catalunya (El Prat de Llobregat, Catalunya)) ;
Ferrer-Alapont, Lorena (Institut Hospital del Mar d'Investigacions Mèdiques) ;
Angulo-Brunet, Ariadna (Universitat Oberta de Catalunya) ;
Grau, Santiago (Institut Hospital del Mar d'Investigacions Mèdiques) ;
Oliver, Antonio (Hospital Universitari Son Espases (Palma de Mallorca, Balears)) ;
Horcajada, Juan Pablo (Institut Hospital del Mar d'Investigacions Mèdiques) ;
Universitat Autònoma de Barcelona
Ceftolozane/tazobactam (C/T) has emerged as a potential agent for the treatment of extensively drug-resistant (XDR) Pseudomonas aeruginosa infections. As it is a time-dependent antimicrobial, prolonged infusion may help achieve pharmacokinetic/pharmacodynamic (PK/PD) targets. [...]
2021 - 10.1038/s41598-021-01784-4
Scientific reports, Vol. 11 (november 2021)
|
|
2.
|
18 p, 849.3 KB |
The Emotional Competence Assessment Questionnaire (ECAQ) for Children Aged from 3 to 5 Years : Validity and Reliability Evidence
/
Bartroli, Montserrat (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ;
Angulo-Brunet, Ariadna (Universitat Oberta de Catalunya) ;
Bosque Prous, Marina (Universitat Oberta de Catalunya. Facultat de Ciències de la Salut) ;
Clotas, C. (Agència de Salut Pública de Barcelona) ;
Espelt, A. (Centro de Investigación Biomédica en Red de Epidemiología y Salud Pública) ;
Universitat Autònoma de Barcelona
In order to assess emotional competence in children, it is necessary to have psychometrically sound measures. To the best of our knowledge, there is no available tool to assess emotional competence in children from 3 to 5 years old that assesses the five emotional competences of the Bisquerra model and can be easily and quickly answered in the school environment. [...]
2022 - 10.3390/educsci12070489
Education sciences, Vol. 12 Núm. 7 (july 2022) , p. 489
|
|
3.
|
16 p, 707.3 KB |
Coefficient Alpha : The Resistance of a Classic
/
Doval Dieguez, Eduardo (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Viladrich, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Angulo-Brunet, Ariadna (Universitat Oberta de Catalunya)
Background: During the 20th century the alpha coefficient (α) was widely used in the estimation of the internal consistency reliability of test scores. After misuses were identified in the early 21st century alternatives became widespread, especially the omega coefficient (ω). [...] Antecedentes: Durante el siglo XX el coeficiente alfa (α) fue ampliamente utilizado en el cálculo de la consistencia interna de las puntuaciones de los test. Después de identificar algunos malos usos, a principios del siglo XXI se difundieron alternativas, especialmente el coeficiente omega (ω). [...]
2023 - 10.7334/psicothema2022.321
Psicothema, Vol. 35 num. 1 (2023) , p.5-20
2 documents
|
|
4.
|
13 p, 1.4 MB |
Understanding radio art reception
/
Soto Sanfiel, María Teresa (National University of Singapore) ;
Freeman, Bradley C. (Sunway University, Malaysia) ;
Angulo-Brunet, Ariadna (Universitat Oberta de Catalunya)
Radio art is understood as radio made by artists. The term is typically applied to sound-based artifacts produced and broadcast by means of the creative use of radio media affordances, infrastructure, and technologies. [...] Radioarte es el nombre que recibe la radio hecha por artistas. Usualmente, el término se aplica a los objetos sonoros producidos mediante el uso creativo de las aplicaciones, infraestructuras y tecnologías radiofónicas. [...]
2022 - 10.3145/epi.2022.jul.16
El Profesional de la información, Vol. 31 Núm. 4 (2022) , e310416
2 documents
|
|
5.
|
|
6.
|
9 p, 5.0 MB |
Octava evaluación de test editados en España : una experiencia participativa
/
Viladrich, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Doval Dieguez, Eduardo (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Penelo Werner, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Aliága Ugarte, Juan Martín (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Espelt, Albert 1981- (Centro de Investigación Biomédica en Red de Epidemiología y Salud Pública) ;
García-Rueda, Rebeca (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Angulo-Brunet, Ariadna (Universitat Autònoma de Barcelona)
La Comisión de Test del Consejo General de la Psicología en España promueve anualmente la revisión de la calidad de diferentes test publicados. Este trabajo tiene un doble objetivo: a) presentar los resultados de la octava edición y b) considerar la aportación de la universidad en dicho proceso. [...] Every year, the Test Commission of the Spanish Psychological Association promotes the assessment of the test quality of several published tests. The aim of the present study is two-fold: a) to present results for the eighth review, and b) to consider the contribution of the universities in this process. [...]
2021 - 10.23923/pap.psicol2020.2937
Papeles del psicólogo, Vol. 42 Núm. 1 (2021) , p. 1-9
2 documents
|
|
7.
|
13 p, 885.2 KB |
Understanding the lack of science on Tv : network decision-makers' opinions towards televisual science
/
Soto Sanfiel, María Teresa (National University of Singapore) ;
Villegas-Simón, Isabel (Universitat Pompeu Fabra) ;
Angulo-Brunet, Ariadna (Universitat Autònoma de Barcelona)
The lack of science on the Spanish TV is explained through the people responsible for content production, scheduling and offer. Two focus groups made up of five decision-makers identified the professionals' opinions: science on TV is needed, the function of televisual science is educating audiences, public channels are responsible for showing such contents, government should urge scientific programming, science on TV contributes in increasing the cultural level of audiences, and people holding power positions are not interested in improving society's level of literacy. [...] La falta de ciencia en la televisión española puede ser explicada mediante las personas responsables de la producción, programación y oferta de contenidos televisivos. Dos grupos focales formados cada uno por cinco personas responsables de tomar decisiones sobre dichos aspectos en cadenas televisivas permitieron identificar sus opiniones: la ciencia en la televisión es necesaria, la función de la ciencia televisiva es educar a la audiencia, las cadenas públicas son las responsables de mostrar contenidos científicos, el gobierno debería obligar a programar contenidos científicos, la ciencia en la televisión contribuye a aumentar el nivel cultural de la audiencia, y las personas que ocupan puestos de poder no están interesadas en mejorar el nivel de alfabetización de la sociedad. [...]
2022 - 10.5209/esmp.72837
Estudios sobre el mensaje periodístico, Vol. 28 Núm. 1 (2022) , p. 227-239
|
|
8.
|
|
9.
|
|
10.
|
3 p, 644.0 KB |
Com responen els adolescents davant audiovisuals que narren històries tristes?
/
Angulo-Brunet, Ariadna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ;
Soto Sanfiel, María Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Investigadores de la UAB han analitzat com responen els adolescents europeus davant d'audiovisuals que narren històries tristes o dramàtiques. Aquest tipus d'entreteniment cinematogràfic provoca en els adults una "apreciació", una gratificació no plaent però sí profitosa cognitivament i emocionalment. [...] Investigadoras de la UAB han analizado cómo responden los adolescentes de tres países europeos ante audiovisuales que narran historias dramáticas. Este tipo de entretenimiento cinematográfico provoca en adultos una "apreciación", una gratificación no placentera, pero sí provechosa cognitiva y emocionalmente. [...]
2020
UAB divulga, Novembre 2020
2 documents
|
|